Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:40

Wij hebben een groep meiden op stal die ook komt als het regent :+ gaan ze nog rijden ook :) gelukkig een goede kachel in de kantine, kunnen ze weer opwarmen :)

Ben benieuwd naar het meisje dat morgen komt kijken

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:56

Evelli schreef:
Wij hebben een groep meiden op stal die ook komt als het regent :+ gaan ze nog rijden ook :) gelukkig een goede kachel in de kantine, kunnen ze weer opwarmen :)

Ben benieuwd naar het meisje dat morgen komt kijken

Ik ging als lagere school leerling ook door weer en wind naar de pony's. Mijn 2 jaar oudere zus daar in tegen wou nog niet naar de brievenbus bij de weg lopen om de post op te halen als het miezerde. Degene die echt willen doen het ook wel.

Wat mij in verschillende topics opvalt is dat er een verschil zit tussen verzorgpony/paard en een bijrijpony/paard en dat ook mee telt in de vergoeding.
Als je ook uitmest, voert ect dan verzorg je het beestje ook echt dus zou de vergoeding lager moeten zijn dan wanneer je alleen rijd omdat alles wordt gedaan door de stal. Dan zou er toch een hogere vergoeding tegenover mogen staan. Of vinden jullie dat ik dat verkeerd zie?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:57

Mijn paardjes staan in volpension, hoeft niet gemest te worden. Alleen even de poetsplaats aanvegen als je klaar bent.
Ik vraag geen vergoeding. Kan dan ook niet op gereden worden.
Mocht het meisje klein genoeg zijn om te rijden, zou ik het fijn vinden als ze af en toe lest bij de staleigenaar op eigen kosten.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:07

Nou...vanmiddag weer een meisje geweest.Spijt me te moeten zeggen, maar weer zo'n 13/14 jarige!!!
Stond in de advertentie...je moet goed kunnen longeren! Div. mailtjes over en weer, eerlijk bij vertellen dat de merrie niet de makkelijkste is en toch snel 1.67 hoog is.
Vraag je vanmiddag, kan je echt longeren.....ja hoor! ...heb je ooit les gehad daarin? ....ja hoor! Maar toen het paard gepoetst moest, was poetsen al moeilijk! Beginnen met de zachte borstel, voeten uitkrabben werd half gedaan!
Na heel veel jaar in de paarden had ik het natuurlijk direct door dat dit hem niet ging worden, dus ik vraag nog een keer...wil je wel?
Nou, kwam er heel benepen uit...ze is wel erg groot ik denk niet dat ik dit kan!
Ach arme...geeft niets meid, ik speel wel even in de bak met haar en dan kijken we voor een wat kleinere pony!
Zo gezegd,zo gedaan, Shadowtje van stal geplukt, die een lekkere poets beurt gegeven...na aanwijzingen van mij en longeertouw ( naam volgens verzorger) eraan en bak in.
Nu is Shadow een heel lief dier en zal geen gekke dingen uithalen aan de longe, maar stem hulp, longeerlijn juist vast houden of een paard op afstand houden, dus op een normale volte lukte niet.
Na behoorlijk wat uitleg, ging het wel wat beter.
Maar dan vraag je aan het eind...kost toch tijd en zeker veel energie....vond je het toch wel leuk en leerzaam?
Antwoord...ja hoor, heel leuk! Vervolgens vertrekken ze zonder een dank je voor de info, of de vraag..mogen we eens terug komen?
Daar zakt dus echt mijn broek van af!
Sorry voor het beetje lange verhaal, maar al die topics van...wij als 13/14 jarige worden niet serieus genomen, komen mij nu even de strot uit!!!!!!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:13

dan is het ook niet zo raar dat mensen 18+ zoeken. Je hele middag weg voor niks aerden hoe houden jullie dat eigelijk allemaal vol? dan is het niet zo raar dat mensen het dan liever maar zelf doen ipv steeds weer de energie erin te steken en er niks van terug te krijgen.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:48

