Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:48

NienSCHaap schreef:
Het is altijd handig om zo'n kleintje in de buurt te hebben hoor :=

Haa, "ons soort" is dus toch niet helemaal niet-bruikbaar. hahaha moest lachen hoe je het bracht! maakt mijn avondje weer een stukje beter :')

Prisjee91

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:51

Er zit hier in de buurt geloof ik wel zo'n shetlander rijclub. Misschien dat ik er daar 1 vandaan kan halen!
Zal ook wel eens op bezoek gaan bij maneges.
Heb er net via MP 1tje gevonden.
http://link.marktplaats.nl/604686278 :D

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:53

Aaah wat vind ik dat er toch altijd lief en hobbelig uitzien:), nou in elk geval nog heel veel succes met het zoeken naar een geschikt ruitertje maar dat gaat vast wel goedkomen !

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:54

Ik hoop het, pony word namelijk vervelend als ze niet zo veel doet en hééél dik.
Zou het zelfs leuk vinden als ik er 1tje vind die ook wedstrijden wilt gaan rijden. :D

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:57

Hihi wat grappig zo'n shetlander rijclub :D

Teunelientje, gelukkig maak ik iemand zijn avond een stukje beter :D
Ik vond het altijd handig hoor :j als de pony niet voor de wagen stond en vervelend was dan mocht zijn een rondje doen O:)
bij ons heeft ze de bijnaam Dummy :o

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:00

op marktplaats staat ook de kop Diensten en Vakmensen, daar heb je weer een subgroep Paarden oppas les overige e.d. vaak staan daar veel advertenties van bijrijders zag net dat de bovenstaande advertentie bij Paarden en pony's overige toebehoren stond. Alhoewel ik denk dat je daar zelf ook al naar had gekeken haha :P

@NienSCHaap haha "dummy's" zijn ook wel handig hoor en ik vind dat we totaal niet te klagen hebben over onze lengte. zoals je al zegt er is niet snel een pony waar we te groot voor zijn, tenzij je natuurlijk over hele kleine ponytjes spreekt :Y)

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:00

Ja ik heb op het laatst maar gewoon de zoekopdracht ingevuld: "verzorgpony".
Toen kwamen er opeens veel meer tevoorschijn! :D

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:01

Ondertussen bemiddel ik al voor 3 eigenaren, haha :+

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:02

Haha kijk eens aan er zal vast wel iets geschikts tussen zitten Prisjee91

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:06

Teunelientje schreef:
Haha kijk eens aan er zal vast wel iets geschikts tussen zitten Prisjee91

Vast wel, ik geef de hoop niet op. +:)+

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:08

Met die instelling zal iedereen er een keer komen haha :) geduld is een schone zaak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 01:03

Awel, zondag komen 2 dametjes met ouders hier eens kijken.....
Ik ben benieuwd, nog wel erg jong maar wie weet.....
Wat kan je een 9 en 10 1/2 jarige laten doen?

mini shet poetsen, tuig laten poetsen maar qua stal ed?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 01:16

Sylvia_B schreef:

Tuig laten poetsen zou ik mee oppassen, dadelijk zit er veel te veel olie/vet op... "Ja want het zoog er zo in" of zoiets. Heb het al eens meegemaakt op een manege, al het tuig sopte van de olie. Niet handig, want dan valt het gewoon uit elkaar.

Maargoed. Ze kunnen ook best een stal schrobben (voer en waterbak bijv.) en uitmesten een beetje. Misschien met z'n tweeën een stal of zo? zijn ze even zoet. Je hebt speciaal kleinere/lichtere mestvorken voor kinderen, zoiets zou ideaal zijn.

Wat zocht je precies? Ruitertjes voor de shet? Dan zou je ze ook kunnen leren longeren met dat beestje. Om een voorbeeld te noemen.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:27

xJolien schreef:
Jeeeeeeuj!

