Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:20

poeh :+ die durft door te eisen dat ze maar 1 maand hoeft te betalen :')

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:09

En dat met 13 jaar al, dat wordt wat later :')

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:25

voor 1 maand betalen heeft toch geen zin?
En tja iets wat bij je vriendin zo is hoeft bij jou niet direct ook zo te zijn lijkt mexD

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:27

sja, zo blijkt wel hoe zeer iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. De meiden die reageren wonen vlakbij stal, in de vrij dure woonwijk. Wat is nou 35 euro in de maand als je een huis van 3-4 ton hebt...

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:17

Die ouders hebben een huis van 3-4 ton, die kinderen niet. Misschien moeten die de verzorgpony wel zelf betalen. Of werken die ouders heel hard om dat huis te kunnen betalen. Beetje onnodig om meteen zo'n conclusie te trekken.

Dat veel mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, dat klopt helemaal. Niet bij paarden, gewoon bij alles.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:28

Ik vind het ook beetje kort door de bocht.

Dat meisje zal misschien al haar zakgeld die ze gespaard heeft aan jou geven om het paard de eerste maand te kunnen betalen. Veel ouders willen ook niet betalen voor een verzorgpaard of pony. Die meisjes zijn echt afhankelijk dat het verzorgen dan gratis is.
En over dat een meisje van 13 vaker mailt, vind ik niet gelijk ongepast. Ik vind het ook wel van karakter getuigen. Dat meisje wilt gewoon erg graag een verzorgpony. Ze is daardoor niet gelijk slechter dan een meisje van 16 jaar.

Ik vind het ook absurd dat er tegenwoordig altijd een bedrag wordt gevraagd voor het verzorgen. Dan kan je zeggen dat de mensen die een bedrag willen ook op de eerste rang willen zitten ;)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:34

Misschien kort door de bocht, maar ik heb niet zo hard een bijrijdster nodig... Is een afweging die iedereen persoonlijk moet maken.

Wil iemand die kans gunnen om wat te leren van mijn pony, en omdat het natuurlijk hardstikke leuk is om een verzorgpony te hebben.

Maar iedereen moet hard voor zijn geld werken, zo ook ik, dus ik ga niet iemand anders gratis op mijn pony laten rijden.

Ik begrijp best dat ze graag een verzorgpony wil, maar omdat het bij de vriendin maar 1x een bedrag was hoeft dat bij een ander niet te zijn.
Als het 1. in de advertentie staat 2. in de mail staat en ik het 3x moet zeggen vind ik dat niet echt getuigen van karakter... maar dat mag iedereen zien zoals hij zelf wil.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:40

MyrtheJ helemaal met je eens!
Sommige bijrijders komen met argument:
''JAAHH DAAGH! dan kan ik net zo goed een eigen paard nemen kost ook geld!''

Nou meisje koop die dan maar en dan zie je dat die 100 euro (Ik zeg maar wat) heull weinig geld is als je het vergelijkt met wat een paard kost :')

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:46

Ja... dat hoor je vaak genoeg voorbij komen.

En echt, ik begrijp die meiden best dat ze een verzorgpony willen. Maar die ouders begrijp ik dan schijnbaar niet.. van mij hoeven ze geen manegelessen te blijven rijden :o

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:53

Ja ik weet niet... vind dat sommige mensen ook wel heel veel geld ervoor vragen hoor....
En sommige mensen kunnen ontzettend goed verzorgen vinden het super maar hebben geen geld.
En omdat mensen dan een ander niks gunnen zou diegene dus nooit geen verzorgpony kunnen vinden?
Ik vind toch dat het van twee kanten werkt, bijrijder kan rijden en de eigenaar heeft een stalhulp en iemand die lekke met je paard bezig is!~

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:58

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik echt geen 100 euro ga bijdragen aan een bijrijdpony :+ Tuurlijk is dat goedkoper dan een eigen paard, maar dat is het dan ook. Met een bijrijdpony zou ik nooit een band kunnen krijgen als met een eigen paard omdat het niet mijn paard is, zo denk ik dan. Zo zal ik dus ook niet kapot van zijn als mijn bijrijdpony bijv. verkocht zou worden :+ dat vind ik dan wel een heel groot verschil :P

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:59

maar wat als je geen stalhulp nodig hebt? Ik sta volpension dus wat zou je er anders tegenover kunnen zetten kim?

