Seksuele intimidatie door eigenaars

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanity

Berichten: 130
Geregistreerd: 24-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:57

Ik heb ook toen ik 12 jaar was samen met een vriendin bij een familie paardgereden, bleek later dat die eigenaar meerdere malen 'iets' had gehad met meisjes van onze leeftijd! Als ik me herinner dat hij een keer mijn vriendin in het hooi duwde en bij wijze van een grap bovenop haar ging zitten (man van 40 gewoon!) vind ik het echt walgelijk.
Zijn schoonvader, die ernaast woonde en waar we elk weekend mee-aten, bleek door andere mensen later ook altijd heel handtastelijk en intimiderend te zijn gevonden. Blij dat er echt nooit wat is gebeurd met ons...

Ludique96

Berichten: 13662
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: 5 km. van m'n paardje af <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:20

Ik volg het even.

karinsd

Berichten: 386
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:55

hoi,

Heb ook zoiets meegemaakt, ik verzorgde pony's bij een man en een
vrouw, met 4 kinderen, en in het begin maakte de man alleen opmerkingen.
Maar na een tijdje wilde hij meer en toen ik er wat van zei, was zijn reactie dat ik
het had uitgelokt, en dat hij dit deed omdat hij verliefd op me was.
Ik dacht ja dag echt niet dus ik wil naar zijn vrouw toegaan, samen met mijn vader(gelukkig).
En haar reactie was Ow maar zij heeft het uitgelokt, ik dus.
Dus mijn reactie was alles oppakken en gaan, en daarna rechtstreeks naar de politie.
Ik was gelukkig al wat ouder, 21 jaar. Dus ik kan begrijpen dat als je jonger bent dat je
niets durft te zeggen, maar neem van mij aan zeg het altijd. Je zal je pony/paard zeker missen.
Maar er zijn ook mensen die echt blij zijn dat je hen helpt.

groetjes Karin

Sanity

Berichten: 130
Geregistreerd: 24-10-10

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:05

Volgens mij is dat echt een typische reactie van een echtgenote... :n
Gewoon voor zichzelf ook de schijn erop houden dat het niet aan hun man lag, wat moet je anders?
Maar inderdaad: het is nooit goed om je mond te houden.

geennaamp
Berichten: 8
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: diepenbeek =)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:52

ik heb verzorgpaardjes, en er kwam een man langs deed het hek open en liep de wei in.ik vroeg wat hij hier kwam doen, hij zei verdwaald ikke verdwaald zijn,
ik dacht ohh nee hier gaan we, ik heb twee broers waar ik vaak mee vecht,, en ik doe karate en kickboxen die man was bij de verkeerde, ik stapte gewoon op hem af, en zei " ik vraag het maar 1 keer vriendelijk of wel heb je men vuist tegen je smoel" bol het af!
de man ging gewoon op zen gemak weg, met de zweep van men pony in men hand volgde ik hem tot bij het hek en zag hem weg fietsen,
geluk als je gevechtsporten doet,
ik weet niet wat hij van plan was maar ik kon mijn mond gewoon niet stil houden,
ik ben belgisch kampioen karate. dus ik weet wel wat ik doe.
die man kwam bij de verkeerde vlug zal hij het niet meer doen, haha
x

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:57

Ik wist helemaal niet dat dit vaak gebeurde!
Zoveel vieze ouwe mannen!

Goed topic dit.

Mirtjeee
Berichten: 26
Geregistreerd: 19-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:21

Ik volg dit topic even, gadverdamme.. Gelukkig heb ik zoiets nog nooit meegemaakt.

Boender123

Berichten: 454
Geregistreerd: 25-02-10
Woonplaats: Putten..!

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:34

Jeetje wat erg !!!
ik ben 13 en heb het gelukkig nog nooit mee gemaakt de mensen waar ik eerder bij reed ging ik ook heel vaak met die man mee maar hij was gewoon normaal gezellig niet vies ofzo ;)
ik rij nu op paarden van een vrouw!. :)

GevlektBont

Berichten: 822
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:07

Een vrouw kan ook eng zijn ;)

Rennie89
Berichten: 37321
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:23

geennaamp schreef:
ik heb verzorgpaardjes, en er kwam een man langs deed het hek open en liep de wei in.ik vroeg wat hij hier kwam doen, hij zei verdwaald ikke verdwaald zijn,
ik dacht ohh nee hier gaan we, ik heb twee broers waar ik vaak mee vecht,, en ik doe karate en kickboxen die man was bij de verkeerde, ik stapte gewoon op hem af, en zei " ik vraag het maar 1 keer vriendelijk of wel heb je men vuist tegen je smoel" bol het af!
de man ging gewoon op zen gemak weg, met de zweep van men pony in men hand volgde ik hem tot bij het hek en zag hem weg fietsen,
geluk als je gevechtsporten doet,
ik weet niet wat hij van plan was maar ik kon mijn mond gewoon niet stil houden,
ik ben belgisch kampioen karate. dus ik weet wel wat ik doe.
die man kwam bij de verkeerde vlug zal hij het niet meer doen, haha
x

