Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:59

Morgennamiddag komt ze kijken, ben benieuwd :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:02

Aaah leuk, ik duim voor je :D

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:43

veel succes! Hopelijk ist wat :D

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:43

Ik ben ook opzoek naar iemand die 1 á 2 keer per week komt rijden en de pony nog wat kan leren. Maar niet zo makkelijk als het lijkt zeg, jeetje :+

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:47

Die zin in jou OS past daar wel goed bij :D

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:49

Ik dacht dat de paardenmeisjes hier stonden te springen voor een pony om te rijden eigenlijk.. :') Ze hoeven ook alleen maar te rijden..

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:52

Ik welke omgeving woon je dan?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:55

Noord-Limburg, heel dichtbij Venlo.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:00

Dus wel een beetje in een dichtbevolkte omgeving?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:47

Goeienmiddag,

Ik was in het vorige topic redelijk actief, maar wil me hier toch weer melden met een vraag.

Ik ben nu opzoek naar een verzorger voor mijn eigen pony, maar nu zie ik dat bijna iedereen als eis heeft dat er wedstrijden gereden moet worden.
nu rij ik zelf wedstrijden met het dier en het is gewoon niet de makkelijkste op ander terrein.
ik vind het helemaal niet erg dat een verzorger er wedstrijden mee wilt rijden (echter hebben mijn wedstrijden voorang op die van mijn verzorger en moet alles in overleg) echter, waarom kun je het niet eerst even aankijken? nogmaals mijn pony is helemaal niet makkelijk op ander terrein en iemand moet hem wel heel goed kennen, kunnen rijden en hem aankunnen voor je hem mee krijgt op ander terrein.
ik kan dusniet bij voorbaad garanderen dat je er wedstrijden mee mag en ook kan rijden.
het zou toch jammer zijn als ik je dit beloof en vervolgens val je er meteen de eerste keer af, of kan ik mijn belofte helemaal niet waar maken.

dus nogmaals, waarom is dit meteen een vereiste?
weten jullie dit mischien? ik snap dat wedstrijden rijden leuk en leerzaam is, maar het is net zo leerzaam om thuis te rijden, te trainen etc...

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 18:17

M_D_H schreef:
Goeienmiddag,

Ik was in het vorige topic redelijk actief, maar wil me hier toch weer melden met een vraag.

Ik ben nu opzoek naar een verzorger voor mijn eigen pony, maar nu zie ik dat bijna iedereen als eis heeft dat er wedstrijden gereden moet worden.
nu rij ik zelf wedstrijden met het dier en het is gewoon niet de makkelijkste op ander terrein.
ik vind het helemaal niet erg dat een verzorger er wedstrijden mee wilt rijden (echter hebben mijn wedstrijden voorang op die van mijn verzorger en moet alles in overleg) echter, waarom kun je het niet eerst even aankijken? nogmaals mijn pony is helemaal niet makkelijk op ander terrein en iemand moet hem wel heel goed kennen, kunnen rijden en hem aankunnen voor je hem mee krijgt op ander terrein.
ik kan dusniet bij voorbaad garanderen dat je er wedstrijden mee mag en ook kan rijden.
het zou toch jammer zijn als ik je dit beloof en vervolgens val je er meteen de eerste keer af, of kan ik mijn belofte helemaal niet waar maken.

dus nogmaals, waarom is dit meteen een vereiste?
weten jullie dit mischien? ik snap dat wedstrijden rijden leuk en leerzaam is, maar het is net zo leerzaam om thuis te rijden, te trainen etc...

Vind dit echt geen vereiste? Denk dat het meer om de aandacht gaat in de zin van 'Oh ik rijd er ook wedstrijden mee' Maar dat vind ik nogal onzin :')

Niet echt een dichtbevolkte omgeving :n

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 18:18

wat bedoel je met dichtbevolkte omgeving? :o

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 18:23

Wow, ik vind dat nogal een eis van bijrijders, om wedstrijden te rijden? Tuurlijk gaat de eigenaar voor, maar ookal rijdt die niet, dan nog leer je eerst het paard goed kennen, en kun je daarna kijken of wedstrijden een mogelijkheid zijn? Wil je perse wedstrijden rijden kan je ook kijken naar handelstallen ofzo, die zijn meestal juist wel blij met mensen die de paarden hogerop rijden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 18:25

