Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:30

Ik vind het zeer moeilijk om een verzorgpaard of grote pony te vinden...
Erg jammer, want heel veel mensen zoeken iemand boven 18 jaar,
snap ik ook wel..
weet je iemand in de buurt van Sneek (Friesland)? wil je alsjeblieft reageren? :)

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:56

justdiesel schreef:
Hoe moeilijk is het toch voor mensen om te lezen wat er in een advertentie staat!
Krijg je weer een reactie van een jong grietje wat ook nog eens niet eens kan op de dagen waarvoor ik iemand vraag.... 8)7
Waarom reageer je dan in godsnaam! :?

Sommige mensen kunnen gewoon geen verzorgpaard of pony vinden en gaan het gewoon proberen zoo erg is dat toch niet? :P
Niet bot bedoeld

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:11

Ja dat is wel erg, wij zetten niet voor niets onze eisen in de advertentie!! als je die niet kan waar maken reageer dan niet hoe vervelend het ook is dat je geen verzorgpaard kan vinden....

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:28

okee sorry hoor...
Ik ben ook zoekende en al een tijdje...
Dan begin je ook op zulke advertentie's te reageren..

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:37

Hippepony schreef:
okee sorry hoor...
Ik ben ook zoekende en al een tijdje...
Dan begin je ook op zulke advertentie's te reageren..

Je gaat toch ook niet als je bijvoorbeeld niet meer als verkoopster kunt worden solliciteren voor een baan als advocaat?
Niet vervelend bedoeld hoor, maar ik snap dat gewoon niet.....
Mijn eis is vanaf 18 jaar en die heb ik niet voor niks, en als je dan ook nog eens niet op de dagen kunt waarvoor ik iemand zoek dan heeft het toch totaal geen zin?

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:49

nee, maar als je zegt "het liefst" 18+ kan je wel reageren als je 13 jaar bent.
En als er staat "het liefst" op maandag en woensdag kan je wel reageren als je alleen op maandag en donderdag kan.

Ik heb nu zelf een advertentie geplaatst op Marktplaats.
Hopelijk krijg ik leuke reactie's :D

EllaRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:52

Ik meld me hier ook even. :)
Aangezien ik in September voor 6 maand naar Amerika vertrek, ga ik nu op zoek naar een nieuwe verzorgster voor mijn verzorgpony.
Eigenaars hadden dit liefst eerst niet omdat ze het alleen vertrouwen als ik er ben. Heb ze dan toch kunnen duidelijk maken dat 6 maand wel heel lang is voor dat beestje om geen aandacht te krijgen. :(:)

Nu mag ik dus op zoek gaan naar een verzorgster maar wel liefst iemand die ik (via via) ken, dus mag geen advertentie op het internet plaatsen.
Mijn vriendenkring in de paardenwereld is vrij beperkt, dus ik ben benieuwd of ik iemand ga vinden en hoe moeilijk de zoektocht gaat zijn. :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:32

Hippepony schreef:
En als er staat "het liefst" op maandag en woensdag kan je wel reageren als je alleen op maandag en donderdag kan.

Dan verschillen wij van mening..... :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:08

Mensen zetten inderdaad niet voor niets 18+
Aan de andere kant: wie niet waag wie niet wint.

Ik zoek niet specifiek iemand van een bepaalde leeftijd.
Maar verwacht wel dat men zich aan bepaald regels houd.
Ik zou het bijv absoluut niet op prijs stellen als een verzorgster mij paard kunstjes gaat leren :7
Of buitenrijden zonder toestemming.
En ik denk dat met sommigen leeftijden daar wat moeilijkheden mee kan krijgen :+

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:10

Ik vind het juist moeilijk om een bijrijdpony te vinden.
In Drenthe & Overijssel & Friesland enzo heb je bijna niks.
Het is altijd ver weg!

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:33

Hippepony schreef:

Als ik jou was zou ik wel kijken of er een rede in staat voor die 18+
Is het bijvoorbeeld alleen in de avond, een moeilijk paard, alleen bereikbaar met auto/scooter dan zou ik met 13 jaar niet reageren.
Maar staat er iets in over verantwoordelijkheid, of iets over stevig in je schoenen staan, zou je kunnen reageren. 't is maar net waarvoor ze iemand zoeken, en of je met 13 jaar jezelf goed kan inschatten. (genoeg tijd voor 3x in de week, genoeg verantwoordelijkheid, ook met slecht weer of toch alleen met 't zonnetje, ouders die er achter staan)

Mijn ervaring is wel dat het met je eigen advertentie het 'makkelijkst' gaat, dan kunnen paardeneigenaren zelf zeggen of ze je geschikt vinden of niet, anders hoeven ze natuurlijk niet te reageren. Succes iig, hopelijk vind je wat!

