Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:40

Mando schreef:
Ik heb ook via Bokt mijn bijrijdster gevonden.. nouja zij mij eigenlijk _O-
Heb haar eerst trachten af te schrikken want ik heb namelijk geen makkelijke Haf maar ze was Haffies gewend en ze rijdt hem nu al 2 jaar en die 2 klikken gewoon goed.
Ze is eerlijk, consequent, leergierig, moet niet rijden vind longeren net zo leuk, geniet van het tutten en ik ben blij dat ik 1x per week vrij ben.
Soms doet ze hem 2x per week en soms schuift ze van dag.. als het uitkomt prima.
Toen hij kreupel was kwam ze ook gewoon, wandelde met hem door de bak... super... deze houden we in ere.

En dat terwijl ik helemaal geen bijrijdster zocht...

Ik vraag er geen geld voor, het is mijn Haf en ik beslis daarover. Als ik iemand laat meebetalen dan verwachten die mensen vaak ook medezeggenschap en dat verdom ik. Mijn regels gelden... heel eenvoudig.

Kijk dat zijn ook de goede! Ook komen als het paard niet gereden kan door een blessure of als de bak eens te nat is. Die ook eens je hoofdstel invetten en netjes zijn op je spullen.
Ze zijn er ook wel, maar je moet ze met een lampje zoeken

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:09

Klopt, heb zo geboft met deze.
Als ik vraag of ze zijn staart en manen wil wassen dan doet ze dat gewoon.. echt super lief.
Invetten, geen probleem, en ze is idd heel netjes op mijn spullen.

Soms heeft ze niet zo heel veel tijd maar dan komt ze toch met de bus of op de fiets (half uur fietsen) en rijdt ze niet maar speelt ze met hem in de bak of longeert ze eventjes....

Even mijn lieve bijrijdster spammen... ze mag ook wel eens in het zonnetje gezet worden.
Vind dit zulke lieve foto's...

Afbeelding

Afbeelding

Tuttebel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:36

hier is zoals in al eerder heb gemeld een te kort aan bijrijd/verzorgpaarden dacht ik. Ik heb zelf al tijdje advertentie op marktplaats staan.. En ik kreeg eerst allleen maar reacties voor te ver weg.
Nu vorige week opeens 5 reacties hier in de buurt dus nu heb ik het opeens voor het uitkiezen!
Op 1 al een proefrit gereden maar die heb ik toch afgewezen aangezien die western is bereden en ik daar helemaal niet bekend mee ben.. En morgen kennismaken bij een Fjord..
Had ook een aanbod bij Bussloo gekregen is opzich qau afstand te doen maar heb niet altijd beschikking over een auto en als ik dan toch kan kiezen kies ik voor dichterbij :$

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:34

nou hier nog een...die vandaag een afspraak heeft gemaakt met een meiske wat belde nu nog hopen dat het klikt ze had er echt zin in.
ze was me zelfs al dankbaar...nou ik hoop eigelijk dat ze mij blij gaat maken....:)
nu snel een afspraak maken met haar voor ze weg is :)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:09

Ik heb een verzorgpony, een haflinger ik kan er heen gaan wanneer ik wil en rijd vooral met haar door het bos dat is ook wat ze leuk vind.
Ik hoef geen vergoeding te betalen omdat ik degene al kon voordat ik haar haflinger ging rijden en zij gewoon zelf ook de tijd er niet voor heeft dus ze is allang blij dat er iemand is, ik hoef ook niet altijd te rijden ik kan ook met haar fietsen of gewoon lekker wandelen en natuurlijk uitgebreid poetsen. Eigenlijk hoeven we de stallen niet uit te mesten dat doet de eigenaar(ze staat op een boerderij) maar als het nog niet gedaan is dat doe ik dat gewoon als ik daar kom(is de eigenaar van de boerderij ook erg blij mee)

Ik vind ook dat een verzorgpony niet alleen is om op te rijden maar ook andere dingen te doen. Ik heb het erg getroffen we denken ook hetzelfde over het verzorgen en rijden het is echt super!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:11

