Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Femmmieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:15

amyyy55 schreef:
lifaya schreef:
Ja sorry hoor, maar die moeten dus echt NOOIT een eigen paard nemen, tenzij ze die op een vol-pension zetten en slaafjes hebben :+ Nee ik doe ook graag de vieze klusjes, hoort er nou eenmaal bij :') al moet ik zeggen dat hengsten-urine echt VRE-SE-LIJK stink :')

Die moeten inderdaad geen eigen paard nemen! xD
Ikzelf vind klusjes doen zelfs leuk, dan heb ik het gevoel dat ik echt wat gedaan heb *D
Tis natuurlijk heel leuk en aardig als je een verzorgster heb die goed met je paard omgaat, maar 't lijkt me lekker als ze niet bang zijn voor vieze handen.
Ik doe nu een pony op een doe-het-zelf- stal.
Daar hoef ik maar 1x in de week te komen, maar ik kom vaak tussendoor, om gewoon uit te mesten water bij te vullen of binnen/buiten zetten.
Dat is gewoon leuk!, dan help je tenminste goed. (naar mijn mening)
Helaas nog geen ponytje erbij gevonden D: (heb teveel tijd over! dus dan maar eentje zoekn :') )

Moet wel zeggen dat sommige verzorgsters als slaven worden gebruikt, als ik sommige verhalen hoor. :P

Ja ik vind ook dat je zelf ook wel wat moet doen, ik heb een verzorgpony maar ik vraag wel is zo van moet ik even helpen maar nee hoor dat hoeft nooit ;)
De eigenaar vind het al leuk genoeg dat ik met die pony bezig ben zegt hij :D
Ik poets die pony altijd eerst vind die leuk <3
Daarna ga ik ermee stappen of longeren, natuurlijk niet elke dag maar meestal om de dag ;)
En als de eigenaar de stalleen heeft uitgemest staat hij meestal nog te kijken laatst heeft hij misschien wel een halfuur lang staan kijken :O,
Vond hij leuk dat ik ermee bezig was :D

Ooooo dat vind ik nou wel een beetje overdreven maar als ik bijvoorbeeld een keer de stallen zou moeten doen of iets anders zou het me niks uitmaken, wamt meestal zegt hij:
Ga jij Dorette maar borstellen en dan stappen of longeren dan mest ik de stallen wel uit, vul ik het water bij en geef eten
Dan doe ik dat ook maar.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:26

kim345 schreef:
Ik had laatst ineens een krabbel op hyves,
Of ze me pony mochten verzorgen, en misschien ook rijden ;p
Heb toen maar nee gezegd, maar vond het wel leuk om te horen dat me pony 'wauw' was hahaha

Wie stuurde dat? :P

kim345

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:29

Iemand van mijn leeftijd, ik weet niet wie, kende haar niet maar vond het wel leuk om te horen maar vond het ook wel rot om te zeggen dat ik niet echt op zoek was of zo naar een bijrijder, ;p

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 02:24

Mocht iemand nog iemand weten? Ben overigens super gelukkig met de vaste bijrijdster en het is ook absoluut niet ter vervanging van haar, maar we hebben het erover gehad en voor een leuk iemand hebben we nog een plekje in ons team over.

[EA-VP] [ap] 0598 Meerdere paarden verzorgen/ rijden

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:25

Anoniem schreef:
Beloven en doen zijn 2 dingen...
Ze reed hem best okee,ze was lief voor hem(iets té lief wellicht)maar ze voelde zich veel te vrij en overlegde niks....en voor les was ze niet te porren.
Laat dan maar....dan ga ik zelf wel...
Hij staat 24.7 op de weide en komt niks te kort(al durfde zij me nog te mailen hoe ik het in mijn hoofd haalde mijn pony zijn extra beweging en aandacht te ontzeggen :n |o )

