Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:48

<<)

Ik ben misschien voorzien van een bijrijdpaard :D prachtige uitrijmogelijkheden (strand :)) ) en een westernpaardje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:49

Ach, kijk eens aan! Hopelijk verloopt de kennismaking goed ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:49

k ga volgende week kijken, dus ik hoop het van harte! maar denk wel dat het goed zit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:00

Heb nu alleen de OP gelezen; heel netjes verwoord. :D
Er zijn inderdaad ook mensen die zich echt in willen zetten en dingen willen leren van je paard, helaas ook een hoop die dat niet willen en die zijn in de meerderheid.
Of komen alleen in de zomer en zodra het wat kouder wordt, is het ineens niet meer zo leuk... -O- (Er bestaat ook nog zoiets als een regenpak.)
Vaak gaan de ervaringen zoals jij ze beschrijft (en honderden mensen, inclusief ikzelf herkennen) ten koste van de trouwe verzorgers/bijrijders.
Dit is mijn topic van 3 jaar geleden: [VP] Ahhh... bijrijdster-frustraties! alleen wat minder mooi omschreven. :+

Sjolvir schreef:
Gelukkig zie ik de waarde van mijn gouden wereld paard, ook al wordt ze niet aangeleverd op een dienblaadje wel in.
En dit is het allerbelangrijkste. :+:

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:27

Charlottje schreef:
De goedkoopste optie gaat dan al richting €200 (uitgaande van €25 per les) Er is een reden waarom ik geen eigen paard heb ;)

Kijk, ongeacht of ik een dergelijke bijdrage correct vind, vind ik je laatste zin zo typerend. Zelf kun je geen paard betalen (teminste dat maak ik op uit je post) maar je hebt wel een mening (en dat mag) over mensen die een behoorlijke bijdrage vragen :o. Tja...

Ik snap dat het frustrerend is hoor als je gewoon graag je hobby wil beoefenen en je kunt niet vinden wat je zoekt maar je bent nu eenmaal afhankelijk van het aanbod.

Waarom per se bijrijden? Waarom niet op een manege rijden? Die vraag is overigens niet alleen aan jou gericht hoor Charlottje ;).

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:37

Tussen eigen paard bijrijden en manegelessen zit echt een wereld van verschil!

Ik ga nooit meer op een manege rijden. Niet omdat ik verwend ben, maar ik mijn geld daar niet meer aan uit wil geven. Dan ga ik het liefst nog een paard verzorgen die ik niet kan rijden!
Ik heb het nu enorm getroffen met mijn situatie. Hoef niks te betalen maar doe wel 1x per week alle klusjes alleen en 1x met iemand samen. Ik kom 3x in de week maar mag altijd meer. Ik loop al bijna 3 jaar rond op die stal en heb het nog steeds naar mijn zin :j En ze zijn mij ook dankbaar voor alles wat ik doe.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:05

Sees schreef:
Charlottje schreef:
De goedkoopste optie gaat dan al richting €200 (uitgaande van €25 per les) Er is een reden waarom ik geen eigen paard heb ;)

Kijk, ongeacht of ik een dergelijke bijdrage correct vind, vind ik je laatste zin zo typerend. Zelf kun je geen paard betalen (teminste dat maak ik op uit je post) maar je hebt wel een mening (en dat mag) over mensen die een behoorlijke bijdrage vragen :o. Tja...

Ik snap dat het frustrerend is hoor als je gewoon graag je hobby wil beoefenen en je kunt niet vinden wat je zoekt maar je bent nu eenmaal afhankelijk van het aanbod.

Waarom per se bijrijden? Waarom niet op een manege rijden? Die vraag is overigens niet alleen aan jou gericht hoor Charlottje ;).

Makkelijk gezegd, de reden is dat ik het geld er niet voor (over) heb... Mocht er wat met het paard gebeuren, kan ik er geen duizenden euro's aan uitgeven. Ik heb een aantal jaren een paard geleasd waar ik de onkosten moest betalen + werken op stal daar. Ik heb in totaal misschien 1 van de 4 jaren kunnen rijden, verder had zij steeds problemen (hoefzweren, rugproblemen). Vond ik heel niet erg, dat kan nu eenmaal gebeuren :)

Ik zou niet weer terug kunnen naar een manege, dat is niks voor mij. Ik wil graag een stukje verzorging erbij, voor het creëren van een klik en samen groeien met het paard.

