Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:36

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten verwijderd die off topic waren. De volgende keer als je een off topic bericht ontdekt even een TeM (Tip een Moderator) sturen i.p.v. een reactie in het topic te plaatsen graag.

xJess

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:08

Ik verzorg nu al ruim 2,5 jaar hetzelfde paard. En ik was nog geen 13 toen ik begon met hem verzorgen. En het is toch een paard van 1.68. Maar ik kom door weer en wind, ook als de eigenaar niet kan en even belt. Ben ik er. Als ik op stal was, en het was niet mijn dag om te verzorgen (ik werkte toen op die stal) stond hij lekker bijna de hele dag buiten. En het klikt gewoon heel goed tussen de eigenaar en mij. :)
En ook met het paardje.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:12

ik had echt een onwijs leuke haf te verzorgen gekregen en helaas is die dichterbij huis gaan staan ):
en was dat voor mij niet doen.
toen had ik wel besloten te stoppen wegens privé redenen maar dat hield ik totaal niet vol..
toen vond ik een leuke fries maar ook helaas nadat ik een keiharde trap had gehad en in ziekenhuis moest liggen voor nachtje besloot ze haar te verkopen ): (2e x dat er wat is gebeurt)
nu ben ik weer opzoek naar een leuk paardje maar er 1 vinden is nog niet zo makkelijk helaas.
heb nu wel al bij 1 gekeken en ga die aanstaande zaterdag even op rijden om te kijken hoe hij onder het zadel is, dus hopen dat dat hem wordt/is.
en anders moet ik weer verder zoeken.
vind het wel moeilijk er steeds weer 1 te vinden, hou marktplaats wel elke dag/om de 1/2 dagen in de gaten in de hoop dat er wat nieuws op staat.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:13

xJess schreef:
Ik verzorg nu al ruim 2,5 jaar hetzelfde paard. En ik was nog geen 13 toen ik begon met hem verzorgen. En het is toch een paard van 1.68. Maar ik kom door weer en wind, ook als de eigenaar niet kan en even belt. Ben ik er. Als ik op stal was, en het was niet mijn dag om te verzorgen (ik werkte toen op die stal) stond hij lekker bijna de hele dag buiten. En het klikt gewoon heel goed tussen de eigenaar en mij. :)
En ook met het paardje.

wees ontzettend blij met zo'n paardje/eigenaar, je vindt ze zo niet altijd.
vaak zijn de eisen toch hoger.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:57

susannex schreef:
xJess schreef:
En ook met het paardje.

wees ontzettend blij met zo'n paardje/eigenaar, je vindt ze zo niet altijd.
vaak zijn de eisen toch hoger.

Haha ja ben ik ook heel blij mee. maar zij is (volgens mij) ook blij met mij, als ze me 1 dag van te voren belt dat ze niet kan. Dan ben ik er de volgende dag, al is het maar om hem even buiten te zetten oid.
Maar het is gewoon super fijn hoe het tussen ons gaat, als ik een keertje niet kan is het ook niet erg, ik mag alles met hem, en ik hoef er niks voor te betalen :D

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:15

aerdenhout1 schreef:
Nou...vanmiddag weer een meisje geweest.Spijt me te moeten zeggen, maar weer zo'n 13/14 jarige!!!
Stond in de advertentie...je moet goed kunnen longeren! Div. mailtjes over en weer, eerlijk bij vertellen dat de merrie niet de makkelijkste is en toch snel 1.67 hoog is.
Vraag je vanmiddag, kan je echt longeren.....ja hoor! ...heb je ooit les gehad daarin? ....ja hoor! Maar toen het paard gepoetst moest, was poetsen al moeilijk! Beginnen met de zachte borstel, voeten uitkrabben werd half gedaan!
Na heel veel jaar in de paarden had ik het natuurlijk direct door dat dit hem niet ging worden, dus ik vraag nog een keer...wil je wel?
Nou, kwam er heel benepen uit...ze is wel erg groot ik denk niet dat ik dit kan!
Ach arme...geeft niets meid, ik speel wel even in de bak met haar en dan kijken we voor een wat kleinere pony!
Zo gezegd,zo gedaan, Shadowtje van stal geplukt, die een lekkere poets beurt gegeven...na aanwijzingen van mij en longeertouw ( naam volgens verzorger) eraan en bak in.
Nu is Shadow een heel lief dier en zal geen gekke dingen uithalen aan de longe, maar stem hulp, longeerlijn juist vast houden of een paard op afstand houden, dus op een normale volte lukte niet.
Na behoorlijk wat uitleg, ging het wel wat beter.
Maar dan vraag je aan het eind...kost toch tijd en zeker veel energie....vond je het toch wel leuk en leerzaam?
Antwoord...ja hoor, heel leuk! Vervolgens vertrekken ze zonder een dank je voor de info, of de vraag..mogen we eens terug komen?
Daar zakt dus echt mijn broek van af!
Sorry voor het beetje lange verhaal, maar al die topics van...wij als 13/14 jarige worden niet serieus genomen, komen mij nu even de strot uit!!!!!!
Haha vraag mij dan ook een beetje af waar de ouders op zo'n moment zijn :Y)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:21

