enamorada schreef:Even een oprechte vraag aan eigenaren, helemaal niet banketstaaf bedoeld: als je zoveel nadeel van een bijrijder/verzorger ondervindt, waarom neem je er dan in godsnaam een? Ik begrijp het niet, dus als iemand hier een antwoord op heeft hoor ik het graag.
Dat is het gene wat ik me nu dus ook afvraag, waarom doe ik het.
Momenteel heb ik dus ook geen bijrijder nadat de zoveelste weer haar afspraken niet na kwam. En dacht dat ze al best goed reed, maar toch amper wat verder zijn dan manege niveau.
Dat als je zelf op stapt je toch weer een kwartier nodig hebt eruit te rijden wat er de vorige keer ingereden is.
Waarom wil ik graag een bijrijder.
Omdat ik zelf minder vaak kan rijden dan dat goed is voor mijn te dikke paardje.
Voor hem is meer beweging gewoon goed.
En ik heb zelf vroeger ook de kans gehad en zo wil ik ook graag de kans aan een ander geven.
Klusjes hoeft niet eens, die ik vroeger wel deed. Maar afspraken nakomen vind ik toch wel dat ik dat mag verwachten.
Maar dat blijkt tegenwoordig anders te liggen.

). Dat ging prima. Tot ik merkte dat de eigenaar het paard die dag al had gereden, terwijl dat mijn dag was (we hadden van te voren vaste dagen afgesproken). Beestje had er totaal geen zin meer in. Ook als ik op de zondag mee wilde doen met een FRNS wedstrijdje, was dit een heel probleem en moest ik extra betalen. Terwijl dit eens in de twee maanden was.
Ik had geen plezier met dit paardje en ik had het idee dat ik het paard er ook geen plezier mee deed om hem een tweede keer te laten lopen.
Twee weken verder, nog geen geld. Ik gaf het op. Toen bood mijn beste vriendin aan haar paard bij te rijden. Dat leek mij ontzettend leuk. Kreeg ik een belletje van de eigenaresse van mijn vorige verzorgpaard. Dat ik was gestopt met haar paard omdat ik nu een ander paard ga bij rijden. Dat ze dat niet vond kunnen. Maar dat was helemaal niet zo
maanden echt niet meer rijden of 2 weken niet rijden daarna rustig aankijken. Is het bv 200 euro p.m of twee tientjes? Verzorg/rijd je het paard pas enkele dagen of doe je het al jaren? Maakt denk ik ook allemaal verschil.