Jester_ schreef:Een paard van 3 mag je toch nog geen Z starten. Hij moet dus sowieso nog een paar jaar blijven daarvoor.
Kun je hem beter gelijk verkopen of 1wedstrijdje op lager niveau mee rijden (wedstrijdervaring), dan haal je er het meeste uit.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jester_ schreef:Tja maar als de eigenaresse dat niet wil en niet zo ziet? Zelfgefokt en opgefokt dus zoveel kosten vallen dan wel mee. Een goed Z paard is gewoon veel waard. Daarbij is het ook nog eens een nakomeling uit haar oogappel merrie die ondertussen naar japan is verkocht voor OS 2020 als alles meezit. Dus ik en zij genieten er gewoon nog even van
Jester_ schreef:Ik ben eigenlijk sinds een tijdje pas bijrijder. Ik leasde altijd een paard van de manege die ik dan ook uitbracht maar dat ging op een gegeven moment niet meer samen. Ik was dus best gewend flink te betalen.
Ik heb nu 2 bijrijdpaarden bij verschillende eigenaren. Ik ben dan wel fanatiek, met 30 graden of met regen, ik kom altijd. Ik ben zelfstandig, rij zelf met de trailer en naar les. Alles wat ik nodig heb betaal ik zelf, en de luxe dingentjesZo had het ene paard wel een eigen zadel maar daar kon ik niets mee, dus een ander zadel gekocht etc.
Ik vind een bijdrage niet meer dan normaal, maar ik weet bijv bij het ene paard dat als hij Z is hij toch wel verkocht wordt. Dat vind ik prima, maar ik ga niet betalen om een paard op te leiden (wat ik superleuk vind en met veel plezier doe), uit te brengen etc en dan de winst voor de ander. Dat vind ik niet eerlijk. Ik hoef er zeker niets voor, ik vind het zo prima. Ik de lusten en weinig lasten en gewoon genieten met 2 fijne paarden!
maxxlover schreef:kalliexxxx schreef:Wat een leuke mening wisseling hier. Sommige halen wel beetje het bloed onder mijn nagels vandaan.
Zelf rij ik 7 jaar pony's van een ander. Een bijdrage vind ik heel gewoon. Koop zelf een paard en je bent heel wat meer kwijt. Plus dat je idd de lusten hebt en niet de lasten als bijrijder. Ik krijg zelf heel veel inzicht bij alles wat er bij komt kijken kwa kosten. Zeker als je eenmaal een ziek paard hebt loopt het snel op. Die van mij staan privé aan huis bij de eigenaar. Dus ik moet zeggen dat ik ook kom op dagen bij spoed of om even te voeren als ze op vakantie zijn enz. Heel gewoon vind ik zelf. Als je een bijrijder hebt lopen waar je geld aan wilt gaan vragen wil ze op komen dagen.op het moment dat ze in eerste instantie zou komen. dan zou ik mezelf even afvragen hoe leuk ze het nog vind en of je niet beter een ander kan zoeken.
Ik vraag zoals ik eerder zei eigenlijk nooit geld.
Maar eigenlijk alleen liefde voor het paard.
Dat is echt moeilijk te vinden.
Maar ik heb er nu eentje gevonden.
Pas 11 jaar, veel te jong dacht ik eerst.
Maar wat zijn die meiden leuk en lief.
En wat een lieve moeder heeft ze, die met haar mee gaat.
Nooit gedacht dat ik voor een 11 jarige zou gaan
Maar het is best een aanrader.
Hebben nog geen vriendje,
Zitten niet de hele tijd met hun telefoon.
Echt heel leuk.
Jester_ schreef:Tja, als je zelf geen tijd hebt om het te doen. De kosten heb je toch al, dus als iemand je dan helpt? Alleen maar fijn
sneeuwpop schreef:Jester_ schreef:Tja, als je zelf geen tijd hebt om het te doen. De kosten heb je toch al, dus als iemand je dan helpt? Alleen maar fijn
Helpen vind ik wanneer iemand voor mij gaat stofzuigen,ramen wassen, zodat ik kan paardrijden. Maar een verzorgster komt voor het paard, niet om te helpen.
En ja het moet imo een wisselwerking zijn.
Niet alleen de lusten maar ook wat lasten voor beide partijen.