Anke schreef:Degene die mij een dienst bewijst met het rijden van mijn paardjes...die heb ik nog niet ontmoet.
Dan moet je nieuwe mensen ontmoeten, of heb je eigenlijk geen bijrijder nodig. Een dienst bewijzen door bijrijder kan op twee manieren: of het paard verbeteren door hem te rijden óf hem de aandacht geven die hij verdiend op een dag dat de eigenaar druk is. Dat staat even los van de mensen die bijrijder nemen omdat ze een ander gewoon die kans willen geven.
Als ik iemand op mijn kinderen laat passen dan is dat niet persé een 'verbetering'in de opvoeding van mijn kinderen, net als een bijrijder niet altijd persé verbetering van het paard betekent. De oppas doet dingen anders dan ik, net als de bijrijder dat doet: maar zowel kind als paard worden daar heus niet gelijk slechter van als je de juiste persoon hebt. De oppas geeft mijn kinderen aandacht wanneer ik er niet ben, de bijrijder geeft mijn paard aandacht als ik er niet ben: aandacht, troep opruimen, kind of paard schoon maken, eten geven: eigenlijk past de bijrijder gewoon op je paard, alleen voor minder uren per dag

De oppas betaal ik in geld, de bijrijder mag er voor rijden.
Maar de bijrijder laten betalen omdat jij te weinig tijd hebt heb ik nooit begrepen. Ik laat mijn oppas toch ook niet betalen om met mijn kinderen te mogen spelen?
Ik ben aan veel dingen in Nederland gewend geraakt maar dat mensen hier het zo normaal vinden geld te vragen voor iets dat zij zelf nodig hebben....dat gaat er nog steeds niet in

Waarom zou je een bijrijder nemen als die je géén dienst bewijst?