Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:49

Dat gaat er bij mij ook niet in

Ik bedoel je zoekt overduidelijk een verzorgpaard dan kom je toch ook? (tenzij je ziek oid bent).

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 09:50

Maar al ben je ziek, dan kan je nog even bellen dat je niet kan komen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:52

Had de dag ervoor een afspraak met een ander meisje om kennis te maken en die mailde inderdaad af dat ze ziek was en heeft inmiddels een nieuwe afspraak gemaakt. Van diegene van zondag die niet op kwam dagen heb ik niets meer gehoord en denk dat ik het daar maar bij laat...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:08

Somebitch schreef:
Maar al ben je ziek, dan kan je nog even bellen dat je niet kan komen.

Dat bedoelde ik ook Ja

Rianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:14

Ja dit heb ik ook gemerkt!! Toen ik nog op een manege reed en een verzorgpony/paard zocht was er niet aan te komen. Daarna moest ik door een knieblessure stoppen met rijden maar sinds kort gaat het weer beter en begon het weer te kriebelen Tong uitsteken Maar ik wilde niet meer op een manege rijden en ben ik dus opzoek gegaan naar een verzorgpaard. Binnen no time had ik er eentje Haha! super leuk natuurlijk!! Maar de eigenaar vertelde me ookal dat het tegenwoordig zo moeilijk was om een bijrijder te vinden. De meeste zijn niet serieus genoeg... Maar ik ben dus de gelukkige geworden en daar ben ik super blij mee Haha! Het enige nadeel; Ik moet eerst 11,4 km reizen naar mijn schat Lovers Gelukkig heb ik een scootertje dus valt het allemaal wel weer mee Knipoog

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 23:30

ik zoek al jaren een verzorgpony, maar tot nu toe geen sukses

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 10:09

@ biesbas: Misschien moet je eens langs de deuren gaan, of heb je dat al geprobeert?

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:02

Voor mijn merrie ben ik nu ook bezig met het zoeken naar een verzorgster/bijrijdster.
Moet zeggen dat het niet meevalt.
Toen ik bezig was met de paarden ging ik er echt voor en alles moest ervoo rwijken. En dit terwijl ik niet eens wedstrijden ofzo rijd.
Dus ik vraag ook van een toekomstige verzorger commitment naar mijn merrie.
Geloof dat ik kan zoeken naar een speld in een hooiberg.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:26

Ik ben ook al een tijd op zoek naar een bijrijdpaard. Is zo lastig te vinden hier in omgeving Utrecht!
Soms heb ik er 1 gevonden en dan zeggen ze dat je minimaal 18 moet zijn. Maarja ik ben 17 maar heb ook gewoon goed verantwoordelijkheidsgevoel en ga netjes met andermans spullen om. Vind ik erg jammer dat ze dan toch zeggen: nee we zoeken echt iemand van 18 jaar Huilen

Maar ik heb nog hoop Tong uitsteken

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:23

Miriam91 schreef:
Ik ben ook al een tijd op zoek naar een bijrijdpaard. Is zo lastig te vinden hier in omgeving Utrecht!
Soms heb ik er 1 gevonden en dan zeggen ze dat je minimaal 18 moet zijn. Maarja ik ben 17 maar heb ook gewoon goed verantwoordelijkheidsgevoel en ga netjes met andermans spullen om. Vind ik erg jammer dat ze dan toch zeggen: nee we zoeken echt iemand van 18 jaar Huilen

Maar ik heb nog hoop Tong uitsteken

Zijn ze echt zo streng in de leeftijd? Ik ben pas sinds een weekje op zoek naar een bijrijdpaard (omgeving zeist) en ik heb best veel reacties gehad. Ik ben 24 en dat is in dit geval een voordeel.
Wellicht kan je eens langs (pension)stallen gaan om je vragen of er iemand een bijrijder zoekt? Dan kan je ze persoonlijk overtuigen Knipoog

Ik zoek in ieder geval nog steeds een bijrijpaard hier in de regio. Ik wil dat het klikt met zowel de eigenaar als het paard en ik wil er geen bergen geld voor betalen. Maar ik heb goede hoop dat het gaat lukken. Jij ook succes!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 14:11

Ik zoek ook een verzorgpaard, maar het is moeilijk in mijn omgeving.... Soms is het net te ver of ze zoeken per se iemand van 18, terwijl ik 17 ben en een hoog verantwoordelijksgevoel heb, ik snap dat ik met het paard van een ander bezig met en met zijn/haar spullen... maarja dan willen ze per se iemand van 18..... Ik denk dat het voor beide kanten lastiger is geworden Tong uitsteken

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:40

Mijn valt het ook op dat het zo onwijs lastig is om een bijrijder te vinden.

Hier krijg ik voornamelijk reacties van meisjes van 14 t/m 16 jaar die dan al zoveel jaar ervaring hebben. Maar ik heb een haflinger waarbij ik het gewoon niet verantwoord vind om er een meisje van die leeftijd op te zetten. Ze is nogal pittig, komt van een kinderboerderij en weet prima hoe ze het zo kan draaien dat zij mooi niks hoeft te doen dan.
Ik merk ook dat er hier in de omgeving blijkbaar veel keuze is, vaak denk je iemand te hebben, dan bied je aan om eens kennis te komen maken en dan krijg je een berichtje terug dat ze al wat hebben.

pfff...soms word ik er wel een beetje moedeloos van....

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:12

Somebitch schreef:
In het buitenland kan ik me helemaal voorstellen dat het moeilijk is. Bloos!

ik heb misschien een bijrijder! helemaal blij eigelijk want heb dr echt nodig Clown .

