bijrijders die niet willen betalen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:00

Om eerlijk te zeggen €100,- is eigelijk niet teveel.

Het is jou paard en dus jou regels en horen de bijrijders ermaar aan te houden en niet te discusren over de prijzen.

Waar ik wel tegen bent is dat wanneer de persoon tijdje een bijrijder heb en dan zomaar de prijs omhoog gooit dat vindt ik nou niet kunnen.

Dus tsja, vindt je het teveel voor het aantal x rijden dan maar veder zoeken,s impel zat :)

Mijn brijder betaalt ook gewoon een klein deel mag dan ook iets van 3 tot 4 keer per week rijden(wisselen de zondag per week af) maar er mag alleen geen wedstrijden mee worden greden. Eventueel mag die wel op Dressuurmatig niveau rijden wat niet te hoog is voor mijn paard maar zover is hij zelf ook niet.
Laatst bijgewerkt door kensha op 20-02-11 14:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:01

Myca schreef:
Ik heb ook een paar maanden iemand gehad die op mijn paard reed, daar was ik ontzettend blij mee. Ik kon toen zelf wegens medische redenen helemaal niet rijden.
Ze was erg goed en zij heeft ervoor gezorgd dat mijn paard in conditie bleef en ik zo weer op mijn paard kon wegrijden toen ik daar zelf weer toe in staat was. Daar heeft ze natuurlijk niet voor hoeven betalen, zij heeft er niets voor gevraagd, maar ik was zelfs bereid geweest haar hiervoor wat te betalen.

Misschien verschilt dit ook per streek en niveau van de ruiter.
Matige bijrijders zou je geld kunnen vragen, want inderdaad een manege is ook niet gratis en je spullen slijten verder. Maar persoonlijk wil ik zulke mensen niet op mijn paard hebben.

Goede bijrijders hoeven hier niets te betalen, die moet je zelfs toe betalen als ze echt goed zijn.

Ik vindt dat geen bijrijder, gewoon een trainer/ruiter die tijdelijk jouw paard traint.
Als mijn instructeur mijn paard zou rijden bij ziekte van mijn kant is hij ruiter, geen bijrijder.
Ik vindt het logisch dat mensen die je paard enorm kunnen verbeteren doordat zij een schat meer hebben aan ervaringen ed. niet hoeven te betalen. Die betaal je dan zelf meestal.

Amber_

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:04

Hee Je woont in Ede, wat leuk ! Daar staan mijn Fjordjes ook *D! (Waar sta je ? Broek ?)

Ik heb Fjordy 4 jaar lang als verzorgpaard gehad. Hier heb ik niks voor betaald, maar ik betaalde wel alles voor hem. Voer, helft hooi, hoefsmid, dierenarts, enz. Maar het was wel gewoon 'mijn' eigen pony, dus alle verzorging kwam ook op mij.

Ik zou zelf nooit 100 euro per maand betalen, voor een bijrijd paard. Zeker in omgeving Ede, is er genoeg te vinden waar je gratis kan rijden. Ik denk dat dat ook wel mee speelt. Terwijl het in een andere omgeving, als bijv. Noordwijk, heel normaal is om te betalen voor je verzorgpaard.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:05

nou daar komt mijn verhaal dan. vanaf mijn 9e heeft mijn opa een pony voor de familie gekocht. ik was de enige die er op reed. ik werd steeds beter en beter en mag haar nu als mijn eigendom noemen. (mijn opa is inmiddels overleden.) ik kreeg een fjord van mijn oom en tante te rijden omdat mijn nichtjes hem niet aankonden. (ik was te groot voor die andere pony.) Ze kwam bij mij te staan ik ging bij een hengstenhouderij rijden maar het was me net iets te ver weg en kreeg bij mijn buren iets aangeboden van alles wat ik nodig had.

nu rijdik daar nog steeds. Mijn ouders hebben enkel de helft van het zadel betaald. we gaan naar de manege als de bak daar te slecht is. ik moet mijn verantwoordelijkheid kennen en help soms wat mee. ik krijg zelfs gratis privé les. Nee dit krijg je niet veel maar ik zou dus ook niet betalen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:08

Ik vind dat het helemaal van de bijrijder af hangt.
Stel een lichte tour amazone komt hem 4 keer per week voor je trainen. Dan zou je toch bijna geld toe geven? Er word namelijk waarschijnlijk wel waarde toegevoegd aan je paard dan.