-
Zoek, hoe gaat 't ondertussen allemaal met jou verzorgers? Hoeveel heb je er inmiddels langs gehad eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:36

Ik kan me indenken dat in die provincies ver weg dan ook gelijk 20-30 km is, als je dat met de fiets moet doen is dat echt ver weg. Maar hier in Brabant is voor sommige 5 km al te ver weg...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:18

@lauwttje, in een korte tijd heb ik er nu 6 reactie gehad waarvan er 5 zijn langs geweest en één jonge meid is blijven plakken de rest geeft aan nog wat te laten horen maar hoor niets meer of ze komen gewoon niet eens op hun afspraak....
Zo moeilijk ben ik niet en mijn paarden zijn ook super leuk maar heel jong dus rijden zit er nog even niet in of ze moeten ook les nemen maar niemand die dat ziet zitten lijkt wel :o
Pffff ik weet het ook niet meer en heb me al bedacht of het aan mij ligt :(
Gister nog wel een hele leuke mail ontvangen van een meid maar die is ook pas weer 15 en wil zo graag oemand die ouder is en meer ervaring heeft, misschien laat ik haar toch eens langs komen om te zien of dat wel werkt want de oudere meiden laten tenslotte ook niets meer weten....

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:43

Lauwttje schreef:
Hippepony schreef:

Als ik jou was zou ik wel kijken of er een rede in staat voor die 18+
Is het bijvoorbeeld alleen in de avond, een moeilijk paard, alleen bereikbaar met auto/scooter dan zou ik met 13 jaar niet reageren.
Maar staat er iets in over verantwoordelijkheid, of iets over stevig in je schoenen staan, zou je kunnen reageren. 't is maar net waarvoor ze iemand zoeken, en of je met 13 jaar jezelf goed kan inschatten. (genoeg tijd voor 3x in de week, genoeg verantwoordelijkheid, ook met slecht weer of toch alleen met 't zonnetje, ouders die er achter staan)

Mijn ervaring is wel dat het met je eigen advertentie het 'makkelijkst' gaat, dan kunnen paardeneigenaren zelf zeggen of ze je geschikt vinden of niet, anders hoeven ze natuurlijk niet te reageren. Succes iig, hopelijk vind je wat!

Ik heb intussen mijn eigen advertentie, bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:08

Zoek schreef:
@lauwttje, in een korte tijd heb ik er nu 6 reactie gehad waarvan er 5 zijn langs geweest en één jonge meid is blijven plakken de rest geeft aan nog wat te laten horen maar hoor niets meer of ze komen gewoon niet eens op hun afspraak....
Zo moeilijk ben ik niet en mijn paarden zijn ook super leuk maar heel jong dus rijden zit er nog even niet in of ze moeten ook les nemen maar niemand die dat ziet zitten lijkt wel :o
Pffff ik weet het ook niet meer en heb me al bedacht of het aan mij ligt :(
Gister nog wel een hele leuke mail ontvangen van een meid maar die is ook pas weer 15 en wil zo graag oemand die ouder is en meer ervaring heeft, misschien laat ik haar toch eens langs komen om te zien of dat wel werkt want de oudere meiden laten tenslotte ook niets meer weten....

Leeftijd zegt niet altijd alles.
Vorig jaar had ik er eentje van 12.
Die kwam 3/4 keer in de week met haar moeder en was zeer fanatiek.
Luisterde goed naar wat ze moest doen en reed geweldig.
Na een half jaar had ze haar eigen pony.......
Heel logisch dat wel, maar voor mij zeer frustrerend, net helemaal ingewerkt van alles geleerd en dan weg....

Nu is er voor de mini shet iemand van 15, bijna 16, dat gaat prima.
Deze wil niet op de haflinger rijden maar wel tutten en grondwerk met de shet.

Voor de haflinger heb ik een reactie van een meisje van 13.
Ik zeg niet bij voorbaat nee maar ben wel erg kritisch, vooral omdat de merrie onder het zadel niet de makkelijkste is.
Ik ben benieuwd!

Hippepony, succes met je eigen advertentie, maar ik zo als ik jou was zeker de gevraagd advertenties ook in de gaten houden.
Bovendien als je beleefd reageert en duidelijk maakt dat je de advertentie wel degelijk goed heb gelezen maar dat je denkt dat je het toch kan en ook het waarom, dan zou ik gewoon schrijven.
Wie niet waagt die niet wint.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:14

Precies, het gaat er meer om dat iemand de advertentie goed heeft gelezen, en daarop kan reageren, dan gewoon reageert met "ik heb wel interesse en ben 13, maar heb genoeg ervaring.."

