Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyHu

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:18

Ik ook!

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:05

Hoi bokkers,zitten er op dit onderwerp toevallig ook mensen uit eindhoven en omgeving?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:13

Ik niet, mijn pony wel :') Die woont zo'n 5-7 km van Eindhoven vandaan :)

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:23

Oh echt waar :) ,waar staat je pony ergens?

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:40

He wacht eens even staat jou pony niet in nederwetten lianne,volgens mij had ik op jou advertentie gereageerd haha :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:18

germie schreef:
Ik heb dus een aantal bijrijders heel vrij gelaten, ok, ze zijn niet ervaren, ik zie ze de eerste keer al trekken, enz. Maar laten we het aanzien. Nu zit ik met een paard wat gewoon door aangeleerd gedrag niet meer wil nageven. Tja, daar word je ook niet blij van, tenminste ik als eigenaar niet. Dus ik moet wel kritischer zijn.
Of vinden jullie het normaal dat iemand ongevraagd gaat springen, of met een slof rijdt, of gewoon aantal weken niet komt en dan ineens weer wel? Dit heb ik al meegemaakt. Dan heb ik het niet over zonder vragen met sporen gaan rijden (hebben ze allemaal gedaan). Tja, als ik wel tijd heb wil ik wel graag een rittig paard en niet alleen maar 'korrektur' moeten rijden. En op dit moment is mijn paard totaal niet rittig. Gelukkig nog wel braaf en betrouwbaar op buitenrit en springen kan ze ook nog steeds op en top. Maar ja, dressuurmatig rij ik het liefst.

Er is 1 meisje geweest, jong onervaren meisje wat er maandje op gereden heeft, die kon wat met m'n paard. Maarhelaas wilde zij het dier graag verhuisd zien en dus is ze gestopt.

Dan kan ik het wel begrijpen. :j Maar zoals eerder gezegd kunnen wij de situatie niet ruiken. Ik vind het inderdaad niet normaal dat je ongevraagd dingen gaat doen, ik ben zo sowieso niet, maar ik zou het ook niet kunnen begrijpen. Je rijd op iemand anders paard en gaat dan zomaar even bepalen dat je maar met sporen gaat rijden en een slof? Hmmm, dat begrijp ik niet helemaal. Maar als ik dit zo hoor dan begrijp ik dat je vertrouwen daarin erg is afgenomen, het lijkt me echt niet fijn om zelf niet meer lekker te kunnen rijden doordat er andere met je paard bezig zijn.

Marocje schreef:
Lastig is dat he Germie? Mijn vriendin zocht ook een leaser, en kreeg best veel reacties, maar echt serieuze ruiters zaten er niet tussen. Dus ik had aangeboden te helpen zoeken, zodat ik ook eerst kon selecteren. Had contact met leuke meid (via mail) en ze was erg enthousiast. L niveau. Dus zij komt kennismaken met ons (mij, vriendin en paard tegelijk). En nadat ik een stukje had voorgereden mocht zij er op, ze kon immers rijden dus hoef ik hem ook niet los te rijden voor haar..

Ze stapte op, en en zat al te klungelen met de teugel. Stappen ging absoluut niet actief, beetje sloffen.. Aandraven: verkeerde been. Tot drie keer toe gezegd, maar ze begreep niet wat we bedoelden. Ook een sukkeldrafje... Ging er zelfs van kreupelen..

Dus nee, dit was echt geen L niveau, en daar heb je nog best wat werk aan om die verantwoord op je paard te laten rijden.. Soms zie je inderdaad dingen wel meteen.

Veel mensen zeggen dat ze op L niveau rijden, omdat ze kunnen wijken. :) Wel balen dat er dan zo weinig serieuze mensen tussen zitten..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:20

Lianne86 schreef:
Veel dingen zie je wel meteen ja, maar kijk ook hoe je het zelf doet als je op een paard gaat zitten voor de eerste keer, je bent afwachtender, of iig dat mag ik hopen :$ (Heb ook ooit iemand gezien die hem zat te schoppen omdat ie niet voorwaarts was door haar eigen geklungel aan de teugels! Dat was ook meteen exit) dan liever een afwachtend iemand :')

En toen ik nog bij iemand stond met jonge paarden --> proefrijden op mijn pony... Je kunt bij 9 van de 10 mensen er 1-2 niveau's van afhalen :') Zo erg is het gewoon... Heb er zelfs eentje gehad die aan de verkeerde kant wilde opstappen (want ik ging aan die kant staan om het zadel tegen te houden :')) en dat kwam dan om een jong paard door te rijden...

OMG _/-\o_ Dat is wel heel erg hoor! Ik zou me kapot schamen.