Dus ik vind het niet eerlijk om op voorhand te zeggen welk bedrag je wilt. Zelf hoefde ik nooit te betalen, en dat zal ik dan ook niet snel doen. Ik kwam uitmesten, supplementen geven, in of uit de paddock/wei halen/zetten, en verzorgde een afwisselende training. Nieuw zadel nodig? Dan liet ik van mijn eigen centjes de zadelmaker komen. Wedstrijden vind ik geen hol aan, het trainen en verbeteren van een paard vind ik wel weer interessant.

Maar stel er komt iemand alleen maar bosritjes op doen, zodat jij iedere keer als je rijd je paard eerst weer fatsoenlijk recht kunt richten etc. dan begrijp ik heel goed dat je geld vraagt. Dan bewijs jij die persoon immers een dienst, ook als de bijrijder op dressuurmatig vlak bijleert van het paard.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:40

nickyu schreef:
wp1 niet helemaal eens
ja eens dat een goede bijrijder goud waard is

maar of paard nu blootvoets (doen we meestal zelf) of met ijzers loopt zit wel een verschil in
een handje meusli krijgt of 1,5 kg (per dag .. dat is het verschil tussen voor het lekker of aan het werk)
1 x per jaar enten of 2 x

daarbij rekenend dat de ruiter 1 a 6 x per week (wat ze willen) kan komen en
inprincipe bij gebleken geschiktheid paard kan beschouden als "eigen"
trailer kosteloos gepakt kan worden , tuigage van mij niet slijt :')

maar uberhaubt een fijne bijrijder vinden blijkt al lastig genoeg ;)
ook al hoeft er niks gedaan te worden en niks betaald te worden

Ook als ze op ijzers lopen groeien de hoeven en moeten er weer nieuwe onder.
Maar als de bijrijder niet rijdt neem ik aan dat je je paardje zelf beweging geeft en dus ook de brok nodig heeft.

en sorry dat ik het zeg maar als een bijrijder 4x rijdt waarom zou je je pony/paard dan aanhouden want dan heb jezelf geen tijd om het te doen.
Dat vind ik altijd zielig omdat het heel moeilijk is om een goede bijrijder te vinden dus veranderd dat nog wel eens en dat zou ik voor mijn beestje niet eens willen.
Zo zie je maar weer zoveel mensen zoveel meningen.

Maar ik vind 100 euro ontzettend veel geld.
Ik hoop voor de TS dat ze een betrouwbare bijrijdster vindt en die dat wil betalen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:52

wie zegt dat ik geen tijd heb ? heeft echt heeeel erg weinig met tijd te maken

mijn lijf is door omstandigheden een heel stuk achteruit gegaan
heb lol met mijn knol ook zonder rijden en die ene keer dat ik er wel opgeraak
en nee .. zoveel beweegt hij nu dus niet
buiten 24/7 met maatje en inloopstal

die ene keer dat ik er op kruip of dat stukje grondwerk naast de rolstoel
daar kan die echt niet moe van worden :')

luizen leventje heeft die nu :D
word dagelijks goed verzorgd en zeer regelmatig lekkere borstel beurt en soms moet die heel even luisteren
of stukje stappen .. och och wat een honden leven heeft die knol :D

krijgt nu dus alleen voor het lekkere klein beetje meusli bij
doet het erg goed op hooi en voordroog
staat al bol (en vredig) genoeg zo :j
uit ervaring uit het verleden als die paar keer per week moet "werken"of kilometers maken
ja dan heeft die echt bijvoer nodig ;)

voor die ene keer dat ik rij heeft mijn paard geen ijzers nodig
voor buitenrijden heeft hij ze zeker wel nodig (ervaringen uit het verleden)

misschien gaat het met mijn lijf binnen kort iets beter voor een periode van ? (als jij het weet mag je het zeggen :D )
misschien ook niet .. ben iig 24/7 thuis dus aan tijd ligt het niet ;)

het zou tevens best wel eens kunnen dat eventuele bijrijder bij gebleken geschiktheid en mogelijkheden
paard over paar maanden of hopelijk paar jaar tegen simbolisch bedrag krijgt aangeboden