Ja dat zijn weer de typetjes die het verpesten.
Maar dat heeft ook denk ik met de opvoeding te maken, als ik nu kijk naar kinderen van de basisschool zakt mn mond er van open.
Ik woon voor een school.
Groep acht loopt stoer met een blackberry mét internetabbo. Ze schelden met de ergste scheldwoorden en als je commentaar hebt krijg je een grote muil van hier tot tokio.
Nou dat leer je toch ergens of ergens juist níet. Zelfs groep drie heeft hier soms al een grote mond.
Dus het word allemaal nóg erger.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:55

Moderatoropmerking:
Ik heb een paar berichtjes moeten weghalen. Ze voegden niets toe aan het topic.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:59

aerdenhout1 schreef:
Nou...vanmiddag weer een meisje geweest.Spijt me te moeten zeggen, maar weer zo'n 13/14 jarige!!!
Stond in de advertentie...je moet goed kunnen longeren! Div. mailtjes over en weer, eerlijk bij vertellen dat de merrie niet de makkelijkste is en toch snel 1.67 hoog is.
Vraag je vanmiddag, kan je echt longeren.....ja hoor! ...heb je ooit les gehad daarin? ....ja hoor! Maar toen het paard gepoetst moest, was poetsen al moeilijk! Beginnen met de zachte borstel, voeten uitkrabben werd half gedaan!
Na heel veel jaar in de paarden had ik het natuurlijk direct door dat dit hem niet ging worden, dus ik vraag nog een keer...wil je wel?
Nou, kwam er heel benepen uit...ze is wel erg groot ik denk niet dat ik dit kan!
Ach arme...geeft niets meid, ik speel wel even in de bak met haar en dan kijken we voor een wat kleinere pony!
Zo gezegd,zo gedaan, Shadowtje van stal geplukt, die een lekkere poets beurt gegeven...na aanwijzingen van mij en longeertouw ( naam volgens verzorger) eraan en bak in.
Nu is Shadow een heel lief dier en zal geen gekke dingen uithalen aan de longe, maar stem hulp, longeerlijn juist vast houden of een paard op afstand houden, dus op een normale volte lukte niet.
Na behoorlijk wat uitleg, ging het wel wat beter.
Maar dan vraag je aan het eind...kost toch tijd en zeker veel energie....vond je het toch wel leuk en leerzaam?
Antwoord...ja hoor, heel leuk! Vervolgens vertrekken ze zonder een dank je voor de info, of de vraag..mogen we eens terug komen?
Daar zakt dus echt mijn broek van af!
Sorry voor het beetje lange verhaal, maar al die topics van...wij als 13/14 jarige worden niet serieus genomen, komen mij nu even de strot uit!!!!!!

Hier dat bedoel ik kunnen die dan niet gewoon eerlijk zijn dan? Ben zelf 13 en heb een verzorgpony aangeboden gekregen. Helaas kon ik ook niet als de beste longeren en heb dat ook van te voren eerlijk gezegt! en helaas dat hadden ze niet nodig. Maar er zal vast nog wel ns een kans komen!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:02

Mijn eigen dochter was 11 toen ze de overstap maakte naar een (oud) verzorgpaard, maar daar ging ik wel altijd mee naartoe om te helpen met zadelen etc. Dit paard stond op onze manege en zij verzorgde daar al een pony.
Bij mijn eigen paard was de eerste bijrijdster nog geen 15 toen ze begon. Dit meisje kwam wel op mijn pad door bemiddeling van een instructeur van de manege waar ik toen stond. Haar moeder kwam ook altijd mee en dat ging prima. Zij is echter na haar middelbare school in Wageningen gaan studeren.
Mijn huidige bijrijdster heb ik via Bokt gevonden :-)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:07

aardenhout1, ik snap je frustratie :)
maar er zijn ook zat 'volwassen' meiden die verkondigen alles wel te kunnen, en vervolgens nog niet kunnen opzadelen (dat deden ze op de manege altijd voor ons :D )

Ik ben als bijrijder ontzettend gezegend met m'n verzorghafje, ik kom op de fiets door weer en wind, net een pennymeisje :)

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:06

Voor my was het moeilyk een byrydpaard te vinden, heb nu eindelyk eentje. Ben 4x wezen kyken, of het was niet leuk, klikte niet ofjha.

