Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:09

miranda1967 schreef:
MyrtheJ bij mij op de manege wordt er heel goed en afwisselend les gegeven en hobbelen we niet achter elkaar aan maar krijgen individuele opdrachtjes .
Vaak wordt er door mensen met eigen paarden erg neergekeken op manegeruiters,ze zouden niet kunnen rijden want die paarden lopen allemaal achter elkaar aan enzz ik vind dit erg kleinerend overkomen moet ik zeggen.
En ik ben het helemaal eens met Shirley en Kim je pony krijgt aandacht en liefde en zijn beweging en jij hebt eens vrij daarnaast vind ik het veel beter voor een paard of pony als hij /zij eraan went om ook eens met iemand anders dan hun eigenaar om te leren gaan,je weet nooit wat er gebeurt als jij een ongeluk zou krijgen bv ,dan is er altijd iemand die je pony verzorgd en berijd en met vakantie's is het ook altijd handig en je pony wordt er flexibel van .
Dit alles bij elkaar zou al genoeg reden moeten zijn om er géén geld voor te vragen ,meestal zijn die meiden al zo gek op hun verzorgpony's dat ze zelf van hun spaargeld al vaak dingen kopen voor de pony zoals een leuk nieuw halster ,borstels,snoepjes of speelgoed voor in de stal en dat zou toch al genoeg moeten zijn vind ik .

Klinkt allemaal leuk wat je zegt. Maar aan het 'hebben' van een verzorger zit ook best wat werk. Controleren, overleggen, rommel opruimen (helaas maar al te vaak). En al die voordelen die je opnoemt hebben ook veel nadelen. In de realiteit willen de meeste verzorgers niet eens meer dan 2 of 3x per week komen. Dus in je vakantie heb je gewoon nog steeds peg. Veel verzorgers voelen er niet eens wat voor om eens echt 2x per dag te gaan als je een weide paard hebt.

Hoop van mijn klanten zijn wel afgeknapt op de verzorgers gebeuren. Heb echt verschrikkelijke verhalen gehoord. Verzorgers die zadels in de regen lieten liggen, nooit hoeven uit krabte als de eigenaar d'r niet was, niet op kwam dagen, pony ziek voerde met koekjes, ging rijden ondanks verboden. Goeie verzorgers heb je niet zomaar. Een geld bedrag zorgt dat mensen het iets serieuzer nemen.

Rennie89

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:11

Mijn verzorgknolletjes vandaag:
[ITP] Uberhengst Tabor met opa Dino!!!

Ik snap niet dat je als verzorger niet de verantwoordelijkheid kan nemen over tuig, zo moeilijk is het toch niet om het op te bergen als je het gebruikt hebt? :+

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:29

Heb het hier anders omschreven dan in mijn advertentie, sorry..

Citaat:
Ik vraag geen vergoeding, echter binnenkort start er op de ranch een 10-weekse cursus buitenrijden van 150 euro en ik zou graag zien dat de ruiter/ amazone deze volgt met Chub als 'investering' voor het vertrouwen tussen paard en mens. Je leert dan ook direct de ranch en stalgenoten kennen, wat wel zo gezellig is.

Misschien dat ik e.e.a. wel kan verduidelijken...

Ik ga er ook van uit dat een verzorgster netjes omgaat met paard en toebehoren. Anders zeg ik redelijk snel dagdag hoor :D Maar met een goede voorselectie moet je toch het kaf wel van het koren kunnen scheiden?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:30

Helaas niet altijd hoor :P sommige verzorgers doen zich beter voor dan ze zijn en als je er even niet bij bent,...

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:33

veulen84 ik heb een verzorgpaard en de eigenaar hoeft mij nooit te controleren of te overleggen en mijn rommel op te ruimen ,ze heeft alleen maar voordelen dat ik er ben ..
Ik kom eens per week maar als zij met vakantie is bijna elke dag en als ze ziek is of er komt iets tussen hoeft ze mij maar te bellen en ik ben er en dat terwijl ik eigenlijk niet meer op hem rijd.
dus dat je werk hebt aan een bijrijdster is echt grote onzin,het lijkt wel of er excuses worden verzonnen om geld te vragen aan een bijrijdster.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:35

Houten is zeker te ver weg Miranda? :D

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:38

zooooo jammer chubby !

