Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 11:04

Licht echt per combinatie eraan, ik heb ook op zoon pony gereden met mijn 170 maar toen vond ik het er echt niet uitzien..

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 11:34

Ik rijd met mijn 1.81 op een haflinger van 1.45, nou is zij wel heel breed maar het kan prima hoor. Zolang het paardje er plezier van heeft why not..

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:09

Lauwttje schreef:
Ik ga maandag weer naar Quinty. Hopelijk worden er dan foto's gemaakt..

Wat vinden jullie, nrps(wel breder gebouwd dan gemiddeld) van 1,48 met een ruiter van 1,75. Qua gewicht kan het nog. Maar qua lengte weet ik het niet. De eerste keer dat ik er op zat had ik niet het idee dat ik haar in de weg zat. Maar ik hoor zoveel verschillende dingen. De een vind het wel passen, de ander weer niet.

Het is alleen voor 2x in de week een buitenrit. Verder geen actief dressuur of springen.

Ik reed voorheen een welsh cob die behoorlijk breed was. Ik ben zelf ook 1.73m. Toen kon het nog qua gewicht. Ondertussen niet meer :') Trek het je niet aan meid! Ik zag ook weleens van die lui neerkijken vanaf hun "grote"knol. Als jij je lekker voelt, lekker blijven doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:10

Bedankt voor de reacties allemaal! Fijn dat jullie er toch op dezelfde manier over denken als ik ;)
Ik geef het nog een paar dagen en als ik niks hoor dan stuur ik wel eens een sms, maar ik heb verder ook zo iets van "je wil komen of je wil het niet hé" .. ze leek zo enthousiast..

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:11

Heb jij weer hoor, zit je niet mee met de verzorgsters!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:13

Hmmja, vraag me echt af of ik nu zo'n moeilijk mens ben :')
Of dat mijn pony's echt zo niet interessante pony's zijn :')
Misschien is er ook wel een goede reden voor hoor, misschien omdat ik op haar laatste bericht niet meer gereageerd heb? (ze stuurde nog een berichtje erna maar ik zat ondertussen in de auto dus heb toen niet gereageerd, en daarna ben ik het vergeten.. maar het was geen bericht met een vraag ofzo, gewoon met een uitleg waarom ze niet kon komen. Ze had eerst gezegd dat ze niet kon, en toen ik zei dat dat geen probleem was nog een bericht met de uitleg. Dus ja, moet ik dan nogmaals reageren? Lijkt me niet toch?)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:16

Dat vind ik niet raar hoor, de eigenaar van mijn verzorgpony stuurt ook soms niks terug (ik kom wel gewoon altijd, ik heb sowieso geen vaste dagen) maar dan weet ik gewoon dat ze te druk is, en anders als zij jou sms't met dat ze weer niet komt, snapt ze misschien ook gelijk dat ze dr afspraken moet nakomen!

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:53

YamaSaki schreef:
Ik heb het probleem dat ik graag een leuk verzorgstertje voor.mijn shetje wil.
Maar je kan niet op hem rijden.
Het is niet een must, maar fijn voor hem denk ik als er een leuk kind komt dat hem extra aandacgt geeft.
Hij is nog erg jong, dus het heeft geen haast, lekker kleuteren.
Maar ik merk dat tegenwoordig 10km al te ver is...

Zelf fietste ik op mn 12e een uur naar mn verzorgpony buiten de stad...
Ach gelukkig is het geen must haha
Een beregende shet in wintervacht valt toch niet te poetsen als het pijpenstelen regent xD
Maar hij is perfect voor kids om om te leren gaan met ponies, hij is zo rustig!

Wie weet komt er iemand op ons pad...

Voor shetlanders is het nog lastiger bijrijders te zoeken, vaak ook i.v.m. dat ze snel te groot/ zwaar zijn om te rijden.
Mijn bijrijders voor mn shet vind ik vooral via via, dat hete ens te sprake komt dat ik een shet heb waar kinderen op kunnen rijden, en dat iemand anders een kindje kent/ heeft dat wilt leren rijden maar waar een manege te duur is. Helaas groeien de kids er ook zo weer uit haha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:00

[***], ik heb ook zo'n bijrijdtser gehad die wel reageerde, datum en tijd afgesproken, en op het laatste moment kon/ wou ze niet meer want ze had (ook) al andere afspraken gemaakt.

Ik sta er dan zo in van ''het is graag of niet'', ik vond het geen goede reden dat ze niet kon (onze afspraak had zij zelf datum en tijd van afgesproken ruim een week tevoren, als je het echt wilt lijkt me dat je dit in je agenda zet en vrijhoud, mocht je onverhoopt niet kunnen dan doe je een belletje, maar geen forumbrichtje..) dus als ze dit bij de kennismaking al doet hoeft het van mij niet meer.
Leek inderdaad erg enthousiast, maar blijkbaar wou ze liever niet dan graag.

