Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:40

Voor mij is leasen dat iemand het paard als eigen mag zien, dus 7 dagen per week rijden/longeren/wedstrijden, algemene verzorging / evt stal mesten afhankelijk van de plek waar het dier staat, maar dat het paard wel op de plek blijft staan waar hij staat.
Bij bruikleen hetzelfde, maar dan zou het paard verplaatst mogen worden, dat zou bij wijze van dus ook naar de andere kant van het land kunnen zijn.

Magrathea

Re: Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:41

Plus (denk ik) dat lease ook voor een paar dagen kan zijn, bijvoorbeeld 3. Een soort mede-eigenaar word je dan.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:02

Blijft een lastige, een passende bijrijder te vinden denk ik..

En andersom net zo, en dan denk ik meer aan de klik tussen de 'driehoeksverhouding' dan de eisen.
Het is met 2'en (paard en ruiter) vaak al moeilijk genoeg een juiste klik te vinden, dit wordt met zijn 3'en nog moeilijker. Natuurlijk is het logisch dat de bijrijder zich hierin moet aanpassen. Is denk ik situatie afhankelijk of hier ook kosten aan verbonden zijn..

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:41

Lienek, als je wil dat de pony bij jou blijft tot z'n dood, zou ik hem al helemaal niet gaan verplaatsen. Je bent er dan immers niet meer iedere dag en hebt de verzorging dus niet meer zelf in de hand. Daarbij ga jij extra kosten maken omdat je misschien je pony nog eens wil zien en dan ben je weer reiskosten kwijt ;).

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:46

Sees schreef:
Charlottje, maar dat bedoelde ik dus ook, je kunt nu op dit moment zelf een paard niet betalen/onderhouden maar vind het dan wel raar als mensen die wél een paard kunnen betalen aan jou een bijdrage vragen voor het bijrijden ;).

En is het bijrijden bij jou in de buurt dan altijd duurder?

Ik heb onze reacties terug gelezen + het andere topic over een vergoeding en volgens mij hebben wij wel deels dezelfde mening. Al ben ik volgens mij niet helemaal duidelijk geweest over het bijrijder vs. verzorgen... Jij hebt zelf gezegd dat je voor verzorgen niks zou vragen en wel voor bijrijden. Bij mij komt het er op neer dat ik niet alleen een bijrijdpaard zou willen hebben maar ook het stukje verzorging :)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:55

@Jibbel: Ik let er nu ook goed op, wij hebben echt maar een kleine privé stal en toch gebeurde dit zonder dat ik het wist.

Voordat ik erachter kwam was dit meisje al weg, maar heb aan het meisje dat toen getreiterd werd gezegd dat ze dit gewoon aan mij kon zeggen zodat we het konden oplossen.

Wel netjes om je huidige verzorgster zo in te lichten vind ik, heb je gelijk in :j

Ik vraag overigens geen bijdrage van een bijrijder/verzorger. Er staat alleen tegenover dat ze bijvoorbeeld na het rijden even uitmesten/pad aanvegen/water bijvullen. Als ze naar de rijvereniging/wedstrijden willen is dat geen probleem maar dat betalen ze zelf.

PinkHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:55

Ik heb wel een bepaalde afstand want ik heb alleen mijn fietsje zonder versnellingen := Ik stelde geen eisen toen ik iets zocht uitmesten heb ik ook altijd gedaan ik verzorg die van mij een half jaar en ik krijg niets betaald maar waarom zou je betaald krijgen om iemandanders paard te verzorgen dat is toch raar? ik had eerst wel iets van 7 km is best veel maar ik doe het voor de pony en voor de eigenares maar natuurlijk wil ik mijn plezier er wel inhouden ik vind het zo raar al die wensen het gaat toch gewoon om dat jij wat plezier hebt die paard beweging geeft en de eigenaar gerust stelt ik ken ook genoeg mensen die stoppen als ze vp niet meer kunnen berijden zo dom... of als ze kreupel zijn pas weer komen als het over is ik vind dat geen echte verzorgers maar een goede is vaak lastig te vinden ook de klik moet er zijn als mijn vp bijv niet een echte klik met mij had zou ik het ook niet willen doen maar ik weet dat ze om me geeft daar ben ik blij mee

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:14

7KM veel :') ik ga nu 12KM fietsen :+

Maar ik heb dus eindelijk een gratis bijrijdpaard gevonden, en het is écht een leuk dier op een leuke stal met de beste uitrijmogelijkheden :P mocht al meteen naar buiten, foto's staan in mijn profiel :j

PinkHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:26

das waar ik ben altijd een stadsmens geweest ik was gewend dat alles om de hoek was

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:30

Nou ik vindt fietsen echt niet erg maar 12km door weer en wind gaat mij wel een beeeetje ver :=

PinkHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:34

het ligt er ook aan waar je woont qua afstand in amsterdam binnenstad zou je waarschijnlijk verder moeten fietsen dan als je in een dorp woont bijv in friesland