Ze is zaterdag komen rijden en zijn we een stukje in de bak wezen rijden en buiten. Vandaag zou ze me nog even bellen of ze definitief kwam of bij d'r oude paardje bleef ben benieuwd. Mensen overdenken zich geloof ik nog een keertje in DL. Ben benieuwd kan totaal niet pijlen namelijk of het een goed of slecht teken is.
Ben benieuwd wat ik vanmiddag te horen ga krijgen!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:21

helaas niks meer gehoord jammer maar dan houd het op

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:28

lars schreef:

Jammer!
Ook jammer voor mij dat je te ver weg woont Knipoog

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:12

lars schreef:

helemaal niets meer? dat is ook niet netjes!
ik ben vandaag wezen kijken bij een erg leuk paardje.. morgen van beide kanten laten weten of we het doen Lachen

Alissia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:02

Ik vind het juist ontezettend lastig om een verzorgpony te vinden! Het lukt nog steeds niet niemand reageerd! Ik moet 7 km fietsen om in een paardewijk te komen mar niemand reageert gewoon... succes met zoeken

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:04

tis idd lastig om een goede bijrijder te vinden. maar ligt ook erg aan je locatie en aan de eisen die je stelt. zoek je iemand die op een bepaald niveau rijdt, dan valt al 80 % af. volgens mij zijn de jonge meiden die een keertje willen rijden en helpen met de rest nog het makkelijkst te vinden..

natasjahut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:26

nou toen ik nog in winsum woonde (ben net verhuisd) toen heb ik echt 2 jaar gezocht naar een verzorgpony maar niemand wou dat omdat ze er slechte ervaringen mee hadden of wat dan ook maar nu ben ik net verhuisd en ik heb gelijk een verzorgpony dus denk dat het echt heel erg eraan licht waar je woont.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:04

Ik heb een keer een verzorgpony gehad( en zoek er weer eentje Haha! ) en die had ik vrij snel.
Mn moeder keek voor de grap op marktplaats.nl voor stallingen, en toen kreeg ik opeens het idee om paarden op te zoeken, ik vond een leuke fjord die een verzorgster zocht, ik belde, mocht proefrijden, et voila Knipoog
Maarr jammer genoeg moest tie verhuizen... Huilen
Dusse, als je in Roosendaal of omg. woont en je nog een bijrijdster zoekt: PB me!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 11:35

Hier nog een.. ik ben al een half jaar op zoek naar iemand die mijn poown wil verzorgen en die er vanaf volgende zomer ook op gaat rijden..
nou echt een drama, ze komen een paar keer, en laten dan niks meer horen..
ik ben nog steeds zoekende, hopelijk komt er binnenkort de ideale verzorgster voorbij..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:01

Hmm, dat van 18+ vind ik best onredelijk eigenlijk..
Hier in de omgeving heb ik nu meegemaakt dat er pittige!! wedstrijdpony's aan werden geboden (d-pony's), en zeker niet de makkelijkste.. Als ik soms lees van mensen hier op bokt.. denk ik dat ze er iemand van min. 19/20 op zouden willen hebben. Terwijl er hier dan niet wordt gezocht naar iemand die 18+ is, maar iemand van het liefst 13. Aangezien het om pony's gaat, en wedstrijden.. iemand van 13 kan er het meest in groeien etc. En iemand van 13 kan ook verantwoordelijkheid hebben, tevens ben je als eigenaar altijd nog degene die over je pony beslist. En je kan er toch de eerste periode zobiezo bij blijven? Duidelijke afspraken maken, ook met de ouders! Knipoog

Maar tegenwoordig zie je ook veel meiden van rond de 13 die wel een verzorgpony willen maar toch niet fanatiek genoeg zijn, erg jammer! En tjah 16/17 is altijd een rotleeftijd.. voor een echt paard vinden ze je vaak te jong nog.. (soms ook best onzin, maar soms ook begrijpelijk aangezien je ook met lengte etc. zit) En voor de pony's ben je vaak te lang/oud....

Tevens als het om recreatie gaat, en kwa lengte/gewicht past het allemaal is het natuurlijk een minder groot probleem... Knipoog

Maarja voor beide is lastig, zo zijn er ook genoeg minder leuke dingen te noemen van eigenaren dus tjah..

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:03

Ik heb sinds vorige zaterdag weer een verzorgster Haha! .
Een meisje van 13 die leuk kan rijden, maar dat toch niet het belangrijkste vindt.
Ik wou eerst wat ouder, maar we zijn toch allemaal zo begonnen.
Als het niets is dan ga ik gewoon weer verder zoeken.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:08

Natasja22 schreef:
Ik heb sinds vorige zaterdag weer een verzorgster Haha! .
Een meisje van 13 die leuk kan rijden, maar dat toch niet het belangrijkste vindt.
Ik wou eerst wat ouder, maar we zijn toch allemaal zo begonnen.
Als het niets is dan ga ik gewoon weer verder zoeken.

Hee leuk gefeliciteerd!

Ook ik heb sinds zaterdag een bijrijder! Meisje van 17 had 1,5 jaar niet gereden en wou het graag oppakken. Zondag is ze in de regen gekomen dus maandag had ze gelijk les. Rijden moet nog een beetje inkomen ook omdat ze altijd op de manege had gereden.
Maar leuk dat ze helemaal fanatiek is en hopelijk een blijvertje. vandaag komt ze weer en als het rijden een beetje redelijk gaat kan ze daarna zelfstandig aan de slag.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:10

Miriam91 schreef:
lars schreef:

Jammer!
Ook jammer voor mij dat je te ver weg woont Knipoog

kwam haar de zaterdag daarna tegen en even gesproken ze zou een sms gestuurd hebben dat ze geen tijd maar goed ze loopt wel 5 dagen per week op de manege rond. Maar het meisje wat er nu is is super dus mag echt niet klagen!