Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyHu

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:44

Hoezo nee?
MyHu schreef:
Jaa, en hoe wou je dat doen? Dan moet je betalen...

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:44

Het kost niks

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:01

Zo'n site lijkt me eerlijk gezegd nogal doelloos.. Omdat de meeste mensen gewoon marktplaats gebruiken, en bokt ;)

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:04

Dat lijkt mij ook inderdaad.
En als het al gratis is, is het geen site die je op google terug kan zoeken.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:10

joann123 schreef:
Het kost niks

Hoe wil je het dan maken?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:24

germie schreef:
Nog steeds niets. Ook geen reacties meer.

Idem hier, niks noppes nada. Geen enkele reactie en die ik zelf had benadert wat langer geleden reageren ook niet. Lijkt een redelijk kansloze missie zo langzaam aan. En dat gratis en geen verplichtingen in vaste dag oid. Alleen het niet regelmatig kunnen rijden lijkt echt een probleem. Onbegrijpelijk.

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:26

MyHu schreef:
joann123 schreef:
Het kost niks

Ja nja je heb natuurlijk gewoon gratis websites, zoals webs.com.
Alleen kan niemand jou dus vinden via google of iets dergelijks.
Wil je dat wel, dan moet je betalen(en ook natuurlijk heb je niet zoveel mogelijkheden)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:03

amber_steph schreef:
MyHu schreef:

Ja nja je heb natuurlijk gewoon gratis websites, zoals webs.com.
Alleen kan niemand jou dus vinden via google of iets dergelijks.
Wil je dat wel, dan moet je betalen(en ook natuurlijk heb je niet zoveel mogelijkheden)

Maar dan kun je ook geen advertenties toevoegen enz.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 02:36

Blijkt dat een van de meiden die gereageerd heeft een oud lesgenootje te zijn van mij uit de tijd dat ik nog op de manege reed.

Wat ik wel vervelend vind is dat mensen zomaar ongevraagd langs gaan bij zijn box om hem te komen bekijken zonder dat ik dat weet. Dan zeggen ze, ja ik heb een paardje op de manege gehuurd en ik ben gelijk even bij hem komen kijken. Ik was zooo nieuwsgierig.

Dan denk ik bij mezelf, als jou hond ergens in een kennel zat. Dan ga ik toch ook niet een andere hond uitlaten om vervolgens stiekem jou hond uitgebreid te gaan aaien en aandacht te geven? Of ben ik nou gek dat ik dat vervelend vind?

En dat dan ook in de fase van het maken van een afspraak, en daar dan niet op reageren. Persoonlijk vind ik het een beetje aso. Dat is iets wat je doet als je 14 bentl, niet 23?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:39

Ook al zijn ze 30+ dan nog is het moeilijk om fatsoenlijk te doen ;)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:46

dat is ook vaak het probleem als je op een manege staat,
je kunt makkelijk bij andermans paarden,
met alle gevolgen van dien

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:43

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die niet even zou gaan kijken, als ze toch op de manege zijn. Zou het wel lief vinden eigenlijk, spreekt toch een soort enthousiasme uit (niet reageren op de mail is daar wel een beetje mee in tegenspraak, maar ik weet niet hoe lang er al stilte is?). Is iets anders als ze er speciaal voor naar jouw stal zouden gaan, maar op een manege gebeurt dat wel eens ja, dat een pensioenpaard geaaid wordt. Zou mij daar niet zo druk over maken, een aai is iets anders dan een paard uit de stal halen of voeren oid :o

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:22

Daarom wil ik dus per se niet op een manege staan... weet nog hoe het vroeger ging (nouja, als je de eigenaar kent, ander verhaal) maar hoe vaak stonden niet wetende manegekindjes een paard te poetsen met borstels die voor alles en iedereen gebruikt worden terwijl het paard een eigen paard was? :) Ben in dat opzicht wel blij dat ze niet zo maar langs kunnen komen... Aan de andere kant, wel weer interesse....

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:21

Om het maken van een afspraak word heen gedraait. Daarbij is het bij ons regel dat pension en manege strikt gescheiden blijft vanwegen virusen ed.

