Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Christadk

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:46

Dat zegt alleen dat ze niet geinteresseerd is..wel stom dat ze je niet ff mailt.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:22

Wij zoeken nu ook een bijrijdster voor onze tinker merrie. Wel al een meisje geweest maar ze zaten over de afstand.. niks meer van gehoord natuurlijk. Jammer een berichtje doet al zoveel.

Ik zit heel erg in dubio over mijn arabische ruin. Het is een pony die z heeft gesprongen met mij en m1 heeft gedressuurd. Echt een fijn sport dier. Helaas merk ik dat ik door zowel gezondheid, school en werk toch minder tijd heb voor hem. Had al een leaser voor hem maar die is (gelukkig) weg.
En ik durf niet iedereen op hem te laten omdat hij geen makkelijke pony is. Hij komt makkelijk omhoog en bokt ook snel onder het zadel. Dit is trouwens alleen het geval als je hem niet aan het werk zet. Hij verveelt zich namelijk onwijs snel. En daarom zoek ik ook iemand maar een meisje dat net van de manege komt is niks voor hem. daarnaast zijn ze vaak ook te laks om les te nemen en omdat hij zijn hoofd makkelijk buigt (valse knik) voelen ze zich al helemaal anky.
Durf ook geen advertentie meer te plaatsen op bokt of mp voor hem.
Ben echt bang voor pennymeisjes en dergelijke en dat vind ik jammer want zou hem heeeel graag weer in de sport zien.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:15

Lienek, herken het wel hoor! Had er laatst ook 1 die kwam proefrijden en het eerste wat ze deed was "vragen" om aan de teugel te gaan, terwijl ze er nog geen 10 passen op zat. Gevolg --> valse knik, paard niet voorwaarts en ging zich verzetten. Had die dag toevallig 2 meiden die kwamen kijken, maar dat meisje wat hem zo "mooi aan de teugel" reed, zat het 2e meisje af te kraken want hij liep niet altijd aan de teugel... Het grappige is nog, dat dat meisje wat alleen zat te zagen, een paardenopleiding volgt...

Uiteindelijk heb ik via mijn moeder iemand gevonden, zij wist dat het meisje paardreed en wist ook waar etc. Even wat navraag gedaan, en haar dus uitgenodigd. Dat gaat nu al 3 weken super (ik mag pas een vreugdedansje doen na 2 maanden ;)) Maar kijk in de buurt eens rond op stallen, ga naar een manege en spreek gewoon als je iemand tegenkomt die fatsoenlijk rijdt etc, eens iemand aan? Tussen maneges/manegeruiters zitten vaak nog best wel goede ruiters! (En anders misschien iemand met een eigen paard en tijd over?)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:26

Het vinden van een ruiter is niet moeilijk maar ze hebben totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel. Mijn vorige leaser leek heel lief leuk en aardig maar reed hem gewoon kreupel en toen werd haar moeder boos op mij omdat ze een andere tijdelijk kreeg om te rijden.
Daarnaast werd ze een aantal keer betrapt op galloperen over het asfalt etc etc.
En ik vind het zo jammer, ik steunde dat meisje echt. kocht speciaal een nieuw springzadel voor haar omdat ze wedstrijden gaan rijden en voel me nu echt belazerd...

Hoop ook net als jou gewoon een leuke amazone te vinden die weet wat ze doet en verantwoordelijk bezig is.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:26

Ik ben er echt heel blij mee :) Had daarvoor ook een super meisje (ook een nieuw zadel gekocht, bruine set :') want mjah voor haar was mijn dressuurzadel niet fijn... dus waarom niet?) maar helaas bleek ze allergisch te zijn. Anders weet ik zeker dat ze hem nog gereden had... Ging ook super met hem om.. maarja.. En daarna gewoon een paar maanden drama gehad... Maar uiteindelijk :D (Nouja, in mei doe ik pas een dansje ;))

Het is gewoon lastig om iemand te vinden die verantwoordelijk is, kan rijden, tijd heeft en die een klik heeft met je beest... Eerlijk is eerlijk, en het kost tijd, maar ze bestaan! Gewoon goed zoeken! (En op veel stallen komen, via via etc. dan heb je ook meteen een referentie!)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:36

Lianne86 schreef:
Het is gewoon lastig om iemand te vinden die verantwoordelijk is, kan rijden, tijd heeft en die een klik heeft met je beest... Eerlijk is eerlijk, en het kost tijd, maar ze bestaan! Gewoon goed zoeken! (En op veel stallen komen, via via etc. dan heb je ook meteen een referentie!)

