Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:27

Heb een mail gestuurd om te vragen of ze al iets gevonden heeft en of de plaats waar mijn pony's staan ook nog zou lukken. Want ze zoekt "in de buurt van" en ik sta op zich wel in de buurt, maar als ze met de fiets zou moeten wordt het misschien weer ver, dus eerst dat maar eens uitzoeken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:28

Gewoon doen, Boke zal er echt niet "boos" (voor zover een paard dat zijn kan) van worden. Ook niet minder slecht!

Goede stap. :j

Anoukiie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:29

Ik wil graag een pony gaan rijden voor mensen.. Maar helaas zijn er hier in de buurt weinig mensen op zoek naar een bijrijdster..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:30

Ik weet het niet hoor .. Bij de vorige trok hij zich bij de 2e keer uit de weide halen los, en heb ik daarna toch weer even vertrouwen moeten winnen (had maar een paar dagen nodig, gelukkig gaat het steeds sneller, maar het was precies of hij zeker moest zijn dat er toch niet weer iemand anders aan zou komen). Dus ik ben er ergens toch wel wat huiverig voor ... Wil hem niet het idee geven dat hij weer een manègepony is waar elke dag iemand anders voor komt, bij wijze van :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:32

Zo denken dieren en ook pony's en paarden niet, imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:34

Tja, daar zullen meningen over verschillen.
Is net hetzelfde dat als je weer eens met z'n hoeven bezig bent geweest op de poetsplaats dat hij de keer daarna meer overtuiging heeft om die poetsplaats op te lopen dan wanneer je niks met z'n hoeven doet .. Paarden herinneren zich heus wel dingen hoor, en weten wel wat fijn of niet fijn was, lijkt mij :+

Pleunie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:38

Ik word waarschijnlijk weer een stille meelezer, maar toch: HOI IK BEN ER WEER! *ziet net pas dat er een nieuw topic is :o *
Ik heb nog een vriendin die een verzorgpony zoekt! Het liefst in omgeving Breda.
Ze is bijna 13 en heeft al eerder verzorgpony's gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:40

[***] schreef:
Tja, daar zullen meningen over verschillen.
Is net hetzelfde dat als je weer eens met z'n hoeven bezig bent geweest op de poetsplaats dat hij de keer daarna meer overtuiging heeft om die poetsplaats op te lopen dan wanneer je niks met z'n hoeven doet .. Paarden herinneren zich heus wel dingen hoor, en weten wel wat fijn of niet fijn was, lijkt mij :+

Herrineren ben ik met je eens! :)

Verder weer on-topic? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:44

Nog even heel even verder offtopic :P
Komt toch op hetzelfde neer? Pony herinnert zich dat de laatste die hem uit de weide kwam halen niet zo leuk was (om god weet welke reden, dat kan hij mij niet vertellen) dus gaat hij mij ook weer even wantrouwen (al is wantrouwen een groot woord want ik kan hem wel gewoon het halster omdoen en meenemen, zij het niet van harte) totdat hij door heeft dat ik de enige ben die wat met hem doet en er niemand anders meer is, dan komt hij weer vrolijk aangelopen als ik met halster aankom. Heb het al een paar keer gemerkt, dus het lijkt me sterk dat het niet kan :Y)

Maar nu weer ontopic 8-)
Heb nog geen antwoord gehad :P Ik ga even mijn pony's hallo zeggen :evaw:

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:47

Anoukiie91 schreef:
Ik wil graag een pony gaan rijden voor mensen.. Maar helaas zijn er hier in de buurt weinig mensen op zoek naar een bijrijdster..

zie dat je in tiel woont, daar woont zoek toch ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:11

Heb reactie gehad, kort & bondig, meteen to the point, hou ik wel van :)
Dus heb haar nu meer uitleg gestuurd over de pony en gezegd dat ze maar eens moest kijken of haar dat wat leek (en dat ze eerlijk moest zijn als dat niet zo was) dus ben benieuwd :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:18

Hoop voor je dat het wat wordt, en zeker een blijvertje is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:18

Heb weer reactie gehad, de beschrijving deed haar heel erg denken aan een pony die op de manège stond waar ze nu rijdt, waar ze als beginner veel op heeft gereden, namelijk [***] ........ :+

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:21

Haha, wat toevallig! :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:24

Hmmja, ik vreesde er al voor :+ Vandaar dat ik twijfelde om te reageren of niet.
Ik ken die manège (heb er heel m'n jeugd zelf gereden) en tja, ik vind het een moeilijke .. De manège zegt natuurlijk niks over de mensen zelf, maar omwille van het feit dat [***] daar ook gestaan heeft had ik iets van "geen mensen van die manège". Maarja, langs de andere kant .. zowat iedereen die hier in de buurt zit en nog op een manège rijdt zal op die manège rijden (is een grote manège) en degene die dat niet doen hebben vaak wel een verzorg- of eigen paard ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:25

Hoe heeft ze het ervaren om op Boke te rijden als beginner op de manege?
Ze kent hem in elk geval dan wel en als ze dan nog positief is ....

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:26

Maar maakt het uit dat ze Boke kent, of het feit dat ze op die manege rijdt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:27

Sylvia_B schreef:
Hoe heeft ze het ervaren om op [***] te rijden als beginner op de manege?
Ze kent hem in elk geval dan wel en als ze dan nog positief is ....

Weet ik nog niet, ga ik wel eens vragen :Y)

Of het uitmaakt, ik weet het niet .. maar ik heb geen zin in dingen op facebook of op de manège zelf van "ik mag [***] verzorgen en rijden", want [***] heeft toch best wel veel fans en ik heb geen zin in dat onderling gedoe, als je mij begrijpt :+

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:38

Ik zou nonchalance(schrijf je dat zo?) vragen: 'Vond je dat een leuke pony?' Ik denk dat je dat FB incident altijd wel krijgt als je iemand uit de buurt pakt, zelfs al heeft diegene niet op de manege gereden, al die paardenmeisjes kennen elkaar toch wel..

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:40

Oef das toevallig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:42

Ze vond het wel een fijne pony, ze klinkt niet heel enthousiast maar ze ziet de beschrijving wel zitten dus ze vraagt of ze eens mag komen kijken waar hij staat en welke verzorging hij nodig heeft, dat laatste vind ik wel een positief iets. Dus we zullen maar eens afspreken en dan merk ik het vanzelf wel :+

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:46

Moet je nog niet zeggen dat het Boke is, kijken of ze hem herkend haha. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:49

Heb het ook niet gezegd :+ Maar denk dat ze het wel door heeft, of misschien ook niet en dan is het een verrassing :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:53

Je kan denk ik afspraken met haar maken over facebook en zo.
Dat heb ik ook met mijn verzorgsters.
Alhoewel ik er eentje even moet aanspreken daarover.

Ik vind haar reactie wel goed.
Als ze helemaal enthousiast reageert dan weet ik het niet zo.
En de vraag over de verzorging vind ik wel erg sterk.
Succes met afspreken!
Ben benieuwd wat ze zegt als ze hem herkent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:55

Ja, dat van die verzorging vond ik ook een hele mooie :j
Ben benieuwd wanneer ze kan komen en hoe ze gaat reageren inderdaad, moest het klikken kunnen we nog altijd afspraken maken (het is niet dat ze niks mag zeggen, mijn paard dus mijn keuzes, maar ze moet niet gaan stoefen en dergelijke zaken, daar kan ik niet zo tegen ;) ). Krijg nu alleen geen mail meer terug, denk dat ze naar bed moest.. spijtig, maar dan is het voor morgen :)