Een paard leasen is een keuze, daarbij betaal je voor een x aantal dagen en heb je vaak ook verantwoordelijkheden. Bij verzorgen zie ik het toch meer als een wederzijdse dienst. Eigenaar heeft een dag vrij, paard krijgt toch aandacht en/of beweging en de verzorger heeft er ook plezier van. Ik heb ook weleens gehad dat mensen in mijn omgeving (die echt geen topruiters waren) betaald kregen voor het rijden. Dan kom ik er toch weer op terug dat ik het een wederzijdse dienst vind. Een verzorger stopt er ook uren qua tijd in. (en tijd is geld ;))

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:06

Ik heb tot nu toe ongeveer 7 verzorgpony's gehad waarvan een is overleden, 1 is verkocht, en met 2van drie andere shets had ik geen klik terwijl de 3de superieur was.
Alleen bij die ene was het 3 verzorgen of niet en dat wou ik niet.
Maar nu verzorg ik bijna een half jaar een shet en KWPN welke ik nog lang verzorgen wil.
op een van de 7 heb ik gereden maar rijden maakt me echt niks uit, poetsen vind ik leuker!

Bij ons in de buurt is het juist moeilijk wen Verzorgpony te vinden.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:22

Charlottje schreef:
Makkelijk gezegd, de reden is dat ik het geld er niet voor (over) heb...

Wat is dan precies makkelijk gezegd van mij? Jij hebt het geld er niet voor over maar je profiteert wel van iemand die het geld er wel voor (over) heeft ;).

Charlottje schreef:
Mocht er wat met het paard gebeuren, kan ik er geen duizenden euro's aan uitgeven. Ik heb een aantal jaren een paard geleasd waar ik de onkosten moest betalen + werken op stal daar. Ik heb in totaal misschien 1 van de 4 jaren kunnen rijden, verder had zij steeds problemen (hoefzweren, rugproblemen). Vond ik heel niet erg, dat kan nu eenmaal gebeuren :)

Ik denk dat geen enkele paardeneigenaar zo maar ineens duizenden euro's neer kan tellen ;). Maar ik vind het wel heel goed van je dat je je realiseert dat een paard klauwen met geld kost en dat jij dat geld (nu) niet hebt.

Charlottje schreef:
Ik zou niet weer terug kunnen naar een manege, dat is niks voor mij. Ik wil graag een stukje verzorging erbij, voor het creëren van een klik en samen groeien met het paard.

Dus je erkent dat het hebben van een bijrijdpaard vele voordelen heeft tov rijden op de manege? Dan mag daar toch ook een bijdrage tegenover staan? De manege bekostigd ook jouw hobby niet, waarom zou een paardeneigenaar dat dan wel moeten doen ;)?

Charlottje schreef:
Een paard leasen is een keuze, daarbij betaal je voor een x aantal dagen en heb je vaak ook verantwoordelijkheden. Bij verzorgen zie ik het toch meer als een wederzijdse dienst. Eigenaar heeft een dag vrij, paard krijgt toch aandacht en/of beweging en de verzorger heeft er ook plezier van. Ik heb ook weleens gehad dat mensen in mijn omgeving (die echt geen topruiters waren) betaald kregen voor het rijden. Dan kom ik er toch weer op terug dat ik het een wederzijdse dienst vind. Een verzorger stopt er ook uren qua tijd in. (en tijd is geld ;))

Wat is het verschil tussen een betalende bijrijder en iemand die een paard leased?
Laatst bijgewerkt door Sees op 19-10-12 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:22

Ik herken het beginstukje maar al te goed. Kan er nog wel dingen aan toevoegen. Maar daardoor begin ik er niet eens meer aan. Iemand die genoegen neemt met alleen verzorgen is gewoon niet te vinden. Gratis niet eens de verplichting te mesten. Alleen pownie aandacht geven en eventueel hooi bijvullen. Maar niet rijden tenzij we erbij zijn en zeker niet altijd en niet van het terrein af om te wandelen zonder vooraf vragen en niet alleen. Dat heeft met het karakter en de gezondheid van onze loeisterke niet zo gemakkelijke tinker te maken.

En allemaal willen ze toch rijden, zonder toezicht flink stevig omdat het een stoer paard is. Maar ja niet de gezondste en zelfs als je dat zegt. Nee ik wil toch rijden. Dan maar zelf doen en iets minder aandacht krijgen.

