Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x_shirley_x

Re: Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:45

ìk mag alles met de paardjes, maar voorlopig niet buitenrijden (rijd er 2, en 1 ga ik er inrijden..heb 5 verzorgpaardjes).
niet omdat ze dat niet willen, maar de grote wil het erf niet af (gaat recht overeind, dus is een beetje link aan zo'n drukke weg) en de tinker wil nog wel eens naar auto's schoppen enzo .
Ga het met de Tinker proberen als de bak klaar is, en ik eerst weer flink heb kunnen rijden..
Ik hoef niks te betalen, verder ook niks te doen maar ik mest best vaak uit, omdat ik vind dat ik wat terug moet doen, ook koop ik wel eens iets voor dr, en zij rijd ook wel eens op de Tinker (met westernspul), dus ik koop af en toe een dekje enzo voor dr .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:47

Ik heb 2 verzorgpony´s (zijn van dezelfde eigenaar, maar staan op verschillende plaatsen gestald).
En ik hoef niks te betalen. Ze willen wel graag dat ik uitmest als dat nog niet gedaan is, maar dat vind ik helemaal niet erg om te doen.
Er zijn een paar vaste dagen afgesproken en verder mag ik komen wanneer ik wil om te poetsen, wandelen en knuffelen.
Ik ben nog maar net met de 2e pony begonnen, maar ik mag er mee gaan lessen en als het goed gaat mag ik er ook wedstrijden mee gaan rijden.
Ik ben ontzettend blij dat ik er zoveel mee mag doen en ik hoef er helemaal niks voor te betalen. (natuurlijk wel lessen en wedstrijden maar geen bijdrage in de stalling)

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:00

Ik hoefde nooit wat te betalen Mijn bijrijdster hoeft ook niets te betalen, tenzij er wat stuk gaat. Dan betaald zij de helft. Ze mag alles met gwyn doen, overal heen gaan ed. Ik ken mijn bijrijdster vanaf haar geboorte dus ik vertrouw haar volledig Zo nu en dan helpt ze mee hooi/stro slepen, uitmesten en ze ruimt altijd netjes op ik kan haar niet missen!

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:03

Ik hoef niks te betalen.. Natuurlijk wel helpen met stallen doen enzo.. maar verder niks

ikkie1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:46

Ik hoef er niks voor te betalen

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:46

voor alle 6 betaal ik niet

Irismacho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 00:25

Ik moet wel betalen..

Elienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 00:28

Betaal niet.

Elienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 00:29

ik doe genoeg

Dan hoef ik er ook niet voor te betalen,
k betaal wel mijn eigen lessen, die ik krijg,
en wedstrijden en extra prive lessen

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:51

Ik hoef niet mee te betalen aan onderhoud, maar betaal les- en wedstrijdkosten zelf.

De verzorgsters van mijn pony betalen niets aan onderhoud. Maar mijn pony kan ook niet intensief bereden worden. Ze kunnen niet echt rijden, dus als ze een cap hebben aangeschaft, dan zal ik ze af en toe helpen daarbij. Ze mogen wel elkaar aan halstertouw mee te wandelen nemen. Kunnen ze rijden, dan mogen ze gewoon rijden.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:35

ik betaal ook niks, alleen betaal wel leskosten die ik maar 1 keer in de maand heb dus ik vind het prima zo!

Violet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:24

Ik heb een bijrijdster voor mijn ponny, ze betaal 50 Euro daarvoor rijd ze 3x in de week,
ze mag alles met hem, wedstrijden rijden, (privé)les nemen,
buitenritten maken enz enz. Ze hoeft niet uit te mesten of bij te dragen in kosten voor spullen, hoefsmid,dokter enz.
Ik zelf ben gemiddeld minstens 450 euro per maand aan mijn paard kwijt, dus eigenlijk vind ik de 50 euro die ik ervoor vraag maar een schijntje!
En ja ze traint je paard, maar als je 3x een mangeles moet betalen ben je al meer kwijt en heb je een veel minder "eigen paard gevoel" dan als je een verzorgpaard hebt waarmee je alles kan doen.
De bijrijdster zelf heeft er zelf dus ook buiten de training om veel meer plezier van, lijkt mij hor....