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:58

miranda1967 schreef:
veulen84 ik heb een verzorgpaard en de eigenaar hoeft mij nooit te controleren of te overleggen en mijn rommel op te ruimen ,ze heeft alleen maar voordelen dat ik er ben ..
Ik kom eens per week maar als zij met vakantie is bijna elke dag en als ze ziek is of er komt iets tussen hoeft ze mij maar te bellen en ik ben er en dat terwijl ik eigenlijk niet meer op hem rijd.
dus dat je werk hebt aan een bijrijdster is echt grote onzin,het lijkt wel of er excuses worden verzonnen om geld te vragen aan een bijrijdster.

Helaas zijn de meeste niet zo. Ik hoor voornamelijk misschien de slechte verhalen omdat mensen mijn diensten kiezen op het moment dat ze afknappen op verzorgers. Maar het is wel een behoorlijk groot aantal. Maar misschien is het wel erg regio bepaald?

Overigens moest ik net even denken aan een verhaal van iemand die vond dat ze een behoorlijk goede verzorger had. Lief voor het paard, maar toen ze 4 dure hoofdstellen per half jaar ging verslijten voelde ze dat toch snel anders.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:59

Ik zit nog steeds mee te lezen en af en toe wil ik wat kwijt ;)

miranda1967 ik ben het niet helemaal eens wat je zegt. bij mij woon je trouwens wel aardig in de buurt :D

Ik heb een vrouw gehad van dik 40 die mijn paard met hoofdstel aan een paal vast zetten met als resultaat dat ze een dik half jaar niet bereden kon worden met een bit, verplicht bitloos rijden haar hele mondhoeken waren uitgescheurd. ;(
Mensen die er geen rekening mee houden dat mijn paard spierpijn kan hebben als je vrij intensief en lang rijd en dat je dan dus geen week weg kan blijven omdat je geen tijd heb, hou het dan kort en zorg dat het paard ''geen'' last kan hebben als je ''voorlopig'' even niet kan. |o
Zadels die compleet onder de bagger in de zadelkast hangen. -:(-
Borstels en halsters die ik ergens op pad of in het land tegen kom. :(
Gaan rijden als het paard zichtbaar kreupel is. _-:(
Vlak van te voren een sms sturen dat ze niet komen.
Soms gaat het in het begin heel goed en denk je ik laat ze lekker alleen kunnen ze hun gang gaan, later ga je dan eens kijken en kom je tot de ontdekking dat ze je hele paard naar de k.lote aan het rijden zijn terwijl het eerst zo goed ging. >;)
Het heeft mij al heel veel geld gekost ( veearts oid) door stommiteiten van verzorgsters, maar toch heb ik de moed niet opgegeven en lopen er nu weer 2 verzorgsters waar ik mijn paarden aan toevertrouw. +:)+
Ik kan mijn paarden ook in de wei laten staan zullen ze echt niet mee zitten, maar ik vind het juist zo leuk om een ander te zien genieten. :z
Soms zijn er dingetjes die me niet aan staan en dan bespreken we dat en word er aan gewerkt. 8-)
Ik vraag geen bijdrage maar kan me er wel heel goed in vinden dat een ander dat wel doet.
Laatst bijgewerkt door mnkortleve op 20-02-11 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:00

Ik ruim ook altijd mijn rommel op :j al vergeet ik soms wel eens het gangpad te vegen maar ach :P leg de spullen in elk geval altijd op zijn plaats terug :) en kom ook mijn afspraken na, heb tot nu toe nog geen 1 x afgemeld en val nu ook in voor een andere verzorger dus doe 2 dagen meer, kan de paarde niet laten stikken he

