Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_yvonne

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:53

Bedankt voor jullie tips! Ik had er ivm onherkenbaarheid wat vage foto's bij gezet, kan er wel bij zetten dat er via whatsap meer/betere foto's beschikbaar zijn

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:23

vidya schreef:
Nou op zich is alles geregeld. Er komt geen mestvork aan te pas. Het zou echt alleen t verzorgen/rijden zijn. Je kan ook altijd rijden omdat er dus een grote binnenhal is. Verder zijn er hindernissen, een crossterrein, waadvijver en buitenrij mogelijkheden. Ook kan er op locatie gelest worden.

Wel wil ik graag enige rijervaring. Niet omdat hij niet braaf is, maar nog veel moet leren qua lichaamsgebruik. Stel, 1 of 2 x pw, 50 - 75 euro?

Als je hem ook echt wat wil verbeteren/leren zou ik zelf liever zien dat er in lessen geïnvesteerd wordt?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:45

Uiteindelijk gaat het ook om vraag en aanbod. In mijn regio is een paardenoverschot, zelfs voor het perfecte paard op een superluxe stal vind je geen betalende bijrijder, je mag heel blij zijn uberhaupt een trouwe bijrijder te vinden die meer kan dan blijven hangen in alle gangen. Dat zal elders heel anders zijn.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:57

Ik vind 50 euro voor 1x per week wat veel. Dan is 75 euro voor 2x per week een beter bedrag.

Er zijn veel meiden tegenwoordig met een jaar of 14/16 al te lang of te fors/zwaar voor een D-sportpony van het wat rankere type.

Haflingers, Tinkers, Welsh Cob en de wat stevigere en rondere/bredere rijpony's gaat wel makkelijker. Rijden genoeg meiden en volwassen dames mee in de sport op haflingers tegenwoordig!

Misschien mooiedressuur foto's met volwassen persoon er op die wat langer is zodat mensen een idee hebben van hoe het lijkt?

Toen ik 15 jaar geleden voor het eerst met een D pony tussen de paarden startte was het een uitzondering. Tegenwoordig is het heel normaal en als je straks met een E pony verplicht tussen de paarden moet starten wordt het nog normaler.

Ik zou niet weten waarom men niet met een pony zou willen rijden als het past qua postuur en lengte.

Ik reed ook gewoon winstpunten en regelmatig in de prijzen. Jury's die ik heb meegemaakt hebben me er volgens mij niet op afgestraft.

Qua bijdrages valt het me op dat er tegenwoordig enorm veel meer mensen een bijrijder zoeken, maar van die mensen de meesten toch ook een bijdrage vragen. Ook in Noord Nederland. Soms staan die advertenties er erg lang op. Blijkbaar is de wil om te betalen nog niet zo groot als het aanbod.

Mijn 1x per week verzorgster die vaker zou komen en na zou denken over les zet ook niet door.... Dan komt bij mij weer de zin om toch verder om me heen te kijken of ik een fanatieker persoon kan vinden die wel meer tijd heeft en wil investeren in lessen en het paard.

Moeilijk moeilijk...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:06

Hey _yvonne, leuke pony! Wat zou de maximum lengte en gewicht zijn?

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:08

Maanlicht schreef:
Hey _yvonne, leuke pony! Wat zou de maximum lengte en gewicht zijn?

Ik stuur je een pb

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:32

troi schreef:
Uiteindelijk gaat het ook om vraag en aanbod. In mijn regio is een paardenoverschot, zelfs voor het perfecte paard op een superluxe stal vind je geen betalende bijrijder, je mag heel blij zijn uberhaupt een trouwe bijrijder te vinden die meer kan dan blijven hangen in alle gangen. Dat zal elders heel anders zijn.

