Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Brainless schreef:Ik heb op Boktmarkt ook al diverse advertenties gezien van mensen die een jong (onbeleerd) paard/pony aanbieden als verzorgpaard, waarvoor betaald moet worden.
De jongste die ik gezien heb was iets van 1 1/2 jaar en daarvoor moest ?50E per maand voor worden betaald (alleen om te kunnen poetsen).
Een ander was 1 van 3 die beleerd moest worden en ze zochten iemand die dit wilde doen en moest daar zelf ook voor betalen.
Maar ja, als ze echt iemand ervoor krijgen die wilt betalen (wat ik niet zou begrijpen..) is dat voor hun mooi mee genomen.
Sees schreef:Uruanne, een duurdere vakantie? Sinds ik ooit een paard heb aangeschaft kan ik me helemaal niets duurs meer veroorloven zowat. Al mijn geld gaat naar de paarden. Voor dat (zeer welkome, begrijp me niet verkeerd) 'schijntje' wat mijn bijrijders me betalen kan ik nog geen nacht van in een hotel hoor.
uryanne schreef:Ik sta daar inderdaad ook iets anders in.
Iemand heeft geen tijd voor paard/ pony dus zoekt iemand die daar mee wil helpen.
Komt bij mij hetzelfde over als mijn werkgever die geen tijd heeft om al het werk zelf te doen en dus vraagt hij mij om hem te helpen en ik krijg daarvoor betaald.
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn baas te betalen
@sees, waarom heb je dan een paard aangeschaft? Nooit geen leuke dingen meer kunnen doen zonder een bijrijder die meebetaald?
Nee, dan zou ik liever naar een manege gaan rijden.
Benno08 schreef:Zij legt dus een beetje geld bij om mij iets minder overuren te laten doen op mijn werkMaar dat is nog geen kwart van wat ik betaal.. + dat zij geen onvoorziene kosten heeft (zoals bv onverwachtse koliek etc)
* en het is veeeel leuker voor haar een paardje te hebben waar ze een band mee kan opbouwen en doen wat ze wil, ipv op een manege te gaan lessen, dat is haar het geld dus echt wel waard
Iemand heeft geen tijd voor paard/ pony dus zoekt iemand die daar mee wil helpen.
Komt bij mij hetzelfde over als mijn werkgever die geen tijd heeft om al het werk zelf te doen en dus vraagt hij mij om hem te helpen en ik krijg daarvoor betaald.
@sees, waarom heb je dan een paard aangeschaft? Nooit geen leuke dingen meer kunnen doen zonder een bijrijder die meebetaald?
vuurneon schreef:Sees schreef:Van ieder paard leer je.
Mwah, ik niet echt meer. Ik zou niet weten wat ik van een shetlander zou moeten leren (want ik vind mennen en VD al niet leuk), dus daar zal ik sowieso niet op reageren natuurlijk.
renee16 schreef:Dit klopt inderdaad en mede daarom is het ook: ons helpt ons.
Ik heb een leuk paardje om te rijden (geen groot verloop in paarden, wedstrijden starten etc. dus wel langere termijn een vast paard) en leer er veel van. De eigenaar krijgt uiteindelijk een leuker bedrag voor zijn beestje. Iederen blij !
Tuurlijk is het niet leuk als zo een paard weg gaat na al het werk en moeite die je erin hebt gestoken, maar dat is een keuze die je bij voorbaat maakt. Dit risico loop je bij een eigenaar ook (wel stukken minder). Dat is nu eenmaal als je geen eigen paard hebt.