Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:46

Wel fijn dat ze iets van zich laat horen .. Ik hoop dat het toch wel iets wordt.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:47

Ja dat is zeker waar!! en nu zijn haar tijden qua werk heel anders dan die van mij en als het klikt en ze kan straks alleen gaan dan maken de tijden mij niets meer uit maar nu wil ik gewoon samen gaan om te zien of het klikt tussen haar en de paarden. Komt vast goed!

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:55

Zeker fijn dat ze iets van d'r liet horen, ik snap dat je er in het begin bij wilt zijn. Dat heb ik ook hoor :j

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:17

Zo Zoek, heb jij ook een buslading gevonden? :D
Klinkt goed, hoop voor je dat er wat uitkomt! Er bij blijven vind ik in het begin ook prettig, tevens vind ik het fijn dat ik op de hoogte word gehouden hoe het is gegaan. Een simpel berichtje is voldoende. Of ben ik dan weer een zeikerd?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:21

Hihihi nu hoop ik wel dat die buslading blijft hangen!!
Ik blijf erbij totdat ik er een goed gevoel bij heb en er ligt in mijn kast een schrift waar de verzorgster (s) inschrijven wat ze gedaan hebben die dag en wordt er in gezet of alles oke was niets raars of iets. Als ik dan in de avond kom weet ik precies wat ze gedaan hebben en waar ik op moet letten enz. Ik wil ook op de hoogte gehouden worden maar om dan weer iedere keer te mailen, sms`en of whats appen vind ik dan ook weer overbodig.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:35

Dat is een super idee met dat schrift zoek! Bespaard een hoop kosten.
Ik ga morgen bij iemand kijken die hier ook op bokt zit (ik zocht een verzorgpaard). Ken haar wel al, ze heeft me les gegeven op een paard wat ik eerst reed. Ben erg benieuwd en heb er zin in! :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:38

Ja ik kan het wel betalen maar snap dat andere het niet leuk vinden om al hun beltegoed op te moeten maken alleen maar omdat ik wil weten hoe het gegaan is, dus het schriftje is super handig en is er nu echt iets ernstigs weten ze me echt wel te vinden!

Veel succes en plezier, hoop dat het wat wordt voor je!!

deeeemilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:26

Voor mij is het moeilijk om iemand te vinden die een bijrijdster nodig heeft. Toevallig iemand die iemand kent die een bijrijdster zoekt in Omgeving Tilburg?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:38

deeeemilove schreef:
Voor mij is het moeilijk om iemand te vinden die een bijrijdster nodig heeft. Toevallig iemand die iemand kent die een bijrijdster zoekt in Omgeving Tilburg?

hier in de buurt is het inderdaad moeilijk maar dat komt omdat wij in een erge paarden provincie gedeelte leven haha

Sjors__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:51

Kom allemaal in zuid-west friesland wonen! Haha grapje, bij ons is gewoon geen bijrijd/verzorgpaard te vinden! Als ik zie hoeveel mensen bijrijders nodig hebben baal ik er wel van dat ik daar niet in de buurt woon! Vandaag wel gereageerd op de (enige) bijrijders advertentie in onze buurt. 2 jachtpaarden om dressuur te rijden en conditietraining te doen. Helaas is zonet de advertentie verwijdert. En geen reactie gekregen, jammer.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:54

Tja het zal altijd lastig blijven daar zijn te veel zoekers en daar te veel aanbieders tja. ik zie wel wat er op mijn pad komt

Sjors__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:06

Ik zie net dat de advertentie er nog staat! Hopen dat er gereageerd wordt _/-\o_

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:46

Ik heb de hoop maar opgegeven en de advertentie verwijderd, dan maar geen bijrijdster.....
Paard zal het niet erg vinden om niet gereden te worden en ik ga zelf die twee dagen wel extra op en neer.
Je zou toch echt zeggen dat er wel iemand zou willen maar nee.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:53

Ik moet hier de verzorgster nog vertellen dat ze haar tijd beter in dat andere paardje kan steken ^)
Had er eigenlijk helemaal niet meer bij stilgestaan :o maar vandaag kreeg ik ineens een sms of ze nog eens wat met de pony's mocht doen...
Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze, nu ze een paardje had om te rijden, het niet meer zo nodig zou vinden om wat met mijn pony's te doen. Maar blijkbaar was ik mis :o Dus nu moet ik haar vertellen dat ik ze toch liever gewoon zelf doe ... %)

Ben nu sinds vorige week (muv het weekend) echt intensief met hen bezig, op basis van clickertraining. Ik heb ineens andere pony's :+ [***] is enorm enthousiast en die wil gewoon vanalles doen en proberen. En [***] die komt naar mij toe terwijl ik in de stal met het halster sta (wat zeer speciaal is want de stal is niet z'n favoriete plaats en hij heeft ook een periode gehad dat hij op wandel ging als ik met het halster aankwam :+ ).