Even een quote van een mod. Want sommige begrijpen het echt niet

balance schreef:
Ondanks een aantal eerdere moderatoropmerkingen heb ik toch weer een aantal berichten moeten verwijderen waarin mensen aangeven een verzorgpaard te zoeken. Zoals jullie in de sticky op dit forum [VP] LET OP: oproepen voor verzorgers/paard hier NIET toegestaan! kunnen lezen is dit niet toegestaan

arvistables

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:34

valt niet mee om iemand te vinden die betrouwbaar is en vaak kan komen.
er komen vriendjes, huiswerk en andere hobbies tussen waardoor men afhaakt
begrijpelijk maar wel jammer.
en vaak willen ze alleen maar rijden en kan ik zelf de stallen uitmesten en ik ben van mening dat er eerst uitgemest wordt en dan pas gereden. en als ze les willen rijden of lid willen worden van de club, van mij mogen ze.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 17:28

Ik vind het altijd jammer, als reden vriendjes wordt gebracht.
Iemand heeft ooit tegen mij gezegd 'Nou als jij een vriendje krijgt, dan stop je echt wel met je pony verzorgen.' Ik stond die vrouw gewoon raar aan te kijken. Ik ga echt mijn hobby niet op geven voor een of andere jongen, die na een maand misschien weer gevlogen is..

xromy1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:33

ik snap wel wat je bedoelt hier waar ik woon is het juist heel moeilijk op een verzorgpony te vinden
maar probeer eens bij een supermarkt of iets anders een briefje op te hangen daar komen veel mensen op af als ze er langs lopen dus maak het duidelijk en alles

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:30

ik heb nou al bijna 2 jaar een vriend en echt wel dat ik blij ben met m'n bijrijdpaard :P
ga toch niet de hele dag op de bank zitten met een jongen naast me...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:07

Shirley_ schreef:
Iemand heeft ooit tegen mij gezegd 'Nou als jij een vriendje krijgt, dan stop je echt wel met je pony verzorgen.' Ik stond die vrouw gewoon raar aan te kijken. Ik ga echt mijn hobby niet op geven voor een of andere jongen, die na een maand misschien weer gevlogen is..

Daar ga ik zo in mee!
Ik verzorg Tjits momenteel al bijna 3 jaar volgens mij nu, en heb tussendoor een vriendje gehad die echt een hekel aan paarden had.
Wou eigenlijk nooit mee, maar hoe dan ook ging ik gewoon naar Tjits toe.
Tjits is me veel te veel waard om zomaar even aan de kant te schuiven voor een of andere gozer :')

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:11

Iedere keer als ik denk nu heb ik een goede verzorgster is het helaas weer niets..

En zo moeilijk is mijn paard niet... Enkel erg voorwaarts op buiten rit en daarin moet je hem even leren kennen..
Maar ik ben er mee gestopt ik ga niemand meer zoeken.. Heb ooit 1 hele goede gehad en die heeftg na 4 jaar zelf een paard gekocht.. Jeetje wat baalde ik daarvan !

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:01

Denk dat wanneer pensionstallen paardvriendelijker worden en de paarden standaard elke dag een aantal uren buiten worden gezet, dat de noodzaak voor en behoefte aan een bijrijdster ook minder wordt. De meeste paarden hoeven niet elke dag gereden te worden als ze maar elke dag lekker naar buiten komen.

Mijn paarden kun je prima in conditie houden met 3 a 4x per week trainen en hele serieuze sportruiters zullen vaak hun paarden niet laten rijden door een huis-, tuin- en keukenbijrijder omdat dan het niveau vaak minder wordt en er meer gecorrigeerd moet worden.

Ik zoek eigenlijk bijrijders die alles doen wat bij een eigen paard hoort, en ook die verantwoordelijkheid nemen door te komen om te verzorgen bij vies weer en ook helpen met andere klusjes en het tuig eens bijhouden zonder dat ik alles op moet dragen. Helaas zijn die erg zeldzaam. En als ze demiddelen en mogelijkheid hebben, kopen ze vaak een eigen paard of krijgen er 1 voor zichzelf tot beschikking...

