Anke schreef:puppy1128 schreef:Ik als eigenaar betaal toch ook voor het paard en moet toch ook klusjes doen? Waarom zou bijrijder dan niet moeten betalen?
Mijn antwoord terug: daar kies je als bijrijder dan ook zelf voor (of niet)
.
Dat laatste is ook mijn punt: Je kiest er zelf voor óf niet! Maar in dit topic wordt gedaan alsof dat laatste héle raar keuze is en dat vind ik niet terecht

Net als dat men er standaard vanuit gaat dat hun paard beter wordt door eigenaar en gelijk slechter van dat uurtje met verzorgster.... zoek dan een andere verzorgster, of als je het zo'n nadeel vind neem dan geen verzorgster.
Waarom verzorgster als je er zo'n nadeel van ondervind dat je er geld voor wil?
Toen mijn paard nog mijn bijrijdpaard was betaalde ik ook overigens klein bedrag (klein!)
nu hij van mij is ik heb verzorgster en zij betaalt niks. Zij helpt mij net zo goed en mijn paard wordt niet per definitie beter van haar maar ook niet slechter. Ze rijdt minder goed maar daar en tegen heeft ze veel meer tijd en geduld voor uitgebreid poetsen, wandelen en andere aandacht dingen wat paardlief ook geweldig vind. Zo vullen we elkaar aan

als ik een probleem zou hebben met haar waar ik de advies van Bokt over wil dan pas opent men de topic...