Ik heb het dus precies andersom he, ik ben een bijrijder van een verschrikkelijk leuke tinker. een tijdje geleden viel de eigenaarse waardoor ze een tijd niet meer kon rijden/verzorgen en ben ik elke dag naar hem toe gegaan. Van de winter door de kou en sneeuw om zijn stal te doen, hem te verzorgen en lekker buiten te zetten met zijn maatje.. voer erbij.. water erbij. Nu ze weer wat kan wou ze weer een schema opzetten. Ik dinsdags en vrijdags, en om de week het weekend (helaas kan ik dinsdags niet dus kan ik alleen op vrijdag. en om de week het weekend :(:)) en doet zij hem de rest van de week. Nu valt me dus op dat ze dat nauwelijks doet. Heel kinderachtig heb ik vorige week vrijdag een lusje gelegt in de riempjes van zijn deken om te kijken of die uberhaubt wel af kwam.. niet dus. Ik had al een keer met haar gebeld omdat ik me zorgen maakte om haar (gaat alles wel goed dan?) en omdat de stal een puinzooi was (lees, geen stro alleen maar stront) en of ze wou dat ik wat vaker ging. Maar nee.. het schema blijft onaangetast en ik als 'ow maar ik wil elke dag wel!!" verzorger zie het paard maar 1x er week..

Ik heb eigelijk het "geen verzorgpaard meer, die eigenaren altijd" volgende word mijn eigen. Ik weet niet wat ik nou met haar aan moet, ik zie het wel even aan. De eigenaar van de stal had mij van de zomer al verteld dat ze erg weinig kwam (wat ik natuurlijk niet erg vond, een 'gratis' eigen paard!? elke dag heen!! *\o/* *\o/* ...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:54

dat is ook vervelend Benfan :(:)

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:05

Hier gaat het erg lekker! :)
Ik heb nu afspraak gemaakt met de pony waar ik binnenkort heen mag gaan.
En de fries die ik nu lease, stond eerst bij iemand anders met nog twee friezen, die ik samen met een vriendin verzorgde. Die vriendin heeft toen zo'n fries gekocht, waar de ander heen is blijft een vraagteken. Nu heeft ze gevraagt of ik haar fries ook wel eens wou rijden, nouja natuurlijk wil ik dat haha.
En in de zomer is de NRPS die bij mijn lease paard drie jaar, dus kunnen we daar ook wat mee beginnen, ik ben blij! :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:20

Ik hoop dat die pony wat voor je is Jillie!
Ikzelf denk nu wat na over een verzorgster voor 2 dagen per week mischien.
Leasen..
Wat is een reel per dag per maand?
Alle spullen mogen gebruikt worden en je mag ook wedstrijd doen etc (diegene dan)

wat is een reeël bedrag?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:09

jillie1994 schreef:
Hier gaat het erg lekker! :)
Ik heb nu afspraak gemaakt met de pony waar ik binnenkort heen mag gaan.
En de fries die ik nu lease, stond eerst bij iemand anders met nog twee friezen, die ik samen met een vriendin verzorgde. Die vriendin heeft toen zo'n fries gekocht, waar de ander heen is blijft een vraagteken. Nu heeft ze gevraagt of ik haar fries ook wel eens wou rijden, nouja natuurlijk wil ik dat haha.
En in de zomer is de NRPS die bij mijn lease paard drie jaar, dus kunnen we daar ook wat mee beginnen, ik ben blij! :)

Mooi, vroeg me al af of ik voor je moest gaan bellen :P Ben benieuwd!

Evaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:30

Elin_ schreef:
Ik hoop dat die pony wat voor je is Jillie!
Ikzelf denk nu wat na over een verzorgster voor 2 dagen per week mischien.
Leasen..
Wat is een reel per dag per maand?
Alle spullen mogen gebruikt worden en je mag ook wedstrijd doen etc (diegene dan)

wat is een reeël bedrag?

Ik vraag voor dat ^ €30,- per maand.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:17

@ Miss_Malfoy
Ik woon in België en zoek nog een bijrijder!!!!

Pff het is niet makkelijk om iemand te vinden..

Je moet geen stal uit mesten, enkel bezig zijn met het paard. Je hoeft zelfs geen rekening te houden met me, want door mijn gezondheid kan ik bijna niet rijden..
Dagen dat je komt hangt af van het paard zelf en de vooruitgang die ze maakt..
Ze staat aan huis op wei met buitenpiste, wonen 10min van bos.
Maar ze is 3jaar ,een volbloed arabier en niet van de gemakkelijkste.
Daarom kan ik niet iedereen op haar rug zetten..

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:13

Wij zoeken eigenlijk ook nog iemand, ik rijd en verzorg momenteel drie haflingers, is een beetje veel in m'n uppie, omdat ik er twee daarvan berijdt en de derde kan ingereden worden... Maar we kunnen niemand vinden...:( eigenlijk moet het ook een beetje een ervaren iemand zijn, want de hafjes zijn behoorlijk heet!