Ik wou dat we dat zelfde overschot hier hadden. Totaal geen aanbod. Ik heb 2 x een bijrijdpaard/verzorgpaard voorbij zien komen in de afgelopen 3 maanden... helaas echt te weinig want die zijn ook zo snel weg :(

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:37

_yvonne schreef:
goedemorgen, Ik wilde me hier ook (weer) melden, altijd naar volle tevredenheid bijrijders gehad voor mijn wat oudere recreatiepony's, had altijd leuke en gezellig bijrijders voor ze en als er iemand stopte had ik ook altijd weer snel iemand gevonden, nu heb ik een D-pony waar ik iemand voor zoek die hem dressuurmatig in conditie houdt, ik vraag L nivo, maar je hoeft geen wedstrijden gereden te hebben ofzo.en toch krijg ik geen reacties terwijl deze pony meer op nivo gereden kan worden. iemand een idee waar het aan kan liggen of de advertentie wil bekijken via PB?

Ik denk dat mensen afschrikken op welk niveau je vraagt.. Ik zelf zou ook niet reageren als mensen L niveau zouden vragen, terwijl ik best op L niveau kan rijden. Maar de eis schrikt mij af.. Ik zou er dan eerder van maken iemand die zich dressuurmatig ook graag wilt ontwikkelen.. ;)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:56

Prima advertentie hoor Yvonne, wat gizeppie schrijft is wel waar. Misschien dat zinnetje toevoegen? Dat je L niveau zoekt of iemand die zich dressurmatig verder wil ontwikkelen dmv les oid? Misschien is het ook handig om de lengte/gewicht van de ruiter op de foto te vermelden zodat eventueel geïnteresseerden een idee krijgen of ze erop passen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:24

Het is mij tot nu toe in de 3 jaar dat ik een bijrijder heb nog niet eerder gebeurt.

Maar er wordt niet betaald. Meerdere keren gevraagd om over te maken en het staat er nog steeds niet op. Steeds excusses dat het vanaf een andere bank moet komen dat dat langer kan duren. Of als het er per ongeluk 2x op staat dat ik dat dan maar even moest laten weten.

Dus kast op slot gedaan. Zodra er betaalt is, gaat de kast weer open. Wat vind ik dit irritant zeg.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:34

Peelie schreef:
Het is mij tot nu toe in de 3 jaar dat ik een bijrijder heb nog niet eerder gebeurt.

Maar er wordt niet betaald. Meerdere keren gevraagd om over te maken en het staat er nog steeds niet op. Steeds excusses dat het vanaf een andere bank moet komen dat dat langer kan duren. Of als het er per ongeluk 2x op staat dat ik dat dan maar even moest laten weten.

Dus kast op slot gedaan. Zodra er betaalt is, gaat de kast weer open. Wat vind ik dit irritant zeg.

WoW gail dat is wel erg zeg.. zou er klaar mee zijn..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:45

Uhm tjah. Ik ben daar iets zakelijker in. Ik vind haar verder een hele aardige en leuke meid hoor. Geen probleem.

Nu kon er wel opeens gelijk betaald worden. Dus de code van de kast heeft ze weer en dan mag ze weer lekker rijden. Zo zwart wit zie ik het dan ook wel weer.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:20

Volgende keer stuur je haar een betaalverzoek via de app van je bank. Kan bij ING, en misschien ook wel bij meer banken. Dan wordt het via Ideal gelijk bij je op de rekening geschreven. Ook in het weekend! Geen excuses meer dat het van andere bank moet komen/weekend er tussen/ rekening nummer vergeten/verkeerd ingevuld.... Ideaal!

(Ik doe het met het stalgeld en met cadeautjes verrekenen is het ook ideaal)

Maar je hebt nu dus wel eindelijk iemand kunnen vinden?!
Laatst bijgewerkt door joyce B op 15-06-18 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:26

joyce B schreef:
Volgende keer stuur je haar een betaalverzoek via de app van je bank. Kan bij ING, en misschien ook wel bij meer banken. Dan wordt het via Ideal gelijk bij je op de rekening geschreven. Ook in het weekend! Geen excuses meer dat het van andere bank moet komen/weekend er tussen/ rekening nummer vergeten/verkeerd ingevuld.... Ideaal!

