Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

coontje1

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:28

Ook ik heb een verzorg(st)er probleem. Kan echt niks vinden hier in de buurt. Er is nu wel een meisje komen kijken maar die heeft weinig ervaring en heeft ook nooit moeite gedaan om te lessen/of een ander verzorgpaard te zoeken. Dit kwam op haar pad en het leek haar wel leuk om dit te doen. Dus daar heb ik ook totaal geen verwachtingen meer van. Heeft er nu niemand de gouden tip om een leuke meid/jongen te vinden in de noordoostpolder?

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:55

Kun je geen briefje ophangen in de dichtsbijzijnde manege ?

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:08

Pff.. Ik word er bijna depresief van.
Ik kan hier echt helemaal niks vinden, terwijl ik er echt heel veel voor over heb, ik wil rustig een bepaald bedrag per maand betalen, en ik neem er ook heel graag les mee, ook ben ik super netjes en ga zuinig met de spullen om..
Ik kom m'n afspraken goed na,
Maar om nou iets te vinden lukt nog niet echt.
Ik hou alles al in de gaten o.à marktplaats en hier op bokt, maar helaas.
Iemand een idee in omgeving meppel/Nijeveen?

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:15

Ik lees even terug, maar ik schrik er wel van dat er ook echt mensen zijn die hun spullen zo erg laten slingeren en gewoon erg laks zijn.
Ik zou het niet eens durven. En het klinkt misschien heel penny, maar ik zorg zeker altijd dat als ik wegga dat het allemaal netjes opgeruimd is, dat het schoon is, en de spullen die ik gebruikt zijn ook weer netjes en SCHOON in de kast liggen.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:05

anoukkk. schreef:
Ik lees even terug, maar ik schrik er wel van dat er ook echt mensen zijn die hun spullen zo erg laten slingeren en gewoon erg laks zijn.
Ik zou het niet eens durven. En het klinkt misschien heel penny, maar ik zorg zeker altijd dat als ik wegga dat het allemaal netjes opgeruimd is, dat het schoon is, en de spullen die ik gebruikt zijn ook weer netjes en SCHOON in de kast liggen.

Dat is niet penny, dat hoort zo! Goede eigenschap toch

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:09

Jessicajoann schreef:
anoukkk. schreef:

Dat is niet penny, dat hoort zo! Goede eigenschap toch

Tja ik heb zoiets van je moet al blij wezen als je een goed plek je heb gevonden dan moet je daar ook zuinig op zijn, en de mensen laten zien dat je het waard bent!

RobinJoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:46

Romy1710 schreef:
nee moet je op marktplaats kijken zijn genoeg mensen die een verzorg pony zoeken :j

Dat wou ik ook zeggen :+

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:20

RobinJoep schreef:
Romy1710 schreef:
nee moet je op marktplaats kijken zijn genoeg mensen die een verzorg pony zoeken :j

In mijn omgeving staan er bijna geen verzorgsters op marktplaats maar worden er juist veel verzorgpaarden aangeboden ;).

Ik heb nu een verzorgster waar ik erg blij mee ben, maar ga eerdaags van stal verhuizen wat toch weer wat verder voor haar wordt.
Dus ik hoop dat het niet te ver wordt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:23

Ik heb weer een mailtje gekregen :) van een 10 jarige die 1 jaar op de manege rijdt.
Ga terug mailen om een afspraak te maken.
Wat ik positief in de mail vind is dat ze een cursus paard en welzijn van het FNRS heeft gevolgd (waarschijnlijk wel een iets aangepaste jeugdversie maar goed) en dat ze samen met haar moeder zal komen die ook paardenervaring heeft.

Op hoop van zege maar terug mailen dan :)

coontje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:55

Het nadeel van een briefje in de dichtstbijzijnde manege is, dat die manege 14 km verderop is. Dus ja. Dan krijg je meisjes ook van 14 km verderop. Heb wel een briefje in de welkoop hangen daar in die buurt maar nog maar 1 tel. gehad ook van een meisje die daar woonde. Ze zou er nog over nadenken maar ja 14 km fietsen is echt te ver voor ze....
Ik geloof dat ik de hoop een beetje op ga geven.... :(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:59

Zaterdag een afspraak gemaakt met het meisje uit mijn eerdere bericht. Ben erg benieuwd.
Gaat bij mij alleen om poetsen en tutten. Meisjes zijn snel te groot/zwaar voor de ponys.
Als ze niet te zwaar is en er qua lengte oppast, mag ze bij de stalhoudster gaan lessen :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:03

@Coontje
Het ligt eraan waar ze vandaan komen.
Ze kunnen ook van dichterbij komen, en je kan altijd een maximaal aantal km neerzetten.
En buiten dat, als ouders willen rijden is het natuurlijk ook geen probleem, of als ze zelf willen fietsen.
Hier in de buurt fietsen de kinderen dat al naar school, dus voor meerdere kids is 14 km geen probleem.

