Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:42

Dat heb ik dus ook een beetje, dat iig de echt belangrijke dingen (hopelijk) duidelijk zijn.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:45

Dat je gewoon zeker weet dat ze het gelezen hebben en dus moeten weten... Geen zinloos gelul achteraf "ow ik dacht dat..." :p

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:12

Ik heb wel een door de vader ondertekende verklaring dat zijn dochter hier op de pony rijdt en dat ik niet verantwoordelijk ben als ze ongelukken maakt/krijgt.
Verder heb ik geen contract, vind ik zelf wat te ver gaan.
Ik heb wel een lijstje van wat ik verwacht dat er gedaan wordt.
Nu we op zoek zijn naar een verzorgster erbij wil ik wel een schriftje gaan laten bijhouden waarin ze schrijven wat ze gedaan hebben en hoe de pony's waren.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:38

Ik maak ook zo'n verklaring op papier voor de nieuwe bijrijdster. Mocht ik die nog vinden! Dacht dat ik eindelijk iemand had gevonden maar helaas had ze hele andere plannen met mijn paard dan dat ik wil. Nu weer advertenties plaatsen enzo pfff

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:24

Nou hè hè, van de week is er iemand geweest en morgen komt er ook iemand rijden. Ben benieuwd hoe dat gaat :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:25

JastieHorse schreef:
Ik maak ook zo'n verklaring op papier voor de nieuwe bijrijdster. Mocht ik die nog vinden! Dacht dat ik eindelijk iemand had gevonden maar helaas had ze hele andere plannen met mijn paard dan dat ik wil. Nu weer advertenties plaatsen enzo pfff

Das jammer! :(

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:41

Nou mijn bijrijder komt ook gewoon niet meer opdagen dus maar postje hierin.

Aanstaande zondag als die als nog niet kan komen dan stuur ik hem een sms dat het niet meer door gaat.

Bijna anderhalf maand is die nu niet geweest en op mijn laatste sms heb die niet eens reageert.
Afgelopen weekend zijn wij ook van stal verhuist en dan zou je op zen minst een sms verwachten van hoe was het gegaan maar totaal niks hé, ook nog niet eens even langs gekomen op de stal.
Ik heb de kluis sleutels gewoon bij me dat die sowieso contact met me moet op gaan nemen als die wat wilt doen met mijn paard.

Alsnog stuur ik geen sms tot na maandag dan stuur ik hem een sms dat die maar stopt als verzorger.

Ik ben benieuwd of ik straks een ander kan vinden, want met mijn paard haar been, heb ze gewoon de dagelijkse beweging nodig.
Ze is braaf zat voor elke ruitertje.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:46

Jeetje! :oo Zo lang niets gehoord?? Ik vind dat je nog best geduld hebt! :o Ik zou na 2 weken al zoiets hebben van hmm.. :? Jong iemand?
Volgens mij waren er hier een aantal op zoek naar een paard/pony in Noord Holland <<)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:47

Nah iets ouder dan ik, ik denk rond de 26 jaar?. Ik weet dat hij het druk heb met werk dus laat ik wel af en toe af haken, maar op deze manier met verhuizing, tsja vraagtekens komen wel gelijk.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:48

Hier een komende verhuizing en had 2 bijrijdsters die allebei stoppen, alleen nog maar sporadisch willen komen rijden :')

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:09

Ik vind een maand erg lang! En daarnaast is hij oud genoeg om even een smsje/mailtje/berichtje te sturen toch? Of ben ik nou gek :')

@Serendip90: O Ja, dat schiet lekker op >;)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:16

Zondag al iemand komen rijden :) En nu afwachten :p

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:25

Ook ik meld mij hier....

Ik dacht iemand te hebben, maar die is om vage redenen niet geweest.

Dus ook ik ben op zoek naar een bijrijdster....

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:28

Welke Regio?

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:32

Ik heb ook problemen om iemand te vinden om op onze paarden te rijden. Laatst dacht ik dat ik iemand gevonden had, maar na twee keer was het toch te druk en te snel na de vorige bijrijpaarden (waren ineens verkocht) na een paar slechte ervaringen (bijrijder die gaat stoken in een relatie van vrienden omdat ze de mannelijke helf van het stel wel zag zitten, meiden die niet meer op komen dagen enz) weet ik het niet meer. zal ik nog wel op zoek gaan of toch niet.
Ik vraag me af of het echt te veel moeite is om even de mest uit de stal te scheppen op de dagen dat iemand hier rijd verder hoeft er niet betaald te worden en als ze oud genoeg en zelfstandig genoeg zijn mogen ze ook het bos in alleen liever niet alleen. Mijn dochter van 15 rijdt ook en is altijd bereid tot een bosrit. Er mag met het paard gelest worden enz. en in overleg mag er gereden worden waneer ze maar willen alleen op woensdag les ik zelf dus die dag kan niet. Het enige wat ik wil van een bijrijder is gezond verstand, rekening met mn paard houden en zelfstandig kunnen rijden en opzadelen enz. en op de dagen dat je er bent de stal doen. Enne als het paard een keer kreupel is toch komen om even te lopen of poetsen. waarom wil er niemand??? hoe kan ik het nu aanpakken dat we iemand vinden en hoe vis je de serieuse mensen tussen de reactie's uit?

