Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:45

tja.. moeilijk een bijrijder te zoeken? Nee, voor mij nu eerder andersom.
Ben paard - pony zoekende. Helaas, maar goed hopelijk komt er wat op mijn pad aanwaaien :)

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:07

Maaikee43 schreef:
Ben paard - pony zoekende. Helaas, maar goed hopelijk komt er wat op mijn pad aanwaaien :)

Het is moeilijk om een GOEIE bijrijder te zoeken :P bijrijders zijn er genoeg, maar het moet geen pennymeisje zijn, geen mooi-weer-ruiter, of weet ik wat :D

In welke regio woon je? dat hangt er ook van af. Ik woon in friesland, maar daar is ook niet super veel te vinden... :(
Suc6 met zoeken! *D

horzlover

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:12

Hippepony&maaikee43 het is overal lastig omdat je altijd wel iets hebt waar van jij denk mwah of de eigenaar denkt mwah, maar ik heb nu het doel voor mezelf: ik wil beter rijden en mijn CRB halen en dan ga ik pas weer opzoek omdat ik anders niets in mijn voordeel heb als 13 jarige. Mede omdat ik dan ouder ben heb ik dan meer kans.

Ik denk dat het een kwestie van geluk is

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:22

Hippepony schreef:
Maaikee43 schreef:

Het is moeilijk om een GOEIE bijrijder te zoeken :P bijrijders zijn er genoeg, maar het moet geen pennymeisje zijn, geen mooi-weer-ruiter, of weet ik wat :D

In welke regio woon je? dat hangt er ook van af. Ik woon in friesland, maar daar is ook niet super veel te vinden... :(
Suc6 met zoeken! *D

Het is allebei moeilijk aangezien ik nou niet bepaald een penny meisje ben, maar ik ben ook geen mooi weer ruiter laat me maar nat regenen haha! :)

Ik woon aan het strand en duin van Katwijk.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:24

Lastige plaatsen aan de kant van het strand alles is al vol. Helaas leeft bij vele dat 13 jarige penny's zijn en dat ik een hekel aan opgetutte met roze verlepte spullen behangen paarden heb er niet in. Naja met drie jaar wachten wordt het ooit nog wel iets.

Maar ik kruip weer onder mijn steen die beviel me wel :j

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:34

Mag ik mij hier ook melden? Heb zojuist een advertentie gezet omdat ik een bijrijder zoek voor mijn merrie. Ik heb nu een hele goede maar die kan maar 1 keer in de week. Echt een topmeid, komt haar afspraken na en klikt goed met mijn paard. Heb er heel erg lang over gedaan om te vinden, dus wil haar sowieso niet kwijt.

Maar nu ben ik 16 weken zwanger en straks kan ik helaas niet meer rijden. Dus zoek ik tijdelijk iemand die mijn paard ook gaat bijrijden voor minimaal 2 keer in de week. Dus de zoektocht is weer begonnen ;).

Ik hoef er geen geld voor te hebben, nakomen van afspraken vind ik veel belangrijker, dus ik hoop dat het helpt. Maar onze stal is niet erg goed te bereiken, eigenlijk alleen met de auto. We hebben wel een binnenbak dus nat worden in de regen kan niet ;).

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:54

Levita schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Heb zojuist een advertentie gezet omdat ik een bijrijder zoek voor mijn merrie. Ik heb nu een hele goede maar die kan maar 1 keer in de week. Echt een topmeid, komt haar afspraken na en klikt goed met mijn paard. Heb er heel erg lang over gedaan om te vinden, dus wil haar sowieso niet kwijt.

Maar nu ben ik 16 weken zwanger en straks kan ik helaas niet meer rijden. Dus zoek ik tijdelijk iemand die mijn paard ook gaat bijrijden voor minimaal 2 keer in de week. Dus de zoektocht is weer begonnen ;).

Ik hoef er geen geld voor te hebben, nakomen van afspraken vind ik veel belangrijker, dus ik hoop dat het helpt. Maar onze stal is niet erg goed te bereiken, eigenlijk alleen met de auto. We hebben wel een binnenbak dus nat worden in de regen kan niet ;).

He, jammer ik woon veel te ver weg (heb even in je profiel gespiekt :o )

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:35

Zoek schreef:
xSCWx schreef:
Nou mijn verzorgstertje liet gister via een mail weten dat ze naar stal ging. 10min later, ik ga vandaag toch niet want het regent :+ vandaag is ze dan wel geweest, maar geen reactie op mijn sms hoe het ging.

Brrr hier zou ik niet zo goed tegen kunnen :(

Ik dus ook niet, maar weet niet zo goed hoe ik dit op een normale manier tegen haar kan zeggen. Ben er misschien ook wel makkelijk in omdat het geen noodzaak is dat ze komt. En ach, ze is pas 12 denk ik dan maar...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:53

Ja maar als ze het nu al doet dan blijft ze het doen, gewoon duidelijk zijn dat je graag wilt dat ze haar afspraken nakomt, netjes afzegt en reageerd op jou sms!!

Ik heb er hier een van 13 jaar en ze deed het super goed tot de laatste twee weken, druk op school dus minder komen wat natuurlijk logische is maar nu ook al zeggen "ik ben zoooo moe ik ga niet hoor" en haar vaste dag is woensdag en zaterdag en dan gewoon een mailtje sturen "ik ga donderdag of vrijdag!" ja leuk maar dat vraag je netjes en niet zomaar ervan uit gaan dat ik het maar goed vind....Ik ben ook te makkelijk en vind veel goed maar dat merk ik nu wel....heb dit wel netjes tegen haar gezegt en wat ze ermee doet is aan haar maar ik beslis en niet een verzorgster ook al is ze pas...

