Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:27

Shalimar schreef:
Ik zou hier als bijrijder ook echt zo not amused over zijn. Tien jaar trouwe dienst, jij gaat verhuizen en zij kan als dank gaan poepscheppen. Daarvan zou ik ook denken, jij wil dit, dan is het ook jouw verantwoordelijkheid. Ik zorg voor je paard, dat was de afspraak, niet allerlei extra (rot!) klussen. Ik zou zo'n bijrijder maar koesteren, zoveel zijn er daar niet van.

Trouwe dienst? Je mag blij zijn dat je gratis een paard te rijden hebt kom op zeg

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:28

Boomerang schreef:
Ik kom haar al poepscheppend tegen want mijn dienst is op 1 van haar dagen.

Je komt haar tegen maar je gaat ter plekke het gesprek niet aan? Dat vind ik ook wel een beetje vreemd eerlijk gezegd. Als zij tot 2 keer toe niet op jouw app reageert, dan spreek je haar toch aan als je haar op stal tegenkomt. Sowieso, als eigenaar en bijrijder elkaar op stal tegenkomen volgt er toch normaal gesproken een gesprekje/update, lijkt mij? Zeker als je elkaar niet zo vaak treft en je net iets ingrijpends als een verhuizing achter de rug hebt en daar ook minder prettige consequenties voor haar aan zitten.

Ik ben lang bij iemand bijrijder geweest, langer als die 10 jaar. Maar als in die periode de eigenaar ergens mee gezeten had wat mij betreft, niet persoonlijk het gesprek aan was gegaan maar wel alles op internet zetten, dan was ik ter plekke gestopt, leuk paard of niet.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 16:29

DeMolenhoek schreef:
Dus het gaat eigenlijk over 2 klusjes, waarvan er was gezegd dat dit in de helft ging gedeeld worden. Nu heb jij dus eenzijdig beslist dat haar klus dus op de zaterdag valt? Of is dit ook afgesproken dat zij standaard de zaterdag moest? Of gaat zij er van uit dat zij de ene week moet voeren, de andere week mesten. Of 1 week voeren en mesten en de week daarop vrij? Nu aller sinds als zij ja heeft gezegd is het inderdaad niet netjes dat ze helemaal niets doet. Daar geef ik jou in gelijk.

Er is een stal rooster waar ik als nieuweling gewoon een plekje in kreeg. Voeren doen we nl met de pensionners 5 dagen per week. In het weekend de bewoner. Mesten 7 dagen per week. Het duurt allemaal ongeveer een half uur, ook die voerruif vullen kost ongeveer die tijd.

Zij wil vervolgens haar vaste dag houden waarop mijn paard op het mest rooster staat. Ze mag van mij ook die voer beurt doen hoor maar dan is ze aan het werk. Dus dan is mijn optelsom dat je dan de klus neemt die op je dag plaats vindt als je instemt met klusjes meehelpen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:30

Ik vind het eigenlijk van de zotte dat jij poep staat te scheppen op haar dag, zij dat ziet, en er geen enkele reactie van haar kant komt om even te helpen. Ze durft wel zeg :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:31

Ok. Ik snap jou redenatie. Als zij niet kan voeren is het inderdaad heel logisch dat zij dan gewoon mest. Ik zou haar dan persoonlijk aanspreken en aangeven dat het tijd wordt dat zij haar klusje opneemt en het anders niet werkt. Bedankt voor de verduidelijking!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:31

Heel eerlijk, als ik zelf maar 2 dagen kon rijden omdat de bijrijdster ook 2 dagen rijdt zou het voor mij ook exit zijn, zeker als het geen vriendin is of iemand waar je een innige band mee hebt. Ik heb mijn paarden om te rijden. Als je zelf tijd hebt om 4 dagen te rijden, en nu op zon'n fijne plek staat waar je er makkelijk op uit kunt trekken zou de keus voor mij heel simpel zijn eerlijk gezegd. Nog los van het feit hoe de communicatie en taakverdeling is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:33

Storm schreef:
Ik vind het eigenlijk van de zotte dat jij poep staat te scheppen op haar dag, zij dat ziet, en er geen enkele reactie van haar kant komt om even te helpen. Ze durft wel zeg :=

Dat dus :=
Mét minimaal 2 appjes met het verzoek mest te ruimen. En je mag toch aannemen dat het geen kind meer is (10 jaar bijrijder betekent dat ze minimaal ergens achter in de 20 moet zijn) - enig basaal fatsoen mag je toch wel verwachten.

Anoniem

Re: Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:34

En als je geen mest gaat scheppen TS? Doet zij het dan wel of laat ze het gewoon liggen?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:35

Ik had tijdens dat poepscheppen per ongeluk een flinke drol haar kant op gegooid...