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:03

Tja ik ben dus zo'n ouder en waarom begrijp jij mij dan niet ? ik heb liever dat mijn dochter op de manege les krijgt van gediplomeerde mensen en dat het veilig gebeurt als dat ze bv bij jou zonder instructie en toezicht wat rondhobbelt en mag strontscheppen en IK er geld voor moet betalen ..dan Betaal ik veel liever voor de manege,voelt een stuk veiliger.
Trouwens je doet net of je het uit liefdadigheid doet dat je een bijrijdster zoekt maar als dat zo zou zijn dan zou je het gratis doen nu wordt alles gedaan door zo'n meisje dus wil JIJ voor een dubbeltje op de eerste rang zitten >;)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:06

Ik vind het fijn dat je reageert Miranda. Ik heb nou eenmaal een ander referentiekader dan de ouders zelf.

Maar vaak leren ze veel minder van manegepony's die toch hun rondje maar hobbelen. Bij mij mag er ook best door gediplomeerde instructie gelest worden, graag zelfs! Er is hier altijd toezicht want het is een grotere stal.

Wanneer er klusjes als poepscheppen gedaan moeten worden is het niet netjes om geld te vragen. Dat ben ik absoluut met je eens. Nu hoeft er echt alleen maar gepoest, opgezadeld en gereden te worden.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:11

MyrtheJ schreef:
maar wat als je geen stalhulp nodig hebt? Ik sta volpension dus wat zou je er anders tegenover kunnen zetten kim?

je pony krijgt veel aandacht, word gereden jij hebt eens een dagje vrij om ook eens wat anders te doen.
Misschien wil diegene wedstrijd rijden ( als het mag en kan) en kan ze je paard naar een hoger niveau rijden enz.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:11

Ik betaal liever in de maand 2 lessen van 35 euro per stuk om het paard goed te kunnen berijden. Dan dat ik 70 euro per maand moet betalen voor een paard waar ik op mag 'rondhobbelen'..

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:12

kim345 schreef:
MyrtheJ schreef:

je pony krijgt veel aandacht, word gereden jij hebt eens een dagje vrij om ook eens wat anders te doen.
Misschien wil diegene wedstrijd rijden ( als het mag en kan) en kan ze je paard naar een hoger niveau rijden enz.

En je kan je paardje goed achterlaten als je op vakantie gaat of als er opeens nood is aan de man.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:19

Ha meiden, mag ik ook even komen zeuren?

Ik heb een geweldige merrie in de aanbieding (Tinker, formaat paard) in verband met mijn zwangerschap (en daarna, want met kind wordt mijn vrije tijd ook minder), ze staat volledig verzorgd, ik hoef geen bijdrage, geen verplichtingen qua dagen ofzo. Zoek gewoon iemand die haar lekker meeneemt op buitenritten. Daarnaast zijn alle faciliteiten op stal beschikbaar. Het enige wat ik vraag is dat diegene les neemt, op stal starten ze met een 10 lessen cyclus waarbij je als ruiter allerhande tips en trucs krijgt over controle en veiligheid, verkeersregels, ze gaan de buurt verkennen etc.

Heb hier op bokt en op marktplaats geadverteerd, maar heb gewoon 0 reactie gehad! Ik snap er niks van? Wat is er mis met mijn paard? Zijn Tinkers gewoon niet zo gewenst als verzorgpaard? Zou het aan de lokatie liggen?

Nu ga ik twijfelen of ik wel door zal zoeken. Aktief nog meer mensen ga benaderen. Mijn advertenties extra onder de aandacht ga brengen. Paard staat namelijk verder prima, vermaakt zich met vriendjes enzo. Ik wil gewoon mijn paard + een leuke meid blij maken, maar nu moet ik gaan leuren lijkt het....

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:20

Maar, even om de situatie compleet te maken, heb ik dus een pony van maar 1.30 en zit ik al gauw bij de jongere meiden, waarschijnlijk onder de 15 (ouder mag wel, maar zijn ze vaak te groot).

Laat ik zo iemand mijn pony de volledige verantwoordelijkheid als ik op vakantie ben? Denk niet dat de ouders dat zien zitten. Daarnaast zijn er weinig meiden die zo maar even de pony naar een hoger niveau rijden. Zo ja... dan hoef ik idd geen bijdrage.

