Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Serendip90 schreef:Ik ben daarin misschien een trut, maar ik heb op de stal waar ik nu sta, misschien vertrouwen in 2 mensen? Van de ruim 60 die er staan? Dus nee... Dan liever iemand die hem kent. Ik zou ook niet per se iemand nodig hebben, maar ik vind het wel een fijn idee altijd. + Ik heb zelf ook jaren lang gratis een paard mogen rijden, hoefde ik ook geen stal uit te mesten, alleen als ie in de bak poepte dat eruit te halen. Ook al is het maar voor de gezelligheid... Tjah.. Maarja, bij mij speelt het "gevoelsmatige" ook mee.. en dus het feit dat ik ook lekker die kans kreeg met een paardje waar ze niets meer mee deden, maar wel hielden voor mijHij mocht van haar moeder niet meer weg zolang ik er kwam
Was echt super lief
En het mag ook wel, maar ik zie het gewoon als "helpen" ook al gaat er iemand voor de gezelligheid mee of wat dan ook... En van mij mag een bijdrage ook best wel... Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet het idee heb van "goh, nu betaal ik voor iemand anders hobby"...
En ik vraag dus gewoon geen bijdrage omdat ik daarbij een "naar" gevoel heb..
Het is geen weldoeners, maar ik vind het eigenlijk vrij normaal? (13 jaar lang paarden verzorgd voor niets... ook nooit iets hoeven te doen op stal ofzo, natuurlijk help je wel als je er bent etc. maar het hoefde niet..)
benbri schreef:Hoe dan ook...ik weet niet wat nou reeel is of niet. Tenslotte kies ik niet voor een stal waarbij alles gedaan word en dus bijbehorende prijs. Ik vind het leuker om zelf de stal te doen (hou je het gevoel van verzorgen ten minste, tis zo plastic vind ik)
joyce B schreef:En dat laatste, daar kweek je verwende jeugd mee...
Een paard kost veel geld en een paard is veel werk.Of het regent of niet, er ijs of sneeuw ligt, of jij nu ziek bent of niet, je dieren moeten verzorgd worden. En als het paard ziek is gaan de kosten door en heb je er nog extra dierenartskosten bij!
Als je mensen niet leert dat het veel geld en moeite kost om een paard goed te verzorgen, dan nemen ze het voor lief. Mijn dochter mag straks ook rustig meehelpen met verzorgen hoor! Die hoeft echt niet bij mij aan te komen met alleen poetsen, opzadelen en rijden... Dan krijgt ze echt geen eigen pony!
Colway schreef:Mjaaa waarom zou ik me er niet goed bij moeten voelen om een jongere te laten bijbetalen?
Ik werkte vroeger ook iedere zaterdag, vakanties, etc om mn centen te verdienen zodat ik dat kon doen wat ik graag wilde. Niets mis mee? Om me heen zie ik genoeg meiden van 16 die hun bijrijdpaard toch echt zelf betalen.
Al zullen er vast ouders zijn die het wel voor hun kind betalen. Maar of die nu de lessen op de manege betalen of het bijrijdpaard, dat maakt toch niet uit? Ik kreeg vroeger ook mijn paardrijlessen van mn ouders. M'n eerste 2 pony's en mn eerste paard ook. Maar denk maar niet dat ik 'ziek' thuis kon zitten op zaterdag en later ook de zondag. Dan moest ik gewoon aan het werk. Niet meer dan logisch vind ik zelf.
Maar goed, ik zou al geen jongere willen maar een volwassen iemand.
sallandval schreef:Dat vind ik echt onzin, ik denk als je de bijrijders vergelijkt die al dan niet een bijrijdpaard kunnen betalen; de betalende bijrijders toch echt de verwendere exemplaren zijn. Imo zijn de meeste betalende bijrijders tenminste de jeugd van wie de ouders het betalen.
Wanneer iemand zich de luxe van een paard kan veroorloven en zich er goed bij voelt om een jongere mee te laten betalen voor zijn/haar paard moet hij dat doen. Ik zou me er echter niet goed bij voelen. En gezien de vaak lange argumentatie denk ik dat mensen die wel geld vragen zich er vaak ook helemaal niet zo goed bij voelen als ze wel beweren.
sallandval schreef:joyce B schreef:En dat laatste, daar kweek je verwende jeugd mee...
Een paard kost veel geld en een paard is veel werk.Of het regent of niet, er ijs of sneeuw ligt, of jij nu ziek bent of niet, je dieren moeten verzorgd worden. En als het paard ziek is gaan de kosten door en heb je er nog extra dierenartskosten bij!
Als je mensen niet leert dat het veel geld en moeite kost om een paard goed te verzorgen, dan nemen ze het voor lief. Mijn dochter mag straks ook rustig meehelpen met verzorgen hoor! Die hoeft echt niet bij mij aan te komen met alleen poetsen, opzadelen en rijden... Dan krijgt ze echt geen eigen pony!
Dat vind ik echt onzin, ik denk als je de bijrijders vergelijkt die al dan niet een bijrijdpaard kunnen betalen; de betalende bijrijders toch echt de verwendere exemplaren zijn. Imo zijn de meeste betalende bijrijders tenminste de jeugd van wie de ouders het betalen.
Wanneer iemand zich de luxe van een paard kan veroorloven en zich er goed bij voelt om een jongere mee te laten betalen voor zijn/haar paard moet hij dat doen. Ik zou me er echter niet goed bij voelen. En gezien de vaak lange argumentatie denk ik dat mensen die wel geld vragen zich er vaak ook helemaal niet zo goed bij voelen als ze wel beweren.
sallandval schreef:Ik vind dat behoorlijk verwend ja, een paard of pony krijgen van je ouders. Maar het verklaard wel iets; ik denk dan niet dat je je een voorstelling kunt maken bij mensen die het slechter hebben en geen geld hebben voor een bijrijdpaard.
Citaat:Dacht je dat iemand die voor zijn geld moet werken wel zogenaamd 'ziek' is ? Ik vind dat behoorlijk verwend ja, een paard of pony krijgen van je ouders. Maar het verklaard wel iets; ik denk dan niet dat je je een voorstelling kunt maken bij mensen die het slechter hebben en geen geld hebben voor een bijrijdpaard.