Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sees schreef:Gini, ik heb dat probleem gelukkig niet. Ik heb twee gouden bijrijders die een kleine bijdrage leveren en super goed en lief zijn voor mijn paarden. Zij mogen alles met mijn paarden (wedstrijden, clinics etc) en hoeven niets (uitmesten, binnen/buiten zetten etc).
Sees schreef:Serendip90, als het even kan, blijven mijn paarden ook tot de dood hoor. En als ik het écht niet meer kan betalen en ik weet zeker dat ze het ergens anders minimaal net zo goed krijgen, dan zou ik ze op zo'n moment wellicht verkopen. Maar als er geen goede partij beschikbaar is, tja dan maar liever 'even' een betalende bijrijder.
Nogmaals, in mijn geval gaat dit dus niet op hè.
Jazen schreef:dat is ook nog zoiets .
de leeftijd .
er zijn best wel ruiters te vinden van jongere leeftijden die goed kunnen rijden .
Gini schreef:Jammer van die mentaliteit, want zo ontneem je de pubers idd de kans om te groeien en te laten zien wat een paard nu werkelijk inhoudt. Maar goed, iedere groep mensen heeft met vooroordelen te maken, zo ook de pubers.
eenitraM schreef:Dan nog ben ik van mening dat als je een bijrijder nodig hebt om het financiele plaatje rond te krijgen je geen paardwaardig mens bent. Wat nou als....
Alle langsgekomen excuses (geld, niemand koopt een paard tegenwoordig, kinderen blabla) vind ik geen geldig excuse. Echt typerend voor Hollanders.
chanel1985 schreef:Ik ben nochtans geen Hollandse!!
Ik kan nog perfect zelf mijn pony onderhouden, heb nog een flinke spaarrekeining voor dierenarts kosten, maar door studie rij ik zelf maar 2 à 3 keer in de week, dus kan er gerust nog iemand met Jana rijden, en dat ik dan de helft linder stalgeld moet betaken, komt gewoon goed uit, heb ik het iets ruimler aan het einde van de maand.
eenitraM schreef:Dan nog ben ik van mening dat als je een bijrijder nodig hebt om het financiele plaatje rond te krijgen je geen paardwaardig mens bent. Wat nou als....
Alle langsgekomen excuses (geld, niemand koopt een paard tegenwoordig, kinderen blabla) vind ik geen geldig excuse. Echt typerend voor Hollanders.
Jazen schreef:eenitraM schreef:Dan nog ben ik van mening dat als je een bijrijder nodig hebt om het financiele plaatje rond te krijgen je geen paardwaardig mens bent. Wat nou als....
hier in België heb je ze ook hoor .
wss op hun kopje gevallen en blijven botsen .
Sees schreef:eenitraM schreef:Dan nog ben ik van mening dat als je een bijrijder nodig hebt om het financiele plaatje rond te krijgen je geen paardwaardig mens bent. Wat nou als....
Dan is het maar te hopen voor jouw paard dat je financiële situatie nooit zal veranderen... Je hebt het nu eenmaal niet altijd zelf in de hand.
eenitraM schreef:chanel1985 schreef:Ik ben nochtans geen Hollandse!!
Ik kan nog perfect zelf mijn pony onderhouden, heb nog een flinke spaarrekeining voor dierenarts kosten, maar door studie rij ik zelf maar 2 à 3 keer in de week, dus kan er gerust nog iemand met Jana rijden, en dat ik dan de helft linder stalgeld moet betaken, komt gewoon goed uit, heb ik het iets ruimler aan het einde van de maand.
Waarom heb je der dan nog? En de helft van het stalgeld?Wat heeft jou bijrijder dan over het paard te zeggen?
Prachtig voorbeeld van imo uitmelkerij. Misbruikmaken van de goedheid van de mens.
eenitraM schreef:chanel1985 schreef:Ik ben nochtans geen Hollandse!!
Ik kan nog perfect zelf mijn pony onderhouden, heb nog een flinke spaarrekeining voor dierenarts kosten, maar door studie rij ik zelf maar 2 à 3 keer in de week, dus kan er gerust nog iemand met [naam] rijden, en dat ik dan de helft linder stalgeld moet betaken, komt gewoon goed uit, heb ik het iets ruimler aan het einde van de maand.
Waarom heb je der dan nog? En de helft van het stalgeld?Wat heeft jou bijrijder dan over het paard te zeggen?
Prachtig voorbeeld van imo uitmelkerij. Misbruikmaken van de goedheid van de mens.
eenitraM schreef:Wij hebben het beste met onze paarden voor, maar blijven realistisch. Onze hengst wordt verkocht. Daarnaast rijd ik een paard van iemand anders.. (Lezen?) Als ik het niet meer kan, gaat ie terug. Maar vooralsnog betaal ik alles voor HET PAARD en niet aan de eigenaar.
Jazen schreef:ik vind het gewoon overdreven om aan verzorgers geld te vragen hoewel ze wel alle klusjes doen .
chanel1985 schreef:Jazen schreef:ik vind het gewoon overdreven om aan verzorgers geld te vragen hoewel ze wel alle klusjes doen .
Jam maar als ze dan geen enkel klusje moeten doen, vind je het dan nog abnormaal, want als je zegt dat voor klusjes, je het paard mag rijden, wat is jou w bijdrage dan als je geen klusje hoeft te doen?