Marocje schreef:
Wow, ik vind dat nogal een eis van bijrijders, om wedstrijden te rijden? Tuurlijk gaat de eigenaar voor, maar ookal rijdt die niet, dan nog leer je eerst het paard goed kennen, en kun je daarna kijken of wedstrijden een mogelijkheid zijn? Wil je perse wedstrijden rijden kan je ook kijken naar handelstallen ofzo, die zijn meestal juist wel blij met mensen die de paarden hogerop rijden.

het gaat niet om mij als bijrijder he ;)
het gaat er om dat ik een bijrijer zoek en mij het opvalt dat de wat oudere ruiters meteen in hun advertentie neerzetten dat ze wedstrijden willen rijden, en dat ze dus een paard zoeken waarmee dit kan... (iets anders zoeken ze dus niet)
en dat snap ik gewoon niet :n

oh wacht, heb je post verkeerd gelezen :+

nou, dat vind ik dus ook, ik ben ook op handelstallen begonnen en nogmaals, waarom zou ik meteen toezeggen dat je mijn paard zonder meer mee mag nemen op concours? waarom zou je niet eerst even kijken of het klikt, een leuke combinatie willen worden etc etc en dan heel, mischien op een onderling wedstrijdje starten met de pony? gewoon om te kijken hoe het gaat... en als je dat goed gaat kun je mischien een startkaart aanvragen...
maar waarom het gewoon meteen als eis neer zetten?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 18:53

Haha, precies. Ik dacht bij je eerste stukje; ''huh, maar dat bedoelde ik niet...' Maar toen begreep jij idd dat ik het niet over jou had als bijrijder, haha

Maargoed, ik had het zelf ook een beetje: Ik reed een paard en er werd me gevraagd een keer een (onderlinge) wedstrijd te doen. Ook omdat de eigenaren het zo leuk vonden als hun paard weer een wedstrijd zou lopen. Maar ik durfde niet.. Nu rijd ik er wat langer op, en lijkt het me best leuk. Helaas is ie nu verleast en dan gaat de leaser voor. Toch samen (met leaser) een oefenwedstrijd gedaan, en dat was erg leuk! Nu waarschijnlijk samen een onderlinge, en daarna kijken we wel. De leaser wou er officieel mee starten, maar dit is ook een ouder beestje, dus echt wedstrijden rijden gaat hem niet worden..

Op het andere paard, jong ding van hun heb ik dus zelf gevraagd of ik daar eens mee mag starten. Maar dat beestje is nog zo onvoorspelbaar, en heeft zulke potenties, dat ze die eerst verder laten doorrijden door iemand die zelf in de M zit, en die zoeft inderdaad zo de B door.

Maar echt waar: ik ben zo blij dat mij de kans is geboden op deze paarden te rijden, En als ik dan een keer een wedstrijd mag rijden, is dat gewoon helemaal super. Kan het niet, dan ben ik nog heel blij dat ik nu zoveel leer van hun paarden, dat ze mij die mogelijk bieden!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 18:57

Ik heb echt nog nooit de eis van wedstrijden (eigenlijk ook nooit rijden) gesteld. En als jij dat niet wilt, moet je dat ook zeker niet doen. Ik vind het niet echt normaal dat je gelijk de eis wedstrijden stelt!

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:14

Ik vind wedstrijden echt het allerlaatste wat je KAN doen met je verzorgpony.
Ikzelf vind wedstrijden eigenlijk helemaal niet leuk :oo , dus zal dit ook niet zomaar melden.

Ik snap niet waarom iedereen zo graag wedstrijden rijdt. Een band met je pony is toch veel leuker?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:17

larissa488 schreef:
Ikzelf vind wedstrijden eigenlijk helemaal niet leuk :oo , dus zal dit ook niet zomaar melden.

