Heey, ik dacht, ik reageer ook maar eens...

Zelf wil ik heel graag een eigen paard, maar ja, dat mag niet van mijn ouders want dat is te duur (wat ik snap en respecteer), dus het wordt voorlopig een verzorgpony. Als ik er ten minste een kan vinden... Kijk op marktplaats/bokt, maar alle paardjes zijn óf te pittig (heb toch liever een knol waarmee ik plezier kan hebben dan een paard waarbij ik blaren op mijn handen heb van het remmen

En misschien valt dit ook wel mee, maar ik ga liever naar een rustigere verzorgpony) of ze vragen 50 euro per maand. Als je least/deelt in de kosten van het paard en het paard dus voor een deel écht van jou is, vind ik dit prima, maar als je uit moet mesten/mest moet ruimen/voer klaarzetten/longeren en misschien als het klikt een keertje rijden vind ik dit een beetje veel... Of, zoals MyLittleLove zei, de leeftijdgrenzen.... Okeey 20 of 14 is natuurlijk wel een verschil, maar hoeveel verschil zit er nou tussen 14 en 16? Dus MyLittleLove, ik leef met je mee

Edit: Solleke_Noah: dat is natuurlijk ook een logische reden

Wordt dus even wachten op een leuke knol...
En
Verzorg nu ook een manegepony elke zaterdag (mesten, land ruimen, tuig onderhouden, pony onderhouden (manen trekken, wassen, etc.) en héél veel vegen

), maar op een poster van de Grote Clubactie waaraan onze manege weer deel ging nemen stond opeens dat deze pony zijn rustdag verdient. Hmm, hoor ik dan niet iets te horen voordat dat op de staldeuren komt te staan waar iedereen het kan zien?
Oh, en respect als je dit lange zeurverhaal van mij gelezen hebt