Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
germie schreef:Ik heb dus een aantal bijrijders heel vrij gelaten, ok, ze zijn niet ervaren, ik zie ze de eerste keer al trekken, enz. Maar laten we het aanzien. Nu zit ik met een paard wat gewoon door aangeleerd gedrag niet meer wil nageven. Tja, daar word je ook niet blij van, tenminste ik als eigenaar niet. Dus ik moet wel kritischer zijn.
Of vinden jullie het normaal dat iemand ongevraagd gaat springen, of met een slof rijdt, of gewoon aantal weken niet komt en dan ineens weer wel? Dit heb ik al meegemaakt. Dan heb ik het niet over zonder vragen met sporen gaan rijden (hebben ze allemaal gedaan). Tja, als ik wel tijd heb wil ik wel graag een rittig paard en niet alleen maar 'korrektur' moeten rijden. En op dit moment is mijn paard totaal niet rittig. Gelukkig nog wel braaf en betrouwbaar op buitenrit en springen kan ze ook nog steeds op en top. Maar ja, dressuurmatig rij ik het liefst.
Er is 1 meisje geweest, jong onervaren meisje wat er maandje op gereden heeft, die kon wat met m'n paard. Maarhelaas wilde zij het dier graag verhuisd zien en dus is ze gestopt.
Marocje schreef:Lastig is dat he Germie? Mijn vriendin zocht ook een leaser, en kreeg best veel reacties, maar echt serieuze ruiters zaten er niet tussen. Dus ik had aangeboden te helpen zoeken, zodat ik ook eerst kon selecteren. Had contact met leuke meid (via mail) en ze was erg enthousiast. L niveau. Dus zij komt kennismaken met ons (mij, vriendin en paard tegelijk). En nadat ik een stukje had voorgereden mocht zij er op, ze kon immers rijden dus hoef ik hem ook niet los te rijden voor haar..
Ze stapte op, en en zat al te klungelen met de teugel. Stappen ging absoluut niet actief, beetje sloffen.. Aandraven: verkeerde been. Tot drie keer toe gezegd, maar ze begreep niet wat we bedoelden. Ook een sukkeldrafje... Ging er zelfs van kreupelen..
Dus nee, dit was echt geen L niveau, en daar heb je nog best wat werk aan om die verantwoord op je paard te laten rijden.. Soms zie je inderdaad dingen wel meteen.
Lianne86 schreef:Veel dingen zie je wel meteen ja, maar kijk ook hoe je het zelf doet als je op een paard gaat zitten voor de eerste keer, je bent afwachtender, of iig dat mag ik hopen(Heb ook ooit iemand gezien die hem zat te schoppen omdat ie niet voorwaarts was door haar eigen geklungel aan de teugels! Dat was ook meteen exit) dan liever een afwachtend iemand
![]()
En toen ik nog bij iemand stond met jonge paarden --> proefrijden op mijn pony... Je kunt bij 9 van de 10 mensen er 1-2 niveau's van afhalenZo erg is het gewoon... Heb er zelfs eentje gehad die aan de verkeerde kant wilde opstappen (want ik ging aan die kant staan om het zadel tegen te houden
) en dat kwam dan om een jong paard door te rijden...
Peelie schreef:Vandaag komt er een meisje kijken voor Nash. Ik ben heel benieuwd.
Peelie schreef:Het is iemand die ik van vroegah op de manege ken. Toen we bijde nog penny meisjes waren en geen eigen paard hadden.
x_lonneke schreef:Hmm... Heb nogsteeds niemand...Ligt wel aan mij (geen advertentie geplaatst
) maarja.. Dat niemand deze poowny wilt bijrijden!!;
[JITP] Shoot van Jetske, waarschijnlijk de laatste met fluffy vacht
haha, maarja, meer dan 3 kwart van bokt weet nieteens dat ze bestaat
x_lonneke schreef:Hmm... Heb nogsteeds niemand...Ligt wel aan mij (geen advertentie geplaatst
) maarja.. Dat niemand deze poowny wilt bijrijden!!;
[JITP] Shoot van Jetske, waarschijnlijk de laatste met fluffy vacht
haha, maarja, meer dan 3 kwart van bokt weet nieteens dat ze bestaat
claudia85 schreef:Hoi bokkers,zitten er op dit onderwerp toevallig ook mensen uit eindhoven en omgeving?
justdiesel schreef:claudia85 schreef:Hoi bokkers,zitten er op dit onderwerp toevallig ook mensen uit eindhoven en omgeving?
Yep uit Best, mijn paardjes staan in Oirschot.
Ik schreef toch dat ik geen reactie's kreeg, nu keek ik toevallig op MP en wat blijkt.....
Staat er helemaal geen advertentie meer op![]()
Whahahaha gek he dat er dan niemand reageert