Dat had ik begin van de maand al gedaan. Ik zei haar ook al een een betaalverzoek via ideal is en ala de minute op de rekening staat als er overgemaakt wordt. Zoals nu ;)

Nu is het overgemaakt dus heeft ze de nieuwe code van de kast weer. Voor mij is er verder geen probleem meer, maar ik denk dat het vooral aan haar afhangt of ze nu nog wil blijven rijden of niet.

Ik heb er verder geen probleem mee als ze wil blijven komen. Ik ga het meemaken.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:47

troi schreef:

Waar is ons paarden overschot :(

Als het goed iisssss ik moet maandag nog tekenen maar dan heb ik vanaf volgende week weer werk, dus zekerheid, dus kan ik weer opzoek naar een bijrijdpaard haha :'D. Of misschien toch maar eens een eigen op den duur ..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:23

Wat vervelend Peelie. Met Friesje heb ik gewoon een automatische overschrijving ingesteld vanaf maand 1, hoef ik niet meer om te denken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:30

Zou ook niet om mijn geld willen bedelen als iemand niet betaald, als ze beetje fatsoen heeft betaald ze gewoon op tijd.

Ik moet er eigenlijk nog een bijrijder bij.. Zou met de beste wil van de wereld niet willen weten wie... en waar ik die vandaan moet toveren. 1 van de huidige zie ik voorlopig nog niet echt km's maken, beter nog die maakt helemaal geen km's, dus moet er nog iemand bij... Helemaal geen zin in.. Al helemaal niet omdat er dan weer legio mensen reageren die ik gewoon niet correct vind rijden en dus niet op mijn paarden wil hebben of die totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben en verstand... Zelfs niet als ze je op dingen wijst. Zucht...….

Ondertussen vreten ze zich vierkant in de wei.. Toobs is soort worst op pootjes.. En Heps een gehaktbal...

Wel helemaal blij met 1 van de bijrijders die ik op Toobs had gegooid :+ ipv op Heps (daar rijdt ze normaal op), want ze zat er nog maar 2e x op en deed het best heel erg netjes! Maar die gaat volgend jaar examen jaar in, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Dus die kan na de vakantie niet meer, snuf...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:23

Zo herkenbaar....van alles willen, wijsheid in pacht en vervolgens de meest domme dingen doen.

Ik ben even kwijt wat jij zocht qua leeftijd enzo maar is het misschien niet makkelijker om een ruiter met wat minder ervaring maar die wel echt wil leren een stukje op te leiden ofzo? Dingen aanleren is makkelijker dan afleren....Zeker wat betreft het stukje correct rijden.

Bij mij is door een blessure (van mezelf) mijn hele planning op het werk omgegooid. Had ervoor gezorgd dat ik minder te rijden had omdat ik heel weinig thuis zou zijn maar nu zit ik dus alsnog thuis met heel weinig te rijden. Oeps. Ben een beetje mijn ogen aan het openhouden voor een fijn leerpaard dat ik een periode zou mogen rijden zo dat ik zelf eens wat door kan werken op hoger niveau. Die zijn natuurlijk ook nauwelijks te vinden dus zoek eigenlijk in de categorie eigenaren die hun paard liefst in training zouden willen zetten ergens maar daar niet de financiën voor hebben...of een ouder paard dat men niet kwijt wil en nog niet klaar is voor pensioen, zoiets. Uitdaging dus.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:46

Lastig he? Hier dus ook. Net te horen gekregen (van moeders) dat de manege stopt van buurmeisje. Zij heeft nu twee keer op mijn pony gereden en is iets vaker meegeweest. Ondanks dat zie 6 jaar op de manege rijdt, moet ze nog zoveel leren. Ze zit rustig, maar wist niet eens op welke hand ze zat, wat de bakregels zijn, of hoe stuurt (zonder alleen teugels). En ernaast valt nog veel meer te leren.

