Helemaal geweldig, maar dat kwam omdat die vrouw hoogzwanger was en ze niet wou dat haar pony zo lang stil stond.
Ik snap het opzich wel van mensen, maar zelf zou ik nooit voor een betaald bijrijdpaard gaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Quellian schreef:Wat Sallandval zegt is pure *houdt het netjes* niet zo kloppend.
renee16 schreef:Wat ik ook wel typisch vind is dat juist de eigenaren van 1 paard op pension vaak een bijdrage vragen.
Waar je als 2e komt rijden naast de eigenaar.
Terwijl als je richting fokker (of handelaar) gaat kijken er vaak een volledig paard tot je beschikking staat en de eigenaar hartstikke blij is dat de merrie loopt.
Toen ik zelf aan het kijken was nog even bijdrage buiten beschouwing gelaten. kwamen eigenlijk de adressen waar geen of minder bijdrage gevraagd werd als beste uit de bus ! (voor wat ik zocht dan)
sallandval schreef:Mensen die geen bijrijder nodig hebben moeten geen bijrijder nemen, klaar. Ik hou niet van 'ik heb eigenlijk geen bijrijder nodig maar als iemand betaalt mag het wel'.
biancaaaa schreef:Een bijdrage lijkt me niet een probleem maar ik vraag me nog steeds af, wat is redelijk. € 100 per maand voor 2 keer per week?
Ik heb een hele tijd een bijrijdpaard gehad. Tijdens het rijden had ik niet altijd een klik met het paard en door de bijdrage vond ik het rijden toch belangrijker dan ik van mezelf gewent ben. Ook de drempel om te gaan lessen was hoger. Ik heb altijd met veel plezier gereden en fanatiek gelest op mijn eigen kosten en daar hecht ik toch veel waarde aan. Na lang wikken en wegen ben ik gestopt.
Ik twijfel om verder te zoeken of toch voorlopig compleet te stoppen met rijden. Een hobby kost uiteraard geld. Maar wat is redelijk? Is een bijdrage van € 100 /€ 150 tegenwoordig normaal? En is het dan hypocriet om 'eisen' te stellen als bijrijder (zoals een fijn voorwaarts paard)? Misschien leef ik nog teveel in mijn penny-droom-wereld...
biancaaaa schreef:@Goldenarrow, in dat geval zou ik geen bijdrage vragen. Die persoon mag zelf de lessen en wedstrijdkosten betalen en ik zou in mijn handjes knijpen met zo'n fijn gereden paard. Maargoed het is ook afhankelijk van de situatie. Als het om een paard gaat dat al Z2 heeft gelopen heeft een bijrijder minder toegevoegde waarde.
Sees schreef:Mijn god hoeveel moet je wel niet vragen voor een paard wil je er winst op maken???
renee16 schreef:Bijrijden is bijrijden, ik heb wel degelijk die vergelijking gemaakt.
of ik nu 2x in de week op een paardje voor eigenaar ga zitten (en hier 50/100 euro voor betaal),
of 4x in de week voor een handelaar (geen broodhandelaar waar alles om de haverklap weg is).
Ken niet alle ins en outs op beide adressen, maar qua faciliteiten zit ik bij de 2e ook beter.
Wat ik mag qua buitenrijden wedstrijden etc. is ook het 2e adres beter.
Wel is grote nadeel van optie 2 op optie 1: kans op verkoop is stukken groter !
goldenarrow schreef:Maar zouden jullie in zo'n geval betalen/een bijdrage vragen?
Mindim schreef:renee16 schreef:Bijrijden is bijrijden, ik heb wel degelijk die vergelijking gemaakt.
of ik nu 2x in de week op een paardje voor eigenaar ga zitten (en hier 50/100 euro voor betaal),
of 4x in de week voor een handelaar (geen broodhandelaar waar alles om de haverklap weg is).
Ken niet alle ins en outs op beide adressen, maar qua faciliteiten zit ik bij de 2e ook beter.
Wat ik mag qua buitenrijden wedstrijden etc. is ook het 2e adres beter.
Wel is grote nadeel van optie 2 op optie 1: kans op verkoop is stukken groter !
Kijk bij de handelaar hoef je misschien niet te betalen, alhoewel je hem wel het nodige gaat opleveren, een hogere vraagprijs voor het paard.
Sees schreef:Ik geloof overigens best dat er mensen zijn die het hele stalgeld terug willen zien en dat is hun goed recht. Als ze iemand vinden die het wil betalen, ook prima. Wie zijn wij dan? Fijn voor die mensen toch juist
.