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:39

mnkortleve is jouw geval was ik deze verzorgster even op gaan zoeken ,wat een idioot mens !
En bij het eerste het beste vieze zadel kon ze vertrekken,je legt een zadel toch niet op de grond ?!
het kan ook andersom ; ik merkte tijdens de vakantie van de eigenaar dat de pony (ik verzorg haar paard en in vakantietijd ook nog haar pony) hoefbevangen was ,ik vond het zo zielig !
Ik heb zijn baasje gebeld hoe of wat en heb de dierenarts laten komen en een afspraak gemaakt op een dag dat ik erbij kon zijn,was bij het onderzoek en kreeg medicijnen die ik elke dag moest geven,ik ging zelfs voor ik smorgens moest werken eerst even langs stal om te kijken hoe het ging en of hij niet in het land stond want hij mocht 2 weken niet naar buiten,ik ging dus controleren of stalgenoten hem niet toch buiten hadden gezet.
Na mijn werk ging ik naar hem toe en ging met hem stappen in de bak aan de hand zodat hij toch even buiten was terwijl zijn vriendjes in de wei stonden ,zo sneu..EN hij mocht geen biks meer alleen hooi dit werd me echt op het hart gedrukt.
Wat doet de eigenaar na een paar weken ? juist ! ze vond het zo zielig dat hij geen biks meer kreeg dat ze hem weer ging voeren en ik zei nog zo krijgt hij het weer en ja hoor hij was weer hoefbevangen en dit keer heel erg !
Hij kreeg een injectie en zwaardere medicijnen het dier had zoveel pijn en weer zei de dierenarts geen biks meer alleen hooi ,gelukkig kwam hij er weer bovenop en nu krijgt hij weer voer..light welliswaar maar toch ..tja het blijft háár paardje en ik ben maar een verzorgster..

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:53

miranda1967 Dat waren er ook die niet lang zijn geweest ;)
Natuurlijk kan het andersom ik heb nu ook alleen de negatieve dingen neer gezet.
Ik heb een vrouwtje gehad van rond de 50 het rijden was niet optimaal, maar dat maakte me niet zoveel uit de merrie in kwestie was daar toch niet zo weg van, maar vond het wel lekker om even wat te doen lekker poetsen lekker knuffelen en daar was ze heel goed in ik hoefde nooit te vragen of ze de stal uit wou mesten of het weiland even uit wou mesten dat deed ze altijd uit zichzelf. <3
Toen ik belde dat ik mijn paard in de bak achtergelaten had wegens een ernstig ongeval van mijn zoontje is ze gelijk in haar auto gestapt en heeft ze mijn paarden verzorgt, zo'n iemand vind ik nooit meer denk ik helaas is ze er wegens gezondheidsredenen mee gestopt ;(
De meiden die ik nu heb zijn ook leuk, maar ik blijf wat voorzichtig/terughoudend ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, ik kan alleen zeggen dat ik hoop dat het blijft gaan zoals het nu gaat, maar ik ben al zo vaak teleurgesteld dus echt juichen doe ik nog niet :o
Ik geef iedereen een kans of ze nu 12 of 50 zijn dat maakt me niet uit en door diverse gebeurtenissen ben ik er ook wel heel duidelijk achter gekomen dat de leeftijd er totaal niet doe doet.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:09

Pfoe, ik heb mijn Pauline ook weer op Marktplaats gezet.
Het klinkt indd heel makkelijk, maar een verzorgster zorgt ook weer voor werk :P
En het is zooo spannend, ik vind het moeilijk om mijn meisje 'uit te lenen'.
Maar het net van te voren afzeggen ken ik ook ja... Ik heb uiteindelijk niet echt veel geluk gehad met bijrijdster (vaak ook omstandigheden). Dus ben eigenlijk al heel lang steeds weer een beetje aan het rondkijken, over het algemeen heb ik het altijd alleen gedaan, maar soms is dat wel zwaar in combinatie met een studie, een dagje vrij zou ik ook wel lekker vinden.
En er kunnen altijd dingen gebeuren als ik er niet ben, dat vind ik ook spannend.
Ik wil gewoon iemand die het met net zo veel plezier doet als ik zelf :)
Pauline is hellaas niet altijd de makkelijkste, ze is heel eenkennig, dus ik moet wel iemand hebben die er echt wat voor wil doen.
Ik vraag er overigens niets voor, qua bijdrage, zou alleen willen dat er gelest wordt.
Niemand kent nog iemand in de omgeving Alphen aan den Rijn?

