waxmeltsenzo schreef:Die vraag kan je ook anders stellen, waarom zou je een paard bijrijden als je ook op een manege kunt rijden?
En op een manege betaal je ook geld, heb je alleen minder vrijheden.
Waarom zou je je spullen gratis uit lenen aan iemand die ook nog gratis op je paard mag rijden?
Ik weet niet hoe het in andere regio's is maar hier: hoef je bij de maneges niet uitmesten, niet voeren, niet stal klusjes doen en krijg je wél les van iemand met een opleiding daar van

verzorg pony's zijn precies andersom hier in regio.
De eigenaar heeft voor paard gekozen, en 8/10 keer neemt hij iemand bij om zelf een of meerdere dagen niet te hoef vanwege druk agenda. Dan zorgt die ander dus voor jouw paard zodat jij dat niet hoeft te doen

ik vind betalen logischer als ze alleen maar rijden maar als ze ook mesten en klusjes doen en voeren en ze zijn bijvoorbeeld flexibel wanneer jij vakantie gaat of ziek bent dan vind ik dat dat best weggestreept kan tegen dat uurtje rijden
Natuurlijk zijn er situaties waarin wél logisch zijn dat betalen wordt, zoals paard in volpension waar je alleen hoeft rijden etc. Maar de heersende mentaliteit is nu dat er betaald wordt en dat niet betalen uitzondering is, en mijn mening is dat zou moeten geomdraait zijn: normaal niet betalen (voor wat hoort wat: als klusjes gedaan moeten ruilen voor rijden) en de uitzondering wel betalen (vol pension, hoog wedstrijd paard etc).
Voor mijn huis tuin en keuken pony zou ik nooit geld aan verzorgster vragen elk geval

zij helpt mij net zo goed als ik haar. Maar ja, das mijn mening
Waar ik opgroeide betaalde je juist degene die voor je paard zorgt ipv andersom dus misschien dat ik er daardoor niet aan kan wennen