Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:TanteSabien schreef:Ik pieker er niet over om te gaan betalen voor een paard van een ander.
Die betalen mij maar.
Ze hebben iemand nodig die hun paard aandacht en beweging geeft en het liefst ook nog hoger op rijdt.
Dan huur je dus iemand in en laat je niet iemand betalen voor hetgeen je zelf niet kan.
Zou een mooie bak zijn zeg als ik mijn huis geschilderd wil hebben en ik tegen de schilder zeg: ja heej luister ff, je moet er wel voor betalen hoor want zo doe jij ook weer ervaring op he.
Dacht het niet dus.
En daarbij hoor je geen paard te kopen als je hem niet zelf kan onderhouden.
Dus bijrijders die niet willen betalen? groot gelijk: Laat je er maar voor betalen!
Met zo'n attitude zou Jij er dus bij mij niet inkomen als bijrijder.
_Zsazsa_ schreef:Ik heb 5 Pre merries die zadelmak zijn, en 2 drachtig. Die staan nu aan huis en ik kreeg via via de vraag of wat meiden ze mochten komen verzorgen. Nou prima, met hun geappt. Krijg ik te horen dat ze per meid 75,- per maand vragen om te komen rijden. Ze hebben allebei 3 jaar manege ervaring dus ze wisten wel hoe ze moesten doorrijden. Heb vriendelijk bedankt. Eerst vraag je of je mag helpen en daarna wil je betaald worden voor het rijden. Ik laat geen jonge meiden mijn nogal bloederige merries doorrijden. Reageerde nogal verontwaardigd dat ik ze niet ging betalen en dat ze nog niet mochten rijden.
Ik heb geen hulp nodig, als iemand wil komen rijden en verzorgen prima, maar ik ga je niet betalen.
puppy1128 schreef:Is het tegenwoordig normaal, dat wanneer een paard nog niet lang onder het zadel is (en dus nog veel moet leren) een bijrijder gezocht wordt die hem die dingen kan leren én moet betalen? Mij lijkt het als je het paard dingen aanleert die de eigenaar wilt, juist betaald zou moeten worden?
Ik doe het niet hoor.. Maar zie het nog wel eens langskomen..
nuscaniels schreef:Ach bij ons een eigenaar die voor haar bijna 2-jarige 2 betalende verzorgers heeft die niks anders met hem kunnen doen dan in de paddock losgooien en de stal moet uitgemest.
Wij zijn stomverbaasd dat mensen bereid zijn om daarvoor te betalen maar ze heeft aanmeldingen genoeg gehad.