ik kwam toevallig op dit topic terecht toen ik googelde van `bijdrage bijrijder`.
Ik zit namelijk in dubio. ik heb twee jonge manege meisjes(11jr) die op mijn pony rijden. Dat is sinds 2 maand zo. Nu hebben we wel afgesproken na haar dracht (Ze is nu 12 dagen aan het overdragen). Dat ze dan een bijdrage gaan betalen. Voor die tijd niks gerekend. gezien dat net voor de laatste loodjes van de dracht was.
Ook heb ik een meisje (14jr ) voor mijn schimmel die nu een veulen aan de voet heeft. Die is al een jaar verzorgster/bijrijder. Eerst voor mijn pony maar nu ze te groot is voor mijn paard Ellis.
Ik vind als ik de jonge meiden wat ga vragen dan moet ik de 14jr ook wat laten betalen. alles gelijk denk ik dan... Ze hebben allemaal manege niveau, de een kan al wat meer dan de ander.
Mijn pony is in het verleden Z springen geweest en L dressuur. Ellis de schimmel L2 startgerechtigd. Maar is beperkt in hogere werk(M1 of hoger) gezien een oude blessure. Maar is een zeer fijn te rijden paard!
Bij de jonge meiden moet ik bij mijn pony echt bij zijn en geef ik ze elke keer ook les. Ik denk dat ze allebei 2x in de week komen. Diegene voor Ellis komt gemiddeld 3x in de week.
Ik heb geen idee wat een goed bedrag is voor pmnd. Wij hebben een goede buitenbak, maar soms in de winter is hij helaas niet begaanbaar. Wat is handiger per maand? of per 10 ritten misschien? en hoeveel... Want voor niks doe ik het niet, gezien het mij ook tijd kost..
Tips zijn dus welkom.. hahaha