Evelli schreef:
Ik heb zaterdag een meisje en haar moeder bij de ponys gehad en dat was zeer geslaagd :)
Vanaf vandaag komen ze de ponys verzorgen en gaat ze op een van de twee lessen bij de stalhoudster. Pittig ding enzit er keurig op :)
Poetsen, tutten en wandelen mag ze elke dag. Rijden voorlopig alleen waar ik bij ben, of in de les bij de stalhoudster :)

Afbeelding
Afbeelding

Ze past perfect, rijdt lekker pittig en gaat privelessen volgen bij mijn stalhoudster :)
Ze zijn ontzettend enthousiast. Gaan nu ook af en toe wandelen met het hele gezin + pony's en hun hond :) Komen vaak gewoon eventjes langs om te kroelen en te knuffelen enzo :)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:10

Blijf het apart vinden dat er ergens dus een tekort is aan bijrijders, en ergens anders aan bijrijdpaarden:P

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:44

miekel92 schreef:
Blijf het apart vinden dat er ergens dus een tekort is aan bijrijders, en ergens anders aan bijrijdpaarden:P

Komt omdat de bijrijders gratis willen rijden en de eigenaren willen een beetje geld!

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:56

aerdenhout1 schreef:
miekel92 schreef:

Komt omdat de bijrijders gratis willen rijden en de eigenaren willen een beetje geld!

vaak een beetje veel geld :Y)

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:22

aerdenhout1 schreef:
miekel92 schreef:

vaak een beetje veel geld :Y)[/quote]

haha ja hier was er eentje die 100 euro per maand vroeg voor 1 x per week en heel af en toe 2 x als ze zelf eens niet kon., nou sorry hoor maar dan ga ik wel op een manege rijden 1 x in de week, dan ben ik goedkoper uit.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:52

melle_odet schreef:
haha ja hier was er eentje die 100 euro per maand vroeg voor 1 x per week en heel af en toe 2 x als ze zelf eens niet kon., nou sorry hoor maar dan ga ik wel op een manege rijden 1 x in de week, dan ben ik goedkoper uit.

Tja ik ben best bereid om een kleine bijdrage te geven maar 100 euro voor 1 keer in de week vind ik toch ook te veel (laat mijn studentenbudget toch echt niet teo :') )

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:39

Ik weet niet of ik deze vraag mag stellen, of dat dit off topic is.
Maar ik zoek in de toekomst ook een nieuwe bijrijder en misschien stel ik hele rare eisen, maar zelfs m'n beste vriendin was in het verleden niet goed genoeg hahaha. Nu liggen de verhoudingen anders maar vraag me toch af " waar moet volgens jullie een goede bijrijdster/verzorger aan voldoen ?"
Laatst bijgewerkt door Alice13 op 18-03-11 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:56

_Lotte schreef:
Ik heb hier een tijdje geleden een paar keer gereageerd, en ben nogsteeds op zoek naar een verzorgpaard! Ik heb nu mijn rijbewijs en een auto dus kan ik makkelijker wat verder weg :D Dus heb gisteren naar 3 advertenties op marktplaats gereageerd :)) ben zo benieuwd, hoop dat het iets wordt!

T is een stukje rijden..:P maar aangezien je toch je rijbewijs heb..:P
Je mag best Speedy komen rijden hoor! *D :j

Elke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 02:28

Ik vind idd dat er de laatste rijd meer advertenties staan op marktplaats voor bijrijders.
Morgen heb ik een afspraak met iemand om te kijken of het klikt tussen mij het paard en mij en de eigenaar.
Maar ik zag veel advertenties staan.
Misschien kan ik hier nog wel iets vinden als het morgen niks wordt :)

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 02:33

klopt hier nog een heb al dikke week een adve op marktplaats staan maar niks hoor ja 2 die dachten stage te komen lopen en eentje die dacht vet geld te kunnen verdienen......tja jammer eigelijk.
veel hoeven ze niet te doen alleen soms een paardje vast houden....de rest ze mogen rijden zoveel ze willen...of komt iemand en die zegt ja bla bla...en vervolgens hoor je er niks meer van echt jammer.
tjee vroeger wilde ik juist graag een verzorgpony vooral als ik er haast elke dag op zou kunnen rijden.
tja snap er niks van denk veel kids meer achter de pc en tv kijken, dan hobby buiten.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 09:39