maar dus omdat mijn paard nu uit noodzaak grotendeels grasmaaier is geworden
dus maar geen bijrijder zoeken ?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:57

ik vind het zelf een beetje vreemd dat je geld gaat vragen voor het feit dat iemand je helpt.
want JIJ zoekt iemand die je kan helpen, die steekt tijd in JOU en JE PAARD en zou daar dan nog 100 euro voor moeten betalen.
als je het zelf niet kunt betalen een paard te houden, dan moet je hem verkopen.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:00

nickyu schreef:
wie zegt dat ik geen tijd heb ? heeft echt heeeel erg weinig met tijd te maken

mijn lijf is door omstandigheden een heel stuk achteruit gegaan
heb lol met mijn knol ook zonder rijden en die ene keer dat ik er wel opgeraak
en nee .. zoveel beweegt hij nu dus niet
buiten 24/7 met maatje en inloopstal

die ene keer dat ik er op kruip of dat stukje grondwerk naast de rolstoel
daar kan die echt niet moe van worden :')

luizen leventje heeft die nu :D
word dagelijks goed verzorgd en zeer regelmatig lekkere borstel beurt en soms moet die heel even luisteren
of stukje stappen .. och och wat een honden leven heeft die knol :D

krijgt nu dus alleen voor het lekkere klein beetje meusli bij
doet het erg goed op hooi en voordroog
staat al bol (en vredig) genoeg zo :j
uit ervaring uit het verleden als die paar keer per week moet "werken"of kilometers maken
ja dan heeft die echt bijvoer nodig ;)

voor die ene keer dat ik rij heeft mijn paard geen ijzers nodig
voor buitenrijden heeft hij ze zeker wel nodig (ervaringen uit het verleden)

misschien gaat het met mijn lijf binnen kort iets beter voor een periode van ? (als jij het weet mag je het zeggen :D )
misschien ook niet .. ben iig 24/7 thuis dus aan tijd ligt het niet ;)

het zou tevens best wel eens kunnen dat eventuele bijrijder bij gebleken geschiktheid en mogelijkheden
paard over paar maanden of hopelijk paar jaar tegen simbolisch bedrag krijgt aangeboden

maar dus omdat mijn paard nu uit noodzaak grotendeels grasmaaier is geworden
dus maar geen bijrijder zoeken ?

volgens mij gaat hier wat fout.....
Ik heb in jou Quote gezet je maar daar bedoel ik niet jou mee, verkeerde woord op de verkeerde plaats :o
Dit is geen aanval op jou het gaat om wat TS er heeft neergezet en waar iedereen zijn mening neerzet.
Dat is dus een mening en wil ik niemand maar dan ook niemand mee kwetsen.
Dus nogmaals het is mijn mening en heb ik de dingen onderbouwd die jij als punt had neergezet.
Niet weten dat jij het naar jezelf toetrekt.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:04

Ik hoef gelukkig niet te betalen voor mijn verzorgpaarden, ben dan ook echt met mijn neus in de boter gevallen. Ik heb het wel gedaan, ik had een verzorgpaard voor 50 euro per maand maar ik vond het plezier niet opwegen tegen de kosten, dus daar ben ik mee gestopt.

In de toekomst kan ik een paard aan huis gaan zetten en ik weet nog niet of ik daar een bijrijder voor ga zoeken, maar ik hoef er niet voor betaald te worden. Ook niet als hij/zij nog niet zo goed kan rijden, dan wil ik echter wel dat ze les gaat volgen van mijzelf of een instructeur die ik uitkies. Ikwil tenslotte niet dat mijn paard verpest wordt. Dat zouden dan de enige kosten zijn die ze moeten maken. Maar ik neem aan dat een serieuze bijrijder zelf ook graag vooruit wil komen en die kosten als normaal aanvaardt.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:09

@ nickyu ik geloof nidt dat jij de TS bent als je over je eigen probleem wilt praten lijkt het mij verstandiger om een eigen topic te openen..

En aan de TS ik heb het hele topic gelezen maar kom er nu niet echt uit wat je nu precies wilt..
Je hebt het over een haflinger waar je geen bijrijder voor wilt hebben dan heb je het over je oude paard, en dan heb je het weer over dat je een paard op het oog hebt wat je wilt kopen mits je een betaalde bijrijdster kan vinden..??

