Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xJess schreef:Ik verzorg nu al ruim 2,5 jaar hetzelfde paard. En ik was nog geen 13 toen ik begon met hem verzorgen. En het is toch een paard van 1.68. Maar ik kom door weer en wind, ook als de eigenaar niet kan en even belt. Ben ik er. Als ik op stal was, en het was niet mijn dag om te verzorgen (ik werkte toen op die stal) stond hij lekker bijna de hele dag buiten. En het klikt gewoon heel goed tussen de eigenaar en mij.
En ook met het paardje.
susannex schreef:xJess schreef:Ik verzorg nu al ruim 2,5 jaar hetzelfde paard. En ik was nog geen 13 toen ik begon met hem verzorgen. En het is toch een paard van 1.68. Maar ik kom door weer en wind, ook als de eigenaar niet kan en even belt. Ben ik er. Als ik op stal was, en het was niet mijn dag om te verzorgen (ik werkte toen op die stal) stond hij lekker bijna de hele dag buiten. En het klikt gewoon heel goed tussen de eigenaar en mij.
En ook met het paardje.
wees ontzettend blij met zo'n paardje/eigenaar, je vindt ze zo niet altijd.
vaak zijn de eisen toch hoger.
aerdenhout1 schreef:Haha vraag mij dan ook een beetje af waar de ouders op zo'n moment zijnNou...vanmiddag weer een meisje geweest.Spijt me te moeten zeggen, maar weer zo'n 13/14 jarige!!!
Stond in de advertentie...je moet goed kunnen longeren! Div. mailtjes over en weer, eerlijk bij vertellen dat de merrie niet de makkelijkste is en toch snel 1.67 hoog is.
Vraag je vanmiddag, kan je echt longeren.....ja hoor! ...heb je ooit les gehad daarin? ....ja hoor! Maar toen het paard gepoetst moest, was poetsen al moeilijk! Beginnen met de zachte borstel, voeten uitkrabben werd half gedaan!
Na heel veel jaar in de paarden had ik het natuurlijk direct door dat dit hem niet ging worden, dus ik vraag nog een keer...wil je wel?
Nou, kwam er heel benepen uit...ze is wel erg groot ik denk niet dat ik dit kan!
Ach arme...geeft niets meid, ik speel wel even in de bak met haar en dan kijken we voor een wat kleinere pony!
Zo gezegd,zo gedaan, Shadowtje van stal geplukt, die een lekkere poets beurt gegeven...na aanwijzingen van mij en longeertouw ( naam volgens verzorger) eraan en bak in.
Nu is Shadow een heel lief dier en zal geen gekke dingen uithalen aan de longe, maar stem hulp, longeerlijn juist vast houden of een paard op afstand houden, dus op een normale volte lukte niet.
Na behoorlijk wat uitleg, ging het wel wat beter.
Maar dan vraag je aan het eind...kost toch tijd en zeker veel energie....vond je het toch wel leuk en leerzaam?
Antwoord...ja hoor, heel leuk! Vervolgens vertrekken ze zonder een dank je voor de info, of de vraag..mogen we eens terug komen?
Daar zakt dus echt mijn broek van af!
Sorry voor het beetje lange verhaal, maar al die topics van...wij als 13/14 jarige worden niet serieus genomen, komen mij nu even de strot uit!!!!!!
Evelli schreef:Ik heb zaterdag een meisje en haar moeder bij de ponys gehad en dat was zeer geslaagd
Vanaf vandaag komen ze de ponys verzorgen en gaat ze op een van de twee lessen bij de stalhoudster. Pittig ding enzit er keurig op
Poetsen, tutten en wandelen mag ze elke dag. Rijden voorlopig alleen waar ik bij ben, of in de les bij de stalhoudster
aerdenhout1 schreef:miekel92 schreef:Blijf het apart vinden dat er ergens dus een tekort is aan bijrijders, en ergens anders aan bijrijdpaarden:P
Komt omdat de bijrijders gratis willen rijden en de eigenaren willen een beetje geld!
melle_odet schreef:haha ja hier was er eentje die 100 euro per maand vroeg voor 1 x per week en heel af en toe 2 x als ze zelf eens niet kon., nou sorry hoor maar dan ga ik wel op een manege rijden 1 x in de week, dan ben ik goedkoper uit.
_Lotte schreef:Ik heb hier een tijdje geleden een paar keer gereageerd, en ben nogsteeds op zoek naar een verzorgpaard! Ik heb nu mijn rijbewijs en een auto dus kan ik makkelijker wat verder wegDus heb gisteren naar 3 advertenties op marktplaats gereageerd
ben zo benieuwd, hoop dat het iets wordt!
GoLizz schreef:_Lotte schreef:Ik heb hier een tijdje geleden een paar keer gereageerd, en ben nogsteeds op zoek naar een verzorgpaard! Ik heb nu mijn rijbewijs en een auto dus kan ik makkelijker wat verder wegDus heb gisteren naar 3 advertenties op marktplaats gereageerd
ben zo benieuwd, hoop dat het iets wordt!
T is een stukje rijden..maar aangezien je toch je rijbewijs heb..
Je mag best Speedy komen rijden hoor!![]()
aerdenhout1 schreef:Ik vraag 50 euro p. maand. Mogen ze 2/3 keer per week rijden. Er word verder niet door anderen op de paarden gereden, dus nooit een moe paard.
Voor 2 paarden word 200 euro p. maand gevraagd, maar dat is een Z paard en een M2 pony, en die rijden ze elke dag en starten ze ook wedstrijden mee aankomend voorjaar.
Daar mogen ze eigenlijk ook alles mee doen wat je met een eigen paard ook mag/kan.
Ik heb eindelijk ook een leuke meid voor mijn eigen merrie. Yelly van bokt reageerde op een advertentie voor een ander paard en dat klikte eigenlijk meteen.
Ben er dan ook erg blij mee!
aerdenhout1 schreef:Hou er rekening mee dat de meeste manege eigenaren niet zitten te wachten op advertentie's van bijrijd paarden die worden aangeboden...scheelt ze inkomen natuurlijk!