Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Himyar schreef:Maar je hebt hier toch ook mensen die zeggen niets te willen investeren in het paard van een ander, alleen in een eigen paard? Dat komt toch op hetzelfde neer? Dat voor hun de enige optie is of een manege of een eigen paard. Die zijn dan ook zwart-wit, toch?
Misser schreef:Himyar schreef:Maar je hebt hier toch ook mensen die zeggen niets te willen investeren in het paard van een ander, alleen in een eigen paard? Dat komt toch op hetzelfde neer? Dat voor hun de enige optie is of een manege of een eigen paard. Die zijn dan ook zwart-wit, toch?
Als je op mij doelt, tsja door ervaring word je wijzer. Dus erg zwart/wit vind ik het niet..
Ik heb nu geluk met twee eigenaren waar ik af en toe voor rij (als ik zin heb en/of zij een keer niet kunnen, bijv. in verband met werk).
Maar als ik zou moeten kiezen, even niet rijden en daarna een eigen paard of weer de 'betalende bijrijder'constructie dan weet ik het wel, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik op kamers woon/studeer en een heleboel andere dingen heb die ik momenteel ook belangrijk vind.
Himyar schreef:Veel mensen die zich geen eigen paard kunnen veroorloven nu en hun rij behoefte op een andere manier moeten oplossen, zitten er ook niet om te springen om zeven dagen in de week naar een paard te moeten gaan. Omdat het ook hun teveel tijd en energie kost. Dus al zouden ze plotseling het geld wel hebben voor een paard, zitten ze er dan wel om te springen om zeven dagen per week naar hun paard toe te gaan? En zouden ze dan zelf een bijrijder overwegen? Hoe denkt je dat dan zelf te zullen ervaren, een bijrijder als je zelf eigenaar bent?
Vanessa24 schreef:Zoals ik het lees heeft degene echt totaal geen verzorgende taken (op poetsen na), en vind ik het logisch dat degene ervoor betaald. Ik vind het een ander verhaal, wanneer ze alles zelf moeten doen.
Amanda schreef:Ik vind het niet meer dan normaal dat je er iets tegenover zet.
Maar dat hoeft niet altijd geld te zijn.
Spullen, uitmesten, klusjes, enz. zie ik ook als een vergoeding.