miranda1967 schreef:MyrtheJ bij mij op de manege wordt er heel goed en afwisselend les gegeven en hobbelen we niet achter elkaar aan maar krijgen individuele opdrachtjes .
Vaak wordt er door mensen met eigen paarden erg neergekeken op manegeruiters,ze zouden niet kunnen rijden want die paarden lopen allemaal achter elkaar aan enzz ik vind dit erg kleinerend overkomen moet ik zeggen.
En ik ben het helemaal eens met Shirley en Kim je pony krijgt aandacht en liefde en zijn beweging en jij hebt eens vrij daarnaast vind ik het veel beter voor een paard of pony als hij /zij eraan went om ook eens met iemand anders dan hun eigenaar om te leren gaan,je weet nooit wat er gebeurt als jij een ongeluk zou krijgen bv ,dan is er altijd iemand die je pony verzorgd en berijd en met vakantie's is het ook altijd handig en je pony wordt er flexibel van .
Dit alles bij elkaar zou al genoeg reden moeten zijn om er géén geld voor te vragen ,meestal zijn die meiden al zo gek op hun verzorgpony's dat ze zelf van hun spaargeld al vaak dingen kopen voor de pony zoals een leuk nieuw halster ,borstels,snoepjes of speelgoed voor in de stal en dat zou toch al genoeg moeten zijn vind ik .
Klinkt allemaal leuk wat je zegt. Maar aan het 'hebben' van een verzorger zit ook best wat werk. Controleren, overleggen, rommel opruimen (helaas maar al te vaak). En al die voordelen die je opnoemt hebben ook veel nadelen. In de realiteit willen de meeste verzorgers niet eens meer dan 2 of 3x per week komen. Dus in je vakantie heb je gewoon nog steeds peg. Veel verzorgers voelen er niet eens wat voor om eens echt 2x per dag te gaan als je een weide paard hebt.
Hoop van mijn klanten zijn wel afgeknapt op de verzorgers gebeuren. Heb echt verschrikkelijke verhalen gehoord. Verzorgers die zadels in de regen lieten liggen, nooit hoeven uit krabte als de eigenaar d'r niet was, niet op kwam dagen, pony ziek voerde met koekjes, ging rijden ondanks verboden. Goeie verzorgers heb je niet zomaar. Een geld bedrag zorgt dat mensen het iets serieuzer nemen.