Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:28

Hmm das wel suck als ze opeens zeggen heb al iemand anders. :n

Ja idd dan is het anders! Maar uitmezelf ga ik toch niet dat paard echt aan aan aan pakken. het is dat ik mijn gang mag gaan met deze paarden maar ik vraag ook altijd eerst wat ze willen verwachten etc.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:34

Maar het hoeft ook niet hard ik vind dat het er eigenlijk meer om gaat dat je dus laat zien dat je gezien/gevoeld heb dat het paard iets doet wat niet kan/mag.
En het is aan de eigenaar om te vertellen hoe ze hun paard gereden/aangepakt willen hebben, ik zeg zelf vaak vooral al wel een paar dingen.

mnkortleve

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:35

MyLittleLove Dat is ook niet echt netjes :(:)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:36

Nee inderdaad.. Nouja, dat word voor mij gewoon verder zoeken.
Pony die ik nu bijrijd ben ik al meer dan een maand niet geweest, mag er alleen heen als de eigenaar er is en die heeft 't nu te druk met d'r eigen pony..

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:39

Nee klopt. ;) Ik vraag eerst altijd waar ik vooral op moet letten als ik het paard rijd. Nou geeft ze dat ook zelf aan. Maar goed ik heb ook les met hem dus dat schilt ook weer. Nu ben ik dan ook handiger in het rijden van deze haf.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:39

MyLittleLove schreef:
Nee inderdaad.. Nouja, dat word voor mij gewoon verder zoeken.
Pony die ik nu bijrijd ben ik al meer dan een maand niet geweest, mag er alleen heen als de eigenaar er is en die heeft 't nu te druk met d'r eigen pony..

Nou daar schiet dan ook lekker mee op!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:45

Dat je je er inderdaad bewust van bent is wel belangrijk :j .

MyLittleLove, dat schiet ook niet op. Misschien dat je dan toch even verder moet kijken.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:46

Jep, maar ben bang dat ze dan boos word :o Want ze kent iedereen hier in de buurt enz.. Weet dat 't onzin is maar toch ben ik er bang voor..

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:51

MyLittleLove schreef:
Jep, maar ben bang dat ze dan boos word :o Want ze kent iedereen hier in de buurt enz.. Weet dat 't onzin is maar toch ben ik er bang voor..

waarom? is jou keus toch, kom op zeg! :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:56

Ja weet ik, maar ze is ook altijd zo aardig enz, als ik er ben mag ik alles met de pony doen enz.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:57

Waarom zou iemand boos worden als jij verder zoekt naar een ander paardje?
Als je gewoon netjes zegt dat je stopt en de reden waarom is er niets aan de hand toch?
Niet meer van je laten horen en wegblijven vind ik dan weer niet netjes..

Denise_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:15

Toch blijf ik het grappig vinden dat men het moeilijk heeft om een bijrijder te vinden, andersom is het blijkbaar ook moeilijk! Ik ben inmiddels ook weer op zoek, maar het blijft lastig om contact te krijgen als je niet volledig in 'het wereldje' zit. Ik heb een aantal jaar ergens anders gewoond en ken nu niet zo veel mensen aan wie ik kan vragen. En MyLittleLove, ik herken het wel hoor, om voorzichtiger te zijn vanwege een mogelijke reactie van de eigenaar van, in mijn geval, mijn vorige paard.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:20

En ik heb het er heerlijk druk mee ; heb er dus 2. En op woensdag heb ik ze op 1 dag. Eerst naar me paardje, dan naar me pownie en in de avond weer les op me paardje

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:27

Destino schreef:
Even vanuit mijzelf gesproken zou ik het een soort 'eng' vinden om het paard wat harder aan te pakken als je er voor het eerst bent en de eigenaar staat te kijken := .
Zou het dan een beetje in het midden laten denk ik..

Vraag het de eigenaar. Ik doe dit, paard doet dat. Hoe los jij zoiets altijd op?
Als bijrijders echt over het rijden nadenken is dat al positief.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:09

Me verzorgpony rij ik alleen in de duinen en de eerste x fietste de eigenaresse mee. Hij wil soms ineens er in galop vandoor gaan en zij wist waar, dus dat was een soort test hahaha: En ik was geslaagd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:16

Ik ben sinds een maand ook voor het eerst in mijn leven bijrijdster en het bevalt me prima!

Superleuke eigenaresse, superleuk paardje en superleuke stal + mensen!

Ik heb er lang over getwijfeld omdat ik na meer dan 10 jaar verzorgen (wel altijd een 'eigen' paardje) 2 eigen paarden heb gehad en ik bang was dat het een heeeeele grote stap terug zou zijn maar ik vind het heerlijk!

Eergisteren voor het eerst een buitenritje wezen maken, mijn god wat had ik dat gemist!

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:36

ik ben zelf ook bijrijster
heb tot afgelopen zaterdag anderhalf jaar een haffie gedaan
deze is hellaas verhuisd wat nu te ver voor mij is

nu ga ik vanaf morgen een ander paardje doen wat ik al eerder af en toe reed
hij heeft nog een paar bijrijsters maar die komen regelmatig niet op dagen en laten ook niks van zich horen
terwel ze toch volwassen zijn
en tja wat moet je daar dan weer mee doen

en idd vaak zijn het meiden van een jaar of 14 die dan een verzorg paardje zoeken maar dat is voor dit paardje niks gezien hij voornamelijk buiten gereden wordt

en vanaf eind volgende maand omgeschoold wordt naar de western sport
en hier in de omgeving zijn er maar weinig die western kunnen rijden

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:59

Ik begin het ook steeds meer en meer te onder vinden. Mensen zoeken bijrijders of verzorgers en mensen zoeken ook achter een paardje ervoor en toch blijft het zo moeilijk om te vinden.