Vind jou ook wel erg overdreven en te zelfingenomen reageren hoor :) als deze man slechte bedoelingen had dan had die wel van je gewonnen, dus gewoon niet het gevaar opzoeken en altijd beleeft blijven, pas als hij echt iets vervelends zegt of iets raars doet dan kan je zo reageren maar je bent en blijft een meisje van 13. Ik zou in zo'n geval vragen wat die komt doen en zeggen dat die daar de uitgang van de wei kan vinden en weg mag gaan. ik zou niet meteen een vijandige houding aannemen ;) misschien was deze man wel echt verdwaald, nee ik ben absoluut niet naief, heb in genoeg gevaarlijke situaties gezeten waar menige mensen meteen van weg zouden rennen maar ik vind toch dat men niet te snel mag oordelen.

SuusBN

Berichten: 468
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Baarle-Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:41

Heb het ook meegemaakt vroeger...

Man werd toen veroordeeld tot 200 uur werkstraf... pfff.. Oh en uit de ponyclub gezet daar was hij commandant...

Daarom wil ik dus ook een eigen pony voor mijn kids...

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:49

Nou ts,das inderdaad niet normaal.
Ik had mn mond al opengetrokken.(maar goed,zo ben ik)
Waar ik me zowiezo altijd al over verwonderd heb is dat je steeds vaker oproepen ziet staat van piepjonge meiskes,vaak met foto waar ze helemaal opstaan.
Dan denk ik tjee waarom laten die ouders dat toe?Zo worden ze bijna op een presenteerblaadje aangeboden aan mannen met snode plannen.
Of zeer jonge meisjes die via marktplaats iets kopen voor hun verzorgpaard of manege paard,dan gaan ze naar dat adres toe om een halster of weet ik wat op te halen.
Er hoef dr maar ene te zijn die niet zuiver spoort en ze zien dat kind nooit meer terug!!!

Heb het zelf al een paar keer gehad toen ik wat spullen op mp had gezet,allemaal "penny's" kwamen erop af,voor mij geen probleem maar ik heb ze wel duidelijk gemaakt dat zo NOOIT alleen op een adres moeten afgaan!!!!
1 van die meiskes zei toen nog: Goh,daar heb ik nooit zo over nagedacht!
Logisch denk ik dan want dat horen de ouders te doen!!!!

Beverburcht

Berichten: 186
Geregistreerd: 12-09-10
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:08

Wat een vervelend verhaal, ik heb het zelf nog nooit meegemaakt gelukkig, maar ik kan me voorstellen dat je mensen wilt waarschuwen

BenfanJarig

Berichten: 4010
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:07

Ik ben het met je eens, een van de dingen die je leert met zelfverdediging is op een normale toon met mensen praten. En hoe je moet reageren als ze vervelend zijn, eerst verbaal. Soms snappen mensen echt niet dat ze vervelend/eng over komen. Wat je namelijk uitlokt door direct vijandig te reageren is een vijandige reactie. Hij hoeft geen engerd te zijn om haar de huid vol te schelden door zo te reageren op hem, hij kon inderdaad echt verdwaalt zijn. Ik persoonlijk zou namelijk kwaad worden als iemand zo op mij zou reageren.

lifaya schreef:
Vind jou ook wel erg overdreven en te zelfingenomen reageren hoor :) als deze man slechte bedoelingen had dan had die wel van je gewonnen, dus gewoon niet het gevaar opzoeken en altijd beleeft blijven, pas als hij echt iets vervelends zegt of iets raars doet dan kan je zo reageren maar je bent en blijft een meisje van 13. Ik zou in zo'n geval vragen wat die komt doen en zeggen dat die daar de uitgang van de wei kan vinden en weg mag gaan. ik zou niet meteen een vijandige houding aannemen ;) misschien was deze man wel echt verdwaald, nee ik ben absoluut niet naief, heb in genoeg gevaarlijke situaties gezeten waar menige mensen meteen van weg zouden rennen maar ik vind toch dat men niet te snel mag oordelen.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:45

Ja, waar ik rijd loopt ook een mannetje rond. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat hij ook beetje vies is. Dus ik heb altijd hoge shirtjes aan, maar ik heb totaal geen last van hem en spreek hem ook nooit. Zodra hij ook maar iets doet wat ik niet wil ben ik weg daar.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:51