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:40

Vroeger had ik een verzorgpony waar ik 45 min voor moest fietsen, fluitend:) Ik betaalde niks maar meste,poetste het tuig/zadel. Vond het een hele mooie tijd totdat ik echt te groot werd. Ik heb nu een eigen paard en rij een paard bij die ik ook start (en niet omdat ik de nieuwe Anky ben hoor) maar de klik is er en de eigenaresse (tevens mijn instructrice en inmiddels goede vriendin) vind het leuk om ons samen te zien groeien. Ik poets het tuig en op vrijdag rij ik beiden paarden van haar daar ze het dan druk heeft, ik betaal verder niks en nee ik fiets niet meer maar zit 40 minuten in de auto.
Ik denk dat de jeugd verandert is alles is gewoon en moet dikker en duurder.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:50

Magrathea schreef:
Nou ik vindt fietsen echt niet erg maar 12km door weer en wind gaat mij wel een beeeetje ver :=

ook als je elke keer heerlijke buitenritten door bos, duin en zee kan maken? :))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:14

Voor duinen, zee én bossen moet ik hier héél wat verder fietsen dan 12km :=

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:55

Ik fiets 10 KM en 10 terug, ik heb nu ook een stage geregeld in het dorp waar de pony staat. Kan ik het allemaal iets makkelijker combineren. Kan ik gewoon bij die mensen eten en dan gaan rijden :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:10

Magrathea schreef:
Voor duinen, zee én bossen moet ik hier héél wat verder fietsen dan 12km :=

dát begrijp ik :P maar bedoel of je het met zulke uitrijmogelijkheden er wel voor over hebt om 12 km te fietsen :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:43

Weet ik niet. Over hebben als in ik wil het graag, absoluut. Over hebben als in ik heb er tijd voor over die ik daaraan kan besteden: nee dat niet :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:56

Hahaha :)) Als je de tijd niet hebt, logisch! Ik moet afvallen, dus dit is meteen mijn beweging, 2 uur fietsen :j Maar ik kan heel goed begrijpen als je een druk schema hebt het er niet inpast :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:13

:D Hence mijn probleem met het vinden van een verzorgpaard... :=

Ben nu wel even benieuwd waar je zit! (Beetje offtopic sorry :+ ) Waar hebben we kust + bos bij elkaar? :oo

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:14

ik woon in oegstgeest, maar paard staat in noordwijkerhout :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:15

Ah, nee dan kan het wel!

Hier is alleen het Delftse hout.. en... polder :Y)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:48

Ik ken het probleem en heb me nu aangepast aan de verzorgers die beschikbaar zijn. Dat betekend dat ze komen als het hun uitkomt en ik dan samen met han beslis wat en welke pony ze kunnen doen. Hebben we allebei de tijd dan groomt ze op de wagen, heb ik geen tijd en zij wel komt ze alleen en heb ik tijd en zij niet dan ga ik alleen. Ik heb nu een volwassen vrouw die vast een of 2 keer per week tijd heeft en een jongvolwassenen die eens af en toe komt en een jonge meid die soms eens in het half jaar komt. Maar mijn trouwste groom is mijn 8 jarige dochter, als ik hulp nodig heb met een jonge pony beleren neemik haar mee (of mijn moeder). De hulp van derde maakt het in een drukke week soms net even iets rustiger en dat is dan mijn winst en kunnen ze niet dan niet, ik maak me er niet meer druk om. Ik heb nu wel een actieve verzorger/ groom die weet waar ze mee bezig is, jaren eigen paarden gehad heeft maar na de komst van een kindje ermee gestopt is. Zij longeert ook de pony's (laat ik daar nu een hekel aan hebben) dus vullen we elkaar goed aan. Het belangrijkste vind ik dat ik ze alleen moet kunnen laten zonder dat er ongelukken gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:25

Zo, dat zou ik niet kunnen hoor .. iemand hebben die nu eens komt, dan 2 weken weer niet, dan weer eens een keertje wel, dan weer een week niet ... Nah ... Vaste dagen moet van mij ook niet (is ook niet haalbaar hier) maar ik moet toch wel het idee hebben dat ze er interesse in hebben ;) Gelukkig heb ik nu iemand bij wie dat wel zo is, het is beetje moeilijk plannen omdat we tegengestelde werkroosters hebben (zij werkt 's avonds en ik vooral overdag :+ ) en ze wil toch de eerste keren dat ik erbij ben dus dat is beetje moeilijk, maar dat komt wel in orde :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:27

Vaste verzorger heeft zeker interesse en komt met regelmaat, maar qua werk kan ze niet op vaste dagen, maar goed op deze manier werkt het voor beiden.

Karlijnxs16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:36

Ik ben juist op zoek naar een verzorgpaardje, maar het lukt nog niet met vinden.
Maar ja, ik wil het zo graag. dat is het zoeken wel waard!