Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:55

MyLittleLove schreef:
Het valt me ook altijd op dat mensen leeftijdsgrenzen stellen. Ik ken genoeg meiden van ouder dan 16 die heel onverantwoordelijk zijn, terwijl ik als 14-jarige dan maar weggestuurd word want ik ben dan 'te jong'. Vind dat je ook aan rijervaring geen leeftijdskaartje dan binden.

Heb je helemaal gelijk in!
Maar toch heb ik de eis ouder als 20.....
Niet dat jongere meiden niet kunnen rijden maar wel omdat een toekomstige bijrijder van mij vervoer moet hebben. Mijn zadel en dergelijke liggen niet bij de wei dus dat moet telkens mee gezeuld worden.
Gaat niet op fiets of brommer......

lido_4_ever

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:17

Ja oké maar ja ik ben 26 maar ik heb geen auto en moet dus alles
Op de fiets doen dus 20 jaar en ouder heeft niet altijd
Gelijk een auto

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:26

BanjerLief schreef:
Heey, ik dacht, ik reageer ook maar eens... ;)
Zelf wil ik heel graag een eigen paard, maar ja, dat mag niet van mijn ouders want dat is te duur (wat ik snap en respecteer), dus het wordt voorlopig een verzorgpony. Als ik er ten minste een kan vinden... Kijk op marktplaats/bokt, maar alle paardjes zijn óf te pittig (heb toch liever een knol waarmee ik plezier kan hebben dan een paard waarbij ik blaren op mijn handen heb van het remmen ;) En misschien valt dit ook wel mee, maar ik ga liever naar een rustigere verzorgpony) of ze vragen 50 euro per maand. Als je least/deelt in de kosten van het paard en het paard dus voor een deel écht van jou is, vind ik dit prima, maar als je uit moet mesten/mest moet ruimen/voer klaarzetten/longeren en misschien als het klikt een keertje rijden vind ik dit een beetje veel... Of, zoals MyLittleLove zei, de leeftijdgrenzen.... Okeey 20 of 14 is natuurlijk wel een verschil, maar hoeveel verschil zit er nou tussen 14 en 16? Dus MyLittleLove, ik leef met je mee ;) Edit: Solleke_Noah: dat is natuurlijk ook een logische reden :)
Wordt dus even wachten op een leuke knol... Y;(
En
Verzorg nu ook een manegepony elke zaterdag (mesten, land ruimen, tuig onderhouden, pony onderhouden (manen trekken, wassen, etc.) en héél veel vegen :P), maar op een poster van de Grote Clubactie waaraan onze manege weer deel ging nemen stond opeens dat deze pony zijn rustdag verdient. Hmm, hoor ik dan niet iets te horen voordat dat op de staldeuren komt te staan waar iedereen het kan zien? >;)
Oh, en respect als je dit lange zeurverhaal van mij gelezen hebt ;)

Ik snap wel dat mensen een bijdrage vragen. Ik heb zelf ook verzorgpaarden gehad waar ik voor betaalde en dat vond ik geen probleem (rond de 50 euro per maand voor 3x per week). Zeker als je erop mag rijden vind ik dit niet meer dan normaal. De eigenaar heeft zelf genoeg kosten aan het paard en als het ziek wordt betaalt de eigenaar dat meestal. Ook wormkuren, nieuwe spullen etc. kosten aardig wat.
Het is trouwens ook een soort zekerheid voor de eigenaar, als iemand een bijdrage betaalt zal hij zeker komen. Nou komt een goede en verantwoordelijke verzorgster toch wel, maar er zitten er tussen...

Het wordt natuurlijk andere koek als je ook voor andere kosten gaat opdraaien. Bij mijn vorige verzorgpaard betaalde ik (en de andere 2 verzorgsters) op een gegeven moment ook het stro (moest apart gekocht worden), hoefsmid en nieuwe spullen. Nou kan je zeggen 'doe dat dan niet' maar dat is niet makkelijk, dat paard kan er niks aan doen en ik blijf ook niet met een te smal zadel rijden.