Succes hoop dat jou verzorgster het weer beter gaat oppakken want dit is niets telkens maar afwachten!!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:01

Ja je hebt er ook helemaal gelijk in, ik ben veel te makkelijk en lief hiervoor. Maar zou ook graag wat meer zekerheid willen hebben...
Ik ga wel eens een mooie mail schrijven
Edit, kwam me trouwens ook wel mooi uit dat ze die mail stuurde dat ze toch maar niet ging want ik ging zelf al ritje maken. Dan vind ik het ook niet helemaal eerlijk om geirriteerd te worden dat ze niet komt :+

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:07

Ja maar het is wel haar dag!! Of je nu wel of niet zelf wilde rijden...hihihihi

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:29

nu ben ik nog op zoek naar een bijrijdster voor mijn sportpony die wedstrijden wil rijden.. helaas Frieslnd heeft niks.. baal er echt van.. hij moet gewoon flink gereden worden.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:30

Hier ook niets hoor!! Je bent niet de enige :o

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:09

Ja meeste mensen die echt betrouwbaar zijn hebben een eigen paard of verzorgen al jaren hetzelfde paard. Mensen die echt betrouwbaar zijn hoeven vaak ook niet op zoek naar een verzorgpaard maar krijgen er zat aangeboden.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:17

tja ik hoop niet dat het echt zo is....al ben ik bang van wel ;)

Mijn laatste verzorgpaard heb ik ook ruim 6 jaar verzorgd :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:23

Jammer Levita, woon ook in Arnhem en heb al twee bijrrijdpaardjes in Didam, anders had ik veel interresse (maar ze staat in Rheden las ik in je advertentie, dus dat wordt wel veel reistijd..)

Maar ik ben het wel met xSCWx eens: De mensen die echt gaan voor hun paardje, hebben dus ook al wat.. En als ze die kwijt raken (verhuizing, verkocht?) dan krijgen ze meestal snel wat anders aangeboden.. Vooral omdat je toch al in dat circuit zit, dus bekend bent op die stal bijvoorbeeld..

En Zoek, dan was jij dus ook die 6 jaar bezet, haha

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:33

hihihihi jaaa en vond het zoo leuk en heb zooo veel geleerd, ben de eigenaresse nog steeds meer dan dankbaar dat ik haar paard zolang heb mogen verzorgen!!!

Nu wil ik een ander ook een plezier doen zodat ze ook verder kunnen komen dan alleen maar manege net zoals ik maar niemand wil....

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:49

O, wat ben ik blij!
Ik ben eind november gestopt met mijn baantje op een ponyclub.
En na 4 weken een adv. op marktplaats gehad te hebben, heb ik weer een nieuw bijrijd paard!
Echt een geweldig paardje, hij is een kruising fjord, hij heeft en fjorden hooftje en hij is bont <3
Eigenaar van het paardje is ook een heel lief mens, ik woon 8 km van stal af en ze woont vlakbij mij dus ze kwam me gewoon ophalen terwijl ze me niet kende!
Ook al een buitenritje met Hessel (zo heet het paardje) gemaakt.
Echt leuk ik heb echt geluk gehad dat ik dit nu mag doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:57

Tja, misschien is mijn advertentie niet goed geschreven...
Misschien kunnen jullie je mening eens geven?
Ik kreeg eerst een 13 jarig waar ik niets meer van hoor en daarna een afwijzing van een vriendelijke 18+ dame die zich niet geschikt voelde omdat ze maar 2 x kon, ik had al aangegeven dat dat geen probleem was, en dat ik toch iemand moest zoeken die de pony meer aandacht kon geven. Nogmaals erg vriendelijk geschreven, dusdanig dat ik het jammer vond dat ze niet wilde.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-04-12 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:58

Leuk, hoop dat het zo blijft!!

Veel plezier!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:04

Welke mening wil je horen? omdat je afwijzingen hebt gehad en niets meer hoorde?
Hihihihihi die heb ik weekelijks en niets raars aan!

Je advertentie is duidelijk en niets mis mee, Succes en even vol houden er komt vanzelf een geschikte verzorgster!! (ben al vanaf augustus 2011 op zoek ;) en wat ik allemaal al heb mee gemaakt!)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:08

Sylvia_B schreef:
Tja, misschien is mijnadvertentie niet goed geschreven...
Misschien kunnen jullie je meinig eens geven?
Ik kreeg eerst een 13 jarig waar ik niets meer vanhoor en daarna eenafwijzing van een vriendelijke 18+ dame die zich niet geschikt voelde omdat ze maar 2 x kon, ik had al aangegeven dat dat geen probleem was, en dat ik toch iemand moest zoeken die de pony meer aandacht kon geven. Nogmaals erg vriendelijk geschreven, dusdanig dat ik het jammer vond dat ze niet wilde.

Waarschijnlijk was er dan iets anders waardoor ze is afgehaakt.
Heb je advertentie gekeken, misschien als je pas de "eisen" bespreekt als ze al zijn komen kijken, heb je meer kans dat er gereageerd wordt. Dan zet je nu in je advertentie iets van "klusjes worden ook gevraagd te doen (incl/excl mesten)".
Als jij in je advertentie eisen gaat stellen.. Sja, dat schrikt af zegmaar, terwijl iedereen weet dat het erbij hoort!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:11

Dank jullie!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:12

Graag gedaan en hou vol, nu heb je deze advertentie werkt het niet pas je hem over een tijdje aan en komt er mss wel iemand op af!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:17

Ja ik had ook een advertentie, heel leuk (met wat er allemaal gedaan mocht worden), niet uitmesten etc. Wel voor een shet, maar echt weinig reacties en heeft me 10mnd geduurt om iemand te vinden (na een hoop loze reacties)