Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:30

Ik zou niet willen dat een verzorgster/bijrijdster een zadel voor mijn paarden gaat kopen? de zadels die ik heb passen perfect op mijn paarden en ik zou bang zijn dat dat gekochte zadel dan niet zou passen? ik heb spullen die gebruik moeten worden omdat ze passen? al zou ik het wel heel lief vinden als ze een halster of andere leuke spullen kopen maar een zadel en hoofdstel?
Ookal ben ik wel heel bang dat ze mijn spullen waar ik heel lang voor gespaard heb beschadigen of stuk maken omdat de meeste de waarde er niet van zien want op een manege ging het toch ook niet stuk? hihihi dat is dus vertrouwen en de leeftijd van de verzorgster/bijrijdster!

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:31

'Mijn' pony is ook niet mijn eigen, maar ik beschouw haar wel zo.
Ik mag er alles mee doen, overal mee heen.
Maar moet wel alle spullen zelf aanschaffen.

Voer, strooisel, dierenarts kosten en hoefsmid worden allemaal betaald door de eigenaar zelf.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:49

Ik ken nou onderhand aardig wat mensen hier in de omgeving, dus probeer nu ook bijrijders & eigenaren te koppelen, is wel handig soms :) Heb weer een eigenaar (die ik via via ken) die iemand zoekt.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 06:57

NienSCHaap schreef:
Ik vind een hoofdstel, zadel enzovoort kopen voor een verzorg/bijrijd paard niet heel normaal.
maar ik geef toe dat ik het voor 2 paarden al eens gedaan heb een ander zadel kopen :o maar dat was genoodzaakt.

Nee dat vind ik ook niet helemaal normaal nee *\%/* >;) Ik koop wel dekjes en dekens en halsters omdat ik het leuk vind... (en ik heb dit keer een zwarte merrie..en i love roze! <<) :') ) Maar ik zou absoluut geen tuig kopen. Vind dat echt iets voor de eigenaar.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:38

Toch blijf ik erbij :p als mijn bijrijdster zijn springtalent (dat diep verborgen is ;)) ontdekt en ze wil met hem wedstrijden gaan springen, dan ga ik niet een springzadel kopen (heb een heerlijk dressuurzadel wat ik het fijnst vindt en ben niet van het springen ;)) dus dan zou dat er in overleg mogen komen, zou ik misschien nog een deel sponsoren (met een dressuurzadel springen is toch minder fijn), maar ik vind als ik 1 goed passend zadel heb, dat gewoon genoeg :) Maar stel dat er zoiets gebeurd, dan zou ik er wel voor openstaan, maar het niet zelf gaan kopen...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:48

Ja nou ik ben gelukkig heel blij met een dressuur en springenzadel :o haha, ik zou het ook niet goedkeuren als de bijrijder een zadel wou gaan kopen.
De ene keer dat ik een zadel kocht was omdat ik de gene was die elke dag reed op het paardje en het zadel absoluut niet paste wat erop lag, via via goedkoop een passend zadel gekocht, later heeft de eigenaar het zadel weer van me overgekocht.
Andere keer was weer een ander verhaal (zet ik niet openbaar op bokt) maar ook genoodzaakt :j
Als de bijrijder iets van tuig wil kopen zou ik het op prijs stellen als dat in overleg ging maar een halster of frontriem (die kleine dingentjes) kunnen niet zoveel kwaad maar ik heb genoeg spul.

(typfouten)
Laatst bijgewerkt door NienSCHaap op 07-11-12 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:51

In overleg kan heel veel... Maar zonder overleg :+...

Sowieso had ik altijd al een verzameling hoofdstellen :') zadels vind ik gewoon 1 genoeg... (misschien komt er ooit nog een andere bij, maar ik vind zelf dit zadel gewoon super fijn, dus waarom zou ik als het past nog een ander zadel kopen? (ben niet van het springen ;))