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:04

Courses schreef:
Shirley_ schreef:

Daar ga ik zo in mee!
Ik verzorg Tjits momenteel al bijna 3 jaar volgens mij nu, en heb tussendoor een vriendje gehad die echt een hekel aan paarden had.
Wou eigenlijk nooit mee, maar hoe dan ook ging ik gewoon naar Tjits toe.
Tjits is me veel te veel waard om zomaar even aan de kant te schuiven voor een of andere gozer :')

Haha precies, dat heb ik ook. Wel zie ik bij andere meiden dat die wel moeite hebben om het te organiseren. Maar ik denk dat dat is waar jij je prioriteiten legt. Eén meisje heeft bijvoorbeeld dagen dat ze niet kan, omdat dat haar 'vaste dagen' met haar vriend zijn. Als ze dan een keer niet kan door school ofzo, dan komt ze 9/10 keer niet omdat ze simpelweg op een andere dag geen tijd maakt.

Ik denk niet dat als pensionstallingen paardvriendelijker worden er minder bijrijdsters nodig zijn. De pensionstalling zal juist duurder worden, doordat het meer faciliteiten aanbiedt. Mensen zullen meer moeite hebben om het paard te kunnen betalen en zullen daardoor juist bijrijders gaan vragen om het geld. Met als gevolg dat je dan voor elke verzorgpony geld moet betalen.

Het geld vragen voor het verzorgen van een paard is ook hetgene wat ik jammer vind. Ik vind persoonlijk dat eigenaren makkelijker worden. Ze hebben geen tijd, vragen voor een bepaalde dag geldbedrag en ze hebben zelf geen zorgen. Vaak moet de verzorgster dan ook nog klussen erbij doen ook. En dan vinden ze het raar dat de verzorgsters geen bedrag willen betalen en zijn die opeens gierig.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:08

Ik vraag geen geld aan mijn verzorgsters :n alleen inzet en liefde voor de paardjes.
Sterker nog, ik betaal 2 keer per maand een priveles voor haar :)

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:57

Ik heb wel altijd een kleine bijdrage gevraagd aan mijn verzorgsters..
Waarom : Ze rijden met mijn paard, mijn tuig en gebruiken mijn spullen. De bijdrage ging in de spaarpot van mijn paard en daar betaalde ik de hoefsmid , wormenkuren en nieuwe spullen van. Zo hoefde mijn verzorgster niet te stressen als ze iets kapot of kwijt had gemaakt en had ze een paardje waar ze heerlijk 3 dagen per week mee kon rijden en verzorgen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:31

Tja, als ze geen verzorger/bijrijder meer nodig hebben voor het werk en vanwege tijdgebrek, en dan alleen de financiële reden nog over blijft omdat het paard toch goed verzorgt wordt, dan is toch duidelijk dat een verzorgster niet nodig is, maar een gunst/vrijwillige keuze van de eigenaar om zijn paard te delen/uit te lenen? Zijn we ook af van het idee dat de verzorgster eigenlijk betaald zou moeten worden en dat die de eigenaar zoveel uit handen neemt en dat de eigenaar "dankbaar" moet zijn dat de verzorgster dat onbetaalde werk allemaal verricht...

Mensen (verzorgsters/bijrijdsters) paarden houden kost heeeeel veel geld. en het verzorgen kost ook veel tijd als je alles zelf moet doen. eigenaren (met paarden aan huis, of op weide/doe het zelf stal) doen beide, als bijrijder/verzorger hoef je daar vaak maar een heel klein beetje van over te nemen in verhouding tot het aantal dagen dat je plezier van dat paard hebt. In volpension betaalt de eigenaar een behoorlijk bedrag en hoeft er niet veel gedaan te worden aan de verzorging behalve poetsen en rijden/trainen. weinig werk voor een bijrijdster/verzorgster, in verhouding tot het plezier/de tijd met het paard...