Dus ja, ik doe het liever gewoon zelf :o Maar blijkbaar is ze wel héééééél erg gek op [***] (het nieuwe paardje wat ze rijdt staat langs [***] op de weide maar dan moet ze ook altijd even met [***] gaan knuffelen enzo). Maar ik denk dat het voor [***] echt beter is dat hij gewoon 1 baasje heeft en dat de rest niks van hem vraagt (verleden als manègepaard, blind geworden aan 1 oog en ik ben al de 5e eigenaar op 2 jaar tijd... ).

Heb haar vandaag teruggestuurd dat als ze er nog eens is voor het andere paardje dat we dan eens moeten praten. Maarja, het moet wel nog gebeuren, hoop echt niet dat ze het te erg vind ... -O-

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:55

Ja echt bizar, er rijden zoveel meiden maar niemand die een verzorgpaard wil... Maar ligt er ook heel erg aan in welke regio je woont.
Ik heb sinds vorige week maandag niks meer gehoord van mijn verzorgster, eens kijken hoe lang dit gaat duren. Ik vind het zo irritant dat ik gewoon niet erop aankan dat ze 1 of 2x in de week komt. Dan gun ik liever iemand anders een verzorgpony. Ga me afvragen of mijn verzorgstertje het wel leuk vind, ik snap er niks van, ze mag alles doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:57

Is dat al vaker gebeurd dat ze zo ineens niks meer laat horen?
Want als dit de eerste keer is is er misschien wat gebeurd? Kan je eventueel zelf eens een smsje sturen om te vragen of alles wel ok is?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:01

Ja ze heeft wel vaker dat ze niet kan/wil/mag en dan laat ze gewoon een week niks horen. Daarna stuurde ik maar een sms wanneer ze weer komt, maar ik ben nu wel heel benieuwd hoe lang dit gaat duren. 3weken of langer dan ga ik toch iemand anders zoeken...
Wel jammer, meisje is hartstikke enthousiast als ze er is en kan alles zelf (wat voor mij erg makkelijk is).
Vind dit echt balen -O- snap er ook niks van

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:03

Ik meld me ook even.
Al hoewel ik nog wel twijfel als ik soms de niet zo leuke verhalen over bijrijders lees.

Ik ben in de omgeving Gorinchem dus op zoek naar een bijrijder voor mijn merrie.
Ik vraag een kleine bijdrage...uitmesten wil ik zelf wel doen.
Ik heb zelf op dezelfde stal ook mijn hengst staan.
De bijrijdster kan dus met mij meerijden aangezien ik gewoon ook elke dag op stal loop om mijn hengst te doen.
De hengst word nu ook gereden...Dus ik dacht dan hoef ik niet iedere dag 2 paarden te rijden en kan ik iemand misschien blij maken met een verzorg paard.
Heb zelf namelijk een darmziekte dus heb ik mindere dagen.
Heb eigelijk maar 1 reactie gehad op mijn advertentie op MP.
Ik zei prima dan maken we een keer een afspraak samen met je ouders erbij aangezien het meisje jaar of 14 was.
En opeens geen reactie meer :+
En zo n bijdrage struikelen sommigen ook wel...maar een manege is en duurder en 9 van de 10 keer mag je 3x niks

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:05

Oooh wat moeilijk Sabine! Je had er dus wel een goede aan gehad. Jammer dat het niet klikte tussen haar en Cobe. Is het ook geen optie als ze Boke ff lekker doet poetsen en een beetje doet knuffelen?

Vervelend SCW! Misschien is een keertje rond de tafel gaan zitten met haar? Toch ff duidelijk maken dat dit niet de bedoeling is en jij toch ook zekerheid wilt hebben! En dat je anders toch genoodzaakt bent om iemand anders te gaan zoeken voor je paard. Heb dat ook wel is gehad, alleen dan dat de eigenaar van het paard niks meer liet weten.

Ik ben gister weeste kijken bij een paard en beviel me super! Morgen ga ik weer :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:10

@perdjes, heb haar vorige week al duidelijk gemaakt dat ze minstens 1x in de week moet komen (moet lukken toch op zaterdag od zondag) maar nee, dit weekend helemaal niks...
Vind het wel fijn als iemand initiatief toont, ipv dat ik er telkens achteraan moet... Voor mijn pony hoeft het niet perse, maar ik vind het leuk, meisje blij (zou ik denken) en pony heeft afwisseling...
Maarja, kan niet alles verwachten blijkbaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:12

@ xSCWx : hmmja, dan zou ik er ook wel klaar mee zijn. Er kan altijd wat zijn en dat ze er niet aan denkt om te verwittigen, maar als dit vaker gebeurd ... :=

@ Barcelano : oei, jammer dat er dan geen reactie meer is gekomen. Hier is ook de moeder meegeweest voor de kennismaking (meisje moest toch gebracht worden) en heb ik bij het ophalen de vader even gesproken. Dus op dat gebied had ik geen klagen, vond ik zelf ook fijner omdat ze nog jong was :)

Wat voor beestje is het wat je hebt?

