Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:26

Eh...en ook dat is dan een beetje vreemd opgesteld...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:45

Ik knapte (nu zoek ik niet meer ;')) ook echt af op advertenties met "alles is aanwezig, zadel, hoofdstel blabla..."

Allemaal leuk en aardig, maar heel fijn dat iemand voor hem/haar een fijn zadel heeft, maar vindt mijn paard zijn rug dat zadel ook fijn? :S Ken ook genoeg eigenaren die daar dan niets om geven en het zelfs handig vinden als iemand met een zadel komt rijden, hoeven zij het niet aan te schaffen...

Spullen kopen deed ik vroeger wel altijd, maar dan in overleg en dingen zoals een zweetdekentje (omdat de oude ergens had gehangen in de schuur en er zaten muizen :') dus het was een beetje gatenkaas geworden :')) En een keer nieuwe peesbeschermers omdat de oude er niet meer uit zagen, poetsspullen (omdat ik eerst altijd samendeed met de poetsmand van de eigenaresse en dan was dat handiger... vooral als haar wedstrijdpaard in de winter naar een manege ging en die van mij "thuis" bleef :D Lagen dan nog wel wat borstels maar niet genoeg om hem lekker uitgebreid te borstelen.)

Mijn verzorgster heeft heel netjes gevraagd of ze een uitrijdeken mocht kopen voor Basje, heb er alleen 1 van fleece liggen, geen waterdichte... Dus mjah... dat vind ik dan wel weer heel netjes :) Want op zich hoeft ze niets te kopen voor hem.

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:00

Bijrijders die wat willen kopen voor hun verzorg paard is toch niks mis mee. De meisjes bij mij hebben allebei een eigen dekje. In principe is alles aanwezig en als er iets nodig is koop ik het zelf, dan kunnen ze achteraf daar niks over klagen. Willen ze wel zelf wat kopen dan is dat prima, maar hoeft niet. Alles moet dan natuurlijk wel passend zijn voor de pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:31

Serendip90 schreef:
Ik knapte (nu zoek ik niet meer ;')) ook echt af op advertenties met "alles is aanwezig, zadel, hoofdstel blabla..."

Allemaal leuk en aardig, maar heel fijn dat iemand voor hem/haar een fijn zadel heeft, maar vindt mijn paard zijn rug dat zadel ook fijn? :S Ken ook genoeg eigenaren die daar dan niets om geven en het zelfs handig vinden als iemand met een zadel komt rijden, hoeven zij het niet aan te schaffen...

Toen je afknapte op advertenties,w as je toen op zoek naar een bijrijder of op zoek naar een verzorgpaard?
Als je afknapt op een advertentie waarin staat dat alles aanwezig is voor je toekomstige bijrijdpaard, snap ik niet waarom je daar dan op af zou knappen.

Die genoeg eigenaren die je kent die het fijn vinden dat je zelf je zadel mee neemt, rijden die mensen allemaal niet op hun paard, hebben die allemaal zelf geen zadel?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:49

amazing_lady schreef:
Bijrijders die wat willen kopen voor hun verzorg paard is toch niks mis mee. De meisjes bij mij hebben allebei een eigen dekje. In principe is alles aanwezig en als er iets nodig is koop ik het zelf, dan kunnen ze achteraf daar niks over klagen. Willen ze wel zelf wat kopen dan is dat prima, maar hoeft niet. Alles moet dan natuurlijk wel passend zijn voor de pony.