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:07

Ik zelf heb nooit iets gekocht voor een verzorgpaard. Ik gebruik weleens iets van mijn paard voor een van haar paarden. Halsters enzo andersom ook trouwens als ik toevallig het halster vast heb van 1 van haar paarden doe ik die ook bij die van mij weleens om, hoofdstel zou ik mijne wel gebruiken voor die van haar maar andersom absoluut niet. Was 1x bijna fout gegaan had een (bijna) bijrijder die het verkeerde hoofdstel gepakt had eerst twijfelde ik nog zal ik die dan maar gewoon gebruiken dacht doe toch maar niet de mijne gepakt en 10 minuten later hoofdstel aan gort. Dus maar wat blij dat het gewoon mijn eigen hoofdstel was en niet die van haar. Verder denk ik dat er ook verschil in zit. Als iemand nu tegen mij zou zeggen hier heb je een paard doe er mee wat je wil maar er zit niets bij en hun doen er niets mee en zijn ze ook niet van plan vindt ik het niet raar als je het zelf moet aanschaffen want ik zou dan immers willen rijden anders wordt het als ze verwachten dat je hem gaat rijden dan moet je ook gewoon zorgen dat het materiaal er is.
Maar als er gewoon passend spul is en de eigenaar rijdt ook vindt ik het wel voor de eigenaar komen. Maar goed het is zo afhankelijk van de situatie.
Zelf zou ik het dus niet snel doen zeker geen zadel, hoofdstel is nog te overzien is niet zo duur maar zadel hangt toch een aardig prijskaartje aan wil je wat fatsoenlijks wat ook goed past en lang mee gaat. En de kans dat je er in de toekomst wat aan hebt als je stopt of zelf een paard koopt is vrij klein.
Ik gebruik dus zelf wel vrij makkelijk me eigen spullen voor andere maar ben wel veel voorzichtiger met spullen van iemand anders. Maar ik zou ook mijn eigen spullen niet zomaar aan een ander uitlenen touw end ook niet erg maar als het kapot gaat doe ik het liever zelf. Dus mocht ik echt dure aanschaffen doen zou ik dat ook alleen voor eigen gebruik doen en ook andere er niet mee laten rijden.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:17

Ik heb ook zadels en hoofdstellen (en meer) gekocht voor mijn verzorgpony's indertijd. Mijn (tweedehands) zadel zelfs laten passen officieel door iemand.

Maar vooral andere spulletjes (halsters, borstels, peesjes, dekjes, singels, bitjes) vind ik heel normaal om te kopen. Omdat de mensen van mijn vz-pony's toen nog minder verstand er van hadden dan ik, werd ik er in vertrouwd goede spullen te kopen.

Mu met mijn eigen pony zou ik wel eerst overleg willen :) Ik heb een passend boomloos zadel, maar kan me voorstellen dat iemand daar niet mee uit de voeten kan. Wil diegene serieus een zadel kopen mag het van mij maar eis ik wel een zadelpasser en wil ik het zelf controleren.

De rest... allemaal niet nodig vind ik, maar als iemand het leuk vind om eigen spulletjes te kopen/gebruiken mag het :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:33

Serendip90 schreef:
Toch blijf ik erbij :p als mijn bijrijdster zijn springtalent (dat diep verborgen is ;)) ontdekt en ze wil met hem wedstrijden gaan springen, dan ga ik niet een springzadel kopen (heb een heerlijk dressuurzadel wat ik het fijnst vindt en ben niet van het springen ;)) dus dan zou dat er in overleg mogen komen, zou ik misschien nog een deel sponsoren (met een dressuurzadel springen is toch minder fijn), maar ik vind als ik 1 goed passend zadel heb, dat gewoon genoeg :) Maar stel dat er zoiets gebeurd, dan zou ik er wel voor openstaan, maar het niet zelf gaan kopen...

Ja maar dat vind ik dan weer anders.
Je hebt al een goed zadel en springt zelf niet.
In zo'n geval zou ik ook zeggen koop dat maar mooi zelf, maar dan wel bij een zadelpasser die ik ken en goed vind.

Ik heb geen hoefijzers meer onder de pony zitten, gesteld dat verzorgster veel over de weg gaat lopen met de pony en de pony moet daardoor hoefijzers dan heb ik ook zoiets van dan betaal je die zelf maar. Overigens heeft de pony nu hoefschoenen dus is niet meer nodig. Dat is voor mijn gevoel vergelijkbaar.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:36

Sylvia_B schreef:
Serendip90 schreef:

Ja maar dat vind ik dan weer anders.
Je hebt al een goed zadel en springt zelf niet.
In zo'n geval zou ik ook zeggen koop dat maar mooi zelf, maar dan wel bij een zadelpasser die ik ken en goed vind.