Woon je in Dronten of Nieuwegein? Ben je in het bezit van een rijbewijs?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:31

Safiera schreef:
Sylvia_B schreef:

Tuig laten poetsen zou ik mee oppassen, dadelijk zit er veel te veel olie/vet op... "Ja want het zoog er zo in" of zoiets. Heb het al eens meegemaakt op een manege, al het tuig sopte van de olie. Niet handig, want dan valt het gewoon uit elkaar.

Maargoed. Ze kunnen ook best een stal schrobben (voer en waterbak bijv.) en uitmesten een beetje. Misschien met z'n tweeën een stal of zo? zijn ze even zoet. Je hebt speciaal kleinere/lichtere mestvorken voor kinderen, zoiets zou ideaal zijn.

Wat zocht je precies? Ruitertjes voor de shet? Dan zou je ze ook kunnen leren longeren met dat beestje. Om een voorbeeld te noemen.

Ik zocht een verzorgster (dus geen bijrijdster!) voor de shet en haf.
Haf is denk ik te groot en onhandelbaar, maar dat weet ik niet tot ik ze gezien heb.
Hum dat in vetten is dus een goede tip. Dat mogen ze dan dus alleen doen als ik erbij ben, voordeel van de pony's aan huis hebben.
Paddock mest eruit halen is dat ook haalbaar?
Paardenterras vegen?
Hooi in netten doen?

Longeren zou kunnen alleen is shet een draak en ik vrees dat ze dan geregeld op de grond liggen.
Als ze niet te groot zijn mogen ze er wel op maar dan zonder zadel, Hij is ingereden en kan ook voor de kar.
Ik moet nog een zadel aanschaffen voor hem, maar ben op zoek naar westernzadeltje.
Ik geloof dat ik het maar even goed moet bekijken.
Vind het wel grappig kleintje, had alles geregeld inclusief gesprek met ouders.
Toont toch wel initiatief en inzet!
Dat kan ik wel waarderen!

Stiekem vind ik het wel leuk om aan de gang te gaan met die 2 ukken.
Alles hangt er ook van af wat paps en mams kunnen.
Ik zit in rolstoel, kan nog wel veel maar niet alles en veiligheid staat wel voorop.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:58

Nicky84 schreef:
xJolien schreef:
Jeeeeeeuj!

Woon je in Dronten of Nieuwegein? Ben je in het bezit van een rijbewijs?

Allebei :D

Haha, nee, ik studeer in Dronten en daar woon ik doordeweeks dus ook op kamers.
In de weekenden woon ik thuis in Nieuwegein!

Ben bijna in het bezit van een rijbewijs. Helaas niet in het bezit van een auto.... (wel OV-kaart met gratis reizen, ook handig!)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:08

Sylvia_B schreef:
Haf is denk ik te groot en onhandelbaar, maar dat weet ik niet tot ik ze gezien heb.
Hum dat in vetten is dus een goede tip. Dat mogen ze dan dus alleen doen als ik erbij ben, voordeel van de pony's aan huis hebben.
Paardenterras vegen?
Hooi in netten doen?

Longeren zou kunnen alleen is shet een draak en ik vrees dat ze dan geregeld op de grond liggen.
Als ze niet te groot zijn mogen ze er wel op maar dan zonder zadel, Hij is ingereden en kan ook voor de kar.
Ik moet nog een zadel aanschaffen voor hem, maar ben op zoek naar westernzadeltje.

Ik zit in rolstoel, kan nog wel veel maar niet alles en veiligheid staat wel voorop.

Ik heb zelf een jaar of twee (bijna 3?) op een pensionstal geholpen. Begonnen als 13 jarige, en vond het hartstikke leuk! Niet rijden, dat deed ik op de manege. Maar na de les ging ik dan naar die stal, en ging helpen uitmesten, vegen, poetsen, paarden binnen of buitenzetten. Heb me echt prima vermaakt daar! Zou niet zo snel beginnen over rijden dus, dat is een mooi cadeautje als dat kan, maar nu nog niet toch?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:38

Marocje schreef:
Sylvia_B schreef:
Paardenterras vegen?
Hooi in netten doen?