Als ze wat willen kopen vind ik het goed, maar als er in een advertentie staat dat ze geen bijdrage willen ge en, omdag ze wel spullen gaan kopen dan vind ik dat raar. Mijn bijrijders mogen spullen kopen, maar geen (winter) regendekens of een zadel. Hoofdletsel zou me minder uitmaken, maar dan wil ik het wel weten. Laat hem bv niet met een Mexicaanse of hackemore lopen omdat dat mooi staat. Ik ben gewoon een lastige eigenaar die niet van onnodige toeters en bellen houd :o

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:00

Idd gr roos, ook ik vind het niet fijn als verzorgsters wat willen kopen. Ik heb zooi zat. Daarbij weet ik ondertussen welke spullen fijn zijn en welke niet. Ook moeten de dekjes op tijd worden gewassen en bij mijn eigen spullen,doe ik dat. Als ze iets zoude'n willen kopen wat ik niet heb,zou ik in overleg daar nog open voor kunnen staan.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:05

Mindim schreef:
Serendip90 schreef:

Toen je afknapte op advertenties,w as je toen op zoek naar een bijrijder of op zoek naar een verzorgpaard?
Als je afknapt op een advertentie waarin staat dat alles aanwezig is voor je toekomstige bijrijdpaard, snap ik niet waarom je daar dan op af zou knappen.

Die genoeg eigenaren die je kent die het fijn vinden dat je zelf je zadel mee neemt, rijden die mensen allemaal niet op hun paard, hebben die allemaal zelf geen zadel?

Bijrijder ;) Bij een verzorgpaard mag je daar van uitgaan vind ik ;)

Ze handelen redelijk wat, rijden er zelf op met geleende zadels... Zeggen geld te hebben, maar geven het niet aan zadels uit. Heb zo een jaar lang mijn eigen zadel/hoofdstel gedeeld "ja, komt er nog". Heel fijn stalgenootje was dat, maar hij had de stal geregeld voor me, dus heb het daarom zo maar gelaten. Ik was altijd later dus had er geen last van. Later heeft hij nog een jaar een zadel van een vriendin geleend. Totaal ander zadel wat niet op mijn paard past, dus lijkt me sterk dat ze allebei goed op zijn paard lagen. Hij had wel een zadel, maar dat lag absoluut niet goed voor het paard + niet passend voor bijrijder... Maar het boeit hem niet, een zadel is een zadel, meiden mogen gratis rijden, dus als ze wat anders willen, moeten ze dat maar regelen :') Zo kun je dus ook denken als eigenaar.

En genoeg oude boertjes die nog een paardje hebben lopen maar aan materiaal weinig/heel oud/slecht passend... die hebben paarden puur voor de fun. Rijden er niet mee.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:13

Verzekeringsvragen kunnen beter niet hier gesteld worden wil je een eenduidig en goed antwoord :o. Daarvoor zul je toch echt de eigen verzekering moeten bellen. Dit werkt voor iedere verzekering namelijk anders :j.

Voor mijn paarden is alles aanwezig én meer. Hier hoeft dus niets gekocht te worden. Een van mijn bijrijders heeft een keer een halster gekocht en een poetskist. Dat vond ik super!! Mijn andere bijrijdster heeft een keer itchcream oid gekocht toen ik op vakantie was en paardlief had een opgezette manenkam.

Ik zit er nu over te denken om mijn jongens om en om binnen te zetten 's nachts ivm de natte wei en de zachte hoeven. Het komt echter niet eens in me op om aan mijn bijrijders te vragen of ze kunnen bijdragen in het rooster van binnen- en buitenzetten. Ook als mijn paarden iets hebben en extra zorg nodig hebben, zou ik dat in 1e instantie nooit aan mijn bijrijders vragen. Uiteraard zou ik wèl heel blij zijn als ze het zelf zouden aanbieden :j . Overigens zou het in mijn geval niet uitmaken of de bijrijders wel of niet betalen. Ook al betalen ze niet, dan nog regel ik dat soort dingen liever zelf ;).

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:27

Ben het met Sees eens, nooit afhankelijk zijn van bijrijder. Als ze wat extra doen, super, maar het moet wel "van hun kant" afkomen. :) Zo doe ik het hier iig ook! (En dan kom je op zondag aan en is heel de stal al schoongemaakt, zo fijn dan... ben dat niet meer gewend dat er verzorgers zijn die iets doen zonder je het vraagt :D Dus mjah, houdertje!)

