Brainless schreef:Maar dat is niet helemaal wat ik bedoelde.
Ik heb ook een 17 1/2 en 18inch zadel en als mijn bijrijdster een 16 inch achterwerk heeft, is dit heel jammer.
Maar als je een bijrijdster hebt die (in goed overleg) lekker aan het lessen is en 2x per maand een wedstrijdje start, met succes en L2 mag starten, zeggen:
Oh ja, vanaf volgende week stap ik over naar westernrijden en jij dus ook...
Wil niet zeggen dat je nooit meer zou kunnen switchen, maar dat is dan wel iets wat je van te voren eens op tafel gooit.
Lijkt me inderdaad wel dat je daar "recht" op hebt als je betaald.
Ik vindt dat zelf ook als je betaald moet je ook krijgen wat je afgesproken hebt. Zeggenschap in waar het paard staat end niet maar desalniettemin kun je niet zomaar ja paard verhuizen naar een doe-het-zelf stal zonder overleg vindt ik als iemand betaald. Je moet mi iemand die betaald ook de kans geven om te beslissen of ze het eens zijn met je veranderingen en zo niet om te stoppen. En niet als je net betaald hebt en dan direct een verandering invoeren zonder te melden. Als ik bv 100 euro zou betalen en daarvoor heb ik alles dus binnenbak end en hoef nooit iets te doen en de eigenaar besluit om van stal te verhuizen naar doe-het-zelf met alleen een buitenbak zonder prijswijziging moet ik toch ook de overweging kunnen maken of ik dat wil betalen. Want hoe ik het zie is dat je niet alleen betaald voor het paard maar alles er omheen.
En die kans moet je wel geven. Bij gratis rijden ligt het anders al is het wel netjes om te vermelden natuurlijk maar is het toch anders.