[EA-VP] Bijrijdster gezocht! Omg. Alphen aan den Rijn

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:32

mnkortleve,
dan heb jij toch ook wel goede bijrijdsters gehad,probeer van daaruit toch die nieuwe meiden weer het vertouwen te gunnen,ze zijn niet allemaal slecht ..
Ik denk wel dat een wat oudere verzorgster meer verantwoordelijkheids gevoel heeft dan een 13 jarige die zou ik inderdaad niet mijn paard toevertrouwen als ik met vakantie zou gaan.

Ikzelf had een 16 jarige 'collega' verzorgster maar ik vertouwde haar niet zo kwam ik wel eens kijken of ze was geweest want ze moest ook voer klaarzetten enzo en ik voelde me verantwoordelijk omdat de eigenaresse van de paarden dus op vakantie was,soms was ze niet eens geweest !
Ook vergat ze soms gewoon te komen en als de eigenaresse dan belde waar ze was zei ze oh ja vergeten maar ach jij bent er nu toch al dus kom ik wel een andere keer
De eigenaresse vergaf haar steeds weer en toen het winter werd kwam ze gewoon niet meer..nu wordt het weer beter weer en neemt ze ineens weer contact op dat ze weinig tijd had gehad en nu weer vaker wil komen ..lekker dan ,nou voor mij hoeft ze niet meer te komen ..

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:43

miranda1967 Ze zijn zeker niet allemaal slecht dat weet ik, maar als je al zo vaak teleurgesteld ben dan kijk je de kat even uit de boom. ;)
Wbt leeftijd ben ik het echt niet met je eens, denkend aan die 40 jarige die mijn paard aan haar bit vast zet en aan die leuke jongen van 13 die helaas de afstand na een aantal keren leuk gereden te hebben toch te ver vond en wat ook echt te begrijpen was.
Bij mij hoeven ze niet te voeren dat doe ik zelf ze staan aan huis alleen even mesten als ze overdag komen vind ik wel prettig, als ze 's avonds komen rijden hoeft het niet want dan heb ik het zelf al gedaan.
Verder hou ik we van afspraken nakomen en nu geen tijd koud weer en regen is straks ook niet meer hoeven te komen.
De dames zijn drachtig dus er kan straks even niet gereden worden ik ben benieuwd hoe het dan gaat lopen.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 02:13

Laat ik het zo stellen..
Ik ben een verzorgster die het allemaal niet perfect doet, maar ik doe het wel met het hart voor het paard. Ik ben degene die het bijvoorbeeld het rustiger aandoet met het paard, als ik merk dat het paard het bijvoorbeeld niet trekt (terwijl eigenaren zeggen doorgaan). Ik zie meestal als een van de eerste dat er iets met het paard aan de hand is, qua kreupel, plekjes e.d. Als ze kreupel is of als er iets niet goed is, kom ik net zo vaak terug of blijf ik net zo lang tot ik zeker weet dat het goed is. Als ze op vakantie gaan kom ik elke dag en neem ik elke voerbeurt+klussen van ze over en doe alles stipt op de tijden, wanneer zij dit normaal doen. Als ze ergens heen willen, hoeven ze bij wijze van spreken maar te bellen en ik sta voor de deur. Ik kom elke afspraak na en als ik hem echt niet na kan komen, dan laat ik hun dit tijdig weten. Ook doe ik altijd alle klussen die van mij gevraagd worden en ruim ik alles weer netjes op.
Maar daarintegen ben ik een mens en maak ik ook af en toe fouten. Zo heb ik bijvoorbeeld een keer gehad dat ik niet oplette en het paard ging rollen met haar zadel om. Of dat ik vergat om een zweep terug te zetten of iets dergelijks. En misschien doe ik niet altijd alles wat ze van me zouden willen zien of verwachten. Maar ze nemen dit niet van mij kwalijk, net als ik hun fouten (ja hun laten ook welleens een hok of iets dergelijks open staan) niet kwalijk neem.
Het allerbelangrijkste vind ik, is dat ze mij vertrouwen en ze mij de paard(en) met een gerust hart aan me over kunnen laten. Ze weten dat ik alleen maar het beste met de paard(en) voor heb en dat ik er van houd.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:14