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 16:37

En de reden dat er tijdens de ontmoetingen ik mesten/ zij met paard bezig zijn niet op in gegaan werd is omdat ze beide keren iemand bij zich had.

Ik heb wel gevraagd om even te reageren op de app in die face to face ontmoeting.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:37

Het is sowieso een tweezijdig verhaal, waarover niemand kan oordelen omdat de bijrijdster hier niet deel van het gesprek is :). Het enige wat ik kan zien is de reacties van de eigenaar van het paard, en daar waar zij vroeger een goede afspraak hadden waarbij bijrijdster en eigenaar allebei profijt van de regeling hadden heeft nu alleen de bijrijdster nog profijt.
TS komt op mij over alsof ze eigenlijk liever de bijrijdster ziet vertrekken. Daarom zou ik aangeven dat je bijvoorbeeld zelf meer wilt gaan rijden en daarom per eind september/oktober alles weer zelf doet.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:38

Boomerang schreef:
DeMolenhoek schreef:
Dus het gaat eigenlijk over 2 klusjes, waarvan er was gezegd dat dit in de helft ging gedeeld worden. Nu heb jij dus eenzijdig beslist dat haar klus dus op de zaterdag valt? Of is dit ook afgesproken dat zij standaard de zaterdag moest? Of gaat zij er van uit dat zij de ene week moet voeren, de andere week mesten. Of 1 week voeren en mesten en de week daarop vrij? Nu aller sinds als zij ja heeft gezegd is het inderdaad niet netjes dat ze helemaal niets doet. Daar geef ik jou in gelijk.

Er is een stal rooster waar ik als nieuweling gewoon een plekje in kreeg. Voeren doen we nl met de pensionners 5 dagen per week. In het weekend de bewoner. Mesten 7 dagen per week. Het duurt allemaal ongeveer een half uur, ook die voerruif vullen kost ongeveer die tijd.

Zij wil vervolgens haar vaste dag houden waarop mijn paard op het mest rooster staat. Ze mag van mij ook die voer beurt doen hoor maar dan is ze aan het werk. Dus dan is mijn optelsom dat je dan de klus neemt die op je dag plaats vindt als je instemt met klusjes meehelpen.

Als ik het zo hoor zou ik haar gewoon vertellen dat als ze op die dag komt het klusje erbij hoort. Geen tijd voor het klusje is jou laten weten dat ze niet kan dan kan jij het doen. En dan zelf niet gaan maar de verantwoordelijkheid bij haar leggen. Zeker als ze het van te voren wist en toegezegd heeft. Nu is het (lijkt het) te vrijblijvend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:40

Ik zou de 'samenwerking', per direct opzegggen.

Onali

dingogirl schreef:
in de tijd dat er hier over gediscussieerd wordt had je al lang met haar kunnen praten hierover.
dan had je haar mening geweten waarom ze zo doet en had jij kunnen beslissen of je zo verder wilt of niet.

Topic is vanmiddag pas aangemaakt.
En de meeste mensen werken nu eenmaal dus nee in de tijd dat er hier flink werd gediscussieerd had er geen gesprek plaats kunnen vinden.

Ben het trouwens helemaal eens met Ibbel.

Askja

Boomerang schreef:
secricible schreef:
@mindim:
Waarbij je doet alsof bijrijder zijn puur een gunst is van de eigenaar.
De meeste eigenaren zoeken geen bijrijder omdat ze bedenken "kom laat ik eens aan liefdadigheid doen."
Het is vaak een wederzijds plezier.

In mijn geval niet. Paard staat al zijn hele leven bij mij 24/7 buiten, ik heb geen dagelijkse verplichting .Ze heeft mij 10 jaar geleden gevraagd.

Mijn paard is nu op leeftijd waardoor hij niet meer 6 dagen per week bereden kan worden. Zij 2 ik 2 doen we nu, voor hem. Als zij stopt ga ik zeker meer zelf rijden. Maar ik vind het wel zo beleefd om iemand die al 10 jaar komt niet weg te sturen als er minder gereden kan worden. De ritjes deel ik dus ook gewoon ( tegen volle kosten aan mijn kant waar ik niet mee zit)

Dus eigenlijk kan ze wat jou betreft best wegblijven, want dan heb jij je paard weer voor jezelf?
Ik zou zeggen, wees dan eerlijk tegen zowel haar als tegen jezelf en laat haar in een face to face gesprek weten dat je geen bijrijder meer nodig hebt. Je bent haar niets verschuldigd, behalve duidelijkheid, en als het klopt wat je schrijft, heeft zij nog andere opties bij jouw vorige stal.
Knoop doorhakken en de overeenkomst met een goed, afrondend gesprek beëindigen, uiteindelijk is dat naar mijn indruk voor iedereen beter. Voor jou is het daarbij een goede oefening in heldere communicatie, want dat is blijkbaar niet echt je sterkste punt.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:41

Boomerang schreef:
En de reden dat er tijdens de ontmoetingen ik mesten/ zij met paard bezig zijn niet op in gegaan werd is omdat ze beide keren iemand bij zich had.