Peelie schreef:
Vandaag komt er een meisje kijken voor Nash. Ik ben heel benieuwd.

Hopelijk is het iets! Laat je het ons weten. :o

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:18

Het is iemand die ik van vroegah op de manege ken. Toen we bijde nog penny meisjes waren en geen eigen paard hadden.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:22

Peelie schreef:
Het is iemand die ik van vroegah op de manege ken. Toen we bijde nog penny meisjes waren en geen eigen paard hadden.

Wat leuk! Oude contacten zijn hierin altijd gezellig vind ik haha (:

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:50

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:06

Peelie schreef:

Dat is wel leuk toch, of niet? Is ze al langs geweest?

x_lonneke schreef:
Hmm... Heb nogsteeds niemand... :P Ligt wel aan mij (geen advertentie geplaatst :')) maarja.. Dat niemand deze poowny wilt bijrijden!!;
[JITP] Shoot van Jetske, waarschijnlijk de laatste met fluffy vacht

haha, maarja, meer dan 3 kwart van bokt weet nieteens dat ze bestaat :')

Er zijn ook veel mensen die te groot zullen zijn om te rijden. :)

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:08

x_lonneke schreef:
Hmm... Heb nogsteeds niemand... :P Ligt wel aan mij (geen advertentie geplaatst :')) maarja.. Dat niemand deze poowny wilt bijrijden!!;
[JITP] Shoot van Jetske, waarschijnlijk de laatste met fluffy vacht

haha, maarja, meer dan 3 kwart van bokt weet nieteens dat ze bestaat :')

Er zijn ook veel mensen die te groot zullen zijn om te rijden. :)[/quote]
I Know... :P
Maarja, binnekort toch maar eens een advertentie plaatsen...
Als he mag van me moeder... :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:12

Leuk! Een advertentie is wel handig denk ik. :) Zijn toch vast wel wat kleine meisjes op Bokt die het leuk vinden. :))

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:13

Ze komt vanavond

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:19

Peelie schreef:
Ze komt vanavond

Leuk, veel plezier!
Maar kent iemand van jullie misschien iemand die woont in de buurt van heerhugowaard (noord-holland) die klein genboeg is voor een shet van 1 meter ong. ? :P
:9

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:19

Peelie schreef:
Ze komt vanavond

Leuk! Laat je het ons weten. :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:12

Lonneke, zoek je een ruiter of men je ook met de pony? Veel meiden zijn snel te groot voor een shet om te rijden natuurlijk

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:14

Hier gaan we morgen samen buitenrijden als het weer een beetje fatsoenlijk is, anders hobbelen we op stal rond... Ze houdt het al 2 weken vol... Tis een wonder :') (Ik werd gek van die mensen die een keer kwamen en daarna niets meer lieten horen :') maar ik doe mijn vreugdedansje pas na 2 maanden ;))

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:25

germie, ik men zelf met haar want ik zoek echt alleen iemand om te rijden.. :(

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:34

claudia85 schreef:
Hoi bokkers,zitten er op dit onderwerp toevallig ook mensen uit eindhoven en omgeving?

Yep uit Best, mijn paardjes staan in Oirschot.

Ik schreef toch dat ik geen reactie's kreeg, nu keek ik toevallig op MP en wat blijkt.....
Staat er helemaal geen advertentie meer op :')
Whahahaha gek he dat er dan niemand reageert :D

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:48

justdiesel schreef:
claudia85 schreef:

Yep uit Best, mijn paardjes staan in Oirschot.

Ik schreef toch dat ik geen reactie's kreeg, nu keek ik toevallig op MP en wat blijkt.....
Staat er helemaal geen advertentie meer op :')
Whahahaha gek he dat er dan niemand reageert :D

Haha dat is heel handig ;) ,ligt het aan mij of zijn er maar weinig mensen uit eindhoven en omgeving op bokt?

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:56

Ik kom uit Hilvarenbeek (: Niet echt heel dicht bij Eindhoven maar toch redelijk haha

Sorry heel off topic :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:01

Er zitten er best veel uit de buurt hoor :p Maar weinig die iets zoeken ;)

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:05

Ik heb hier in de buurt echt al best veel verzorg pony's/paarden gehad! Dat is vanaf Eindhoven natuurlijk niet heel erg dichtbij als je er snel wil zijn maarja;p

En Lianne, ook al doe je je vreugde dansje pas écht na 2 maanden (en terecht haha) toch fijn dat het tot nu toe zo goed gaat!

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:06

Lianne86 schreef:
Er zitten er best veel uit de buurt hoor :p Maar weinig die iets zoeken ;)

Ja dat zou het ook nog kunnen zijn,en dan werkt het voor mij ook niet echt mee dat ik geen rijbewijs heb :(