We hebben er voldoende versleten, maar ze gaan vroeg of laat allemaal de mist in of komen gewoonweg niet meer opdagen. Of gaan toch rijden zonder dat we erbij zijn, eens met zijn tweeen erop zelfs. Resultaat een spierbevangen dier. Ooit mocht er een wel rijden, les op stal een keer per week. Komen we terug van vakantie. Twee weken lang iedere dag lang gereden op een jong dier met meer dan 100kilo. Resultaat een spierbevangen dier met rugklachten.

Toch alleen wandelen, resultaat een zich losgerukte pony die dingen is gaan eten waar hij allergisch voor is, en dus stikbenauwd op stal stond. Twee weken zware medicijnen en een verzorgster die zich niet meer meldde. Dat was voor ons de druppel er niet meer voor te kiezen helaas. Jong oud maakt geen verschil.

Alleen onze eerste verzorgster ging goed, maar ja die woont heel wat kilometers verderop nu.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:48

Sees schreef:
Wat is dan precies makkelijk gezegd van mij? Jij hebt het geld er niet voor over maar je profiteert wel van iemand die het geld er wel voor (over) heeft ;).

Dat dat in mijn ogen nogal een simpele reden is. Kan je er niet voor zorgen qua financiën, dan niet aan beginnen.

Sees schreef:
Ik denk dat geen enkele paardeneigenaar zo maar ineens duizenden euro's neer kan tellen ;). Maar ik vind het wel heel goed van je dat je je realiseert dat een paard klauwen met geld kost en dat jij dat geld (nu) niet hebt.

Ik ben van mening dat een eigenaar wel een spaarpot moet hebben voor het paard. Het is uiteraard de keuze van de eigenaar, maar ik zou het niet fair vinden dat een paard bijvoorbeeld een koliekoperatie moet ondergaan (met 95% slagingskans) het paard in laat slapen omdat het geld er niet is.

Sees schreef:
Dus je erkent dat het hebben van een bijrijdpaard vele voordelen heeft tov rijden op de manege? Dan mag daar toch ook een bijdrage tegenover staan? De manege bekostigd ook jouw hobby niet, waarom zou een paardeneigenaar dat dan wel moeten doen ;)?

Zeker weten en daar mag wat mij betreft een bijdrage tegenover staan, maar ik zal dat niet betalen.

Sees schreef:
Wat is het verschil tussen een betalende bijrijder en iemand die een paard leased?

Zoals ik het heb ervaren: Als leaser mocht ik het paard als eigen beschouwen, zelfs keuzes maken qua verzorging, voeding en rijden. Bij veel advertenties voor verzorgers zie ik zo ontzettend veel eisen staan, plus het feit dat ik het als een wederzijdse dienst blijf zien. In mijn hoofd vergelijk ik het misschien te veel met de manege, waar je betaald voor rijden en weer weg gaat zonder enige verzorging. Ik vond het heerlijk toen ik samen met mijn zus een stel paarden verzorgde (gratis) dat wanneer het bar slecht weer was dat we lekker al het tuig gingen poetsen, de paarden een uitgebreide poetsbeurt gaven, stalletjes uitmestte, extra vegen en noem maar op als was het maar dat je lekker bij je verzorgpaard was :). Ik zou me als betalende verzorger teveel iemand voelen die alleen maar goed is voor een bijdrage. Dit is enkel alleen mijn mening :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:32

Charlottje schreef:
Dat dat in mijn ogen nogal een simpele reden is. Kan je er niet voor zorgen qua financiën, dan niet aan beginnen.

Ik ben :o? dus bare with me on this one ;). Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt. Wat is een simpele reden?

Charlottje schreef:
Ik ben van mening dat een eigenaar wel een spaarpot moet hebben voor het paard. Het is uiteraard de keuze van de eigenaar, maar ik zou het niet fair vinden dat een paard bijvoorbeeld een koliekoperatie moet ondergaan (met 95% slagingskans) het paard in laat slapen omdat het geld er niet is.

Dat ben ik met je eens maar ik kan je ook vertellen dat je die spaarpot na twee kliniekopnames niet ineens hebt aangevuld ;). Gelukkig kun je met de meeste klinieken ook gewoon een afbetalingsregeling treffen.