Ik heb zelf een ouder paard die met pensioen is en een jong paard waar ik wedstrijden mee rijd..Die heb ik voor mijn eigen plezier en niet voor een ander zijn plezier..Ik heb ook een fulltime baan met onregelmatige diensten en ik zit ook wel eens met mijn tijd..Maar het is mijn verantwoording als ik eens een weekendje weg wil vraag ik aan iemand of degene mijn paard wilt doen en daar geef ik dan wat voor..

Daarbij vind ik ook als je een bijrijdster wilt voor je paard het belangrijker vind dat iemand betrouwbaar is en dat iemand les neemt zodat hun samen ook vooruit gaan ,dan zelf geld ga vragen omdat iemand mij helpt omdat ik geen tijd/zin hebt om mijn paard te doen..

Dus het antwoord op je vraag is nee ik zou geen geld vragen aan mijn bijrijdster ik zou haar/hem eerder geld geven..

En als het puur uit financieel oogpunt is zou ik er idd over na gaan denken om het paard te verkopen of goedkoper gaan staan..En zeker geen paard erbij gaan kopen mits je een betaalde bijrijdster kan vinden..

Ik lees in je profiel dat 15 jaar bent ik neem aan dat je dat zelf niet allemaal betaald hoe denken je ouders hier over..??

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:13

moelly schreef:
ik vind het zelf een beetje vreemd dat je geld gaat vragen voor het feit dat iemand je helpt.
want JIJ zoekt iemand die je kan helpen, die steekt tijd in JOU en JE PAARD en zou daar dan nog 100 euro voor moeten betalen.
als je het zelf niet kunt betalen een paard te houden, dan moet je hem verkopen.

sorry, maar die ander zoekt een paard om te rijden.
manege lessen zijn ook niet gratis en het paard zelf heeft ook de nodige dingen nodig.
als je als bijrijder geen bijdrage wilt leveren kun je ook zeggen dat ze niet graag genoeg een bijrijdpaard willen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:15

Ik zou nooit betalen om het paard van TS (of een ander) te rijden. Nu hoef ik dat ook niet, ik heb er zelf genoeg, maar stél, nee, dan zou ik dat niet doen. Zou ook nooit geld vragen aan bijrijders.

Paard van TS is een al wat ouder paard, wat zich verder niet bewezen heeft en dus ook niet zo duur is in aankoop. Die 100 euro (of iets meer) spaarde ik dan zelf wel op en dan kocht ik er na verloop van tijd zelf een leuk paard voor.

Dat je spullen sneller slijten klopt, maar het is dan ook iets wat je zelf wil, je kunt het dier natuurlijk ook gewoon zélf verzorgen.

TS, zitten de lessen bij die 100 euro in? en wie geeft die lessen?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:17

mandylfmarca schreef:
het probleem is niet de financien kan me paardje makkelijk alleen betalen.
ik vind ook ben geen filantropische instelling, bijrijders willen hun hobby beoefenen maar dan mooi niet van mijn centen,

Je was 15 jaar? Waar betaal jij dat paard dan zo makkelijk van?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:21

@minikatje: Maar iemand kan ook een bijdrage leveren in de vorm van het paard verbeteren, stal uitmesten etc. Waarom zou iemand die een aantal keer in de week jou paard komt trainen, zodat jij als je tijd hebt weer zo weg kunt rijden, ook nog eens moeten betalen?

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:29

Ik vindt het in principe redelijk normaal dat er een bijdrage wordt betaald. Zeker als iemand op een luxe pensionstal staat en niet veel meer hoeft te doen dan leuk bezig zijn met het paard.

Maar! De reden "op een manege rijden kost ook geld" vind ik een rare reden. Je krijgt tenslotte les op een manege, je rijden wordt er beter van. In principe..als ik ooit een bijrijdpaard zou vinden, zou ik willen blijven lessen bij mijn eigen instructrice. Dus het bijrijdpaard zou voor mij een aanvulling zijn, geen vervanging.