Ik heb zelf een jaar of twee (bijna 3?) op een pensionstal geholpen. Begonnen als 13 jarige, en vond het hartstikke leuk! Niet rijden, dat deed ik op de manege. Maar na de les ging ik dan naar die stal, en ging helpen uitmesten, vegen, poetsen, paarden binnen of buitenzetten. Heb me echt prima vermaakt daar! Zou niet zo snel beginnen over rijden dus, dat is een mooi cadeautje als dat kan, maar nu nog niet toch?

Als je zelf in een rolstoel zit (dat is een heel zichtbare beperking voor kinderen) willen ze je vast graag helpen! En als jij dus echt iemand zocht voor de klusjes, dan is het wat mij betreft gewoon: "jullie mogen het proberen, ik verwacht dat jullie helpen... en als alles goed gaat en jullie de pony's wat beter kennen mogen jullie misschien eens mee op de koets of er eens op". Zoiets?

Misschien dat het met de haf ook wel gaat als je dat een beetje begeleid. Ze kunnen best leren een stukje met hem te lopen wellicht (naar de poetsplaats bijv.) en hem te borstelen. Mijn ervaring is dat zulke jonge meisjes het borstelen, vlechtjes maken en tutten erg leuk vinden :D

Sommigen zijn heel gemotiveerd en doen het werk ook echt zo goed mogelijk als je het vraagt, anderen zijn liever lui dan moe. Ik heb beiden meegemaakt :) De klusjes die je noemt lijken me prima, (mits niet een megaterras, of mest van twee weken ;) ) gewoon een beetje aangepast aan hun lichamelijke kunnen.

Ik heb een tijd drie meisjes 'les' gegeven met drie shetten. Toen ze begonnen waren de meisjes pas 6, 7 en 8. Het is jaren goed gegaan. Uiteindelijk poetsten ze alle pony's (de grotere en jongere dieren haalde ik) deden ze hun shetten helemaal zelf en maakten we de meest geweldige buitenritten. En ik wilde ook dat ze hielpen de wei uitmesten. Twee deden dat zonder mokken, een derde had wat moeite :+ Maar die is toen ook gestopt, motivatie was weg.

Het kan echt heel leuk en gezellig zijn met jonge kinderen :j

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:41

Het meisje is 1.54 en 40 kilo. Is dat nog haalbaar voor een (brede) pony van 1.15?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:43

Geen idee, zie je pas als ze erop zit... dat is het probleem ;)

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:46

Ik ben ong. 154 cm lang en 40 kilo
Ik kan zelf opzadelen als dat nodig zou zijn en ik vind het niet erg om mee te helpen met de stal uitmesten enzo.

Schattig hè! Sta op vol pension dus uitmesten is niet eens nodig hihi.
Denk dat ik maar gewoon een afspraak ga maken en kijken of het past! :D

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:49

Bij de ene pony van 1,15 ziet het er goed uit en bij de andere denk je "help" :p Dat is dus ook het lastige ervan.. En dat het meisje waarschijnlijk snel te groot zal zijn..

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:51

Het maakt ook wel uit of het een brede pony is of niet. Mijn shet van 1.16 kon heel veel hebben qua lengte en gewicht, ook voor het oog. Maar op een Welshpony denk je al sneller van "oeh, kan dat wel?"

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:52

Ik heb er ook wel eens opgezeten ivm zadelmak maken en inrijden (2 minuutjes maar hoor!) en moet zeggen dat ik met mijn 1.70+ er niet super groot uit zag. Pony heeft een brede rug dus dat verkort te benen heel erg hahah.

Het is een "echte" Welsh, geen "sportpony" dus dat scheelt al behoorlijk qua bouw.
Al kan ze wel leuk lopen hoor. :j
Laatst bijgewerkt door Prisjee91 op 08-11-12 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:52

Denk dat het wel vrij groot wordt, maar je moet het eerst zien. Zou ook jammer zijn als ze er zo weer uitgroeit..