Ja hoor er zou iemand langs komen maar had er al even niks meer van gehoort dus verwachte niet te veel, is ze niet opkomen dagen en hoor ik vandaag van een oud-vriendin van mij dat ze 2 eigen paarden heeft gekocht vorige week.
Volgende week zaterdag heb ik nog een afspraak met iemand die tot nu toe erg enthousiast overkomt, maar als dat ook niks word ben ik helemaal klaar met verzorgers.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:54

Shirley_ : Op het moment dat ik een goede relatie heb met mijn verzorgster zal ik ongelukjes en foutjes ook zeker niet veroordelen hoor. Dat is denk ook niet het probleem. Ikzelf doe ook wel eens iets sukkeligs. Het gaat vooral op de manier waarop dit gebeurd. Hoe de verzorgster er dan mee omgaat. En ik vind het niet erg als er is iets stuk gaat door een ongelukje, als het dan gewoon vervangen wordt. De regelmaat waarmee er wat gebeurd speelt natuurlijk ook een rol.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:34

vevina schreef:
ben ik helemaal klaar met verzorgers.

Dat gevoel heb ik nu ook even! Heb in 3 maanden tijd 2 verzorgsters gehad voor mijn Haf. De ene stopte na 3 weken omdat ze een eigen paard had gekocht. Toen had ik zoiets van oke kan gebeuren, op naar de volgende! Had een leuke meid gevonden, helaas is die ook na 3 weken gestopt ivm geen klik met mijn pony. Ben op geen van beide boos, zijn hele leuke meiden!! Maar ik baal er wel van dat het zo moeilijk is om iemand te vinden die ook nog eens een klik heeft met mijn pony. Dus voorlopig ga ik niet meer op zoek naar een verzorgster. Zo rond september zal ik wel weer iemand nodig hebben, maar tot die tijd is het alleen ik en mijn pony <3

Voor degene die nog iemand zoeken, succes!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:01

Mijn bijrijdster heeft besloten om te stoppen met mijn pony. Vind het heel jammer, maar ik snap haar wel goed. Kaylak is ook niet de aller makkelijkste :').

Nu ga ik weer opnieuw op zoek.. Heb nu mijn advertentie op bokt, marktplaats, twitter, hyves en facebook staan. Hopelijk krijg ik wat goede reacties :).

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:24

Krips schreef:
Shirley_ : Op het moment dat ik een goede relatie heb met mijn verzorgster zal ik ongelukjes en foutjes ook zeker niet veroordelen hoor. Dat is denk ook niet het probleem. Ikzelf doe ook wel eens iets sukkeligs. Het gaat vooral op de manier waarop dit gebeurd. Hoe de verzorgster er dan mee omgaat. En ik vind het niet erg als er is iets stuk gaat door een ongelukje, als het dan gewoon vervangen wordt. De regelmaat waarmee er wat gebeurd speelt natuurlijk ook een rol.

Dat is waar. Gelukkig gebeurt het ook niet vaak in mijn geval. Maar soms heb je van die dagen dat het allemaal niet mee zit en zoiets gebeurt. Ik vergoed trouwens dan ook zelf als ik iets kapot maak, helaas krijg ik het alleen nooit terug als ze iets kapot van mij maken..

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:32

Lolacabana schreef:
Mijn bijrijdster heeft besloten om te stoppen met mijn pony. Vind het heel jammer, maar ik snap haar wel goed. Kaylak is ook niet de aller makkelijkste :').

Nu ga ik weer opnieuw op zoek.. Heb nu mijn advertentie op bokt, marktplaats, twitter, hyves en facebook staan. Hopelijk krijg ik wat goede reacties :).

Jammer, maar ik wens je veel succes met zoeken! En ik vind het echt goed dat je erin zet hoe het paard echt is, zodat mensen weten wat ze kunnen verwachten.. Want ik kwam bij mijn verzorgpaard en dat zou een heel makkelijk paard zijn die af en toe een beetje gemeen kon zijn. Uiteindelijk heb ik iets van 3-4 jaar lang een strijd gehad met dr tot ze me vertrouwde. (En dus me niet meer gericht bijtte, schopte en/ of aanviel. Nu valt ze nog wel aan enzo, maar ben ik de baas en dreigt ze nog wel maar wil ze me niet echt pakken. Snap niet hoe sommige mensen paarden kunnen mishandelen, als je ziet wat er dan van sommige paarden overblijft..)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:08