Ook is het zo dat ik vaak mensen zie die een bijrijder zoeken die minimaal dit en dat niveau moet rijden, het zou fijn zijn als het paard op wedstrijden werd uitgebracht enz enz. Dan wordt jou paard er waarschijnlijk beter van (wedstrijd ervaring, makkelijker op onbekend terrein, meer training enz enz) Dan denk ik dat 100 euro mischien erg veel is :)

Het hangt dus geheel van de situatie af wat ik reeel zou vinden aan de hoogte van de bijdrage.

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:30

dat is absoluut niet veel €100,-

enja bijrijders kunnen je wel wijs maken niets te willen betalen omdat jij niet genoeg tijd hebt.
maar bekijk het eens van de andere kant.
bijrijders willen graag rijden, op een manege paard is dat toch anders en dan betalen ze toch ook??
daarbij moeten ze niet verwachten dat ze op ieder paard even gratis rond mogen rijden en jij alles maar even betaald. het kost allemaal al genoeg.

er zijn zelfs bijrijders die geld toe verwachten, hoe verzinnen ze het.
wat jij vaagt is niet veel, vooral niet wat er te bieden is (wat ik uit je verhaal opmaak).

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:32

Vind het nogal raar dat bijrijders hier gezien worden als mensen die alleen maar leuk willen paardzitten.
Maar dat hangt er denk ik vanaf wat je kunt vinden?
Iedereen is het toch met me eens dat het knap achterlijk is om iemand die beter rijd dan jij, te laten betalen voor het trainen van je paard?

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:32

Blabla1980 schreef:
Ik vindt het in principe redelijk normaal dat er een bijdrage wordt betaald. Zeker als iemand op een luxe pensionstal staat en niet veel meer hoeft te doen dan leuk bezig zijn met het paard.

Maar! De reden "op een manege rijden kost ook geld" vind ik een rare reden. Je krijgt tenslotte les op een manege, je rijden wordt er beter van. In principe..als ik ooit een bijrijdpaard zou vinden, zou ik willen blijven lessen bij mijn eigen instructrice. Dus het bijrijdpaard zou voor mij een aanvulling zijn, geen vervanging.

Ook is het zo dat ik vaak mensen zie die een bijrijder zoeken die minimaal dit en dat niveau moet rijden, het zou fijn zijn als het paard op wedstrijden werd uitgebracht enz enz. Dan wordt jou paard er waarschijnlijk beter van (wedstrijd ervaring, makkelijker op onbekend terrein, meer training enz enz) Dan denk ik dat 100 euro mischien erg veel is :)

Het hangt dus geheel van de situatie af wat ik reeel zou vinden aan de hoogte van de bijdrage.

dat klopt niet helemaal,
op de meeste manege's als je al redelijk goed kan rijden. leer je niet veel meer in de lessen.
tenzij je met een eigen paard pive lessen neemt.

in manege lessen leer je vaak tot L-dres rijden en niet veder. dan heb je vaak niet veel meer te zoeken in de lessen.

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:34

sorry maar schaf eens een eigen paard aan, kijk eens hoeveel je dan kwijt bent.
daar is €100,- echt niets bij!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:36

Als je van je bijrijder verlangt dat die klusjes doet zoals uitmesten, tuig onderhouden, voeren en dergelijke, dan vind ik dat jeal niet zoveel kan gaan vragen als een bijrijder die echt enkel en alleen komt om het rijden. Iemand die klsujes doet betaalt in mijn ogen dmv die klusjes.

Mocht ik nu een bijrijder zoeken, dan zou er toch ook betaald moeten worden. Klein bedragje, €50 ofzo per maand maar dat bedragje gaat dan wel opzij als er nieuwe spullen nodig zijn, onverwachte hoge kosten en als ze graag willen lessen geef ik dan wel 1x/week uurtje les of 2x/week half uurtje. Willen ze liever van iemand anders les, mag ook maar dienen ze dan wel zelf te betalen én ik wil die persoon eerst aan het werk zien en erbij zijn. Op wedstrijd zou wel mogen dan, mits het niet wekelijks is en dan zorg ik ook wel zelf voor transport :)

Wat ik een tijd terug persoonlijk nog het meest storend vond, was een stalgenootje die tijdelijk een bijrijder zocht omdat ze in drukke verhuisperiode zit, en als het klikte kon dat dan doorgezet worden naar blijvend verzorgen voor €35/maand, alles erin. Nou kreeg die dus immens veel aanbiedingen van jonge ruitertjes die dat wel wilden doen, ze kwamen kijken met ouders erbij (14-16jaar) en het is redelijk vaak voorgevallen dat de ouders dan plots eruit gooiden "en hoeveel wilt u mijn zoon dochter dan betalen? want 35€/maand zoals u aangaf in de advertentie is wel weinig". Maw, mensen wilden dat ze zelf ging betalen ipv betaald werd...

