MyWishMax schreef:Mijn ouders hebben ook gewoon betaald om een pony de helft van de week te kunnen huren. Pony had meerdere keren Z en M gelopen, was al ouder en eigenaar kon er zelf niet meer op. Ja, er zaten spullen bij, maar als ik iets anders wilde moesten we dat ook zelf betalen. Dus we hebben zelf een zadel gekocht na een tijdje, ander hoofdstel, gewoon eigen spullen. Ook wedstrijden betaalden we zelf en ik had de ene week 3 dagen de pony en de andere week 4 dagen. Wat het precies kostte weet ik niet, ik dacht de helft van het stalgeld(wel inclusief lessen) Je zou kunnen zeggen dat ik de eigenaar uit de brand hielp of dat zij mij juist een kans gaf om mezelf verder te ontwikkelen. Ik was 10 of 11 geloof ik, dus ja mijn moeder moest elke keer mee en helpen.
Hier in de buurt kan je op een manege ook pony's leasen en dat is ook 3 dagen in de week. Daarnaast lopen ze in de manegelessen.
Ik vind het dus vrij normaal dat er betaald moet worden, net als dat het normaal is om iemand te betalen als die jouw paard echt naar een hoger niveau traint. Dat zal aan de omgeving liggen, er zijn wel gratis bijrijdpaarden te vinden, maar als je ook graag wedstrijden wilt rijden of wat meer eisen aan een paard hebt, moet je altijd betalen. Dat begint bij 50 euro voor 1 keer per week en kan daarna oplopen. En ja, ik weiger tegenwoordig ook om te betalen om een paar dagen te mogen rijden om iemand uit de brand te helpen, terwijl ik wel zou betalen als het meer een gunst zou zijn zoals meerdere dagen, wedstrijden rijden met een dier dat niet meer naar een hoger niveau hoeft of kan.
250 euro zou ik wat veel vinden, maar ik zou er wel geld voor vragen.
Helemaal eens
Sowieso, wat maken mensen zich druk om wat een ander doet.