Ze is er echt speciaal een paard voor gaan huren voor een uurtje, om vervolgens even langs te komen bij mijn paard.

Persoonlijk vind ik dat niet netjes.

Vroegah, toen ik nog manegeruiter was, was ik heftig onder de indruk van de pensionpaarden. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om die dieren te aaien. Ze zijn niet van mij en zonder toestemming van de eigenaar gebeurde er niks. Zo simpel is het...

Ik heb haar toch een mail terug gestuurd dat het absoluut niet de bedoeling is dat manegeruiters ongevraagd bij de pensionpaarden komen. En als ze geen afspraak wil maken ik door ga naar de volgende. Misschien heel hard van mij, maar zo voel ik het wel.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:24

Ik ben ook ook erg onder de indruk van de pensionpaarden op de manege. Maar ik ga daar niet rijden zodat ik andermans paarden lekker kan aaien ofzo. Daar denk ik niet eens aan! Als ik langsloop kijk ik er naar en denk ik soms, was jij (paard) maar van mij. Maar om zomaar zonder toestemming die paarden te gaan borstelen etc. Nee, dat niet!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:26

Borstelen heeft ze (hoop ik) ook niet gedaan.

Ze is er helemaal speciaal naartoe gegaan om mijn paard te knuffelen ed...

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:39

Dat vind ik echt heel vreemd :P

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:54

Peelie schreef:
Ze is er echt speciaal een paard voor gaan huren voor een uurtje, om vervolgens even langs te komen bij mijn paard.

Dat staat er toch niet? Ten minste, als ze precies heeft geschreven wat jij zegt, dan lees ik het als 'ik was toch op de manege en toen ik er toch al was heb ik even gekeken' en niet als 'ik ben speciaal naar de manege gegaan om te zien hoe het paard eruit ziet'. Dat eerste vind ik niet zo vreemd, dat tweede zou ik ook niet blij mee zijn.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:20

Ze heeft ooit op de manege waar mijn paard staat gereden. En dat doet ze nu niet meer. Ze heeft dus speciaal een paard van de manege gehuurd om een rede te hebben om langs te komen. Dus ja, dat vind ik raar...

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:23

@peelie nou moet ik ook wel zeggen dat je een enorm mooi beestje hebt (moest het even zeggen) Dat is dan natuurlijk geen rede om zomaar even langs te komen ongevraagd.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:53

Peelie schreef:
Ze heeft ooit op de manege waar mijn paard staat gereden. En dat doet ze nu niet meer. Ze heeft dus speciaal een paard van de manege gehuurd om een rede te hebben om langs te komen. Dus ja, dat vind ik raar...

Dat lijkt mij nogal sterk eigenlijk, want dan had ze toch net zo goed gewoon een afspraak met je kunnen maken? :P

Denk dat je er meer in leest dan nodig is. Misschien rijdt ze wel niet meer op die manege, maar huurt ze af en toe een paard omdat ze toch wil blijven rijden?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:37

Daarom vraag ik me ook af waarom ze niet gewoon een afspraak maakt met me. Dat is net zo makkelijk. Zomaar ongevraagd langs gaan vind ik gewoon vreemd.

En dankjewel voor het.compliment. Ik ben stielem ook wel trots dqt hij zo goed gelukt is. Hij is eigen fok namelijk.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:59

Haha is ook vreemd :p Beetje te? Nieuwsgierig zijn kan, maar maak dan een afspraak... Snap dat het wel fijn is om het beest ooit gezien te hebben... maar toch :S

(En het poetsen was altijd "onwetendheid" volgens mij, zag iemand het werden de kids de stal uitgestuurd)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:32

Peelie mij lijkt het ook raar dat ze een paard gaat huren zodat ze jou paard kan aaien....dat kan ze toch ook zonder het huren van een paard. Denk echt dat je spoken ziet..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:39

Jastiehorse, ik vind het zelf ook vreemd. Maargoed als ik geen reactie meer krij zegt dat genoeg neem ik aan.