betalen van bijrijdsters

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:55

Cindyheyyou ik vind 225 best veel geld, maar het geld wat je aan spullen en barbonnen besteed zou je in mijn ogen los moeten rekenen van het leasen... Je kan ook een flesje drinken van huis meenemen en dekjes kun je ook 2ehands kopen bijvoorbeeld... Dat is dus niet echt 'fair' om dat zelf bij je leaseprijs op te tellen, dat heb je immers zelf in de hand. Als de eigenaar meer geld zou vragen omdat ze graag een dure barbon ervan maakt of 2x per jaar een nieuw zadel koopt zou het net zo oneerlijk zijn, dat zijn kosten die je toch echt voor jezelf maakt en niet van het paard... Want je spullen van de epplejec zijn gewoon meegegaan gok ik zo naar je nieuwe paard

Kady1

Re: betalen van bijrijdsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 09:04

Als ik die bedragen hier zo lees dan denk ik dat ik meer geld moet gaan vragen aan mijn ruiters haha.
Bij mij betalen ze 60 euro in de mnd. Hiervoor mogen ze zo vaak komen als ze willen en krijgen ze nog les ook gezien ik het belangrijk vind dat de pony's op een goede manier gereden worden en dat de ruiters kunnen groeien. Daarnaast doe ik als eigenaar nog bedt veel voor mijn ruiters maar aan de andere kant doen ze ook veel voor mij. Zoals helpen met de weides , klusjes enz...

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 09:08

chelle_dora schreef:
Cindyheyyou ik vind 225 best veel geld, maar het geld wat je aan spullen en barbonnen besteed zou je in mijn ogen los moeten rekenen van het leasen... Je kan ook een flesje drinken van huis meenemen en dekjes kun je ook 2ehands kopen bijvoorbeeld... Dat is dus niet echt 'fair' om dat zelf bij je leaseprijs op te tellen, dat heb je immers zelf in de hand. Als de eigenaar meer geld zou vragen omdat ze graag een dure barbon ervan maakt of 2x per jaar een nieuw zadel koopt zou het net zo oneerlijk zijn, dat zijn kosten die je toch echt voor jezelf maakt en niet van het paard... Want je spullen van de epplejec zijn gewoon meegegaan gok ik zo naar je nieuwe paard

het lastige van een barbon is juist dat ik dan niet kan inzien hoeveel in nou al besteld heb en het is zo heel lastig bij te houden.. en het is te verleidelijk..

Een groot deel probeer ik te verkopen, want mijn verzorgpaard heeft al best veel.. Die opbrengst gaat dan in het noodpotje..

Heb het al een keer geprobeerd, flesje water meenemen naar de manege, maar ik vind het altijd te verleidelijk om een lekker frietje te halen of een warm broodje gezond..

Nu is er geen kantine/bar dus nu MOET ik wel dingen van thuis meenemen :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 09:09

Zoals eerder opgenoemd is dit een iedere keer weer terugkerende discussie waar ik zelf ook een beetje simpel van wordt.

Ik zal de links - voor zover niet al in dit topic gegeven - even opsnorren, maar om het mezelf ook makkelijk te maken, even een quote van mezelf uit een van deze topics. Scheelt mij weer tikwerk.

Cassidy schreef:
Ik ben de eigenaar van meerdere paarden. Ik heb daar kosten van, zoals stalling, voer, smid, dierenarts, verzekeringen, harnachement. Ik loop zelf ook risico dat een van mijn paarden een blessure krijgt waardoor ik hem nooit meer zal kunnen rijden. Of dat een bijrijder een serieuze rijtechnische fout maakt die ik kan oplossen (als het al op te lossen valt) Heb ik dat zelf veroorzaakt dan is dat mijn eigen schuld. Doet een ander dat dan ben ik daar goed ziek van, want een bijrijder trekt zijn handen er vanaf en zit niet met het probleem, maar ik zit met de gebakken peren en een paard dat ik in het ergste geval kan laten afmaken.

Iemand die wil bijrijden zal bij mij hoe dan ook een bijdragen moeten leveren, omdat ik het risico dat ik loop dat er wat met mijn paard gebeurt of dat er wat is aan tuigage die vervangen moet worden hoe dan ook financieel voor een fractie van de kostprijs die ik moet neertellen gedekt wil zien. Ben je daar niet toe bereid, dan zoek verder. Ik denk dat je alleen in de huidige economische situatie weinig mensen meer gaat vinden die je een paard gratis te rijden geven.

De enige situatie waarin ik bereid ben om iemand nog geld toe te geven voor het rijden van mijn paarden is als deze mijn paard beter kan rijden dan ik en hem of beleerd of corrigeerd.

En de links:

[VP] betalen van bijrijdsters

[VP] Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 09:41

Cindyheyyou: maar dat zijn dus kosten die jij voor jezelf maakt, dus wat ik al zei, niet heel reëel om die bij je leaseprijs te berekenen... Ik woon bij een ruiterwinkel om de hoek, hartstikke verleidelijk maar dat ga ik andersom ook niet doorberekenen aan m'n bijrijdster... Als jij vraagt hoeveel er op je barbon staat kan je dat prima zelf bijhouden, dat je het dan niet doet is een 2e natuurlijk maar dat zijn dus niet kosten die aan je leasepaard vastzaten...

Wat dat aangaat vind ik het dus heel simpel gesteld dat jouw leasepaard 400 euro kostte per maand ofzo... Paard koste 225, jouw luxe kostte de rest ban het bedrag.

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:26

Ik zie het als eigenaar zo: Ik heb er baat bij dat ik een fijne bijrijder heb. Zij geeft mijn paard beweging op de dagen dat ik dat lastig kan doen en ze doet dan zijn stal en wei. Zij heeft er baat bij dat ze fijn voor een paard kan zorgen en er een band mee op kan bouwen. Een win-win situatie dus :) Ik vind het wel belangrijk dat de bijrijdster op haar eigen kosten geregeld (bijvoorbeeld twee maal per maand) een les neemt op mijn paard, dat komt ons allemaal ten goede. Verder hoef ik geen geld, alleen een betrouwbaar iemand die goed is voor paard en spullen en vooral iemand die het zelfde denkt over de omgang en het rijden van mijn paard :j
Als ik geen paard kon betalen had ik er geen moeten nemen, toch?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:54

Polderpaard schreef:
Als ik geen paard kon betalen had ik er geen moeten nemen, toch?

Niet mee eens. Er kan in een mensenleven van alles gebeuren waardoor het even niet mogelijk is om de financien op te brengen of de tijd op de brengen die een paard nodig heeft. Een betalende bijrijder kan tijdelijke tekorten aan tijd of financien helpen op te vangen zonder dat je meteen het paard moet gaan verkopen.

Als je afhankelijk bent van betalende bijrijders bij de aanschaf van een paard, dan idd niet doen.
Maar een bijrijder mag wel degelijk betalen, al is het maar omdat hij zelf zou moeten betalen om op een manege te mogen rijden, en omdat ik kosten en risico gedekt wil zien, zie bovenstaande reactie van mijn kant.

sneeuwpop

Re: betalen van bijrijdsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:07

Daarbij- of je het nu kan betalen...de bijrijder kan ook zijn hobby uitoefenen en dat hoeft imo niet gratis te zijn.
Lief van de eigenaar als het wel gratis mag, maar imo wel een gunst. Bij betalen vind ik het meer in evenwicht.

(Al hebben we nu 2 meissies die gratis rijden - daar staat tegenover dat ze wel minder vrijheid krijgen dan een ouder persoon. Ook meer begeleiding dus)