Nu heb ik er eentje, waar ik eigenlyk alles mee kan en mag doen. Betaalbaar, en makkelyk te bereiken. (halfuurtje met openbaar vervoer) en dan nog een stukje lopen.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:43

Soms moet je gewoon geduld hebben. Ik heb heel lang gezocht naar een goede verzorgster. Omdat mijn merrie heel jong was (en nog wel een beetje is), nam ik geen 'genoegen' met een 14-jarig meisje oid.

Maar gek genoeg, is mijn bijrijdster nu pas 13. En ze is klein, iel, timide etc. Niet iemand die eruit ziet alsof ze een jong, best sterk paardje aankan. Maar al na een paar weekjes kan ze lezen en schrijven met de pony, pony hinnikt en rent haar tegemoet en is zachtaardiger in de omgang dan ze tegen mij is. Ze heeft heel goed door dat de bijrijdster nog jong is en niet zo sterk. Het klikt enorm goed! Beter dan ik had kunnen dromen.

Dus soms is even aankijken en proberen best een optie, ook als iemand niet helemaal lijkt te voldoen aan de wensen.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:05

Ik heb het ook behoorlijk moeilijk bij het zoeken naar een goede bijrijder. We hebben er hier al een paar gehad, maar helaas schrokken ze allemaal terug voor Ricky, die nooit te moe is voor een grapje. Als de verzorgers het nou ook als een grapje zien.... Zucht.
Hoe dan ook, ik blijf maar zoeken. :')

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:48

vanLotje schreef:
aardenhout1, ik snap je frustratie :)
maar er zijn ook zat 'volwassen' meiden die verkondigen alles wel te kunnen, en vervolgens nog niet kunnen opzadelen (dat deden ze op de manege altijd voor ons :D )

Ik ben als bijrijder ontzettend gezegend met m'n verzorghafje, ik kom op de fiets door weer en wind, net een pennymeisje :)

Dat ben ik wel met je eens! Vandaar ook dat ik dit meisje best een kans wilde geven.
En ik ben ook niet te beroerd, dat als je graag wil, om je te helpen.
Een goede raad aan iedereen die een verzorg paard zoekt, wees eerlijk in wat je kan en ga geen verhaaltjes verzinnen!Zeker de mensen die al meerdere jaren in de paarden zitten, prikken daar direct doorheen en nemen je dan niet meer serieus.
Iedereen heeft het moeten leren, dus vragen, vragen en nog eens vragen als je iets niet snapt!
Maar ja...ben nu dus terug naar af en nog steeds op zoek.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:15

Bij mij was het helemaal moeilijk, ik heb een quarter waar ik dus een westernbijrijdster voor zocht. Probeer dat maar is te vinden!
Ervaring in westernrijden hoefde nog niet eens perse, maar wel bereid zijn dit te leren.
Komen er mensen die zeggen bereid zijn om het te leren, maar als puntje bij paaltje komt vinden ze lessen te duur... |o
Na jaren heb ik dan nu eindelijk een goede bijrijdster gevonden die nog western rijd ook.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:36

je moet gewoon geluk hebben denk ik, beide partijen

Ik heb na 15 jaar mijn eigen paarden verkocht, het ging gewoon niet meer naast de studie etc.
( half 8 thuis, paarden verzorgen/rijden.. dan huiswerk en gewoon werk , nog eens slapen en 5.30 de wekker weer )

ik denk dat ik binnenkort ergens anders wat paarden wil gaan rijden, gewoon een paar dagen in de week/weekend !
Handelsstal, particulier, dat maakt me allemaal niet zoveel uit. Lijkt me gewoon fijn om in het paardenwereldje te blijven omdat ik
over 2 jaar toch wel weer een eigen paard ga kopen als mijn studie voorbij is. Ik heb altijd met jonge paarden gewerkt, zowel in de wedstrijden tot Z niveau als lekkere bosritten :) Het lijkt me leuk om zoiets weer te vinden ! dus we zullen zien :D als jullie nog tips hebben ?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:45

aerdenhout1 schreef:
Een goede raad aan iedereen die een verzorg paard zoekt, wees eerlijk in wat je kan en ga geen verhaaltjes verzinnen!Zeker de mensen die al meerdere jaren in de paarden zitten, prikken daar direct doorheen en nemen je dan niet meer serieus.
Iedereen heeft het moeten leren, dus vragen, vragen en nog eens vragen als je iets niet snapt!
Maar ja...ben nu dus terug naar af en nog steeds op zoek.