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:24

Ik werd toen ik iemand zocht om mijn B-pony te leasen ook gestoord van de reacties. Meiden van 10-15 die totaal de advertentie niet gelezen hebben en dus:
vragen ze of ze mogen verzorgen » Nee, het is een lease-pony Of ze vragen waar die staat (staat in advertentie), of dat ze hem wel tam willen maken (pony met verleden) want ze hebben al zo veel ervaring opgedaan op de wilde paarden van de manege.
Of je krijgt aso-berichten terug (ouders kunnen er ook wat van) of de berichten zijn totaal niet te lezen.

Nee, de meeste jonge meiden die een verzorgpaard zoeken zouden op zijn minst meer moeite kunnen doen een advertentie goed te lezen, en om een NET, BELEEFD, grammaticaal correct mailtje te typen en te verzenden.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:47

Chaos schreef:
Ik werd toen ik iemand zocht om mijn B-pony te leasen ook gestoord van de reacties. Meiden van 10-15 die totaal de advertentie niet gelezen hebben en dus:
vragen ze of ze mogen verzorgen » Nee, het is een lease-pony Of ze vragen waar die staat (staat in advertentie), of dat ze hem wel tam willen maken (pony met verleden) want ze hebben al zo veel ervaring opgedaan op de wilde paarden van de manege.
Of je krijgt aso-berichten terug (ouders kunnen er ook wat van) of de berichten zijn totaal niet te lezen.

Nee, de meeste jonge meiden die een verzorgpaard zoeken zouden op zijn minst meer moeite kunnen doen een advertentie goed te lezen, en om een NET, BELEEFD, grammaticaal correct mailtje te typen en te verzenden.

Beleefd daar ontbreekt tegenwoordig nog het een en ander aan.
Ervaring scheppen ze over op.
Soms kan je dat hun niet kwalijk nemen.
Ouders en instructie van manege s zeggen al gauw dat ze dan al heel goed kunnen rijden als je een keer blijft zitten als een paard gek doet..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:56

Nou mijn verzorgstertje liet gister via een mail weten dat ze naar stal ging. 10min later, ik ga vandaag toch niet want het regent :+ vandaag is ze dan wel geweest, maar geen reactie op mijn sms hoe het ging.

keezebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:45

Ik zou ook graag een verzorger hebben voor mijn paard omdat we 2 kleine kinderen hebben maar mijn paard kan best dominant zijn.
Het is een bonte fries die 7 jaar oud is en ex dekhengst die nu te veel stil staat maar hier allemaal meiden van 10 tot 17 jaar die op school zitten of achter de jongens aangaan of idd niet gaan rijden omdat het regent ofzo. En ik moet het ook nog een beetje kunnen vinden met die meid.
En een beetje leuk kunnen rijden zou ook wel fijn zijn omdat hij anders een loopje neemt met je.
Dus blijft hij maar wat meer in zijn stalletje staan en straks in de wei.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 00:00

Het is moeilijk.klopt.
Bij ons op stal heb ik mijn buik er vol van.verzorgster rijdet ik mag mesten. O:)
En als er eens iets moet gebeuren nee dan zie je ze niet meer.
Kreeg een paar dagen geleden een reactie,van een kind van 12jaar.
Of ze mocht komen,hmm even denken nee.
Reden ouders komen altijd mee,dat zou betekenen dat ik niet eens meer naar buiten kan wanneer ik zin heb. :Z
Heb al eens gehad dat ik een preek kreeg vader was op stal met kind ik ging buiten rijden,bij terug komst werd me dat verboden nog eens te doen daarom wil ik geen ouders er meer bij,ben toch geen kind meer. 8)7

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:52

Ik heb ook ervaring met ouders en de een is heel leuk en de ander heeft alleen maar commentaar maar het ligt er ook aan wat je afspraken zijn met je verzorgster. Ga jij rijden op haar dagen dan zou ik dit ook niet eerlijk vinden en zou ik er ook wat van zeggen maar is dit niet het geval dan mogen ze zich nergens mee bemoeien maar dat is moeilijk uit je verhaal op te maken :o

En ik heb gister weer een hele leuke mail gehad *\o/* zou dit hem dan worden :o hihihihi je merk wel dat het weer mooi weer wordt dan gaan de meiden weer reageren... deze meid heeft een auto dus die komt ook in de winter. Heb alleen nog geen reactie terug gehad en wordt nu idd ook wat ongeduldig :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:54

xSCWx schreef:
Nou mijn verzorgstertje liet gister via een mail weten dat ze naar stal ging. 10min later, ik ga vandaag toch niet want het regent :+ vandaag is ze dan wel geweest, maar geen reactie op mijn sms hoe het ging.

Brrr hier zou ik niet zo goed tegen kunnen :(

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:42

Als er nog iemand een verzorger/bijrijder zoekt, omgeving heerhugowaard/langedijk ect,
ik bied me aan, ghehe .

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:44

Hoe vaak moeten we nog duidelijk maken dat dit geen advertentie topic is :(