(Normaal volpension, maar ze stonden heel de dag binnen zondag... dus zijn stal was smerig toen ze kwam.... want op zondag mesten ze vaak ook niet/minder :S)

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:20

gr_roos schreef:
amazing_lady schreef:

Als ze wat willen kopen vind ik het goed, maar als er in een advertentie staat dat ze geen bijdrage willen ge en, omdag ze wel spullen gaan kopen dan vind ik dat raar. Mijn bijrijders mogen spullen kopen, maar geen (winter) regendekens of een zadel. Hoofdletsel zou me minder uitmaken, maar dan wil ik het wel weten. Laat hem bv niet met een Mexicaanse of hackemore lopen omdat dat mooi staat. Ik ben gewoon een lastige eigenaar die niet van onnodige toeters en bellen houd :o

Adviseer ze wel om geen onnodige dingen te kopen. Zonde van het geld. Moeder van een van de meisjes vroeg laats wat er nog nodig was, ze wilde iets kopen voor haar dochters verjaardag. Meisje is 8. Heb ook gezegt dat er niks nodig is. Heb haar gezegt dat ze dan het leukst een dekje kon kopen. Leuk in een eigen kleur. Zal zelf bv nooit een rose kopen, maar zij vindt dat wel leuk.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:55

Serendip, ik vraag het niet aan mijn bijrijders omdat ik me niet bezwaard wil voelen. Bieden ze het zelf aan, dan is het idd een ander verhaal. Dat is altijd super!!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:04

Dat heb ik dus ook, of ik moet echt helemaal vastzitten... (Stel er gebeurd iets, ziekenhuis... dat soort dingen... Dan zou ik misschien nog wel een keer bellen van "zou jij alsjeblieft..." (maarja, volpension, dus alles gaat gewoon door... dus komt eigenlijk nauwelijks voor :'))

In het verleden toen ik met iemand anders stond, werd zijn verzorger wel eens gevraagd om iets te doen :') kon je daarna nog gaan... (maarja, hij moest die dag weg, ik die dag tot laat cursus, dus of zij (ging 's middags toch rijden) ook alvast de stallen kon doen... Sowieso had hij afgesproken dat ze 1 a 2x per week de stallen zou doen :') maar dat kind deed nooit iets... Kon je gewoon zeker van zijn... (Afspreken om alles in te vetten, ik mijn spullen, zij van haar bijrijdpaard, kwartier van te voren "ik ben later"... half uur later "ik kan toch niet..." :')) Zelf ook iemand gehad die afspraken niet nakwam... wel meerdere zelfs :S "ga jij vandaag? dan ga ik 's avonds laat nog even..." Was er niets mee gedaan :s was ik een middag vrij, kom ik aan, had zij bedacht dat ze zin had om te rijden, want het was mooi weer :') Dus vandaar ook --> alleen als ze het zelf aanbieden, betrouwbaar zijn etc. Anders altijd nog een controle :+ Te gek dat dat moet eigenlijk..

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:30

Dat heb ik met mijn superfijne bijrijdsters gelukkig nooit. Die zeggen wat ze doen en doen wat ze zeggen!!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:04

Geloof me, als je stalgenootje (en je staat maar met z'n 2en) bijrijdsters selecteerd op uiterlijk :') Nou.. je maakt dan wat mee :')

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:28

Eh...waarom is uiterlijk een doorslaggevend criterium dan?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:44

Geen idee, maar om de een of andere reden werd daarna het uiterlijk meer besproken dan der rijkunsten :')

Hij was wanhopig op zoek en loog ontzettend over alles om maar indruk te maken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:47

Wat flauw.
Mijn beste vriendin had een geweldig lieve bijrijdster voor haar pony. Het meisje deed lekker haar ding, was niemand tot last, was verlegen én bloedmooi. Die is dus weg gepest, door o.a. de dochter van de staleigenaar. Want ja, hoe raar he, als een meisje op haar ballerina's komt uitmesten. Punt 1, als zij haar ballerina's wil opofferen dan moet ze dat vooral doen en punt 2, dat gaat niemand een hol aan.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:54