CharlotteLSL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:53

Bij mij is iedereen bang voor mijn paard ook niet bepaald leuk:(

coontje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:31

Hier is het ook normaal dat kinderen een heel stuk moeten fietsen naar school. Maar op de 1 of andere manier willen ze dit niet voor een verzorgpaard/pony. Ik denk dan altijd maar dat ze het ook niet echt willen misschien. Ik ga dit weekend wel even een briefje in de manege hangen. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:18

Ik heb liever meiden van dichtbij. Als ze elke keer een eind moeten fietsen stoppen ze er sneller mee...... dat denk ik in ieder geval.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:21

Evelli schreef:
Ik heb liever meiden van dichtbij. Als ze elke keer een eind moeten fietsen stoppen ze er sneller mee...... dat denk ik in ieder geval.

IK denk dat dat een beetje persoonsverschillend is, mocht er wel iemand op reageren kan je er altijd met haar over praten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:46

Oké, ik heb dus iemand 'gevonden'... Mijn zusje mag vanaf medio maart weer gaan rijden van haar arts na een knie-operatie. Nadeel: mijn paard staat voor haar vandaan wel wat verder weg. Nu vragen mijn ouders mij (verkapt) of ik haar elke keer kan ophalen en thuisbrengen 8)7

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:50

Ik heb nu ook iemand gevonden , maar als ik bijv een x ziek ben of niet kan en ik vraag haar dan kan ze meestal niet en dat vind ik toch wel lastig . :=

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:33

Chubby schreef:
Houten is zeker te ver weg Miranda? :D

Houten, Utrecht?

Ik rijd sinds kort ook een nieuw paardje tull en twaal/ schalkwijk, hoorde van de mensen daar dat het ook lastig is een "blijvertje" te vinden. Overigens zijn de mensen die wel blijven (like me :Y) ) mensen die er veel voor over hebben, eigen spullen, lessen, elkaar helpen enz.
Dit om even aan te geven, het kan wel!

xemmaxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:35

miranda1967 schreef:
Kun je geen briefje ophangen in de dichtsbijzijnde manege ?

jaa, dat brengt altijd iets op !
Probeer eens...

xemmaxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:36

RobinJoep schreef:
Romy1710 schreef:

das waar, ik bijvoorbeeld !! :D Maar daar heb ik te weinig tijd voor |( spijtig |(

xemmaxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:38

anoukkk. schreef:
Evelli schreef:

IK denk dat dat een beetje persoonsverschillend is, mocht er wel iemand op reageren kan je er altijd met haar over praten

Ik zou het er ook voor over hebben, maar ik heb te weinig tijd...
spijtig,

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:56

Schrik ook wel van de berichten dat sommige verzorgsters laks zijn. ik schaam me altijd dood als ik perongeluk vergeten ben mn straatje aan te vegen!
ik heb eigenlijk altijd wel verzorgpaarden kunnen vinden. ik denk dat bij een manege een briefje heel effectief is. als er bij ons een briefje opgehangen zou worden, dat je een stuk of 10 reacties krijgt haha! en daarnaast keek ik altijd op marktplaats, dus dat zou ik ook zeker proberen. voor verzorgsters die geen verzorgpaard kunne vinden; ik ben gewoon op de fiets gestapt en bij ieder huis en stal gestopt en gewoon gaanvragen haha.. zou dat nu niet meer doen, was toen 12 ofzo. maar het werkte wel. het leverde alleen wel 2 paardjes op die dus niks konden en aardig verwilderd waren, haha xD

elbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:10

Ik heb inmiddels al 10 jaar dezelfde bijrijdster die 1-2 keer per week mijn paard verzorgd en rijdt, dus ze zijn er wel hoor ;)

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:19

coontje1 schreef:
Hier is het ook normaal dat kinderen een heel stuk moeten fietsen naar school. Maar op de 1 of andere manier willen ze dit niet voor een verzorgpaard/pony. Ik denk dan altijd maar dat ze het ook niet echt willen misschien. Ik ga dit weekend wel even een briefje in de manege hangen. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

Het verschil tussen school en een verzorgpony is moeten en mogen. Bij koud of nat weer laat ieder kind (op sommige na) dat wat ze mogen graag vallen als ze ervoor naar buiten moeten. :brr:

Ik ben niet tegen een vergoeding vragen en vraag me ook wel een beetje af waarom sommige daar zo moeilijk over doen.
Maar bij sommige verzorgpony's/paarden is de vergoeding soms zo hoog dat het eerder lijkt of je de pony/paard huurt dan dat je het verzorgt.