Dit is niet aanvallend bedoeld maar ik denk wel dat dit is waarom veel mensen bijdrage vragen. Als je een 'gratis' verzorgpaard zoekt zal het toch vaak neerkomen op alleen poetsen en mesten. Verder zijn er niet veel die het 'gratis' doen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik momenteel ook geen bijdrage betaal, maar ik word wel geacht eens in de paar maanden alle paarden een week lang te voeren en als ze mee op rit gaan moet ik ze wassen. (het zijn tuigpaarden)

Oh, en gedeeltelijk je eigen paard... Ik heb mijn verzorgpaarden altijd als 'eigen' paarden ervaren op dagen dat ik er was. Ik mocht/mag er dan ook alles mee, naar buiten, evt naar het strand, alles...

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:23

Hoe moeilijk is het toch voor mensen om te lezen wat er in een advertentie staat!
Krijg je weer een reactie van een jong grietje wat ook nog eens niet eens kan op de dagen waarvoor ik iemand vraag.... 8)7
Waarom reageer je dan in godsnaam! :?

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:35

Nou, dat heb ik dus ook. Hoe moeilijk is het om correct te lezen. :+

En over de bijdrage. Niet meer als normaal.
Bij ons al helemaal, we zijn een bedrijf en willen er wel wát aan verdienen. Winst maak je nooit.

Waarom een bijdrage?
Uiteraard betaal je de huur van de pony.

Wij doen alle klussen als voeren, mesten, vegen, schoonmaken en binnen- en buiten zetten. Dat zijn diensten waar je voor betaald.

Je betaald voor het gebruik van de faciliteiten: poetsplaatsen, wasplaatsen, koffiekamer, keet (speciaal voor de verzorgmeiden gemaakt), zadelkamers, binnenbak, buitenbak en longeercirkel.

Je betaald voor de vrijwel dagelijkse begeleiding en lessen die bij het huren inzitten. Ik zoek immers niet verzorgers omdat ik geen tijd heb of paarden te veel. Maar omdat we een bedrijf zijn en willen dat mensen van onze paarden kunnen leren.

Pony's eten en poepen. Dus kosten ze voer, water, stro en kuil/hooi.

We ontwormen, doen mestonderzoeken, de zadelmaker komt minimaal eens per jaar. De tandarts komt elk half jaar. Indien nodig gaan ze naar een therapeut, ook jaarlijks. We laten ze opereren, betalen ziektekosten. De DA komt elk half jaar enten tegen Rhino en Influenza.

Wij verzorgen ALLE spullen. Dekens, peeskappen, dekjes, zadels, halsters, hoofdstellen.

Kortom: logisch dat we huur vragen.

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:27

Ik Vin het ook niet erg die bijdrage
Maar ook vindt ik
Dat de rest van de verzorging er bij hoort
Zoals mesten en eten klaar zetten
Dit moeten we namelijk zelf doen op stal
Dus dan Vin ik wel dat de verzorger/ bijrijdster dat ook moet doen
Hoort er nou eenmaal bij
En voor niets gaat de zon op
De rest kost allemaal centjes

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:52

Wij mesten en voeren liever zelf. Dan weten we zeker dat het goed én snel gebeurd.
Die ene stal meer of minder. We hebben er dagelijks sowieso 15 te mesten, daar zadelen we de meiden niet mee op. Helpen mag altijd.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:06

Ik vind het helemaal niet meer als normaal om geld te betalen hoor, maar dan moeten het geen idiote bedragen zijn. Laatst kreeg ik een mailtje of ik voor een PAAR dagen in de week een ruin wilde leasen (alleen buitenritjes waren mogelijk) voor 120 euro per maand, op een hele slechte stal. Nee dankje!

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:08

Dat bedrag kom je bij ons nog niet voor rijden. :D

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:10

Ik neem aan dat jullie iets betere omstandigheden hebben, dan een ruintje in een stal met slechtpassend tuig en bosritjes door een industrieterein :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:33

Ik zit er ook maar over na te denken om een bijdrage te vragen,ze hoeven ten slotte nergens mee te helpen en ik betaal alles voor de pony (wat ik ook logisch vind) en ik steek er toch heel wat uren in.
Daarnaast wil ik ook iemand die serieus en verantwoordelijk met mijn pony omgaat,ondanks de leeftijd.

