Gini schreef:Ja, daarmee. Daarom snap ik ook nooit het geweeklaag van eigenaars dat ze geen bijrijders meer vinden die klusjes willen doen. Vicieuze cirkel. Ik ga idd ook geen stallen mesten en tuig poetsen als ik 50 euro moet betalen, dan zwaai ik doeg met het handje.
Dus: paard als verzorgpaard aanbieden: verzorging en onderhoud zijn de hoofdzaak, rijden bijkomstig en dat gratis en alle situaties zijn terug rechtgetrokken.
Kijk daar zit het verschil ik zoek geen verzorgers ik zoek RUITERS die verzorging doen wat erbij hoort om het paard happy te houden. Dus geen penny meisjes. Wat is nu dat kwartiertje per keer die stal doen en schoonmaken.
Wat is nu de moeite om 1x in de maand een doekje over het zadel en hoofdstel te halen dit is toch ook in belang paard?. En iedere keer even die drollen eruit halen. Je krijgt er toch ook zoveel voor terug?.
Gelukkig heb ik 2 mensen die beseffen dat ze nu een eigen paard hebben op een fijne stal met weiland, spullen tot het dak een vrachtwagen waar ze mee weg mogen en daar betalen ze een kleine bijdrage voor en de diesel van de wagen. Dit om bij mij de druk eraf te halen. Als er wat aan de hand is regelen ze het samen en informeren mij. Ik besef nu dat deze mensen van het paard houden en dus willen dat het bit en hoofdstel schoon is en ook geen zeiknat dekje op de rug willen hebben. Wow zeg wat een ellende.