Ik heb wel gevraagd om even te reageren op de app in die face to face ontmoeting.

Jij bent echt veel te aardig. := Ik had er ook in het bijzijn van iemand gewoon wat van gezegd of haar meegenomen om er iets verderop zonder die extra persoon even over te praten.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 16:43

DeMolenhoek schreef:
En als je geen mest gaat scheppen TS? Doet zij het dan wel of laat ze het gewoon liggen?

Na de onbeantwoorde app of het gelukt was die dag en ze alles had kunnen vinden qua spullen bleef de mest liggen.

Ik ben de dag erop mijn stadgenoot gaan helpen want anders maak ik ook geen nieuwe vrienden natuurlijk.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:43

Ik geloof mijn ogen niet als ik hier sommige reacties lees. Geen wonder dat mensen geen bijrijder meer willen bij hun paard, als dit de teneur is. Natuurlijk mag TS haar paard ' zomaar' verhuizen, en uiteraard doet de bijrijder de klusjes die op haar dagen gedaan moeten worden. Vind de meest zinnige reactie (en oplossing) die van Ibbel: of de bijrijder gaat poepscheppen op de dag die ze zelf gekozen heeft, of ze ruilt van dag met de TS. Jezus zeg, tien jaar andermans paard mogen rijden zonder er iets voor hoeven terug te doen, ze mag in haar handjes knijpen.

Edit: en het is aan de bijrijder om een app met een vraag te beantwoorden, TS hoeft haar echt niet uit te nodigen voor koffie met appeltaart, of wat ik hier allemaal lees. Of TS te bellen. Waarom moet het allemaal vanuit TS komen?

groetjes, een bijrijder en eigenaar.
Laatst bijgewerkt door miereneter op 15-09-20 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:45

Een paar huizen hier verderop hebben ze ook een bijrijdster voor het paard, meisje mag eerst de mest van de hele week uit de paddock plukken voordat ze wat mag doen. Het paard is in een dusdanig slechte conditie dat er niet veel mee gedaan kan worden dus is ze langer bezig met mest opruimen dan wat leuks. Dat vind ik dan ook weer niet in verhouding staan.
Dat je bij paarden ook klusjes te doen hebt kunnen we allemaal wel bedenken (of het paard moet op een all-in stal staan dat je niets hoeft te doen) het ene klusje is nu eenmaal leuker dan de andere. Dus eerlijk verdelen zou ik zeggen. Wil iemand dat niet dan houdt het op.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:46

Boomerang schreef:
DeMolenhoek schreef:

Na de onbeantwoorde app of het gelukt was die dag en ze alles had kunnen vinden qua spullen bleef de mest liggen.

Ik ben de dag erop mijn stadgenoot gaan helpen want anders maak ik ook geen nieuwe vrienden natuurlijk.

Dit doet de deur wel helemaal dicht hè.

Ik zou nog één gesprek face to face doen: het doei, je hoeft niet meer te komen gesprek.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:47

Boomerang schreef:
DeMolenhoek schreef:

Dan had ik gestuurd, je bent vergeten de mest op te ruimen. wil je dat volgende keer gewoon doen aub.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:48

Boomerang schreef:
DeMolenhoek schreef:

Ok, dit kan natuurlijk echt niet. Ik zou hier een waarschuwing over geven en aangeven dat als dit nog eens voor valt het over en uit is.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:49

Phoe, ik liep vroegâh op de manege uuuuren per dag rondjes met pony's (zat een vogelpark bij, en mensen betaalden een gulden om een rondje te rijden) en dan mocht je aan het eind van de dag een kwartiertje gratis rijden. Tijden veranderen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:51

Storm schreef:
Phoe, ik liep vroegâh op de manege uuuuren per dag rondjes met pony's (zat een vogelpark bij, en mensen betaalden een gulden om een rondje te rijden) en dan mocht je aan het eind van de dag een kwartiertje gratis rijden. Tijden veranderen :=

Zeg dat wel. We vonden het ook leuk om de klussen te doen, alles in de buurt van paarden was leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:52

Ik zoek al even een verzorgster (geen bijrijder) klusjesvrij. Ben de zoektocht gestopt omdat ze of verwachten dat er in de toekomst kon gereden worden of er een uurloon werd verwacht :')