Ik heb geen hoefijzers meer onder de pony zitten, gesteld dat verzorgster veel over de weg gaat lopen met de pony en de pony moet daardoor hoefijzers dan heb ik ook zoiets van dan betaal je die zelf maar. Overigens heeft de pony nu hoefschoenen dus is niet meer nodig. Dat is voor mijn gevoel vergelijkbaar.

Dat dus ook ja, nouja ik zou ook eerder voor hoefschoenen gaan (we zitten trouwens heel snel in het bos gelukkig :D)

Zelfde is met wedstrijden rijden etc. Alles kan in overleg en met goedkeuring, maar ik "geef mijn pony" 6 dagen per week weg... Gratis... Klusjes, het zou fijn zijn als ze een keer drollen uit de wei halen, maar voor de rest.... Dus ik ga dan niet ook nog eens voor die kosten opdraaien :P

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:09

Gister was het trouwens heel heel gezellig bij safiera :D
En nu al vanalles geleerd in een paar uurtjes :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:51

Woeps schreef:
Gister was het trouwens heel heel gezellig bij safiera :D
En nu al vanalles geleerd in een paar uurtjes :)

:D yay!

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:22

Ik val hier zo even in het topic binnen hoor.
Maar iemand enig idee waar ik in hemelsnaam een verzorger/bijrijdertje voor mijn Welsh A pony kan vinden. Ze is wel ingereden maar that's it.
Marktplaats ed. levert weinig op.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:24

bokt markt?
stallen? maneges?

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:26

Bokt markt zou ik nog eens kunnen proberen. Het probleem is wel dat ze erg klein moet zijn (8-12 jaar?) dus dat wordt al lastig om via internet te zoeken ben ik bang (of toch niet haha).
Stallen en maneges weet ik hier niet in de buurt (woon er net) dus dat word ook nog erg lastig.
Argh, waarom is het zo lastig haha!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:28

Waar in de buurt woon je?
Misschien weten mensen hier nog iets :-)
Gewoon even een advertentie maken :)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:28

Boktmarkt (bijrijders/verzorgers), Marktplaats (diensten en vakmensen) (of via de oudewetse manier dieren en toebehoren --> paarden verzorging oppas les)
Of handig is gewoon via via mensen bij je in de buurt :j op de manege/ponyclub, via instructie, iemand zijn zusje/broertje/nichtje/neefje enz enz
hoe meer gehoorbaar je het maakt hoe beter :j

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:31

In de buurt van Tiel (pony staat in Asch).
Marktplaats is al geprobeerd NienSCHaap, is helaas 3x niets.
Boktmarkt ga ik nog proberen! Via via is nog erg lastig ivm dat ik hier nog maar kort woon.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:39

Oke, ja dat Mp niks is dat weten de meesten hier ook, die kennen het probleen O:) ik zit er zelf ook mee maar goed niet geschoten is altijd mis en je weet maar nooit als iemand met toeval toch tegen je advertentie aanloopt :j

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:41

Morgen ga ik voor de derde keer naar mn verzorgpony.
Ik ben benieuwd hoe het rijden gaat.

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:41

Pff ik was zo enthousiast .. het is moeilijk om een goede bijrijdster te vinden, maar ook lastig om een verzorgpaard te vinden (of ik woon nou echt zo rottig dat er in de buurt niets is -O- ) . Had een advertentie op marktplaats en op bokmarkt geplaatst, was al meerdere keren benadert maar vaak was het iets te ver rijden (30km en ik heb een scooter :( niet echt verantwoord in de winter) maar 2 keer een afspraak gemaakt met verschillende mensen en tot 2 keer toe vlak van te voren afgebelt, want er was toch iemand anders .. helaas helaas. Zaterdag wel al kijken bij een mini, dus in ieder geval een super vooruitzicht :) hopen dat de toekomst nog wat meer gaat brengen

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:10

Ik heb inmiddels mijn advertentie weer opnieuw erop gegooid := moet toch wat he!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:13

Meen me te herinneren dat er nog een bokker was uit de buurt van Tiel die een verzorgster zocht, misschien weet zij wat voor je?

Vandaag cadeautje aan de eigenaresse gegeven; kreeg 3 dikke zoenen, werd me verteld dat ik het niet moest doen & het op dr kamer terecht komt, :+:

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:24

En ook hier ging het rijden bij Safiera superleuk!,
Wakkere pony met een leuk karakter :)
wel wennen, een andere pony dan normaal :o