Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:10

Ehm, iets minder handig, de meeste die ik ken hebben hun paard in Nederwetten/Nuenen/Best en dan in het buitengebied, niet al te relax te bereiken vanaf de fiets uit Eindhoven (nouja, heb het zelf ook gedaan.. Eindhoven Best.. Eindhoven Nuenen... Het kan, ideaal is anders ;)

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:13

Ja het is niet het ideale,en als ik iets met het ov kan bereiken zou ik dat kunnen doen,maar net wat je zegt het is vaak in het buitengebied en dan houd het ov ook al op

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:33

Als je kijkt in Gerwen, zijn er wel een paar stallen op loopafstand :p Maar ik sta zelf zo'n 3 km van de bushalte af...Dat is weer te... Nederwetten valt dan ook meteen helemaal af... Als je naar Helmond kijkt, is het ook niet echt loopafstand... (Ja, ik ben in die hoek bekend, de rest niet zo :p)

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:50

Ja ik denk dat nuenen mijn beste kans is,dus we wachten rustig af of er een keer iets bijzit voor mij

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:05

Cahama komt de bus nog wel in de buurt... daar in de hoek van King Stables, Thea Kuijten, Janssen etc. is ook nog wel te doen.. en je hebt sowieso het Alvershool in Gerwen wat vol staat met stallen zo'n beetje :p

Alleen de kant richting Son/Nederwetten is dan niet te doen :) Nederwetten is wel jammer want daar zitten toch redelijk wat grote stallen waar volgens mij regelmatig iemand wordt gezocht.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:45

Nou. De meid van vandaag is tot nu toe de beste die ik heb gehad. Maar die kan de bijdrage niet leveren. Ze was ook wel echt een manege ruiter. 10 minuten lang draven zonder ook maar 1 volte te rijden. Heel saai. Maargoed. Ik ge er even over nadenken.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 07:07

Peelie schreef:
Nou. De meid van vandaag is tot nu toe de beste die ik heb gehad. Maar die kan de bijdrage niet leveren. Ze was ook wel echt een manege ruiter. 10 minuten lang draven zonder ook maar 1 volte te rijden. Heel saai. Maargoed. Ik ge er even over nadenken.

Hmm, dat ik wel lastig! Dat ze alleen maar rondjes rijdt is inderdaad saai, maar ik denk dat dat automatisch wel minder wordt hoor, zeker als je het haar zegt. ;)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:26

xPure schreef:
Peelie schreef:

Hmm, dat ik wel lastig! Dat ze alleen maar rondjes rijdt is inderdaad saai, maar ik denk dat dat automatisch wel minder wordt hoor, zeker als je het haar zegt. ;)

Denk ik ook. Ze is zo gewend te rijden. Als jij zegt, hé, misschien kun je nog wat figuren rijden, dat ze dat dan wel doet.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:10

xPure schreef:
Peelie schreef:

Kon je haar dan niet helpen ?
Altijd als ik iemand op bezoek krijg de 2e x (de 1e wil ik zien poetsen etc. kennis maken)
En dan ga ik altijd der helpen van ja ik doe het zo. Zo wil ik het haha

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:47

Heb ik haar ook verteld dat ze lekker figuren moest gaan rijden en lekker overgangen maken. Maar ze bleef alleen maar op.de hoefslag rijden. Ze hield hem ook heet strak vast in zijn mond. Terwijl hij zo fijn is.

Ze was er ook nog eens vanaf gevallen met het opstappen :+ positief is dat ze er wel gewoon weer op stapte.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:55

Nou, je hebt mijn ervaringen hier gelezen over bijrijders die vast houden in de mond. En ik wil dus echt een bijrijder die los kan laten. net als figuren rijden, sommigen blijven gewoon op de hoefslag tuffen. Maar bij een paard wat niet loslaat moet je juist veel figuren rijden. Ik let daar dus op, loslaten in de mond. En dan heb ik snel een oordeel klaar, ik moet nu wel, helaas. Je kunt vaak direct zien of iemand beetje gevoel heeft.

