Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Knoffer schreef:Ik ken jouw situatie niet, die had je er ook niet bijgezet. Ik had het over het algemeen, ik dacht jij ook. Ik heb het erover als de eigenaar weinig kan, zet er niet voor niets bij 'in conditie houden'. Jij gaat kort door de bocht door er van uit te gaan dat ik het maar over 2 dagen heb (??? weet niet waar je dat vandaan haalt?) en om alleen van je eigen situatie uit te gaan.
Trouwens ook als een paard anders 2 dagen alleen in zijn box staat, is het wel fijn als iemand hem/haar zijn/haar benen kan laten strekken (dat kan met rijden, maar natuurlijk ook longeren, los gooien, oid).
Maar waarom neem jij een bijrijder? Puur om je bijrijder een plezier te doen?
Knoffer schreef:En wat als je bijrijder jouw paard naar een hoger niveau brengt dan jij zelf zou kunnen?
Lise81 schreef:Ik zie vaak de rede staat om een bijrijder te laten betalen omdat deze gebruik van het paard + spullen maakt.
Ladyjenn schreef:Waarom niet.
Een verzorgster helpt je eventueel uit de brand maar maakt ook gebruik van alles.
.
Rebel_Jits schreef:Maar wat zou dan fatsoenlijk zijn om te vragen?
Stel, je hebt een bijrijdster die 2 dagen voor je poetst, rijdt en spullen onderhoudt. Wat zou je er dan voor vragen per maand? Iets van €10,- of meer richting de €50,-?
Persoonlijk vind ik dat het niet duurder moet worden dan de gemiddelde kosten van een les in de buurt. Hier is 1 uur les ongeveer €15,-, dus als ik ongeveer €25,- per maand moest betalen als bijrijdster, zou ik dat niet erg vinden.
Knoffer schreef:Ik zou wel goedkoper uit zijn als ik op manegepaarden reed ipv. mijn bijrijdpaard. Maar met manegepaarden kun je gewoon minder en bouw je minder een band op.
Anique_Vaandrig schreef:Knoffer schreef:Ik zou wel goedkoper uit zijn als ik op manegepaarden reed ipv. mijn bijrijdpaard. Maar met manegepaarden kun je gewoon minder en bouw je minder een band op.
Maar begrijp ik nou goed dat jij wel betaald voor je bijrijdpaard?