Precies, Toen ik mijn verzorgpaard zocht reed ik nog maar 1 jaar, had dus weinig ervaring. Maar voor iemand die 1 jaar reed, ree ik wel goed. Daarom heb ik ook geschreven dat ik niet ga zeggen hoe lang ik rij, maar dat je me zelf moet beoordelen. Ik had ook kunnen zeggen dat ik al 2/3 jaar reed, want veel mensen zagen me daar wel voor aan, maar toch zou ik in sommige situatie niet goed kunnen reageren, omdat ik er nog geen ervaring mee had. Want jij als leek weet echt niet wat je moet doen met een stijgerend paard.
Wat je leest ook zo vaak, ik rij al gevorderd. Maar wanneer ben je gevorderd?? Per manege verschilt dat niveau zo erg...

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:01

Ik heb contact met iemand die misschien wel Ricky wilt verzorgen en rijden, eindelijk! :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:07

lalunamyo schreef:
je moet gewoon geluk hebben denk ik, beide partijen

Ik heb na 15 jaar mijn eigen paarden verkocht, het ging gewoon niet meer naast de studie etc.
( half 8 thuis, paarden verzorgen/rijden.. dan huiswerk en gewoon werk , nog eens slapen en 5.30 de wekker weer )

ik denk dat ik binnenkort ergens anders wat paarden wil gaan rijden, gewoon een paar dagen in de week/weekend !
Handelsstal, particulier, dat maakt me allemaal niet zoveel uit. Lijkt me gewoon fijn om in het paardenwereldje te blijven omdat ik
over 2 jaar toch wel weer een eigen paard ga kopen als mijn studie voorbij is. Ik heb altijd met jonge paarden gewerkt, zowel in de wedstrijden tot Z niveau als lekkere bosritten :) Het lijkt me leuk om zoiets weer te vinden ! dus we zullen zien :D als jullie nog tips hebben ?

Adverteren op marktplaats met je ervaring, hoeveel of welke dagen je beschikbaar bent en als je geen vergoeding vraagt en je wilt ook jonge paarden doorrijden of op een handelsstal rijden, dan heb je met jouw ervaring waarschijnlijk ruime keuze.

Als via marktplaats niet werkt zou je via je paardennetwerk van vroeger (rijvereniging) ook nog rond kunnen vragen of ze iemand kennen die iemand zoekt om paarden te trainen of bij te rijden (fokkers hebben vaak meer paarden dan ruiters), eventueel een briefje ophangen op pensionstallen of maneges met pensionstalling (ook veel paardeneigenaren) en je zou bij handelsstallen of trainingsstallen persoonlijk kunnen informeren of zij nog hulp kunnen gebruiken. Vooral handelsstallen kunnen goede en handige ruiters gebruiken en hebben meestal ook per persoon meerdere paarden per dag die gereden of gelongeerd moeten worden. 6 paarden rijden in plaats van 7 of 8 is dan wel eens lekker ;)
Laatst bijgewerkt door joyce B op 06-03-11 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:09

pf ik word er zo moe van..
ik zoek en zoek, ik heb er zoveel voor over, maar ik kan gewoon echt niks vinden!!

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:14

Als ik hier al die verhalen lees mag ik echt in mijn handjes knijpen !
Ik heb een bijrijdpaard 10 minuutjes van mijn huis fietsen vandaan, gratis, 2/3 keer in de week mag ik komen, rijden verzorgen tutten en uitmesten (en een beetje aanvegen)
De eigenaresse is super aardig en begeleidt me heel goed.
Ik heb hem nu 2 maanden als bijrijdpaard en nog elke keer komt zij mee (dit vind ik heel pretttig, dan weet ik ook hoe alles op de stal werkt en wanneer ik iets fout doe), ze heeft ook gevraagd wat mijn ouders ervan vonden en die heeft ze ook ontmoet. Ik heb nu 2 keer buitengereden en beide keren is ze ernaasr meegefietst (paard is een arabier en meneer gaat op de handrem als er iets "engs" zoals een plas ligt, haha) en ik vertrouw het paard en de eigenaresse.
Ik kan helemaal niet zo goed rijden, maar dat is geen probleem. Als ik geen onnodige hulpen etc geef. Ik heb zelfs nog les gehad van haar !
Ik zou niet weten wat ik me nog meer kan wensen.
Ik ben overigens 14 jaar.