Ik zou alleen niet weten wat ik zou kunnen vragen.
Rijden is in de (privé) buitenbak(dus nooit bezet),alle spullen aanwezig,bosritjes mogelijk,lessen mogelijk op eigen kosten,maar dan alleen hier.
Verder verplicht ik enkel een beetje rijervaring,cap en laarzen.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:34

MyLittleLove schreef:
Pff.. Ik dacht een perfect paardje te hebben gevonden. Tinker van 5 jaar waar ik lekker mee kon grondwerken etc, rijden hoeft van mij niet persé.
Kreeg ik een mailtje terug dat het goed was en dat ik een keer mocht komen. Was wel geen tinker, het was een drum horse (stukkie groter dan een tinker, en sterker) Maar ze vond mij (naar aanleiding van mijn stukje info wat ik had gegeven over mezelf) een geschikte verzorger en ik mocht komen kijken. Toen heb ik teruggemaild wanneer, want ik heb vakantie dus alle tijd.
Krijg ik een mailtje terug dat ze toch iemand anders heeft gevonden, dus dat ik niet meer nodig ben.

En dan denk ik ja hou toch op.. maak me niet blij met een dode mus?

Jeetje wat rot daar hoef je bij ons niet bang voor te zijn hoor na afloop zeggen wij okee je mag hem verzorgen. :D

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:37

Ik denk ook dat als je een bijdrage vraagt dat mensen het dan ook serieuzer nemen :j

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:58

ik heb na lang zoeken een verzorgmeisje gevonden. een meisje van 16 jaar met 6 jaar rijervaring en de afgelopen 2 jaar niets. ja, ik had liever iemand met meer ervaring maar ik heb met haar samen afgesproken dan we de komende tijd samen gaan zodat ik kan kijken hoe het gaat. mijn pony is nog jong maar ze is wel heel lief en eerlijk dus denk dat met poetsen en knuffelen in het begin niet veel fout kan gaan.
ik ga haar ook eerst lesgeven op de pony van mijn zus zo dat ik kan zien hoe ze dat doet.
tja. ik kan haar nu natuurlijk wel helemaal vormen hoe ik het hebben wil :) ze is heel leergierig en vind het niet vervelend als ik haar op fouten wijs, dus hopelijk gaat t wel goedkomen!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:48

FlorisSam schreef:
Ik zit er ook maar over na te denken om een bijdrage te vragen,ze hoeven ten slotte nergens mee te helpen en ik betaal alles voor de pony (wat ik ook logisch vind) en ik steek er toch heel wat uren in.
Daarnaast wil ik ook iemand die serieus en verantwoordelijk met mijn pony omgaat,ondanks de leeftijd.

Rijden is in de (privé) buitenbak(dus nooit bezet),alle spullen aanwezig,bosritjes mogelijk,lessen mogelijk op eigen kosten,maar dan alleen hier.

Afhankelijk van het aantal dagen per week, ik vind voor bijvoorbeeld voor 3 dagen per week rond de 50 euro acceptabel. Maar het zal per persoon verschillen en ik kan natuurlijk ook niet bij jou in de stal kijken.

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:07

MyLittleLove schreef:
Ik denk ook dat als je een bijdrage vraagt dat mensen het dan ook serieuzer nemen :j

Je treft heel andere soort mensen is mijn ervaring. De meisjes die hier maandelijks aanbellen om te verzorgen willen voornamelijk hard gaan en onverantwoord bezig zijn. Hoe gekker, hoe leuker.

Daar leen ik mijn paarden en pony's niet voor.

Doordat wij een werken met een "huur-contract" zijn de ouders altijd betrokken. Kinderen zijn ambitieus en altijd fanatiek. Ze zullen altijd komen opdagen, anders is het weggegooid geld. De meiden die bij ons rijden zijn allen heel leergierig en willen zo graag GOED leren rijden, lol maken doen ze tussen het rijden door maar. :j

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:56

justdiesel schreef:
Hoe moeilijk is het toch voor mensen om te lezen wat er in een advertentie staat!
Krijg je weer een reactie van een jong grietje wat ook nog eens niet eens kan op de dagen waarvoor ik iemand vraag.... 8)7
Waarom reageer je dan in godsnaam! :?

Niet geschoten is altijd mis? :+
Maar ik snap je irritatie wel :P

Ik ben ook weer opnieuw op zoek...Wat blijft het moeilijk.