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:27

Tuurlijk, daarom noem ik het ook een wederzijdse dienst.

Ik blij, paard blij, eigenaar blij... Niemand die hoeft te betalen.

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:50

Sylleke schreef:
Tuurlijk, daarom noem ik het ook een wederzijdse dienst.

Ik blij, paard blij, eigenaar blij... Niemand die hoeft te betalen.

staat het paard gratis gestald??

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:52

We hebben het hier over het betalen van eigenaar/verzorger, dacht dat dat toch wel duidelijk was?

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:42

ja het is wel duidelijk, maar mirgino bedoelt ermee te zeggen dat het logisch is om te betalen, want de stalling van het paard is niet gratis (jij betaalt dat misschien niet, maar de eigenaar wel)

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:58

Scheelt mssn dat mijn vzpaarden altijd aan huis gestaan hebben.
Die kosten uiteraard ook geld.

Maar toch vind ik het een wederdienst. Als de eigenaar er zelf geen tijd voor heeft en dus wil dat een ander de paarden doet, dan vind ik écht niet dat je geld moet gaan vragen.

Maar zoals ik al vaak gezegd heb hangt dat dus van de situatie af. Hier in de buurt moet je bijna niet betalen, als je iets verder gaat meer richting stad wel.
(En dat begrijp ik dan ook, al zou ik zelf niet betalen voor een bijrijdpaard. Ik ga er vanuit dat ik er niet alleen beter van word. )

_Kellyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:03

nee, ik hoef niets te betalen

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:05

Ik hoef niet te betalen gelukkig, anders stond ik flink in het rood (of ik had nu geen verzorgpony's Ik mag er een hoop mee, sommige mensen zeggen ook dat ik geluk heb.

Soms snap ik het een beetje dat eigenaren geld vragen, maar toch niet helemaal. De eigenaren van mijn verzorgpaardjes zeggen zelf ook: Je zoekt zelf een verzorgster, koopt zelf een paard, kan er zelf (tijdelijk) niet voor zorgen, die verzorgster verzorgt jouw paard voor jou, dus al zou er geld in komen, zou de verzorgster eigenlijk geld horen te krijgen. Maarja, iedereen denkt eranders over. Zo denk ik er eigenlijk ook wel redelijk over.

Ik snap het ook wel, als jij gewoon je paard (tijdelijk) niet kan verzorgen voor bijv. 5 dagen per week, dat je daan een bijdrage vraagt. Want dan zou jij alles betalen voor iemand die er gratis gewoon 5 dagen in de week naar toe kan gaan!

ILOVETARO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:43

Ik wel 10 euro per maand, heb ik ook helemaal geen problemen mee.

x

andiamo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:47

Voor mijn merrie hebben we een bijrijdster die haar 3 dagen in de week rijdt. Zij betaalt ook een deel van de stalling mee. Mijn pony wordt 3 dagen in de week door een vriendin van me gedaan. Die was al vanaf het begin gek op d'r en ik ben blij met de hulp op die dagen. Zij betaalt niet mee.

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:55

Het enige wat ik moet betalne is.. als we les gaan nemen mijn lessen en als ik een keer mee wil doen aan een onderling wedstrijdje

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:57

ik heb een eigen paard en een bijrijdtster voor mijn paardje. Eigenlijk zocht ik iemand die een bijdrage wilde betalen maar t belangrijkste vind ik dat mijn paardje wat extra aandacht krijgt wat ie meer dan verdient ookaL ben ik zelf meestal 7 dagen in de week. Ik heb nu dus een hele fijne bijrijdster gevonden en zij betaald niets. Ze betaald wel zelf haar eigen lessen e.d. Maar de klik met mijn paard vind ik dan net even wat belangrijker dan wat geld extra

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:59

Ik hoef er niet voor te betalen, maar in ruil daarvoo help ik op stal mee met de algemene werkzaamheden. Mesten, opstrooien, andere paarden rijden en poetsen, voeren, bak herstellen en dat soort kleine dingetjes..

JeanetteF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:05

ik hoef ook niks te betalen
hij doet niks met zijn ponys, maar wel kopen we zelf de spullen die we nodig hebben
mijn pony wordt verkocht , maar de eigenaar heeft ook alweer een nieuw paardje voor me gekocht echt vet lief