Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:59

Wat een nare berichten hier, heel veel sterkte!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:04

Een vriendin van mij zoekt vanwege ziekte een bijrijder, regio gorinchem. Paard met een gebruiks aanwijzing, dus je moet wel kunnen rijden en niet bang aangelegd zijn.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:10

Zoek schreef:
Wat een nare berichten hier, heel veel sterkte!

Dankjewel!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:26

Nvds hopelijk komt er een beetje beter nieuws uit dan dit. Niet fijn als je jonge diertje al opgegeven zou moeten worden.

Poging 1 mislukt. Wel een afspraak gemaakt voor vanmorgen maar niemand gekomen. Hopelijk is er iets fout gegaan met de definitieve afspraak mail. Maar even een nieuwe gestuurd toen ik thuiskwam net. Maar ja we zullen wel zien.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:36

Karuna, jammer.. waar kom je vandaan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:39

Pownie staat in Hengelo gld. En kennelijk net overal te ver vandaan. Ik hoop dat er gewoon een foutje is ontstaan in de mail. Was allang blij dat er iemand niet afschrikt van een niet continue berijdbaar paard met een allergie. Maar ja ik wacht rustig een bericht terug af.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:46

vervelend te horen dat dat blijkbaar voor de meeste een probleem is.(zou voor mij niet zo zijn). Hopelijk was het inderdaad een misverstand.. good luck!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:01

Ik heb tot nu toe slechts 2 reacties gekregen, 1 via bokt en 1 via marktplaats.
Verder helemaal niks, begrijp het niet, zo weinig aanbod. Vraag geen bijdrage..

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:03

Zooo jammer! Hier is juist niets te vinden waar mensen een goede bijrijder/verzorger willen zonder bijdrage.. Alsof het niet genoeg is dat je een verantwoordelijke bijrijder/verzorger heb die haar afspraken na komt en goed is voor je dieren... jammer..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:04

Ik dus uiteindelijk 1 die vandaag dus niet kwam opdagen in in totaal bijna een half jaar tijd. Onbegrijpelijk vraag idd ook geen bijdrage of zware vieze klusjes. Alleen een niet continue te rijden paard met een allergie die niet geschikt is voor hele jonge mensen vanwege zijn gewicht en de ligging van de stal.

En eerder al heel wat verzorgers versleten die allemaal vroeg of laat niet meer komen opdagen of zo zich misdragen dat het gevaarlijk wordt. Zelfs toen hij nog vollop te berijden was.De enige die volhield woont nu door onze verhuizing veel te ver weg helaas.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:38

Wellicht heb ik er eentje. Aardige meid (zelfde leeftijd als mijn dochter). Niet zo heel veel ervaring v.w.b. niveau, maar wel bereid om les te nemen en - ook niet onbelangrijk - geen probleem met de bijrijdkosten (120 p/m). Komt dinsdag nog een Xtje rijden en dan volgen verdere afspraken. Ben benieuwd.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:28

Ik zou dan wel de lessen van de kosten af halen ? of niet..

Jewel wordt donderdag op de foto gezet (knie)

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:29

spannend _nvds

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:43

Babootje geluksvogel. Nvds spannend hopelijk valt het mee.

Ik heb een mail terug gehad. -O- tsja helaas dus ze heeft iets dichtbij gevonden maar had nog geen tijd gehad het te melden, dus het houdt op. Ik zoek rustig verder. Eens ooit zal het toch wel lukken hoop ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:04

Spannend _nvds, succes ermee!

Aaah, spijtig karuna. Wel spijtig dat ze dat niet eerder laten weten, zeker als er een afspraak staat.. Maarja :+

Ik heb trouwens een reactie gehad, lijkt te mooi om waar te zijn .. Ze komt woensdag kennis maken ... Het klinkt echt heel erg goed :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:46

Hopelijk komt zij wel. Ik baalde best vanmorgen, haast me om ruim op tijd te zijn. Longeer het kleintje niet omdat ik dan niet zomaar kan stoppen. Dus rustig in de wei gezeten vandaag.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:12

_nvds schreef:
Ik zou dan wel de lessen van de kosten af halen ? of niet..

Nee :D :D

Hopelijk valt het mee met de knie van je paardje.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:44

vandaag ook weer een meisje langs gehad... wederom een drama.

Nash schoot alle kanten op. Hij is er 2x knetter hard vandoor gegaan. Ik ben dat echt niet gewend van hem. Hij is bij mij altijd best wel braaf, maar dit sloeg alles.
Ze is er ook bijna vanaf gevallen.

Nu lijkt het net of mijn paard levens gevaarlijk is, maar dat is hij helemaal niet. Hij is zoo lief en zo leuk om te rijden. En omdat er dan een 'huppelkutje' langs komt die denkt dat ze kan rijden en dan gaat hij helemaal over de zeik.

Ze is, nadat hij er vandoor is gegaan, alleen maar blijven stappen. Na ongeveer 45 minuten stappen werd ik er kriegel van en ben ik zelf opgestapt. Hij was niet meer rustig te krijgen, zo idioot...

zucht... waarom denken mensen dat een Haflinger een braaf en 'dood' paard is... aaarrrgggghhhh....

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:44

Karuna.. wat vervelend. Gek ook dat ze het niet eerder heeft kunnen melden aan je.. succes met verder zoeken.. en anders moet je maar richting Arnhem verhuizen dan help ik je wel ;) hahaha!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:14

Peelie vreemd gedrag al herken ik het wel een beetje van onze tinker. Heel lief maar al zeker de eerste laar keer mensen met rijden uitproberen. Ben je daar doorheen heb je geen kind meer aan hem met rijden. Alleen moet je er als ruiter doorheen. En gister was het kennelijk springerig weer denk ik. Hier liep ook alles te stuiteren en snuiven.

Medie echt dat ik hem niet ga verhuizen :n mensen komen maar deze kant op zelf moet ik er ook bijna 20 km voor rijden om er te komen. Hij staat voor zijn gezondheid daar perfect. :j en voor mij is het terrein ook precies goed. Niet te groot, lekker rustig, geen rare obstakels zodat de rolstoel er eenmaal uit de wei goed gebruikt kan worden. Wandel en rij mogelijkheid achter meteen het pad af en een sympathieke stalhouder. we hebben echt lang moeten zoeken naar een goede plek voor hem en hebben hem heel wat keren verhuisd daarvoor.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:29

Karuna.. was ook maar een grapje hoor ;) jammer dat er wel veel goede combinaties kunnen zijn maar er veel mensen ver uit elkaar wonen.. komt vast goed!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:58

Dat had ik ook begrepen, alleen voor een aantal mensen is het geen grapje, die eisen dat het verzorgpaard verhuisd :roll:

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:22

Karuna, dat ken ik....

Ik had laatst ook een meisje die van mij verwachte dat ik mijn paard helemaal los zou laten, de dagen dat hij voor haar zou zijn. Maargoed, punt 1, ik heb nog een 2e paard. Die moet ook gereden worden. punt 2, het is en blijft ten alle tijden mijn paard en ik heb het laatste woord.

Ze was wel echt een goede, en het was jammer dat ze daarna met zo'n opmerking kwam. want mij nekhaar ging er van overeind staan....

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:24

Meen je dat nou serieus?? Dat ze dat durven vragen.. _-:(

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:11

hmm sja sommige zou ik voor willen verhuizen...dan kijk ik op de botk markt en dan staan er zulke geweldige paardjes tussen die een bijrijder zoeken! en dan kijk ik naar de kilometers en dan is t weer jammer maar helaas:( wachten op een paardje in de omgeving van driel-arnhem-heteren-elst :(
x