Hier wil ik een ding op zeggen: behalve als je een flink lastige pony hebt... Dan lukt iemand vinden nooit en kun je het beter opgeven en zelf gaan doen := Al durf ik er zelf niet eens op

Nee, alle gekheid op een stokje, ik durf het gewoon niet meer aan iemand anders te laten rijden omdat ponylief iedereen er af krijgt.
En anders maakt hij ze wel bang door te gaan schrikken en rennen.

Ik heb nog een hele weg te gaan met dat beestje.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:37

Safiera,
ik had zooo graag dichterbij je willen wonen :o
maargoed,

ook hier worden alle bokt ads doorgespit, niks hier in de buurt :n

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:35

Nee, ok, met een pony die denkt dat ie een rodeostier is, ander verhaal... :+ maar zelfs daar moeten toch mensen voor te vinden zijn? (Alhoewel het misschien wel praktisch is om hem even goed te laten doorrijden :p)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 09:56

@Safiera, gefeliciteerd! *\%/*

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:24

xNikitaaa schreef:

:D Dankje! Krijg ik nu een brave pony voor mijn verjaardag? :')

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:35

Safiera schreef:
xNikitaaa schreef:

Happy bday ! :') :')

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:37

@Safiera;;

Happy Birthday!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:38

Gefeliciteerd Safiera! Hele fijne dag, wel een koude......

Zit in dubio of ik wel blijf zoeken, al krijg ik toch geen enkele reactie meer.....

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:53

Gefeliciteerd Safiera!

@Justdiesel: Ik had nog een reactie op mijn advertentie van iemand uit Eindhoven met auto, maar die wilde dus absoluut geen "Tinkers en haflingers enzo" :') Voor de rest weet ik zo ook echt niemand... Op MP stond laatst iemand die ik eventueel wel had uitgenodigd (nouja, toen zat ik dus met het "vriendin van mams" ;)) Weet niet of zij nog iets zoekt? (En ben der naam alweer vergeten :'))

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 11:36

Allemaal zo moeilijk haha

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 11:45

Safiera schreef:
xNikitaaa schreef:

Happy b day braaf paard eigen kosten :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:15

Safiera,
hier is je gratis paard --> /3

in ieder geval, gefeliciteerd!

en nu ga ik weer aan het werk, verhuizen op stage is vermoeiend -.-

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:16

Ik heb ook nog steeds geen klein bijrijdstertje om mn 'kindershetje' western te leren... Ik wil het niet zo graag, maar zelf ben ik te groot en toch moet het gebeuren.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:48

Pff, wat moeilijk allemaal! We lopen elkaar gewoon mis.. Mensen al succes gehad? :))

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:51

Deetjeeuh,
ik had iemand gemailt,
maar nooit meer wat terug gehad.

dus the search goes on,
en daar?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:45

Hier gaat het tot nu toe nog goed ;) maar ik ben niet meer zo voorbarig om te zeggen "jeej, ik heb iemand":D

Vooral door wat ontwikkelingetjes nu even niet ;) (Komt wel goed... maar ik herken mezelf in sommige dingen en uiteindelijk ga je toch keuzes maken... en ik kan niet zeggen wat die keuze gaat zijn...)

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:23

x_lonneke schreef:
Ik heb ook nog steeds geen klein bijrijdstertje om mn 'kindershetje' western te leren... Ik wil het niet zo graag, maar zelf ben ik te groot en toch moet het gebeuren.. :j

niemand gevonden loneke wil mayra niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:25

deviltjh schreef:
Deetjeeuh,
ik had iemand gemailt,
maar nooit meer wat terug gehad.

dus the search goes on,
en daar?

Balen! Wel altijd raar dat mensen niet reageren..

Ik heb helaas ook nog niets gevonden, en hier word ook gewoon doorgezocht! Al zoek ik naar een verzorgpony en jullie naar een bijrijder :))

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:25

jawel, maar ik wil ook een nog kleiner iemand, mayra gaat soms, en diegene dan elke week bijv. ;)

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:28

mmm ja jammer ik heb mike al dus veel succes misschien een adv op bokt plaatsen