Maar het is toch maf dat uiterlijk uit moet maken? Dat mensen er jaloers op zijn/juist willen. (Ok, als iemand zwaar overgewicht heeft, ander verhaal... Maar dat is het belang van je pony... Mijn pony boeit het niet of er een blond iemand op hem rijdt hoor :')

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:55

Serendip90 schreef:
Geen idee, maar om de een of andere reden werd daarna het uiterlijk meer besproken dan der rijkunsten :')

Hij was wanhopig op zoek en loog ontzettend over alles om maar indruk te maken.

klinkt alsof die naar iets anders op zoek was dan ene bijrijdster.. JAK

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:02

Ik betaal ook voor het paard dat ik rijd. Eerst reed ik haar alleen en betaalde ik 100 euro per maand (wat ook zeker niet veel is in deze tijd)
Nu deel ik haar met iemand anders en betalen we allebei 75 euro per maand.
Ik krijg daar echt wel veel terug namelijk:
- 3x per week rijden, en als ik een keer een week niet wil rijden is dat ook prima. Ik ben niks verplicht.
- Een goede accodomatie met genoeg weidegang, binnenbak en buitenbak
- Een gezellige stal
- Ik mag met haar de bossen in zovaak als ik wil
- Een goed afgericht paard waar alle knopjes op zitten
- Als er iets mee is betaald de eigenaar de dierenarts en de hoefsmid hoef ik ook niet te betalen
- Tijdje terug een super dressuurzadel gekregen. Overige harnachement heeft de eigenaar ook allemaal aangeschaft voor mij.

De eigenaar kan zelf niet meer rijden dus vind het niet meer dan logisch dat ik wat betaal in de maand. Door mij en de andere ruiter slijt het zadel e.d. ook meer en ik vind 75 per maand echt niet veel voor alles wat ik ervoor terug krijg.
Stel dat ik een maand op vakantie ga of ze is een paar weken/dagen kreupel blijf ik wel gewoon doorbetalen. Dat hebben ik en de eigenaar zo afgesproken in het contract.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:42

Nrkee: Op welke stal staat dit paard als ik vragen mag? Komt me vaag bekend voor maar kan het niet helemaal plaatsen (woon bij je in de buurt)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:45

Ik ben nu ook weer met mijn neus in de boter gevallen:

- Verschillende paarden om uit te kiezen (meeste jong)
- 2 binnenbakken
- Zo vaak rijden als ik wil, ook zoveel paarden als ik zelf wil (wel vaste!)
- Prima accomodatie
- Mag de bossen in
- Wedstrijden is een mogelijkheid, vervoer door eigenaar
- Ziekte etc. is voor eigenaar
- Spullen om te rijden zijn aanwezig, maar ik heb mijn eigen spullen meegebracht
- Spullen voor het paard door eigenaar.

Nadeel: bij een goed bod wordt het paard verkocht.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:17

Renee, tja daar moet je je dan op instellen. Ik weet niet of ik het wat zou vinden. Dan gaat het echt om het rijden en niet om de band die je kunt opbouwen met een dier. Er zijn natuurlijk nooit garanties dat een bijrijdpaard niet verkocht wordt maar ik weet niet of ik het zou kunnen, rijden bij een handelaar bijvoorbeeld.

Serendip, zo'n sfeer hangt er bij ons op stal thank god niet. Heeft niemand die dochter aangesproken?

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:28

renee16 schreef:
Nrkee: Op welke stal staat dit paard als ik vragen mag? Komt me vaag bekend voor maar kan het niet helemaal plaatsen (woon bij je in de buurt)

Ik sta bij 't Vressels Bos in st. Oedenrode. Bedoelde je die?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:35

Daar zitten er nog 2.... Naast elkaar zelfs :p