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:22

Hahhaa.. eerst kon ik maar niks vinden..
En nu heb ik opeens 5 mensen die mij gemaild hebben, Maar heb mijn "keuze" al gemaakt.
EN hoop daar binnenkort te gaan kijken, hebben alleen nog maar gemaild namelijk.
Dus altijd even afwachten hoe dat in het echt is natuurlijk :o Maar het is het dichtse bij, en klinkt ook nog eens het leukste! :D

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:25

zal voor je duimen tammii!
tjah ik weet ook nog wel 2 haffies te staan die best een verzorger kunnen gebruiken hihi

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 17:59

Nou ja, aangezien ik het er toch al met jullie over had. Ik kreeg net een mailtje van de eigenaresse van mijn verzorgpaard, of alles wel goed ging want ze zagen me zo weinig (lees, ik heb alleen de dinsdagen (dan kan ik niet) en vrijdagen met om de week het weekend). Zoals je eerder al had kunnen lezen was mij het opgevallen (en de staleigenaar, de eigenaar van het paard woont elders) dat ze nauwelijks voor hem zorgt, en ik als verzorger het paard zo weinig zie ondertussen ik elke dag wil. Haar net dus terug gemailt met mijn bevindingen... ben echt kotsmisselijk nu, doodsbang dat ik vandaag voor het laatst op Pietje heb gereden. Weer paardloos of?? en wat doe ik als het schema onaangeroerd blijft? word ik misbruikt?.. word weer een avond wakker liggen. Straks uit eten met vrienden, urg...

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 18:05

Relax een beetje. Tenzij jij jouw bevindingen in de meest verwijtende taal hebt opgeschreven, zal die angst vast nergens voor nodig zijn.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 18:12

hier meld zich een bijrijder.

hier in het noorden valt het me niet zo erg op. (behalve dan dat er een overvloed voor paarden is.)
ik rijd nu bij 2 hele leuke vrijgezellen broers en daar kan ik ook altijd terecht.
misschien ligt het ook aan de eisen die je stelt?

ik bedoel als je er geld voor vraagt dan kijkt de kijker een andere advertentie. Nou snap ik wel dat geld fijn is om er bij maar ik kan gewoon gratis terecht enzo. moet soms een klein beetje bijbetalen.

whinneymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 08:57

nou hier in mijn regio geen verzorgster te vinden.wel een hele hoop paarden die een verzorgster nodig hebben.
advertentie word wel bekeken maar niet gereageerd.is er dan niemand in de omgeving oostvoorne die een verzorgpaard zoekt vraag ik me af?

vroeger was er geen paard te vinden hier en nu geen verzorgsters.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 10:23

het ligt gewoon per regio anders.. soms veel bijrijders, soms veel paarden :D Denk dat hier in drenthe veel bijrijders zijn ? geen idee..

Ik moet mijn paarden verkopen wegens omstandigheden.. Volgende week moet ik hem wegbrengen.. misschien dat ik over een maand ga rondkijken of ik ergens een paard ( of meerdere op een stal ) kan bijrijden.. 2/3 keer per week oid ! Ik rij nu zo'n 15 jaar paard, recreatie tot Z dressuur niveau en springen vind ik ook leuk .. dus kan alle kanten op haha , tips mogen natuurlijk gegeven worden ! Wil namelijk wel af en toe blijven rijden ,

anneprincesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:37

ik zoek ook al een tijd een bijrijder, k kan echt nix vinden

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:39

Ik ook, ik krijg morgen twee meisjes om te kijken,.. ik ben benieuwd..

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:52

anneprincesz schreef:
ik zoek ook al een tijd een bijrijder, k kan echt nix vinden

Haha, mocht je nou héél toevallig rond de 3 provinciën punt (Gr/Fr/Dr) wonen, dan spring ik nu nog op de fiets!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:03

In mijn regio (oegstgeest/warmond/leiden/rijnsburg) kon ik nooit iets vinden :n heeeeeel afentoe heb ik eens geluk :P

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:10

bij ons woont dus ook (bijna?) niemand die een bijrijder zoekt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:24

tjah ik woon ook in de randstad, maakt het niet makkelijker :') heb geen rijbewijs of scooter