Ik vraag 50 euro p. maand. Mogen ze 2/3 keer per week rijden. Er word verder niet door anderen op de paarden gereden, dus nooit een moe paard.
Voor 2 paarden word 200 euro p. maand gevraagd, maar dat is een Z paard en een M2 pony, en die rijden ze elke dag en starten ze ook wedstrijden mee aankomend voorjaar.
Daar mogen ze eigenlijk ook alles mee doen wat je met een eigen paard ook mag/kan.
Ik heb eindelijk ook een leuke meid voor mijn eigen merrie. Yelly van bokt reageerde op een advertentie voor een ander paard en dat klikte eigenlijk meteen.
Ben er dan ook erg blij mee!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 09:55

Dus als ik van het zomer een bijrijder wil, moet ik nu vast gaan zoeken :S ohohoh, wordt een ramp. Ik denk dat ik ook op de manege verder op aan ga geven dat ik een bijrijder zoek in de toekomst. Hij zal vast wel te horen krijgen dat meiden aan het zoeken zijn, toch?!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 18:54

Hou er rekening mee dat de meeste manege eigenaren niet zitten te wachten op advertentie's van bijrijd paarden die worden aangeboden...scheelt ze inkomen natuurlijk!

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:13

GoLizz schreef:
_Lotte schreef:
Ik heb hier een tijdje geleden een paar keer gereageerd, en ben nogsteeds op zoek naar een verzorgpaard! Ik heb nu mijn rijbewijs en een auto dus kan ik makkelijker wat verder weg :D Dus heb gisteren naar 3 advertenties op marktplaats gereageerd :)) ben zo benieuwd, hoop dat het iets wordt!

T is een stukje rijden..:P maar aangezien je toch je rijbewijs heb..:P
Je mag best Speedy komen rijden hoor! *D :j

Hahah.. als jij nou eens wat dichterbij mij komt wonen! :))

Viviannie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:02

Heb gisteren naar me verzorgplny wezen kijken.
Ze was lief in de omgang enzo.
Maar er was een tijdje niet op gereden dus zij maar bokken,laag steigeren en er vandoor gaan.
En ik blijven zitten :P
Maar uiteindelijk zei de eigenaar dat tie te klein voor me was (of ik te groot :) )
Dus nu verder zoeken in Bergen op Zoom of ergens vlakbij maar toen ik ging was het me zus verjaardag dus voor niks daar naartoe geweest.
Maar het was ook wel heel erg leuk.
Dus het maakte niet echt uit.
Ik wou iets heel korts vertellen maar ging ik ging zo lekker x)

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:20

aerdenhout1 schreef:
Ik vraag 50 euro p. maand. Mogen ze 2/3 keer per week rijden. Er word verder niet door anderen op de paarden gereden, dus nooit een moe paard.
Voor 2 paarden word 200 euro p. maand gevraagd, maar dat is een Z paard en een M2 pony, en die rijden ze elke dag en starten ze ook wedstrijden mee aankomend voorjaar.
Daar mogen ze eigenlijk ook alles mee doen wat je met een eigen paard ook mag/kan.
Ik heb eindelijk ook een leuke meid voor mijn eigen merrie. Yelly van bokt reageerde op een advertentie voor een ander paard en dat klikte eigenlijk meteen.
Ben er dan ook erg blij mee!

ja kijk 50 euro voor 2 a 3 x per week vind ik gewoon goed te doen en zou ik ook wel willen betalen, maar helaas kan ik dat hier niet vinden..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:49

aerdenhout1 schreef:
Hou er rekening mee dat de meeste manege eigenaren niet zitten te wachten op advertentie's van bijrijd paarden die worden aangeboden...scheelt ze inkomen natuurlijk!

Ik rij zelf met mijn bijrijdpaard op de manege, en ik moet eerlijk zijn dat de manege gangers daar vrij trouw aan de manege zijn. Ik denk dat het hem alleen maar geld oplevert ;) Privé lessen etc.
Maar ik snap waar je vandaan komt dus daar ga ik zeker rekening mee houden (zal het tactisch proberen te brengen)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:14

Ik heb ook via Bokt mijn bijrijdster gevonden.. nouja zij mij eigenlijk _O-
Heb haar eerst trachten af te schrikken want ik heb namelijk geen makkelijke Haf maar ze was Haffies gewend en ze rijdt hem nu al 2 jaar en die 2 klikken gewoon goed.
Ze is eerlijk, consequent, leergierig, moet niet rijden vind longeren net zo leuk, geniet van het tutten en ik ben blij dat ik 1x per week vrij ben.
Soms doet ze hem 2x per week en soms schuift ze van dag.. als het uitkomt prima.
Toen hij kreupel was kwam ze ook gewoon, wandelde met hem door de bak... super... deze houden we in ere.

En dat terwijl ik helemaal geen bijrijdster zocht...

Ik vraag er geen geld voor, het is mijn Haf en ik beslis daarover. Als ik iemand laat meebetalen dan verwachten die mensen vaak ook medezeggenschap en dat verdom ik. Mijn regels gelden... heel eenvoudig.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 02:03