Ik heb nu ook dit probleem, veel aanbod maar toch niet echt vinden wat je zoekt ( of te ver of veel te duur voor wat je krijgt).
Ik vind echt weinig in de buurt of je moet je er tussen de 15 à 220 euro willen betalen per maand en dit vind ik ( en mijn mama) echt te duur.
Nu voor mijn laatste jaar in het secundaire zoek ik toch iets specifiek en dit is blijkbaar echt heel moeilijk :p

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:06

ja dat ken ik

ik vin het persoonlijk niet erg om te betalen doe ik nu ook
en op een manege betaal je maar voor een uurtje rijden
en nu kan ik dag tochten bijwijze van houden
ik kan hem ook 7 dagen in de week doen maar dat red ik zelf niet
door mijn werk huishoude kind en opkomst 2e kind ;)

dus iemand waarop je kan vertrouwen is wel fijn
hoop dat 1 van de meiden die hem nu ook nog doen hem kan blijven doen
maar die hebben het nu ook al mega druk

en vaak wordt er een brijdrage gevraagt zodat de eigenaar zeker weet dat de persoon ook daatwerkelijk komt opdagen

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:10

Ik ben ook maar weer op zoek gegaan naar een bijrijdpaardje! Tijdje een fjord bijgereden die mij (niemand buiten eigenaresse) accepteerde. Het werd zelfs enigszins gevaarlijk met haar.
Ff een tijdje zonder te rijden gedaan maar nu kriebelt het toch weer.. Plaats je een advertentie op marktplaats zet ik duidelijk in dat het op fietsafstand moet zijn aangezien ik geen auto heb. max 15 km.
Reageren er alleen mensen die dan op zo'n 25 á 30 km afstand een paardje hebben staan..

Hopelijk vind ik gauw een leuk bijrijdpaardje

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:08

Het valt me ook altijd op dat mensen leeftijdsgrenzen stellen. Ik ken genoeg meiden van ouder dan 16 die heel onverantwoordelijk zijn, terwijl ik als 14-jarige dan maar weggestuurd word want ik ben dan 'te jong'. Vind dat je ook aan rijervaring geen leeftijdskaartje dan binden.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:27

MyLittleLove schreef:
Het valt me ook altijd op dat mensen leeftijdsgrenzen stellen. Ik ken genoeg meiden van ouder dan 16 die heel onverantwoordelijk zijn, terwijl ik als 14-jarige dan maar weggestuurd word want ik ben dan 'te jong'. Vind dat je ook aan rijervaring geen leeftijdskaartje dan binden.

Daarmee ben ik het mee eens ;-), dat is wel zo. 18+ anders reageer ik erzelf niet eens op!! Grof vindt ik eigenlijk wel. Ik denk dat je iedereen een kans moet geven en goed uitdokteren met wie je te maken hebt al een meisje ( of zelf jongen) op je advertentie reageerd.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:35

Die leeftijdsgrens heeft bij mij een heel andere reden dan ervaring, ik zoek namelijk iemand om samen mijn twee paarden te doen, dus samen rijden, buitenritten etc. En sorry, maar als 22-jarige maak ik dan liever een praatje met een leeftijdsgenoot, dan met een 14 jarige... daarom stel ik dus ook een leeftijdsgrens. En los daarvan, meestal (!) geldt, hoe ouder, hoe meer ervaring :)

BanjerLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:42

Heey, ik dacht, ik reageer ook maar eens... ;)
Zelf wil ik heel graag een eigen paard, maar ja, dat mag niet van mijn ouders want dat is te duur (wat ik snap en respecteer), dus het wordt voorlopig een verzorgpony. Als ik er ten minste een kan vinden... Kijk op marktplaats/bokt, maar alle paardjes zijn óf te pittig (heb toch liever een knol waarmee ik plezier kan hebben dan een paard waarbij ik blaren op mijn handen heb van het remmen ;) En misschien valt dit ook wel mee, maar ik ga liever naar een rustigere verzorgpony) of ze vragen 50 euro per maand. Als je least/deelt in de kosten van het paard en het paard dus voor een deel écht van jou is, vind ik dit prima, maar als je uit moet mesten/mest moet ruimen/voer klaarzetten/longeren en misschien als het klikt een keertje rijden vind ik dit een beetje veel... Of, zoals MyLittleLove zei, de leeftijdgrenzen.... Okeey 20 of 14 is natuurlijk wel een verschil, maar hoeveel verschil zit er nou tussen 14 en 16? Dus MyLittleLove, ik leef met je mee ;) Edit: Solleke_Noah: dat is natuurlijk ook een logische reden :)
Wordt dus even wachten op een leuke knol... Y;(
En
Verzorg nu ook een manegepony elke zaterdag (mesten, land ruimen, tuig onderhouden, pony onderhouden (manen trekken, wassen, etc.) en héél veel vegen :P), maar op een poster van de Grote Clubactie waaraan onze manege weer deel ging nemen stond opeens dat deze pony zijn rustdag verdient. Hmm, hoor ik dan niet iets te horen voordat dat op de staldeuren komt te staan waar iedereen het kan zien? >;)
Oh, en respect als je dit lange zeurverhaal van mij gelezen hebt ;)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:43

Ja Solleke_Noah, dan snap ik het, maar meestal staat er in de advertentie 16 of 18+ omdat die verantwoordelijker zijn, of meer ervaring hebben.. Nou ik ken genoeg tutjes hier in de buurt die dat niet hebben :+

Heb destijds een keer gereageerd op een advertentie van 16+ en dat paard heb ik een jaar mogen verzorgen, toen werd ze verkocht.