Meestal is een bijrijder/verzorger qua verhouding kosten en tijdinvestering: leuke dingen doen met paard, beter af dan de eigenaar zelf!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:35

Helemaal eens Joyce B :j

valerie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:38

als bijrijder is het lastig om een paard te vinden jammer genoeg. tenminste er wordt wel genoeg aangeboden maar niet in mijn omgeving. ik had vroeger ook eigen paarden en dan had ik wel eens vriendinnetjes die kwamen helpen met verzorgen of rijden. heb daar uiteraard nooit een vergoeding voor gevraagd. ben allang blij ALS er mensen zijn die willen helpen. zou graag weer een eigen paard willen maar door dat kleine salarisje van mij is dat niet haalbaar |( dus vind ik een bijrijdpaard een goede oplossing.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:58

ik heb net weer gereageerd op iemand die een verzorgpaard zoekt
ik werk 42 uur per week en ben dus echt blij met een verzorgster
die ervoor zorgt dat mijn paard er uitkomt en ik eens een avondje thuis kan blijven
betalen hoeft van mij dan ook zeker niet
alleen ik heb er echt 1 met gebruiksaanwijzing dus lastig een verzorgster voor te vinden

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:05

Helaas gaat het denk ik toch niets worden met mijn verzorgster, want ze rijdt op een hele andere manier als ik en wil dit ook niet veranderen.
Ik ben meer van het consequent rijden en voorwaarts, terwijl zij meer van alles op een rustig tempo (jog) en soms een beetje te lief vragen om reactie.
Ik sta voor veel dingen open, maar rijden dat moet toch ongeveer dezelfde rijstijl zijn anders wordt het te verwarrend en erg onhandig.
Of is het raar om zo te denken?
Verder wel een hele lieve vrouw en betrouwbaar, maar jammer dat ze een andere rijstijl heeft en zich niet wil aanpassen.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:09

joyce B schreef:
Tja, als ze geen verzorger/bijrijder meer nodig hebben voor het werk en vanwege tijdgebrek, en dan alleen de financiële reden nog over blijft omdat het paard toch goed verzorgt wordt, dan is toch duidelijk dat een verzorgster niet nodig is, maar een gunst/vrijwillige keuze van de eigenaar om zijn paard te delen/uit te lenen? Zijn we ook af van het idee dat de verzorgster eigenlijk betaald zou moeten worden en dat die de eigenaar zoveel uit handen neemt en dat de eigenaar "dankbaar" moet zijn dat de verzorgster dat onbetaalde werk allemaal verricht...

Mensen (verzorgsters/bijrijdsters) paarden houden kost heeeeel veel geld. en het verzorgen kost ook veel tijd als je alles zelf moet doen. eigenaren (met paarden aan huis, of op weide/doe het zelf stal) doen beide, als bijrijder/verzorger hoef je daar vaak maar een heel klein beetje van over te nemen in verhouding tot het aantal dagen dat je plezier van dat paard hebt. In volpension betaalt de eigenaar een behoorlijk bedrag en hoeft er niet veel gedaan te worden aan de verzorging behalve poetsen en rijden/trainen. weinig werk voor een bijrijdster/verzorgster, in verhouding tot het plezier/de tijd met het paard...

Meestal is een bijrijder/verzorger qua verhouding kosten en tijdinvestering: leuke dingen doen met paard, beter af dan de eigenaar zelf!