@ perdjes : ja, ik vind het ook echt stom. Qua verzorgster is het echt een prachtmeid. Komt door weer & wind, komt op zowat vaste dagen maar vraagt ook altijd wanneer ze kan komen, stuurt smsjes om contact te houden enzo. Dus op dat gebied echt super, haar ouders trouwens ook (die doen het vervoer en doen daar echt niet moeilijk over, als het eens voorkomt dat ik bij wijze van zeg 'ik ben over een kwartier op stal, je mag komen', dan staat ze er ook achter een kwartier). Maarja, die pony's van mij hé ^)
Probleem met [***] is dat het een beetje een traumapaard is, wat er ooit mee is gebeurd weet ik niet, zal ik waarschijnlijk nooit weten (en ik weet ook niet of ik het wil weten) maar naar aanleiding van zijn reacties heb ik vermoedens. En dit houdt in dat het geen paardje is dat je gewoon even fijn uit de weide haalt, op de poetsplaats zet en even lekker gaat borstelen en knuffelen. Ik heb er zelf al een trap van gehad, en een paar uur daarna nog eens bijna, en dit was volgens mij puur omdat het hem allemaal teveel werd (zij had er in tussentijd ook mee gewerkt, waarmee ik niet wil zeggen dat het haar schuld was, verre van, maar dat zijn weer andere handelingen en dergelijke en als ik er dan daarna weer bij kom met mijn eigen manier... ). Dus ja, ik heb niet de standaard huis-tuin-en-keukenpony's, dat heb ik al ontdekt :+ Vandaar ook dat ik eerst een topic heb gehad met de vraag of die van mij wel geschikt zouden zijn voor een verzorgster, waarop ik de reacties kreeg dat als ik het niet probeerde ik het niet wist .. maar nu weet ik het dus wel .. :+

Bij [***] ligt het trouwens niet aan haar leeftijd, dat dacht ik eerst, dat ze gewoon nog te jong was. Maar recent heeft er een volwassen vrouw die zelf grondwerk doet met haar eigen paard (al heb ik die dat nooit zien doen dus kan daar niks over zeggen) eens met [***] in de roundpen gewerkt, omdat ze langs de kant stond uit te leggen hoe ik het moest doen daarbinnen, en dan ben ik heel makkelijk, heb haar dus even naar binnen geroepen :Y) En die kon er ook niks mee :+ Kreeg ineens een pak meer respect voor hetgeen ik wel met [***] kon van haar :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:45

Ik heb 2 Arabische volbloeden.
Misschien schrikt het af :+ had eigelijk Hordes Penny meisjes verwacht :D

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:48

Barcelano lijkt me juist wel leuk maarja dan moet ik eerst twee uur met de trein dus helaas. Maar ik denk dat je dan wel gewoon mensen kan krijgen hoor of je hebt een hoop mietjes in de buurt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:51

Barcelano schreef:
Ik heb 2 Arabische volbloeden.
Misschien schrikt het af :+ had eigelijk Hordes Penny meisjes verwacht :D

Oeh :9
Wees maar blij dat je die hordes penny meisjes niet achter je aan hebt :')

Maar het kan op zich wel afschrikken hoor, AV's hebben toch een bepaalde naam zeg maar.
Ik zou het ook maar niks vinden, wat eigenlijk onzin is. Waar [***] eerst stond daar stond een merrie met 33% arabisch bloed, een merrie met 50% arabisch bloed en een volle arabier, en die laatste was de braafste/makkelijkste .. Maar toch vond ik ze allemaal maar niks, te sensibel .. Maarja, als je hun ook tegenover [***] plaatst, het is nogal een contrast _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:54

horzlover schreef:
Barcelano lijkt me juist wel leuk maarja dan moet ik eerst twee uur met de trein dus helaas. Maar ik denk dat je dan wel gewoon mensen kan krijgen hoor of je hebt een hoop mietjes in de buurt :=

Ik stel kwa leeftijd geen hoge leeftijd geloof dat ik vanaf 12 zei.
Omdat ik toch op stal ben voor de hengst.
Ik eis ook geen Anky Of Edward rijerij....gewoon eerlijk rijden...hoef zelfs niet aan de teugel...

[***]...Bij een minder gevorderde ruiter is ze vaak liever 8-)
Speelt wel mee dat het echt een merrie is.
Daarom wil ik eerst een tijdje erbij zijn.
Wil geen ongelukken...