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:56

Chaos schreef:
Wij mesten en voeren liever zelf. Dan weten we zeker dat het goed én snel gebeurd.
Die ene stal meer of minder. We hebben er dagelijks sowieso 15 te mesten, daar zadelen we de meiden niet mee op. Helpen mag altijd.

ja ik doe het ook liever zelf maar ja een bijrijdster komt hier omdat ik niet 7 dagen in de week naar me paard kan
en ik wil toch wel dat de dagen dat ik er niet ben er weg gemest wordt, dat moeten wij namelijk zelf doen

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:53

Ik vind betalen altijd een heikel punt. Ik begrijp heus dat paardrijden een dure sport is en dat het geld kost, maar het zijn tenslotte niet mijn paarden. Ik kies daar juist voor, om niet zelf een paard te kopen. Op dit moment help ik iemand juist door er af en toe te zijn. Ik neem mijn verantwoordelijkheid, kan goed rijden (tot op het niveau waarop de paarden en eigenaressen ook ongeveer zijn, als ik dat zelf zo mag zeggen), weet wat ik doe en neem daarmee soms wat werk uit handen van een ander. Rijden doen we regelmatig, maar ik pak wel juist het paard wat het nodig heeft, en soms kan het ook niet.

Ik heb eerder ook wel eens betaald hoor, maar dan vind ik de verhoudingen toch weer heel anders. Ik ben niet de gene die een gunst krijgt van de eigenaren, alhoewel ik het vanuit mijn standpunt zo zie. Maar ik doe de eigenaren juist ook een gunst en zij ziet dat ook zo. Dan blijft het ook gelijkwaardig. Ik kan dan soms wat vragen, eigenaresse kan mij soms wat vragen. Het is geven en nemen. Ik vind het heel prettig op die manier en we zijn elkaar niets verplicht. Ja, ik ben het verplicht om er netjes mee om te gaan, maar dat lijkt me eigenlijk standaard en normaal. Alhoewel dat niet voor iedereen zo geldt hoor ik hier ;)

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:58

Zo wat een herkenbaar topic
Ik heb meer dan 20 reacties gekregen op mijn advertentie op MP
Maar niemand laat meer iets horen.
Ik word er niet goed van!
Ik ga ze vanmiddag nog even allemaal mailen.

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:02

Jethafa: jouw reactie had ook gewoon over een leasepaard kunnen gaan. Het si altijd geven en nemen. Je hebt altijd bepaalde voorwaarden en verplichtingen. Ik zie een paard berijden niet als een gunst tenzij je daadwerkelijk heel leuk kunt rijden. Maar dan vraag je er in de meeste gevallen geld voor. Overigens huren onze klanten omdat ze een eigen paard hebben voor een vast bedrag per maand zonder zorgen en op dagen en tijden dat het hun uitkomt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:06

Kirsha schreef:
FlorisSam schreef:

Afhankelijk van het aantal dagen per week, ik vind voor bijvoorbeeld voor 3 dagen per week rond de 50 euro acceptabel. Maar het zal per persoon verschillen en ik kan natuurlijk ook niet bij jou in de stal kijken.

Mijn idee was (in overleg) 2 keer per week komen rijden,ik zat zelf rond de 25 euro per maand,leek mij wel redelijk met wat ik ze kan bieden (altijd begeleiding,leuke maar jonge pony,e.d.)

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:16

Dat is een mooi bedrag hoor

Ik vraag 30 euro per maan
Voor 2 à 3 dagen en extra dagen zitten er gewoon bij in
Ook hier genoeg begeleiding zeker tot ik zeker weet dat ze het allen af kunnen.
En als ze hulp nodig heeft hoef ze maar te gillen

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:19

Ik zelf zou sowieso niet meer dan 50 euro betalen
ook al is het voor 7 dagen per week dat kan ik niet missen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:21

lido_4_ever schreef:
Dat is een mooi bedrag hoor

Ik vraag 30 euro per maan
Voor 2 à 3 dagen en extra dagen zitten er gewoon bij in
Ook hier genoeg begeleiding zeker tot ik zeker weet dat ze het allen af kunnen.
En als ze hulp nodig heeft hoef ze maar te gillen

Dat is hier ook zo.
Ik vraag niet te veel,omdat het mensen afschrikt,het gaat hier om kleine kinderen,en ik denk niet dat ouders er veel voor over hebben.