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:51

germie schreef:
Nou, je hebt mijn ervaringen hier gelezen over bijrijders die vast houden in de mond. En ik wil dus echt een bijrijder die los kan laten. net als figuren rijden, sommigen blijven gewoon op de hoefslag tuffen. Maar bij een paard wat niet loslaat moet je juist veel figuren rijden. Ik let daar dus op, loslaten in de mond. En dan heb ik snel een oordeel klaar, ik moet nu wel, helaas. Je kunt vaak direct zien of iemand beetje gevoel heeft.

Idd! Naja, Jets moeten ze wel loslaten in de mond want ze wordt western ingereden en ze vind het niet fijn dus dan zorgt ze er wel voor dat degene niet rukt... :P

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:47

Peelie schreef:
Heb ik haar ook verteld dat ze lekker figuren moest gaan rijden en lekker overgangen maken. Maar ze bleef alleen maar op.de hoefslag rijden. Ze hield hem ook heet strak vast in zijn mond. Terwijl hij zo fijn is.

Ze was er ook nog eens vanaf gevallen met het opstappen :+ positief is dat ze er wel gewoon weer op stapte.

En dat is nog de beste, zei je? :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:22

.dubbel.
Laatst bijgewerkt door Peelie op 26-03-13 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:24

Ja, dat is serieus het beste wat ik tot nu toe langs heb gehad :')

Snappen jullie dat ik onderhand wanhopig word...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:32

Hier totaal geen enkele reactie dus wees blij dat je nog mensen langs kan laten komen..hihihi

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:13

Hahah aah Peelie het komt goed

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:16

Dan is het wel heel beroerd geweest.. Maar je gaat dit meisje dus ook niet kiezen begrijp ik?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:46

Nee, ik heb geen zin in dat er punt 1 ongelukken gebeuren (omdat zogenaamd haar rijbroek te strak zit) en daarna, na meerdere malen aangegeven te hebben dat ze los moest laten nog vasthouden. Daar voel ik gewoon niks voor dat hij dan knetterhard in zijn mond word.

Hij is zoooo fijn te rijden, dat wil ik graag zo houden

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:54

Peelie schreef:
Nee, ik heb geen zin in dat er punt 1 ongelukken gebeuren (omdat zogenaamd haar rijbroek te strak zit) en daarna, na meerdere malen aangegeven te hebben dat ze los moest laten nog vasthouden. Daar voel ik gewoon niks voor dat hij dan knetterhard in zijn mond word.

Hij is zoooo fijn te rijden, dat wil ik graag zo houden

Dat kan ik begrijpen. Maar wat bedoel je met 'haar rijbroek te strak zit' :') Een rijbroek hoort toch redelijk strak te zitten?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:52

Dat was haar excuus waarom ze er niet op kon komen. Ze bleef ook wel lomp hangen zeg maar.

Zaterdag komt er een andere meid kijken. Ze is wel erg lang 1.82 maar weegt geen drol 65 kilo.

Zolang ze kan rijden is de lengte ook niet echy een probleem denk ik.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:59

Peelie schreef:
Dat was haar excuus waarom ze er niet op kon komen. Ze bleef ook wel lomp hangen zeg maar.

Zaterdag komt er een andere meid kijken. Ze is wel erg lang 1.82 maar weegt geen drol 65 kilo.

Zolang ze kan rijden is de lengte ook niet echy een probleem denk ik.

Oh, dat is wel een slap excuus eerlijk gezegd. :') Hopelijk is dat beter en ja, niet alles kan meezitten.. Dé perfecte bijrijder zal niet je vaak tegenkomen neem ik aan.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:12

Ik heb geen idee. Ik ben ondertussen al vanaf december op zoek... Het wil gewoon niet vlotten. Nu 5 mensen gehad...

Hopelijk is zaterdag wat :) ik hoor positieve verhalen van mensen die haar kennen. Maar mijn ervaring ondertussen is dat ik daar niet al te veel op af moet gaan.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:47

Zie mijn link in me onderschrift!:) druk op zoek naar lekker te rijden paard/pony! Misschien kan ik iemand van jullie helpen?:)

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:06

We mogen in dit topic het niet reclame maken. Ovver een adv. We zijn al. gewaarschuwd