HiFive5 schreef:Je merkt meteen op wie je kan rekenen en op wie niet. Hier komen er een aantal kinderen de paarden 'verzorgen'. (Onder de 12 j kan je dit nog niet noemen vind ik). Ik krijg hier een kleine bijdrage voor en in de ruil mogen ze rijden onder mijn begeleiding. Als ze erna willen blijven voor klusjes, mij goed maar ik verplicht ze niet. Er zijn enkelen die zich thuis dood vervelen en die ik letterlijk moet buiten gooien. Dan zijn er weer die enkel opzadelen, rijden en weer weg. Nu voor mij goed hoor. Ben blij zoals het nu is. Vind het zelfs heel mooi van de kinderen die erna blijven om klusjes te doen, terwijl ik dat helemaal niet nodig vind. Die beloon ik dan met een gratis rijlesje of eens een wandelingetje.
Maar dit is gewoon leuk, voor de kinderen leerzaam maar idd niet te verwachten dat het ''goed'' gebeurd.
Alhoewel kunnen ze vast wel goed poetsen en hoeven krabben enzo en lekker de paarden extra aandacht geven. Maar jij vraagt een kleine vergoeding voor het rijden en geeft ze les. Dat is iets anders dan een verzorger/bijrijder vind ik.
Van een bijrijder moet je wel kunnen verwachten dat de afspraken na gekomen worden op rij gebied, soms wordt een bijrijder betaald.
Van een verzorger/bijrijder vind ik dat je kunt verwachten dat ook de afspraken nagekomen worden in zowel het verzorgen als rijden. De afspraken kunnen uiteen lopen. Maar dagen dat ze komen, dat ze het paard rijden op een bepaalde manier of naar buiten gaan net wat afgesproken is. Maar zul je ook vrijheden moeten geven als het er een is die betaald. Vind ik.
Van een verzorgster gratis hulp die gratis mag komen verzorgen die niet rijd kun je ook niet veel verwachten al kun je er veel aan hebben.