Toch blijf ik het grappig vinden dat beide kanten het lastig vinden te vinden wat ze zoeken. Of het nou een bijrijder is of een paard. Vriendin van mij had 3 verzorgpony's en moest deze op gegeven moment delen met een andere meid, we zijn ons echt rot geschrokken. Ze komt, zadelt op, galopeerd het paard zeiknat, zadelt af en gaat naar huis. Bij de 3e keer dat dat gebeurde was ik met mijn vriendin mee, ik was woedend, echt witheet van woede toen ik dat zag dat die meid nooit meer was gekomen...... *kuch*

Maar goed, ik heb weer de eigenaaresse gesproken van mijn bij-rijpaard. Zoals het nu is vind zij het goed, als ik 1 keer in de week rijd en de weekenden dat ik ga dan is dat voor haar voldoende. Ik voel me er alleen niet prettig bij, en vind ook niet dat ik dan nog wat kan verwachten van het paard. Om het nog erger te maken, ik kreeg vandaag een telefoontje van een vriendin van me, haar paard staat te koop of ik hem wou hebben.. als in .. 'hier kadootje' Helaas heb ik nee moeten zeggen, het paard ken ik helaas en het is niet zeker of deze wel weer 100% betrouwbaar bereden kan worden (vandaar het letterlijke weggeef prijsje). Toen ik daarna op de fiets stapte, bij paard aankwam en de stal weer zag (een berg meuk gemengt met schoon stro) heb ik me helemaal laten gaan. Heb zitten huilen als een klein kind. Zo vind ik het niet leuk meer... echt niet. Ik wil me voor de volle 100% inzetten voor een paard en krijg de kans niet. Ergste is nog wel dat mijn vriend blijft zeggen 'dan zoeken we toch naar een eigen of lease paard" .. wetende dat het eigen er nog jaren niet inzit.

pff... loterij winnen! of gewoon iemand vinden met een paard in Emmen :P zoiets of oude vrouwtjes overvallen, of de bank.

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:10

MyrtheJ schreef:
Ik vind het fijn dat je reageert Miranda. Ik heb nou eenmaal een ander referentiekader dan de ouders zelf.

Maar vaak leren ze veel minder van manegepony's die toch hun rondje maar hobbelen. Bij mij mag er ook best door gediplomeerde instructie gelest worden, graag zelfs! Er is hier altijd toezicht want het is een grotere stal.

Wanneer er klusjes als poepscheppen gedaan moeten worden is het niet netjes om geld te vragen. Dat ben ik absoluut met je eens. Nu hoeft er echt alleen maar gepoest, opgezadeld en gereden te worden.

Hier wil ik even graag op reageren. Ik denk dat bij het hebben van een verzorgpony (dus ik bedoel echt een pony waar alleen kinderen op kunnen rijden) het heel goed is om alles te doen, ook het mesten. Ik vind het heel goed voor een kind om juist alle klussen te moeten doen ook de minder leuke. Dat is goed voor de ervaring en daar leert een kind van dat er bij het hebben van een dier ook mindere klussen zitten (net zoals bij de hamster het hok moet worden verschoond en de hond moet worden uitgelaten). Dat er dan ook nog een bijdrage voor wordt gevraagd voor het gebruik maken van de pony vind ik eigenlijk ook geen enkel probleem.

Ik noem het altijd liever leasen dan 'verzorgen' of bijrijden. Als je de ponies aan huis hebt staan of zo dan zelfs zou ik er iets voor vragen, ik zie daar helemaal geen probleem in.
Als jij een pony hebt die niets tekort komt maar waar een meiske voor wil zorgen/mee wil rijden, dan bewijs jij t meisje een dienst en daar staat wat tegenover.
Anders is het als je als eigenaar er zelf niet voor kàn zorgen en je uit de brand moet worden geholpen of zo, dan levert de verzorger jou een dienst en dan is het wel zonder betaling (of je zou zelfs kunnen zeggen dat in die situatie de eigenaar de verzorger zou moeten betalen).

Romy1710

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:14

nee moet je op marktplaats kijken zijn genoeg mensen die een verzorg pony zoeken :j