Charlottje schreef:
Zeker weten en daar mag wat mij betreft een bijdrage tegenover staan, maar ik zal dat niet betalen.

Ok, vind ik gek :o maar wel duidelijk en eerlijk. En als je het gratis kan vinden, prima toch?

Charlottje schreef:
Zoals ik het heb ervaren: Als leaser mocht ik het paard als eigen beschouwen, zelfs keuzes maken qua verzorging, voeding en rijden. Bij veel advertenties voor verzorgers zie ik zo ontzettend veel eisen staan, plus het feit dat ik het als een wederzijdse dienst blijf zien. In mijn hoofd vergelijk ik het misschien te veel met de manege, waar je betaald voor rijden en weer weg gaat zonder enige verzorging. Ik vond het heerlijk toen ik samen met mijn zus een stel paarden verzorgde (gratis) dat wanneer het bar slecht weer was dat we lekker al het tuig gingen poetsen, de paarden een uitgebreide poetsbeurt gaven, stalletjes uitmestte, extra vegen en noem maar op als was het maar dat je lekker bij je verzorgpaard was :). Ik zou me als betalende verzorger teveel iemand voelen die alleen maar goed is voor een bijdrage. Dit is enkel alleen mijn mening :)

Oké dan is het verschil me duidelijk. Bij mij op stal hoeft er niets te gebeuren dus in feite betalen ze om te rijden en that's it. Ik vind een verzorger iemand die uitsluitend verzorgd en daar zou ik denk ik ook niets voor vragen en een bijrijder vind ik iemand die (ook) rijdt en daar vind ik een bijdrage heel normaal.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:11

Sees schreef:
Ik ben :o? dus bare with me on this one ;). Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt. Wat is een simpele reden?

Dat ik niet in staat ben om de financiële zorg voor een paard te dragen op dit moment. Wanneer ik over een goed inkomen zou beschikken (nu niet het geval) zou een eigen paard wel mogelijk zijn :)

Sees schreef:
Dat ben ik met je eens maar ik kan je ook vertellen dat je die spaarpot na twee kliniekopnames niet ineens hebt aangevuld ;). Gelukkig kun je met de meeste klinieken ook gewoon een afbetalingsregeling treffen.

Maar dan heb je in ieder geval wel de intentie om een spaarpot voor je paard te hebben. Ik heb voor mijn pony in driekwart jaar tijd ook twee rekeningen van elk ±€1.000 gehad, maar als mijn spaarrekening groeide werd ik blij, dan had ik wat geld achter de hand voor hem, mocht dat nodig zijn :) Pas als mijn bankrekening het toeliet (minimaal €500 op de spaarrekening) kocht ik pas iets voor mezelf.

Sees schreef:
Ok, vind ik gek :o maar wel duidelijk en eerlijk. En als je het gratis kan vinden, prima toch?

Ik ga niet verbieden dat er een bijdrage gevraagd wordt, ik zal daar alleen niet op ingaan :)

Sees schreef:
Oké dan is het verschil me duidelijk. Bij mij op stal hoeft er niets te gebeuren dus in feite betalen ze om te rijden en that's it. Ik vind een verzorger iemand die uitsluitend verzorgd en daar zou ik denk ik ook niets voor vragen en een bijrijder vind ik iemand die (ook) rijdt en daar vind ik een bijdrage heel normaal.

Ik denk dat het bij mij een principekwestie is :) Een redelijk bedrag voor alleen bijrijden zou ik voor een ander misschien €50 vinden + om de week een les op eigen kosten vinden, maar dat kom je in mijn omgeving niet tegen...

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:41

hhmm .. tja sommige mensen :n Ik verzorg ook 3 pony's van mn buurvrouw rijd met 1 op de ponyclub ( en ja dat betalen wij :D ) heb een rood dekje voor mn verjaardag gekregen van mn buurvrouw :D en ik word altijd van boven tot onder vies :D En ik mest uit , voer ze , verzorg ze helemaal als mn buurvrouw op vakantie is :P Ik ben ( voor mn zelf ) geen arrogante verzorger en ik loop in al mn kleren rond :D en soms .. zie ik er gwn echt niet uit . En oja die pony waar ik op rijd is 4 , en ik leer haar veel :D hihi

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:16

Charlottje, maar dat bedoelde ik dus ook, je kunt nu op dit moment zelf een paard niet betalen/onderhouden maar vind het dan wel raar als mensen die wél een paard kunnen betalen aan jou een bijdrage vragen voor het bijrijden ;).