Diablo

_Jordy_ schreef:
sorry maar schaf eens een eigen paard aan, kijk eens hoeveel je dan kwijt bent.
daar is €100,- echt niets bij!!

Daar heeft een bijrijder toch geen boodschap aan? Die zegt niet dat jij een paard moet kopen hoor.

ladyratina

ik reageer alleen op de vraag van TS, wel of niet een bijrijder laten betalen.

Op onze manege is het verplicht dat je bijrijders aanmeldt. Deze moeten dan aan de manege een vast bedrag betalen en krijgen daar in ruil 1 les per week voor. Daarnaast mogen ze dan gebruik maken van de faciliteiten van de manege (vrijrijden in de binnenbak of buitenbak, longeerring etc).
Ik zou persoonlijk zelf nooit geld vragen aan mijn bijrijdster. Maar ik heb een bijrijdster gezocht omdat ik zelf geen tijd heb om iedere dag te rijden. Vind het dan raar om daar geld voor te vragen. Ik zie het dat je iemand "inhuurt" om iets te doen wat jij zelf niet kunt doen (om wat voor reden dan ook) en beschouw het bijrijden dan ook als een dienst die iemand mij levert. En dat degene dat gratis voor mij wil doen (los van het bedrag dat ze aan onze manege moeten betalen), vind ik alleen maar fijn!

Maar TS als jij daar geld voor wilt vragen, is dat toch gewoon jouw goed recht? 100€ is voor hoop mensen wel veel geld, dat zou misschien een probleem kunnen zijn. In ieder geval succes met het vinden van een fijne bijrijdster want als je een goede hebt, is het heel handig en prettig!

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:37

Ts zegt dat ze minimaal 4x in de week mag rijden.
Als je bij ons op de manege gaat vrijrijden op een manegepony (dus geen les)
dan kost dat gewoon 11 euro dus stel 4x in de week
is 44 euro per week
4weken in een maand dus in totaal ben je dan ook zo rond de 180 euro kwijt.
En dan mag je er ook nog wel is een wedstrijd mee rijden en buitenrijden?
Sorry maar ik vind dat ts er dan wel 100 euro voor mag vragen ;)
(niet aanvallend bedoelt tegenover de anderen )

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:37

Miss_Malfoy schreef:
@minikatje: Maar iemand kan ook een bijdrage leveren in de vorm van het paard verbeteren, stal uitmesten etc. Waarom zou iemand die een aantal keer in de week jou paard komt trainen, zodat jij als je tijd hebt weer zo weg kunt rijden, ook nog eens moeten betalen?

ze hoeven geen rib uit hun lijf te geven.
maar een kleine bijdrage zou ik zelf erg fijn vinden zodat ze een stok achter de deur hebben om te gaan.
natuurlijk zit bokt vol met geweldige en gedreven verzorgers, meestal ligt het net wat anders.

er hoeft niemand mijn pony te komen trainen, paardje is veel te eenkennig voor een bijrijder of verzorger.
die doe ik daar geen plezier mee. :)

het enige wat ik wil aangeven is dat niet alles zomaar gratis voor het oprapen ligt en dat je soms ook een bijdrage moet leveren voor iets wat je graag wilt.

verder op een manege leer je wat, van je bijrijdpaarden leer je niets?
think again. :)

verder ben ik niet beroerd om dan ook echt leuk te maken voor mijn verzorgers. (in theorie dan :P )
ze hoeven niet veel te doen, krijgen grondwerkles en rijles en leren goed met mijn pony om te gaan.(wat opzich al een hele reis is.)
en kunnen mijn hele bibliotheek lenen.

ik heb niets aan een verzorger die het af laat weten, vandaar de bijdrage.
ik wil graag ook een band met mijn verzorger opbouwen aangezien zij ook mijn geliefde pony verzorgt.