De bijrijdster die daarna reageerde belde me de ochtend van de afgesproken dag op dat ze graag een nieuwe afspraak wou maken, zij had echter wel een goede reden. Dus hier heb ik zonder problemen een nieuwe afspraak mee gemaakt en zij is mijn bijrijder geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:29

Was niet de kennismaking hoor (weet niet of je dat bedoelde?), ze was al 2x geweest. Maar het werd dus wel het laatste moment afgezegd, eerst zei ze dat ze een half uurtje later zou zijn, en daarna kon ze ineens niet meer omdat ze onverwacht ergens wat moest doen. Kan natuurlijk altijd wel, maar omdat ik dan daarna niks meer gehoord heb weet ik niet goed wat ik ermee moet ... Als ik dat aan de hand zou hebben zou ik laten weten wanneer ik wel zou kunnen (we hebben geen vaste dagen ofzo) en dan toch zeker al een volgende afspraak maken .. Maarja, dat ben ik dan weer :+

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:56

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:05

dat zou ik ook doen sabine, als ik niet kon nieuwe afspraak maken, of zeggen dat ik nog belde voor kennismaking

mooi dancer

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:18

Zoek schreef:
Hihihi dus toen wilde ze niet? En ik heb nog maar 1 tinker ;) maar ja andere is ook niet echt een dressuurpaard :=

Tja mijn paarden kunnen super lopen maar er staat geen naam dressuurpaard op dus is er ook niets aan _O-

Noop, zijn geen KWPN-ers dus niet geschikt voor dressuur :D

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:20

Ik heb toen ik gestopt ben een zelfgemaakte foto op canvas van beide paardje voor haar laten afdrukken, vond ze volgens mij wel erg leuk :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:21

Lauwttje schreef:
Ik heb toen ik gestopt ben een zelfgemaakte foto op canvas van beide paardje voor haar laten afdrukken, vond ze volgens mij wel erg leuk :)

Ook leuk, nja ik hoop er nog lang te blijven dus wie weet voor een volgende keer :D

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:34

etutnlg schreef:
er zoekt echt nieeeeemand een bijrijder in noord-holland, zó frustrerend :(

Juist heel veel, staan er ENORM veel in noord holland op marktplaats :)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:09

Shanna schreef:
Voor shetlanders is het nog lastiger bijrijders te zoeken, vaak ook i.v.m. dat ze snel te groot/ zwaar zijn om te rijden.
Mijn bijrijders voor mn shet vind ik vooral via via, dat hete ens te sprake komt dat ik een shet heb waar kinderen op kunnen rijden, en dat iemand anders een kindje kent/ heeft dat wilt leren rijden maar waar een manege te duur is. Helaas groeien de kids er ook zo weer uit haha..

Nou eruit groeien... Je kan niet op hen rijden omdat hij pas 16maanden is haha
Maar ik merk dat hij dol is op alle aandacht en kleine kinderen vind hij ook erg leuk.
Zelf ben ik 22 dus niet echt een kind haha
Vandaar dat het me voor hem leuk lijkt om er een verzorgstertje (met ouder) bij te hebben ;)

En ja heb in het verleden gemerkt dat ik te oud gevonde werd om een shet te verzorgen haha
Dus, nee iedereen wil wat anders voor zn shet haha

Ach als k iemand vind die er wel heen kan gaan ben ik al blij...
De afstand is vaak te ver... Iemand nog gehoord van een uur fietsen om naar een pony te gaan?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:12

ArGieVai schreef:
etutnlg schreef:
er zoekt echt nieeeeemand een bijrijder in noord-holland, zó frustrerend :(

Juist heel veel, staan er ENORM veel in noord holland op marktplaats :)

Ja in NH heel veel, maar het moet maar net bij de juiste plaats zijn haha
NH is wat dat betreft groot, maar vaak ben je wel met de trein in een paar minuutjes in de buurt!

Ligt eraan wat je er voor over hebt en kan hebben ;-)

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:33

Had ook liever een groter paardje gehad :=

Maar vind er maar eens een die stikbraaf is en waarmee ik op buitenrit zou mogen.. Morgen foto's :D Ga dan eerst zelfs een kijken wat ik er van vind, is het écht te groot dan stop ik er denk ik maar mee.. Kan het net (en krijg ik ook bevestiging van andere mensen) dan ga ik er lekker mee door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:39

Nou , advertentie gezet op MP.
Gisteravond al mail van een 9 en 10 jarige (2 vriendinnetjes).
Volgens mij wel via account van een van de vaders.
Ze kunnen bellen als ze willen.

Ik ben benieuwd.....
Enige is dat ik geen veredelde kinderoppas ben schiet me nu ineens door mijn hoofd.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:43

Ik heb nu een reactie van een meisje van 18 jaar, klinkt allemaal leuk en ze woont 1 straat van mij vandaan.
Maar ze heeft geen auto tot haar beschikking en wel een scooter.
Nu kan je met een scooter er ook prima komen, alleen kan je dan niet het zadel enzo meenemen.
Dus ik weet niet zo goed wat ik er nou mee aan moet......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:45

Nou ik zie toch genoeg mensen hier met zadel over hun stuur fietsen. Fietsen, dat dan weer wel.
Met een goede kist achterop zou het toch wel kunnen lukken.
Maar het is haar probleem dus wie weet heeft ze daar al wel over nagedacht.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:12

JA ik heb ook twee reacties *\o/* ben heel benieuwd!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:15

Gaat opeens hard hier!