Ik snap niet waarom jij denkt dat verzorgster/bijrijdsters niet weten hoeveel geld en tijd het houden van een paard kost. Een verzorgster/ bijrijdster ziet toch zelf ook wel wat er allemaal moet gebeuren en ik neem aan dat deze daarvan ook op de hoogte is. Je doet net of iedere verzorgster een 'makkie' heeft door alleen te poetsen en te rijden.
Persoonlijk doe ik elke dag dat ik kom alle klussen voor het paard. Dit houdt in dat alles klaar staat en gedaan is en de eigenaren alleen het voer in de stallen hoeft te gooien. Vaak ben ik nog langer bezig met de klussen, dan met het paard zelf. Ik zie het trouwens niet als 'plezier' dat ik de stallen enz. moet doen, maar het hoort er nou eenmaal bij. Betaal zelf voor dingen die kapot gaan, aan vervanging toe zijn, lessen of als ik de paarden wil verwennen. Als er dingen moeten gebeuren, als wei, bak of iets dergelijks help ik ook. Zorg regelmatig een aantal dagen tot een aantal weken alleen voor de paarden, wat inhoudt dat ik 3x per dag op een neer rijd om de paarden te voeren, uit te mesten en de rest van de klussen en de verzorging eromheen. Ik weet dus zeker hoe zwaar het is om een eigen paard te hebben. En als ik de eigenaren daarin help, vind ik wel dat ik af en toe een 'dankjewel' kan verwachten, wat zij ook van mij kan verwachten...

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:18

Natasja22 schreef:
Helaas gaat het denk ik toch niets worden met mijn verzorgster, want ze rijdt op een hele andere manier als ik en wil dit ook niet veranderen.
Ik ben meer van het consequent rijden en voorwaarts, terwijl zij meer van alles op een rustig tempo (jog) en soms een beetje te lief vragen om reactie.
Ik sta voor veel dingen open, maar rijden dat moet toch ongeveer dezelfde rijstijl zijn anders wordt het te verwarrend en erg onhandig.
Verder wel een hele lieve vrouw en betrouwbaar, maar jammer dat ze een andere rijstijl heeft en zich niet wil aanpassen.

Jammer dat ze zich niet aan wilt passen. Heeft ze bepaalde redenen dat ze dit niet wilt?
Er zijn trouwens paarden die kunnen 'switchen' van rijder. Mijn vzpaard merkt als er iemand anders opzit en past zich hier aan aan. Voor haar is het dus niet verarrend. Of het goed is is een ander verhaal..
Je moet doen waar jij je goed bij voelt ;)

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:48

Shirley_ schreef:
Natasja22 schreef:

Jammer dat ze zich niet aan wilt passen. Heeft ze bepaalde redenen dat ze dit niet wilt?
Er zijn trouwens paarden die kunnen 'switchen' van rijder. Mijn vzpaard merkt als er iemand anders opzit en past zich hier aan aan. Voor haar is het dus niet verarrend. Of het goed is is een ander verhaal..
Je moet doen waar jij je goed bij voelt ;)

Reden is dat zij haar manier fijn vindt en ook denkt dat hij zich wel kan aanpassen.
Mijn haflinger heeft nog moeite met 1 constant tempo aanhouden en ik merk dat hij het moeilijk vindt om dan bij mij weer gewoon lekker door te lopen. Hij is gewoon in de war aangezien hij bij haar op een heel ander tempo mag lopen...
Zo zijn er ook nog een aantal dingen zoals constant doorzitten, te veel krappe bochten, niet met zweep willen rijden, waarover ik toch andere ideeen heb.
Ga er nog eens goed over nadenken, maar meningen zijn nog steeds welkom ;) .

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:07

Evelli schreef:
Even een quote van een mod. Want sommige begrijpen het echt niet

balance schreef:
Ondanks een aantal eerdere moderatoropmerkingen heb ik toch weer een aantal berichten moeten verwijderen waarin mensen aangeven een verzorgpaard te zoeken. Zoals jullie in de sticky op dit forum [VP] LET OP: oproepen voor verzorgers/paard hier NIET toegestaan! kunnen lezen is dit niet toegestaan

Mijn berichtje was absoluut niet als oproepje bedoeld.
(een verzorger haal ik zeker niet van bokt).
Maar meer als reactie op verzorgers versus eigenaren.

Globaal wordt genoemd dat verzorgers niet willen betalen en eigenaren dat "raar" zouden vinden.
Vandaar mijn opmerking van de type bijrijder die ik zoek; zij/ hij mag rijden wanneer me wilt, hoeft niets te betalen en geen klusjes te doen.