Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superwoman schreef:Nu haal je werk en hobby door elkaar. Een verzorgster doet het voor zichzelf,niet om de eigenaar een plezier te doen.
Btw heb ik ook veel dingen moet opgeven voor mijn paarden. Je kan je geld maar 1 x uitgeven hé en iedereen is daar vrij in. Ieder z'n keuze toch?
superwoman schreef:Uryanne: ik neem aan dat er voor de "troep" die wordt aangeboden voor geld,zij geen verzorgsters krijgen.
Ik neem die advertenties echt niet serieus.
superwoman schreef:sallandval: ik denk dat de meeste mensen gewoon werken voor het geld. Het mag nog wel een beetje leuk zijn,maar de meeste hebben toch liever vrij om andere dingen te doen,zoals paardrijden.
Werken voor loon en hobby is toch echt wel heel wat anders voor de meeste mensen.
sallandval schreef:Werken doe je toch ook voor jezelf en niet voor de baas? Ik mag toch hopen dat de meeste mensen werk doen dat ze leuk vinden? Trouwens doen veel verzorgers en bijrijders die ik ken meer voor de eigenaar dan wat ze voor zichzelf zouden doen... maar dan heb ik het wel over gratis-bijrijders; betalende ken ik niet.
uryanne schreef:Ik denk dat de term 'bijrijder' in dit topic (maar ook in het algemeen) verkeerd gebruikt wordt. Het is misschien beter om 'aandeelhouder' of 'mede- eigenaar' te gebruiken.
Ieder natuurlijk zijn mening en manier van paarden houden, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om een meisje dat ervoor moet sparen een x bedrag in de maand te laten betalen, terwijl ik het makkelijk zelf kan.
Het is natuurlijk voor velen een mooie en makkelijke oplossing in de tijd dat de kosten van het paarden houden stijgen. Daar is ook niets mis mee. Maar wanneer de tijd is aangebroken dat ik een verzorgster moet zoeken omdat ik er zelf geen tijd of geld voor heb is mijn keus snel gemaakt; verkopen die handel. Ik wil voorkomen dat het paard wat ik heb aangeschaft (en waar ik dus voor gekozen heb om de verantwoording voor te nemen), een paar keer in de week afhankelijk wordt van iemand anders dan mijzelf.
Waar het mij om gaat is niet het 10 jarig z- paard waar €100,- voor betaald moet worden. Het gaat mij meer om de shetlander, het jaarling en het bejaarde paard waar betaald voor moet worden. Dat gaat mij wel wat te ver
uryanne schreef:superwoman schreef:Uryanne: ik neem aan dat er voor de "troep" die wordt aangeboden voor geld,zij geen verzorgsters krijgen.
Ik neem die advertenties echt niet serieus.
Alleen het feit al dat die mensen het proberen! Trouwens zijn de eigenaren het met jouw term 'troep' waarschijnlijk niet eens![]()
Nog even gedacht over het hele 'bijrijder/ aandeelhouder/ mede- eigenaar- verhaal; hoe zit het met de zeggenschap over het paard? Het lijkt mij logisch dat wanneer je iemand laat betalen deze ook rechten heeft. Hoe gaat dat dan als je zin in een buitenrit hebt terwijl het net de 'bijrijder/ aandeelhouder/ mede- eigenaar zijn/ haar dag is?
Nee, mij teveel nadelen. Zo'n paard met meerdere eigenaren...
uryanne schreef:Ik denk dat de term 'bijrijder' in dit topic (maar ook in het algemeen) verkeerd gebruikt wordt. Het is misschien beter om 'aandeelhouder' of 'mede- eigenaar' te gebruiken.
Ieder natuurlijk zijn mening en manier van paarden houden, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om een meisje dat ervoor moet sparen een x bedrag in de maand te laten betalen, terwijl ik het makkelijk zelf kan.
Het is natuurlijk voor velen een mooie en makkelijke oplossing in de tijd dat de kosten van het paarden houden stijgen. Daar is ook niets mis mee. Maar wanneer de tijd is aangebroken dat ik een verzorgster moet zoeken omdat ik er zelf geen tijd of geld voor heb is mijn keus snel gemaakt; verkopen die handel. Ik wil voorkomen dat het paard wat ik heb aangeschaft (en waar ik dus voor gekozen heb om de verantwoording voor te nemen), een paar keer in de week afhankelijk wordt van iemand anders dan mijzelf.
Waar het mij om gaat is niet het 10 jarig z- paard waar €100,- voor betaald moet worden. Het gaat mij meer om de shetlander, het jaarling en het bejaarde paard waar betaald voor moet worden. Dat gaat mij wel wat te ver
Mindim schreef:Ten eerste heb je 1 eigenaar. Dat er wordt betaald kan je zien als betaling voor gereden uren en geeft je verder geen zeggenschap. Verder kun je fatsoenlijk afspraken maken en als de afspraak er ligt dat de bijrijder vaste dagen heeft, dan hoor je die dagen ook aan de bijrijder te laten. Zekers als deze daar voor betaald. Verder heb je als bijrijder imo dat geen zeggenschap over het paard verder. De eigenaar dient er dan alleen voor te zorgen dat het paard voor de bijrijder die dag beschikbaar is, punt.
HalloDan schreef:Jeetje, wat zijn jullie allemaal negatief over bijrijders zeg! Ik heb ook gewoon hele goede ervaringen gelukkig.
En inderdaad, soms zie je advertenties staan waarbij je denkt: zou iemand daar nou écht intrappen?? Niet mogen/kunnen rijden, wél uitmesten en voeren en en daar óók nog eens geld voor vragen! Arme Penny's die dáár intrappen....
Ik denk toch echt dat het heel erg scheelt wat je te bieden hebt, eerlijk gezegd. Een leuk 'kwalitatief' goed paard op een mooie lokatie waar bijrijders echt mee vooruit kunnen komen, daar willen ze naar mijn ervaring best een bijdrage voor betalen en is echt wel interesse voor. Komen ook trouw en behandelen het paard en spullen goed en netjes: misschien JUIST omdat ze mee betalen?!