Toen ik 14 was stond mijn pony bij een boer en wij reden altijd in het weiland.
Op een gegeven moment stond er aan de rand van de wei bij de bosrand steeds een vent naar ons te gluren en zichzelf openlijk "te helpen" als wij aan het rijden waren. :r
We moesten 's avonds altijd door het bos naar huis fietsen dus dat was behoorlijk eng. Op een dag stond de man er weer maar nu was toevallig de boer bij de wei aan het werk. Die is serieus met de hooivork op die viezerik afgestormd en de man bleef nog staan ook. Ik weet niet wat de boer allemaal gezegd heeft maar die viezerik hebben we nooit meer gezien. :Y)

Waarom we het achteraf niet gelijk gezegd hebben tegen de boer of onze ouders weet ik eigenlijk niet. Dat doe je als kind gewoon niet zo snel denk ik. Of je schat het gevaar niet goed in. Ik hoop dat dit topic er voor zorgt dat andere meiden wel gelijk aan de bel trekken als er zoiets is of erger.

Douce

Berichten: 3521
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:28

Hier schrik je wel van. Ik heb ook een pony verzorgd bij een boer. Die zeiden dat ze de pony's hielden voor de gezelligheid van de kinderen. Het klinkt heel vies maar ik heb er meerdere jaren rond gelopen en ze hebben nooit iets geprobeerd of gedaan. Veel te veel cadeau's hebben we gehad en nog steeds niks geprobeerd. Dus gelukkig bestaan er ook boeren met pony's die wél goed zijn ;)
Wat lijkt me dat rottig om mee te maken al deze verhalen..

Maximrocky

Berichten: 487
Geregistreerd: 18-03-07

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:05

Zo ik wist niet dat er zulke dingen rond gingen, bah goed dat ht topic er is :j

eliseko
Berichten: 90
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:44

mijn vriendin heeft dit wel een x gehad want er was een man in de 30 van eigenaar van een pony en zij was dan de verzorgster en zij is nu 14 en het was vorig jaar maar eerst ging ze samen met haar moeder en toen na iets van 5 x ging ze 2 x alleen en toen begon hij aan haar achterste te zitten en had aan mij en een vriend van haar gevraagd of wij mee wouden want ze voelden zich niet prettig en we gingen mee maar die vriend van haar moest iets eerder weg en toen waren we met zijn 2e en toen vroeg hij aan haar of ze bij hem wou blijven slapen en begon langzaam aan haar borsten te zitten en schuren haar t-shirt open en we waren binnen een paar seconde naar onze fietsen gerend en weg gegaan

moonvw

Berichten: 711
Geregistreerd: 22-06-09

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:00

Ervaringen genoeg zal de mijne niet beschrijven.

Verbaas me over de ouders.... omdat ik toch geregeld van die meisjes aan de deur krijg. Vraag ook altijd of er een ouder is of iemand die weet dat ze dit doen en hier zijn. Tien van de tien keer zijn ze alleen en negen van de tien weet niemand dat ze voor mijn deur staan voor een paard te verzorgen. Gaat om meiden van 9 jaar en ouder.

Wonderlijk.

Twijfel je of iets niet door de beugel kan?......... Ga weg een keer nooit weer om! Het is niet voor niets dat nekharen overeind gaan staan!!

Rennie89
Berichten: 37321
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:36

Benfan schreef:
Ik ben het met je eens, een van de dingen die je leert met zelfverdediging is op een normale toon met mensen praten. En hoe je moet reageren als ze vervelend zijn, eerst verbaal. Soms snappen mensen echt niet dat ze vervelend/eng over komen. Wat je namelijk uitlokt door direct vijandig te reageren is een vijandige reactie. Hij hoeft geen engerd te zijn om haar de huid vol te schelden door zo te reageren op hem, hij kon inderdaad echt verdwaalt zijn. Ik persoonlijk zou namelijk kwaad worden als iemand zo op mij zou reageren.

lifaya schreef:
Vind jou ook wel erg overdreven en te zelfingenomen reageren hoor :) als deze man slechte bedoelingen had dan had die wel van je gewonnen, dus gewoon niet het gevaar opzoeken en altijd beleeft blijven, pas als hij echt iets vervelends zegt of iets raars doet dan kan je zo reageren maar je bent en blijft een meisje van 13. Ik zou in zo'n geval vragen wat die komt doen en zeggen dat die daar de uitgang van de wei kan vinden en weg mag gaan. ik zou niet meteen een vijandige houding aannemen ;) misschien was deze man wel echt verdwaald, nee ik ben absoluut niet naief, heb in genoeg gevaarlijke situaties gezeten waar menige mensen meteen van weg zouden rennen maar ik vind toch dat men niet te snel mag oordelen.