En is het bijrijden bij jou in de buurt dan altijd duurder?

80jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:19

Leuk forum. Moet zeggen dat de jonge meisjes idd veel eisen hebben (gezien de marktplaats advertenties)
Toch zullen er ongetwijfeld nog goede verzorgers rondlopen is alleen zoeken. En ik moet zeggen heel erg zoeken, ben zelf sinds kort in de paardenwereld beland en voor mezelf opzoek naar paard/pony om te vertroetelen in omgeving amersfoort. Is best lastig zeg maar.
Mijn grote nadeel is dat ik maar weinig ervaring heb en eigenlijk ook geen bijdrage kan leveren( door een faillissement). Ik ga de laatste tijd weleens met mijn vriendin mee en vindt het gewoon heerlijk alleen al een stukje te lopen met de paarden/veulens ik kom dan helemaal tot rust en ik ben dan ook iemand al bel je om 3 uur snacht's ik ben er :). Mocht er iemand toevallig nog een adresje weten???Zou ik daar er blij mee zijn

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:44

Ik kan ook geen bijdrage leveren. Ik ben afhankelijk van mijn studiefinanciering, waar ik ook maandelijks mijn collegeld, verzekering en telefoon mee moet betalen. En nog een deel spaar zodat ik later wat makkelijker op kan starten. Als ik daar dan ook nog eens iedere maand 50 euro of meer vanaf moet halen om een paard bij te kunnen rijden en dan ook nog voor les moet betalen (of dat nou moet of niet, les vind ik heel belangrijk) dan houd ik niks meer over. Ik heb een tijd terug een bijrijdpony gehad. Betaalde ik de hoefsmidkosten van, en ik hielp mee als er dingen in het weiland moesten gebeuren. Als ik daar was ff checken of er nog voldoende water was, bij het baggeren om half 6 mijn bed uit en in de ijskou daar meehelpen. Ik was daar gebleven als ik niet mijn eigen pony kreeg. Nu is die helaas verkocht. Bij een toekomstig bijrijdpaard vind ik het ook prima om uit te mesten, mee te helpen in de wei, etc. maar ik kan maar weinig meebetalen, zeker als er dan ook nog eens les vanaf moet.
Maar met een beetje geluk heb ik van het weekend een nieuw bijrijdpaardje. Beestje kent nog niet veel en moet eigenlijk alles nog leren (3-jarige merrie), maar er is geen bijdrage en er wordt alleen van me verwacht dat ik meehelp met klusjes. En het is ook maar een kwartiertje fietsen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:58

Als mensen niks kunnen of willen betalen is dat natuurlijk ook hun goed recht hoor. Net zo goed als dat het prima is als mensen wel wat vragen. Uiteindelijk vinden de juiste mensen elkaar wel denk ik dan.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:21

Heel herkenbaar de OP, maar sommige verhalen vind ik écht ver gaan :oo

Ik heb 3 jaar geleden een advertentie gezet waarin ik stalhulpen/verzorgers zocht. Een heleboel reacties gekregen en uiteindelijk voor 2 heel verschillende gegaan.

De oudste had redelijk wat verstand van paarden, kon zichzelf prima redden en nam eigen instructie mee. Uiteindelijk kwam ze afspraken niet na, kwam alleen als ze zin had, nam nooit de moeite om iets op te ruimen en knipte op een gegeven moment zelfs het behang van 1 van de paarden af -O-

De jongste wist niets van paarden maar was er wel dol op. In haar heb ik veel tijd en moeite gestoken en heb er een top verzorgster aan overgehouden. Begaan met de paarden, wil altijd leren, geen rare fratsen en helpt iedereen die op of bij de stal loopt.