Haha ik moest dit echt even kwijt, omdat ik na het zien van alle negatieve reacties hier (over het vinden van een bijrijdpaard/verzorpaard tot het vinden van een bijrijder/verzorger) toch even wilde laten zien dat het ook anders kan !

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 10:59

Ik heb zaterdag een meisje en haar moeder bij de ponys gehad en dat was zeer geslaagd :)
Vanaf vandaag komen ze de ponys verzorgen en gaat ze op een van de twee lessen bij de stalhoudster. Pittig ding enzit er keurig op :)
Poetsen, tutten en wandelen mag ze elke dag. Rijden voorlopig alleen waar ik bij ben, of in de les bij de stalhoudster :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:06

Ik ben mijn paardencarrière begonnen als bijrijdster (na een aantal jaren op de manege). Ik heb nog nooit zoveel geleerd als daar. Daar merkte ik pas dat paardrijden zoveel méér is dan een zadel erop en gaan met die banaan. Mesthoop omgooien, 's zomers helpen met hooien, trailer schoonspuiten, weide uitmesten en ga zo nog maar even door. Als ik geluk had kon ik nog een uurtje rijden :') En toch heeft dit mij nooit weerhouden om een eigen paard te willen. Ook al betekent dat véél tijd investeren en veel rotklusjes doen. Heb daar dan ook mijn eerste eigen pony gekocht en tot de dag van vandaag een eigen paard gehad. Ik moet helaas afscheid nemen van mijn eigen paard maar wil toch blijven rijden, dus als ik nog iemand uit de brand kan helpen, omg Zwolle...

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:29

Citaat:
[img]Adverteren op marktplaats met je ervaring, hoeveel of welke dagen je beschikbaar bent en als je geen vergoeding vraagt en je wilt ook jonge paarden doorrijden of op een handelsstal rijden, dan heb je met jouw ervaring waarschijnlijk ruime keuze.

Als via marktplaats niet werkt zou je via je paardennetwerk van vroeger (rijvereniging) ook nog rond kunnen vragen of ze iemand kennen die iemand zoekt om paarden te trainen of bij te rijden (fokkers hebben vaak meer paarden dan ruiters), eventueel een briefje ophangen op pensionstallen of maneges met pensionstalling (ook veel paardeneigenaren) en je zou bij handelsstallen of trainingsstallen persoonlijk kunnen informeren of zij nog hulp kunnen gebruiken. Vooral handelsstallen kunnen goede en handige ruiters gebruiken en hebben meestal ook per persoon meerdere paarden per dag die gereden of gelongeerd moeten worden. 6 paarden rijden in plaats van 7 of 8 is dan wel eens lekker [/img]

ja , ik kijk eerst zelf eens op mijn gemakkie rond, en alles even laten bezinken dat ik zelf niets meer heb :) misschien als ik over een maand of 2 niets heb dat ik even actief rond ga zoeken, moet wel lukken denk ik ! Jonge paarden / handelstallen geen probleem, ik vraag ook geen vergoedingen dus moet wel goed komen :)

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:03

Hier heb ik ook het probleem dat er geen 'geschikte' bijrijders zijn voor mijn pony.
Ik heb een D pony die braaf is maar gewoon enorm van uitproberen houd en dus veel kattekwaat uit haald..
Dus je moet wel enige ervaring hebben.
Nu is het nadeel dat hij enorm in het buitengebied staat.
En je zeker 10 tot 15 km moet fietsen.
En de meeste kinderen mogen/willen dat niet van ouders.. En noem zo maar op.