jojo1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:36

nou haha mijn vriendin zoekt een bijrijdpaardje/ of grote pony om bijte rijden
mischien iemand in de buurt die nog wat weet of een paardje heeft die dringend en verzorger nodig heeft , mijn vriendin heet iris ze is 14 jaar en rijd 7 jaar paard
ze kan best goed rijden je zou haar zelf maar eens moeten zien ze woont in haren/groningen

dus in die omgeving zou fijn zijn mvg johanna

Moderatoropmerking:
Het plaatsen van oproepen en/of advertenties op VP is niet toegestaan. Hiervoor is de Bokt-markt.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:38

Oefff...jij hebt wat meegemaakt :o Nou dat is niet raar wat je vraagt hoor, klinkt erg logisch. Mischien een kleine bijdrage vragen zodat de serieuzere reageren? Viavia? Misschien via jou lesgeefster of een stalling/manege? Die kennen vaak ook de wat betrouwbaarderen.Welke provincie zit je?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:39

Dat is lastig zeg, hobbyboerin... je ervaringen zijn nou ook niet echt positief :oo Dat iemand het in z'n hoofd kan halen om te gaan stoken in een relatie :n

Als ik op zoek was en je in de buurt woonde wist ik het wel, haha :') Een braaf paardje om te rijden zou ik geen nee tegen zeggen, en met gezond verstand met paard/spullen/verantwoordelijkheid/klusjes omgaan vind ik niet meer dan normaal. Heb jaren vz-pony's gehad en dat was echt de leukste paardentijd die ik gehad heb.

Nu zelf afwachten vanmiddag en morgen hoe het gaat :) Ben heel benieuwd of het klikt met de mensen, mij en mijn pony!

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:44

Ik zoek dus in de regio apeldoorn/deventer een bijrijster...

Moderatoropmerking:
Het plaatsen van oproepen en/of advertenties op VP is niet toegestaan. Hiervoor is de Bokt-markt.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:55

Ik lees leuke berichten maar ook een paar hele vervelende...Succes allemaal!!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:24

dancer_ schreef:
Ik had vroeger een leasepaard, en zelfs daar had ik helemaal geen contract bij :')

Who dat is gewaagd :j nee voor het verzorgen/bijrijd zal ik persoonlijk niet zo snel een contract maken.
Maar mocht bijv mijn paard door de verzorgende/bijrijd partij in de sport worden gaan gebruikt dan zou ik het misschien nog wel doen.

xCharmant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:31

Ik denk dat het van beide kanten erg moeilijk is. Als bijrijder om een bijrijdpaard te vinden. En als zoekende eigenaar een bijrijder te vinden. Beide partijen hebben eisen en soms komen die niet helemaal overeen. Dat is lastig maar iedereen zal ergens toe moeten geven. Maar niet té veel zodat het voor beide partijen acceptabel blijft. Zo denk ik er ten minste over. Laat ik mezelf als voorbeeld nemen:

- Ik mag [bijna] alles doen met mijn bijrijdpaard.
- Hiervoor moet ik wel de spullen kopen die nodig zijn. [Zadel, Hoofdstel etc.]

In mijn ogen is dit heel normaal.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:40

Ik vind een hoofdstel, zadel enzovoort kopen voor een verzorg/bijrijd paard niet heel normaal.
maar ik geef toe dat ik het voor 2 paarden al eens gedaan heb een ander zadel kopen :o maar dat was genoodzaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:23

Dat vind ik wel erg veel een zadel en een hoofdstel voor een verzorg/bijrijd paard.
Dat wil zeggen, een hoofdstel omdat de verzorgster zo mooi vond alla, vond ik ook wel leuk, was geen tientallen euries. Heeft ze toen ze weg ging ook weer meegenomen.
Ik als eigenaar zijnde zorg dat er een goed zadel is. Een goed passend zadel is toch al gauw een paar honderd euro en dat vind ik erg veel. Tenzij je perse een bepaald soort zadel wilt/nodig hebt.