Maar kreeg dus te horen dat ze wilde gaan leasen op die manege: €125.-! Heb gezegd dat ze dan net zo goed 1 of 2 lessen per maand op mijn pony kan nemen van een goede instructrice (€30.-/€60,-). Was ook een overweging...

Ben benieuwd wat ze gaat doen. Ze was wel gek op mijn pony, en de verbazing hoe anders (sensibel) ie was tov haar pony op de manege. Tja, das ook niet te vergelijken..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:31

Wat jammer Sjolvir, staat het al vast dat ze echt geen tijd meer heeft in haar examenjaar? Soms valt het mee... Meestal minder lesuren in examenjaar en lang vakantie. Ik zat echt niet altijd te leren en heb VWO examen gedaan. Wel al meer dan 20 jaar geleden

0000, welk niveau is voor jou "niveau leerpaard?" Waar je aan denkt?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:18

Minimaal Z2, liefst hoger. Dat heb ik zelf weliswaar ook al gereden maar dan zou ik wel vlotter kunnen doorstromen en ik heb er geen probleem mee om dan bijvoorbeeld meer te lessen oid. Hoeft ook zeker geen kant en klaar paard of automaat te zijn maar de meeste mensen zetten (heel begrijpelijk) op de paarden waar ze meer in zien toch liever iemand die zich al op hoger niveau bewezen heeft. Dus toch een beetje speld in hooiberg effect...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:41

Ja. Wellicht iemand die het paard heeft laten doortrainen voor het sportpredicaat maar niet meer het geld er in wil stoppen om het dier nog verder door te laten rijden? Wellicht via de KWPN site zoeken. Daar kun je zelf ook oproepje plaatsen. Of direct bij fokkers vragen. via het stamboekbestuur van jou regio of professionele ruiters die je kent wellicht contacten leggen?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:47

Oh kwpn site is wel een goede ja, die was ik helemaal vergeten. Ben verder inderdaad hier en daar een balletje aan het opgooien. Krijg dan echter veel jonge paarden aangeboden die nog vooraan moeten beginnen. En dat kan ik wel maar dat is werk...Ik wil nu een hobby project haha. Niet dat ik er dan minder serieus mee bezig ben maar het gaat me nu even ook om mijn ontwikkeling.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:55

Gut...na ongeveer 9 maand (en ondertussen wel alles stiekem meegelezen te hebben hier op het forum :+ ) kan ik ook weer opzoek naar een bijrijd/lease paard. Ik heb vanmiddag van de eigenaresse een appje gekregen dat ze aankomende tijd niemand nodig heeft om haar paard te rijden dus ik zit na deze maand zonder. Vind het erg jammer en een gek idee dat ineens zoveel wegvalt. Ik was er makkelijk 4 dagen in de week... nou morgenavond na mijn werk maar even een advertentie opzetten. Vind het een gek idee dat ik ineens 'paardloos' ben oid -O-

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:07

Ellen_ov schreef:
Gut...na ongeveer 9 maand (en ondertussen wel alles stiekem meegelezen te hebben hier op het forum :+ ) kan ik ook weer opzoek naar een bijrijd/lease paard. Ik heb vanmiddag van de eigenaresse een appje gekregen dat ze aankomende tijd niemand nodig heeft om haar paard te rijden dus ik zit na deze maand zonder. Vind het erg jammer en een gek idee dat ineens zoveel wegvalt. Ik was er makkelijk 4 dagen in de week... nou morgenavond na mijn werk maar even een advertentie opzetten. Vind het een gek idee dat ik ineens 'paardloos' ben oid -O-

Welke regio zoek je? Wij zitten in twekkelo en zoeken voor straks een bijrijder. Vrij ingewikkeld beestje, dat wel.