Ik snap niet waarom iedereen zo graag wedstrijden rijdt. Een band met je pony is toch veel leuker?

ik rij wedstrijden om te kijken waar ik sta in mijn training, om de kwaliteiten van mij als ruiter en trainer te vergelijken met die van adere ruiters en trainers maar ook voor mijn plezier :) om dat ik competitief in gesteld ben :D
en daarnaast heb ik nog een band met mijn paarden :)

maar goed, ik vind dit erg balen, en ik zou ook niet snel iemand kiezen die dit als eis stelt...
alleen wel jammer dat het de oudere ruiters zijn die dit vragen :o
ik zocht toch wel een oudere ruiter voor de pony :o

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:21

M_D_H schreef:
larissa488 schreef:

ik rij wedstrijden om te kijken waar ik sta in mijn training, om de kwaliteiten van mij als ruiter en trainer te vergelijken met die van adere ruiters en trainers maar ook voor mijn plezier :) om dat ik competitief in gesteld ben :D

maar goed, ik vind dit erg balen, en ik zou ook niet snel iemand kiezen die dit als eis stelt...

Ik bedoelde niet jou, maar al die meisjes/jongens die een verzorgpony zoeken.
Ik bedoel; je mag al blij zijn dat iemand bijv. in je omgeving een pony beschikbaar stelt. :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:26

larissa488 schreef:
M_D_H schreef:

Ik bedoelde niet jou, maar al die meisjes/jongens die een verzorgpony zoeken.
Ik bedoel; je mag al blij zijn dat iemand bijv. in je omgeving een pony beschikbaar stelt. :)

snapte ik hoor :)
maar ik bedoel alleen, dat dat de redenen kunnen zijn dat je wedstrijden wilt rijden :)
maar goed, dan nog geld, niet meteen eisen, eerst afwachten, dan vragen :)

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:29

[***], hoe is het afgelopen met je nieuwe verzorger? :)

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:12

Ik zou ook niemand willen die als eis wedstrijden heeft, dat gesleep met mijn pony als ik er niet bij ben vind ik veel te veel risico.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:20

Leuk dat je er naar vraagt :)

Eigenlijk ... ging het heel goed :)
Toen ze uit de auto stapte had ik iets van "ohjee, gaan we weer". Een klein, tenger, schuchter meisje... Maar na de voorstelronde fleurde ze al helemaal op en ze deed het echt leuk met [***]. Ze heeft hem gepoetst, in de roudpen grondwerk gedaan en dan zijn we nog een heel stuk het bos in geweest (ik op [***], zij langs [***], ik ben verder niet lui hoor :+ :)) ). Neen, ze deed het echt leuk. Ze vertelde ook (naja, haar moeder :P) dat ze grondwerklessen had gehad en dat zag je er ook aan, gelukkig ook op de manier waarop ik ook werk, dus ze liep echt fijn met [***] rond en ook in de roundpen ging het prima. Hier en daar deed ze wat kleine dingen anders, maar [***] nam dat best goed op, zolang zij maar met elkaar overweg kunnen en hij bij de basisdingen nog naar mij luistert is het prima ;) Op de wandeling buiten merkte ze wel dat ze nog niet volledig alles over hem te zeggen had, hij is beetje grasduiker :+ Maar dat zijn dingen die ook niet meteen goed kunnen, daar heb ik wel vertrouwen in dat dat allemaal beter wordt als ze elkaar beter leren kennen.

Dus ja, volgens mij zit het wel goed, ze heeft nog geen ervaring met buitenrijden maar om enkel te stappen zal dat wel lukken. Morgen komt ze weer en dan gaat ze weer wat met [***] doen (ik ga haar hem alleen de weide uit laten halen, dan weet ik meteen of hij het nog ziet zitten ;) ) en gaat ze even op [***] rijden zodat ik eens zie hoe ze rijdt en hoe ze dingen aanpakt enzo. En dan kijken we weer verder, maar ik heb er wel een goed gevoel over :)

Zag dat wedstrijden tegenwoordig ook in het eisenpakket zitten, dat is nog niet niks wat ze vragen zeg, daar zou ik vroeger nog niet eens aan gedacht hebben :=

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:22

Aah wat leuk zeg! Fijn dat het eindelijk eens goed loopt. Ik hoop echt dat het verder klikt en het een blijvertje is!

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:47

Klinkt goed! :D