De oudste is inmiddels weg, maar achteraf hoorde ik dat ze het andere meisje vreselijk heeft zitten te treiteren omdat ze niets van paarden wist.
Hebben jullie met dit laatste ook ervaring? Onderling gekibbel maar wel op zo'n manier dat je het niet ziet?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:34

Ik heb mijn paardje sinds kort te lease aangeboden staan.
Nu heb ik eigenlijk al 3x mensen gehad met intresse. Er is een meisje dat heel enthousiast is maar ze wil het paard verplaatsen en wil alleen de stallingskosten betalen en dus geen overige bijdrage.
Opzich snap ik het wel maar ik bied het paard te lease aan en als het paard bij mij thuis staat heb ik die stallingskosten sws niet (ik woon bij mijn ouders op het platteland) En ik wil doormiddel van leasen volledig uit de kosten kunnen blijven maar iemand wel een leuk Z spring en m1 dressuur pony gunnen. Zeker omdat ik weet hoe leuk mijn pony wedstrijden vind.
Maar nu heb ik het gevoel dat ik het dan voor bruikleen doe en dat is nu ook niet mijn bedoeling vandaar dat ik ook een vast bedrag per maand wil voor eventuele buffers.. zeker na een paar jaar in sport ontstaat er ook aan het paard slijtage wat op latere leeftijd ook kosten met zich mee brengt.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:42

Lienek, tja, het is net wat je wilt maar ik zou mijn dier niet uit het zicht willen hebben :o. Dan heb je er geen controle meer over en kun je het dier an sich misschien net zo goed verkopen.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:49

Ik ken je frustratie, heb ik ook gehad toen ik iemand zocht voor mn fjordenkind.
En nu, nu zou ik zelf met alle liefde een paardje verzorgen, gewoon 1 dag in de week, rijden is niet eens een must. En het allerliefste zou ik weer zo'n leuke blonde fjord verzorgen, maar ach, keep on dreamin'

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:15

Posh schreef:
Hebben jullie met dit laatste ook ervaring? Onderling gekibbel maar wel op zo'n manier dat je het niet ziet?

Geen ervaring mee, maar wel iets waar ik heel goed op ga letten.
Ik heb ook voor ik de andere verzorgster uitnodigde aan mijn huidige verzorgster gevraagd of zij er een probleem mee had dat er iemand bij kwam. Niet omdat ze er ook maar iets over te zeggen heeft, maar ik vind het wel zo netjes dat ze ervan af weet en zich niet 'aan de kant geschoven' voelt.
Het zijn ook vriendinnen van school en/of de manege, dus op zich leuk dat ze elkaar wel al kennen, maar aan de andere kant kan het ook een hoop prutsmuts met zich meebrengen natuurlijk.
Zou het iig niet leuk vinden als de sfeer verziekt zou worden voor 1 van de 2 terwijl ik het niet door heb. Maar dan ben ik ook heel simpel, werkt het niet, dan is daar het gat van de deur.

Jussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:32

Als ik deze verhalen allemaal lees dan besef ik weer hoeveel geluk ik heb ik heb 2 verzorg paarden gehad met de eerste ben ik gestopt door meningsuiting verschillen en geroddel door de eigenaar. Nu heb ik sinds een half jaar een verzorg paard de dochter van de eigenaar rijdt bij mij in de les op de manege enzo vroegen ze mij of ik niet het paard van haar moeder wilde bij rijden ? Ik zei natuurlijk ja. En met dit paard ben ik lid geworden van de rij vereniging ( wat ik zelf betaal samen met andere lessen ofzo ) ik les nogsteeds op de manege en heb daar ook springles en beschouw mijn verzorg paard als een extra bijkomstigheid. Ook betaal ik mee aan spullen voor dit paard en gaan ik en
Mij moeder de eigenaren een keertje uit nodigen om iets leuks te gaan doen ofzo. Ook help ik altijd met mesten en verzorgen ik vind dat ik er bij hoort anders had ik wel op de manege kunnen blijven.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:33

Sees schreef:
Lienek, tja, het is net wat je wilt maar ik zou mijn dier niet uit het zicht willen hebben :o. Dan heb je er geen controle meer over en kun je het dier an sich misschien net zo goed verkopen.

klopt maar verkopen is geen optie. Ik wil dat deze pony bij mij sterft en van zijn pensioen kan genieten. Hij heeft mij alles gegeven en we hebben alles gewonnen dus hij verdient ook een top pensioen.

Ik doe het natuurlijk wel onder contract...

Maar wat is voor jullie leasen?
Naar mijn mening is het toch echt dat als je het paard verplaatst de leaser voor de stallingskosten aansprakelijk is.. net zoals dat ze gewoon verplicht zijn een vast bedrag per maand te betalen. daarbij krijgen ze wel de volledige beschikking over de pony natuurlijk.