Inderdaad :j Mijn vader heeft Tai kwando (schrijf ik het goed? :') ) les gegeven en hij zou die oefeningen eigenlijk nooit in real life mogen gebruiken TENZIJ hij in een levensbedreigende situatie zit dat het echt noodzakelijk is om het als zelfverdediging te gebruiken. Dat word bij elke vechtsport gezegd. Jonge meisjes zijn vaak naief en kunnen situatie's niet goed inschatten. Die zien gevaar niet snel of die overschatten zichzelf waardoor ze dus echt in de problemen kunnen komen.

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:22

Zoiets heb ik ook wel meegemaakt op stage.

Was bij een oudere man (60+) die vaak van die dingen vroeg als van wat voor worst ik hield, droge worst of natte worst.
Als we paarden wortels voerden vroeg ie, met een hele grote wortel in zijn hand, of ik die ook mee wilde nemen naar huis..

Had een keer een rokje aan (was in de sloot gevallen, dus thuis gedoucht en had geen korte broeken meer, was 30 graden), we zaten in de auto, de hele tijd vieze opmerkingen maken dat hij het zo leuk vond dat ik een rokje aan had en in mijn bovenbeen knijpen.

Ook vroeg hij vaak of ik bleef slapen. En nog wel veel meer waar ik zo snel niet op kom. Allemaal 'grapjes' in zijn ogen. Maar ik had oplaatst echt genoeg gehad en ben de laatste week stage niet meer geweest. Vond ie nog raar ook :+

vidya

Berichten: 326
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:58

Ik denk dat 1 op 3 meisjes een understatement is. Ik durf zelfs nog wel zo ver te gaan om te zeggen dat elk meisje/vrouw wel eenmaal in haar leven last krijgt van seksuele intimidatie (al dan niet in hele ernstige vorm). Er is gewoon ernstig veel onderrapportage als je nagaat hoeveel (onterechte) schaamte en vernedering het opwekt.

Ik heb zelf tal van ervaringen, ga ze werkelijk niet allemaal posten, maar dat varieert van een dubbelzinnige gymleraar die toevallig een stok uit de douche moet hebben terwijl er 5 meisjes onder staan tot aan een al handtastelijk familielid die tijdens een vakantie bij je in bed kruipt en daadwerkelijk stomverbaasd en agressief word als je aangeeft dat dit echt niet toelaatbaar meer is.

Wat volgensmij heel belangrijk is is dat meisjes op jonge leeftijd weerbaar worden gemaakt en voor zichzelf leren opkomen als ze een onderbuikgevoel hebben. Het probleem roei je niet uit, echter je kunt erger voorkomen. Ik ben dus fan van dit topic!!

(ook al vind ik sommige reacties al wel snel en wellicht fout beoordeeld, liever 100 x mis, dan 1 x raak)

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 11:47

vidya schreef:
Wat volgensmij heel belangrijk is is dat meisjes op jonge leeftijd weerbaar worden gemaakt en voor zichzelf leren opkomen als ze een onderbuikgevoel hebben. Het probleem roei je niet uit, echter je kunt erger voorkomen. Ik ben dus fan van dit topic!!

(ook al vind ik sommige reacties al wel snel en wellicht fout beoordeeld, liever 100 x mis, dan 1 x raak)



De eerste alinea ben ik helemaal met je eens +:)+

De zin tussen haakjes vind ik een beetje jammer. Misschien kun je aangeven welke reacties je dan wellicht fout beoordeeld vind?
Ik kan me voorstellen dat er meisjes in dit topic zitten die nu denken, oh jee misschien heb ik het wel fout.
En de volgende keer moeten ze nog langer nadenken voor ze hun verzorgpony opzeggen bij dat vieze oude boertje wat misschien ook wel een lief oud boertje is?

vidya

Berichten: 326
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:24

@ djundjun: dat was wellicht niet zo handig geformuleerd van mij

Wat ik bedoelde dat er niet meteen een sfeer moet worden gecreerd waarbij iemand die de weg komt vragen meteen weg word gebonjourd. Als je vanuit angst gaat leven zie je opeens op elke hoek van de straat wel een vies ventje ;) Bovendien maakt het t voor jezelf ook niet leuker op.

Maar ik had ook nog een 'achter de komma', liever 100x mis, dan 1x raak. Persoonlijk heb ik veel liever dat iemand die er niets mee bedoeld word vermeden, dan dat meisjes het risico van de twijfel nemen.. Psychologische schade achteraf is veel groter dan het missen van die ene leuke pony.