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:27

MyrtheJ bij mij op de manege wordt er heel goed en afwisselend les gegeven en hobbelen we niet achter elkaar aan maar krijgen individuele opdrachtjes .
Vaak wordt er door mensen met eigen paarden erg neergekeken op manegeruiters,ze zouden niet kunnen rijden want die paarden lopen allemaal achter elkaar aan enzz ik vind dit erg kleinerend overkomen moet ik zeggen.
En ik ben het helemaal eens met Shirley en Kim je pony krijgt aandacht en liefde en zijn beweging en jij hebt eens vrij daarnaast vind ik het veel beter voor een paard of pony als hij /zij eraan went om ook eens met iemand anders dan hun eigenaar om te leren gaan,je weet nooit wat er gebeurt als jij een ongeluk zou krijgen bv ,dan is er altijd iemand die je pony verzorgd en berijd en met vakantie's is het ook altijd handig en je pony wordt er flexibel van .
Dit alles bij elkaar zou al genoeg reden moeten zijn om er géén geld voor te vragen ,meestal zijn die meiden al zo gek op hun verzorgpony's dat ze zelf van hun spaargeld al vaak dingen kopen voor de pony zoals een leuk nieuw halster ,borstels,snoepjes of speelgoed voor in de stal en dat zou toch al genoeg moeten zijn vind ik .

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:32

Chubby zou je bij mij in de buurt wonen zou ik zeker komen kijkenmaar helaas is dat niet zo !
Ik vind niks mis met jou aanbod,hartstikke leuk toch ?!
Ik zou kunnen denken dat die lessen erg duur zijn of zit het daar niet in ?
Je zou een briefje op een manege prikbord kunnen hangen want het is erg leuk wat je voorsteld en tinkers zijn gewoon leuk toch ?!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:35

@Chubby

Misschien zijn de lessen idd dan erg duur? verder klinkt het juist heel leuk en zou juist denken dat er heel veel mensen op zo'n advertentie afkomen? of mensen die een verzorgpony zoeken zijn niet in de buurt of ze kijken niet op marktplaats ?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:35

Die cyclus van 10 lessen kost 150 euro inderdaad. Maar gewoon per week te betalen. En na die 10 lessen is het klaar natuurlijk, verder hoef ik geen bijdrage of hoeft de bijrijder geen les meer te volgen (kan wel natuurlijk, er kunnen véél verschillende lessen gevolgd worden op stal)..

Kan inderdaad wel een briefje op hangen. Stalhoudster (is dus ook manege) denkt ook al mee...

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:44

chubby ik denk dat 10 lessen van 150 euro niet te duur zijn maar ik dnek dat als jij in je advertentie schrijft ; 10 lessen cyclus ...dat mensen dan denken dat het 52 weken per jaar les zijn want een cyclus komt telkens terug namelijk..je kan dan beter zeggen; ik wil wel graag dat je aan de 10 wekelijkse cursus meedoet zonder verdere verplichtingen daarna..
Wat ik me ook bedenk is dat mensen misschien denken dat jij na je zwangerschap geen bijrijder meer nodig hebt en dat dit ze tegen houd om te reageren ?

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:51

Chubby schreef:
Ha meiden, mag ik ook even komen zeuren?

Ik heb een geweldige merrie in de aanbieding (Tinker, formaat paard) in verband met mijn zwangerschap (en daarna, want met kind wordt mijn vrije tijd ook minder), ze staat volledig verzorgd, ik hoef geen bijdrage, geen verplichtingen qua dagen ofzo. Zoek gewoon iemand die haar lekker meeneemt op buitenritten. Daarnaast zijn alle faciliteiten op stal beschikbaar. Het enige wat ik vraag is dat diegene les neemt, op stal starten ze met een 10 lessen cyclus waarbij je als ruiter allerhande tips en trucs krijgt over controle en veiligheid, verkeersregels, ze gaan de buurt verkennen etc.

Heb hier op bokt en op marktplaats geadverteerd, maar heb gewoon 0 reactie gehad! Ik snap er niks van? Wat is er mis met mijn paard? Zijn Tinkers gewoon niet zo gewenst als verzorgpaard? Zou het aan de lokatie liggen?

Nu ga ik twijfelen of ik wel door zal zoeken. Aktief nog meer mensen ga benaderen. Mijn advertenties extra onder de aandacht ga brengen. Paard staat namelijk verder prima, vermaakt zich met vriendjes enzo. Ik wil gewoon mijn paard + een leuke meid blij maken, maar nu moet ik gaan leuren lijkt het....

Ik zou ook reageren. Klinkt helemaal top! Ook de faciliteiten op stal van die lessen, dat vind ik echt super dat een stal dat aanbiedt!
Begrijp me niet verkeerd, maar dat je zwanger bent en de verzorgster het 'over' kan nemen geeft haar de tijd om een goede band op te bouwen met je tinker.
Misschien moet ik dan maar eens gaan denken aan verhuizen, haha. ;)