Ben benieuwd naar het meisje dat morgen komt kijken
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evelli schreef:Wij hebben een groep meiden op stal die ook komt als het regentgaan ze nog rijden ook
gelukkig een goede kachel in de kantine, kunnen ze weer opwarmen
Ben benieuwd naar het meisje dat morgen komt kijken
aerdenhout1 schreef:Nou...vanmiddag weer een meisje geweest.Spijt me te moeten zeggen, maar weer zo'n 13/14 jarige!!!
Stond in de advertentie...je moet goed kunnen longeren! Div. mailtjes over en weer, eerlijk bij vertellen dat de merrie niet de makkelijkste is en toch snel 1.67 hoog is.
Vraag je vanmiddag, kan je echt longeren.....ja hoor! ...heb je ooit les gehad daarin? ....ja hoor! Maar toen het paard gepoetst moest, was poetsen al moeilijk! Beginnen met de zachte borstel, voeten uitkrabben werd half gedaan!
Na heel veel jaar in de paarden had ik het natuurlijk direct door dat dit hem niet ging worden, dus ik vraag nog een keer...wil je wel?
Nou, kwam er heel benepen uit...ze is wel erg groot ik denk niet dat ik dit kan!
Ach arme...geeft niets meid, ik speel wel even in de bak met haar en dan kijken we voor een wat kleinere pony!
Zo gezegd,zo gedaan, Shadowtje van stal geplukt, die een lekkere poets beurt gegeven...na aanwijzingen van mij en longeertouw ( naam volgens verzorger) eraan en bak in.
Nu is Shadow een heel lief dier en zal geen gekke dingen uithalen aan de longe, maar stem hulp, longeerlijn juist vast houden of een paard op afstand houden, dus op een normale volte lukte niet.
Na behoorlijk wat uitleg, ging het wel wat beter.
Maar dan vraag je aan het eind...kost toch tijd en zeker veel energie....vond je het toch wel leuk en leerzaam?
Antwoord...ja hoor, heel leuk! Vervolgens vertrekken ze zonder een dank je voor de info, of de vraag..mogen we eens terug komen?
Daar zakt dus echt mijn broek van af!
Sorry voor het beetje lange verhaal, maar al die topics van...wij als 13/14 jarige worden niet serieus genomen, komen mij nu even de strot uit!!!!!!
vanLotje schreef:aardenhout1, ik snap je frustratie
maar er zijn ook zat 'volwassen' meiden die verkondigen alles wel te kunnen, en vervolgens nog niet kunnen opzadelen (dat deden ze op de manege altijd voor ons)
Ik ben als bijrijder ontzettend gezegend met m'n verzorghafje, ik kom op de fiets door weer en wind, net een pennymeisje
aerdenhout1 schreef:Een goede raad aan iedereen die een verzorg paard zoekt, wees eerlijk in wat je kan en ga geen verhaaltjes verzinnen!Zeker de mensen die al meerdere jaren in de paarden zitten, prikken daar direct doorheen en nemen je dan niet meer serieus.
Iedereen heeft het moeten leren, dus vragen, vragen en nog eens vragen als je iets niet snapt!
Maar ja...ben nu dus terug naar af en nog steeds op zoek.
lalunamyo schreef:je moet gewoon geluk hebben denk ik, beide partijen
Ik heb na 15 jaar mijn eigen paarden verkocht, het ging gewoon niet meer naast de studie etc.
( half 8 thuis, paarden verzorgen/rijden.. dan huiswerk en gewoon werk , nog eens slapen en 5.30 de wekker weer )
ik denk dat ik binnenkort ergens anders wat paarden wil gaan rijden, gewoon een paar dagen in de week/weekend !
Handelsstal, particulier, dat maakt me allemaal niet zoveel uit. Lijkt me gewoon fijn om in het paardenwereldje te blijven omdat ik
over 2 jaar toch wel weer een eigen paard ga kopen als mijn studie voorbij is. Ik heb altijd met jonge paarden gewerkt, zowel in de wedstrijden tot Z niveau als lekkere bosrittenHet lijkt me leuk om zoiets weer te vinden ! dus we zullen zien
als jullie nog tips hebben ?
Citaat:[img]Adverteren op marktplaats met je ervaring, hoeveel of welke dagen je beschikbaar bent en als je geen vergoeding vraagt en je wilt ook jonge paarden doorrijden of op een handelsstal rijden, dan heb je met jouw ervaring waarschijnlijk ruime keuze.
Als via marktplaats niet werkt zou je via je paardennetwerk van vroeger (rijvereniging) ook nog rond kunnen vragen of ze iemand kennen die iemand zoekt om paarden te trainen of bij te rijden (fokkers hebben vaak meer paarden dan ruiters), eventueel een briefje ophangen op pensionstallen of maneges met pensionstalling (ook veel paardeneigenaren) en je zou bij handelsstallen of trainingsstallen persoonlijk kunnen informeren of zij nog hulp kunnen gebruiken. Vooral handelsstallen kunnen goede en handige ruiters gebruiken en hebben meestal ook per persoon meerdere paarden per dag die gereden of gelongeerd moeten worden. 6 paarden rijden in plaats van 7 of 8 is dan wel eens lekker [/img]